Szolgáltatási Szerződés

 

Száma:

 

 

 

Mely létrejött egyrészről:

a Békéscsabai Hivatásos Önkormányzati Tűzoltó-parancsnokság (székhely: 5600 Békéscsaba, Kazinczy u. 9.) adószám: 15342933-1-51 bankszámla szám: MÁK 11733003-15342933-00000000., képviseli: Kiss András tű. ezredes, parancsnok mint Megrendelő, továbbiakban Megrendelő

másrészről:

a BM HEROS Javító, Gyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Zrt. (1087 Budapest, Asztalos Sándor u. 2.) adószám: 12650932-2-51, bankszámla szám: 10300002-20127949-00003285, képviseli: Mélykúti Sándor vezérigazgató, mint Vállalkozó, továbbiakban Vállalkozó között az alábbi feltételekkel.

 

 

1. A szerződés tárgya

 

1.1 Békéscsabai Hivatásos Önkormányzati Tűzoltó-parancsnokság üzemeltetésében lévő, közúti balesetben megsérült 1 db RENAULT gyártmányú KERAX 4x4 TVF 6.9V 34B - Tornádó típusú (HEROS AQUARIUS felépítményű) LGX-607 forgalmi rendszámú vízszállító tűzoltó gépjármű javítása tárgyú általános egyszerű, hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása 6. pontjában meghatározott 1 db RENAULT gyártmányú KERAX 4x4 TVF 6.9V 34B - Tornádó típusú (HEROS AQUARIUS felépítményű) LGX-607 forgalmi rendszámú vízszállító tűzoltógépjármű karambolos nagyjavítása.

 

 

1.2 A karambolos nagyjavítást a Vállalkozó az ajánlati dokumentáció műszaki leírása és a 2010. július 13-i keltű műszaki ajánlata alapján köteles elvégezni.

 

2. A karambolos nagyjavítás szerződéses ára

 

Vízszállító tűzoltógépjármű
forgalmi
rendszáma: LGX607

Szerződéses ár Áfa nélkül

Szerződéses ár
Áfá-val

HUF

HUF

Járóképes járműalváz javítása:

15,939.957,-

19,924.946,-

Felépítmény és tűzoltás technikai berendezés javítása:

22,668.963,-

28,336.204,-

 

Összesen:

 

38,608.920,-

48,261.150,-

 

 

A szerződéses ár tartalmazza a karambolos nagyjavítással járó összes költséget.

 

3. Teljesítés

 

3.1 Teljesítési határidő: a 1 db gépjármű karambolos nagyjavítása befejezésének véghatárideje (a szerződés aláírás napjától számítva): 180 nap, azaz száznyolcvan nap

3.2 A teljesítés helye: 5600 Békéscsaba, Kazinczy utca 9. szám.

3.3 A teljesítés akkor tekinthető befejezettnek, ha a teljesítést igazoló átadás-átvételi jegyzőkönyv a Megrendelő és a Vállalkozó képviselői által aláírásra került (teljesítésigazolás).

Az átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírásának időpontja egyben a kárveszély átszállásának időpontja is. Ezen aláírt dokumentum a szolgáltatás ellenértéke kifizetésének egyik okmánya.

 

4. Fizetési feltételek

 

4.1 Ajánlattevő egy részszámla és egy végszámla benyújtására jogosult az ajánlattételi dokumentációban részletezettek szerint. A Megrendelő – a Kbt. 305. § (3) bekezdésére tekintettel – a teljesítés ellenértékét átutalással, a Vállalkozó számlájának és a Megrendelő képviselője által aláírt teljesítésigazolásnak a kézhezvétele után, a teljesítést követő 30 napon belül egyenlíti ki. A végszámla - melynek mértéke legalább a bruttó ajánlati ár 50 %-a – azaz 24, 130.575,- Ft kizárólag a sikeres műszaki átadás-átvételt követően nyújtható be.

Az Ajánlatkérő igény esetén előleget biztosít Ajánlattevő részére. A Megrendelő 0% előleget nyújt, azaz 0,- Ft.

 A részszámla benyújtására a járműképes járműalváz készre javítása után van lehetőség, az előleg azon része, mely az alváz javítás miatt került átutalásra, az első részszámla benyújtásakor kerül érvényesítésre.

A végszámla benyújtására a műszaki átadás-átvételt követően kerülhet sor. A felépítmény és tűzoltás technikai berendezés javítása miatt átutalt előleg összege a végszámla benyújtásakor kerül érvényesítésre.

4.2 Az ellenérték kifizetése magyar forintban (HUF) történik.

4.3 Számla kiállítására a Vállalkozó akkor jogosult, ha:

-        A vízszállító tűzoltógépjárműn a karambolos nagyjavítási munkákat szakszerűen elvégezte, továbbá

-        a Megrendelő meghatalmazott képviselője a szolgáltatás teljesítését írásban igazolta (teljesítés-igazolás).

 

A szolgáltatás szerződéses ára a Vállalkozó részére az alábbiakban felsorolt dokumentumok együttes bemutatása esetén fizetendő:

-        a Vállalkozó eredeti számlája 2 példányban a teljes karambolos nagyjavításra vonatkozóan;

-        a teljesítést igazoló átadás-átvételi jegyzőkönyv 1 eredeti példánya.

-        Amennyiben Vállalkozó a kifizetés időpontjában nem szerepel a köztartozás mentes adózói adatbázisban, a 2003. évi XCII. törvény (Art.) 36/A. § (6) bekezdés alapján a Megrendelő részére átad a tényleges kifizetés időpontjától számított 30 napnál nem régebbi nemlegesnek minősülő adóigazolást.

 

4.4 Ha a Megrendelő a jelen szerződés 2. pontja szerinti fizetési kötelezettségének teljesítésével esik késedelembe, akkor Vállalkozó jogosult a Ptk. 301/A § (2)- (3) bekezdése szerinti késedelmi kamatot felszámolni, valamint a Kbt 305. § (4) bekezdése alapján azonnali beszedési megbízást benyújtani a Megrendelő bankszámlája terhére.

 

4.5 A Megrendelő által igazolt szerződésszerű teljesítés esetén, ha a szerződésben meghatározott fizetési határidő nem teljesül, a Vállalkozó a Megrendelőnek – tekintettel a Kbt. 99. §. (1) bekezdésében, valamint a 305.§ (4) bekezdésében foglaltakra - beszedési megbízást nyújthat be a Megrendelő fizetési számlája terhére.

 

4.6 A Vállalkozó tudomásul veszi Megrendelő azon tájékoztatását, hogy alvállalkozói ellenszolgáltatásának teljesítése során a Kbt. 305. § (5) bekezdése alapján tájékoztatási kötelezettsége van, amelyet a Kbt. 305. § (6) bekezdése szerinti tartalommal kell teljesítenie. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.) 36/A. § alapján írásban tájékoztatnia kell az alvállalkozói kifizetések Art. hatálya alá tartozásáról, mely paragrafus előírásaira az alvállalkozói számlák kifizetése során figyelemmel kell lennie.

 

 

5. Szavatosság, jótállás

 

5.1 A Vállalkozó szavatol azért, hogy a kijavított vízszállító tűzoltógépjármű alkalmas a rendeltetésszerű használatra, valamint az mentes mindenfajta anyagbeli, kivitelezési, vagy olyan hibáktól, melyek a Vállalkozó cselekedetéből vagy mulasztásából erednek.

5.2 Vállalkozó jótáll a kijavított vízszállító tűzoltógépjárműre a teljesítést igazoló jegyzőkönyv aláírásának dátumától számítva:

A teljes vízszállító tűzoltógépjárműre vállalt jótállás ideje a jelen közbeszerzési eljárás tárgya vonatkozásában: 12 hónap.

A fődarabokra vállalt jótállás határideje a jelen közbeszerzési eljárás tárgya vonatkozásában: 12 hónap.

A jótállás egyéb feltételeit a 3. számú melléklet tartalmazza.

 

5.3 A Megrendelő köteles haladéktalanul értesíteni a Vállalkozót írásban a jótállási idő során felmerülő bármilyen kárigényről.

5.4 A jótállási időtartam alatt a hibabejelentést követő 3 munkanapon belül Vállalkozó köteles a hiba jellegét és a javítás várható időtartamát visszajelezni.

5.5 Amennyiben Vállalkozó az értesítést követően nem teljesíti 5.4 pont szerinti kötelezettségeit, úgy a Megrendelő eljárhat a hiba kijavítása érdekében a Vállalkozó kockázatára és költségére.

 

5.6 A jótállási időszak alatt bejelentett jogos követelések a jótállási idő lejárta után hat hónappal is érvényesíthetők, továbbá a jótállási időszak alatti állásidővel (a hiba bejelentésétől a javításig eltelt idő) a jótállási idő automatikusan meghosszabbodik.

 

6. Alvállalkozás

 

3.1.            A Vállalkozó a feladatokat saját maga és/vagy az ajánlatában megjelölt alvállalkozó(k) bevonásával köteles teljesíteni. A Vállalkozó a munkák teljes egészét nem adhatja alvállalkozásba. Az ajánlatában meg nem nevezett, de a teljesítésbe bevonni szándékozott alvállalkozók jelenlétéről Megrendelőt előzetesen tájékoztatja. A Vállalkozó a Kbt. rendelkezései szerint a teljesítése 10 (tíz) százalékát meghaladóan igénybe vehető alvállalkozói: RENAX Camion Kft. 7623 Pécs, Megyeri út 26.

A Vállalkozó alvállalkozó(k) bevonása esetén is teljes körűen és közvetlenül felelős a jelen szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítéséért.

A Vállalkozó kizárólag a Kbt. 304. §-ának (3) bekezdésében meghatározott feltételek

 fennállása esetén vehet igénybe az ajánlatában meg nem jelölt alvállalkozót.

 Megrendelő hozzájárul az alvállalkozó igénybe vételéhez.


 

7. Ellenőrzések és vizsgálatok

 

Mindazon mérések és vizsgálatok tartoznak ide, melyek megállapítják, hogy a vízszállító tűzoltógépjármű karambolos nagyjavítása a műszaki leírásban és a műszaki ajánlatban leírtaknak megfelelően történik.

7.1 A Megrendelőnek vagy megbízottjának jogában áll megvizsgálni a karambolos nagyjavítás ideje alatt a vízszállító tűzoltógépjárművet. A vizsgálatok alapját a műszaki leírás képezi. A Megrendelő írásban értesíti a Vállalkozót a vizsgálatra kijelölt személyt illetően.

7.2 Amennyiben a vizsgálat a Vállalkozó telephelyén történik, a Vállalkozónak térítésmentesen biztosítania kell a telephelyén a vizsgálat lefolytatásával kapcsolatos valamennyi feltételt.

7.3 Amennyiben a kijavított vízszállító tűzoltógépjármű nem felel meg a műszaki leírásban előírtaknak, úgy a Megrendelő azt visszautasíthatja, és a Vállalkozó köteles térítésmentesen megtenni a szükséges intézkedéseket.

7.4 Megrendelő azon jogát, hogy a kijavítás után megvizsgálja, és szükség esetén visszautasítsa a vízszállító tűzoltógépjárművet, semmilyen módon nem korlátozza vagy befolyásolja az a tény, hogy Megrendelő vagy képviselője a termékeket a karambolos nagyjavítás alatt már megvizsgálta.

7.5 A 7. pontban foglaltak semmilyen módon nem mentesítik a Vállalkozót a szerződésben rögzített jótállási vagy egyéb kötelezettségei alól.

 

8. A Vállalkozó nem szerződésszerű teljesítése

 

8.1 A Vállalkozónak az 1 db vízszállító tűzoltógépjármű karambolos nagyjavításának teljesítését a szerződés 3.1 pontjában meghatározott véghatáridőben kell elvégeznie.

8.2 A Vállalkozó kötelezettségeinek nem szerződésszerű, vagy nem teljesítése folytán (kivéve: vis maior esete) a Vállalkozóval szemben az alábbi szankciók érvényesíthetők: késedelmi, meghiúsulási és hibás teljesítés esetére járó kötbérigény érvényesítése, kártérítési igény támasztása és/vagy a Vállalkozó súlyos vagy ismétlődő mulasztása miatt a szerződésnek azonnali hatályú felmondása, valamint a szerződésszegésből eredő egyéb jogok érvényesítése.

8.3 Amennyiben a szerződés teljesítése során bármikor a Vállalkozó számára olyan körülmény áll elő, amely akadályozza az időben történő teljesítést, haladéktalanul értesítenie kell írásban a Megrendelőt a késedelem tényéről, annak várható időtartamáról és okairól.

 

9. Kártérítés, kötbér

 

9.1 Amennyiben a Vállalkozó elmulasztja a szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését a szerződésben vállalt véghatáridőn belül, úgy a Megrendelő a szerződésszegésből fakadó egyéb kárrendezésekre vonatkozó igényein túl késedelmi kötbérre jogosult. A késedelmi kötbér mértéke: 150.000 Ft/nap, arra az időre, mely a hiba bejelentésétől a kifogástalan minőségben történő teljesítésig eltelt.

9.2 A Vállalkozó érdekkörében felmerülő okra visszavezethető nem teljesítés esetén a Megrendelő meghiúsulási kötbérre jogosult, melynek mértéke a szerződéses bruttó ár 5%-a, azaz 2.413.058,- Ft, melyet a vállalkozó bankgarancia formájában biztosít.

Amennyiben a Megrendelő ezen biztosítékok terhére lehívást eszközöl, a Vállalkozó ezt követően ezen biztosítékot 72 órán belül köteles az eredeti szintre feltölteni. Ennek megtagadása, vagy elmulasztása egyoldalú felmondási ok a Megrendelő részéről.

A szerződésszegés alapján érvényesíteni kívánt lehívás mértéke a Megrendelő kizárólagos mérlegelési jogköre.

 

9.3 Előleg-visszafizetési biztosíték összege: 0,- Ft. A garancia vállalás módja: nincs. Az előleg-visszafizetési biztosítéknak a végszámla teljesítéséig érvényben kell maradni. Megrendelő előteljesítést elfogad.

9.4 Megrendelőnek jogában áll az esedékessé vált kötbért a termékek szerződéses árából visszatartani.

9.5 A Megrendelő a kötbéren felül érvényesítheti a kötbért meghaladó kárát illetve a szerződésszegésből eredő egyéb jogait is.

9.6 Bármely nem szerződésszerű teljesítés jogi fenntartás nélküli elfogadása a Megrendelő részéről nem értelmezhető joglemondásként azon igényről vagy igényekről, amelyek a Megrendelő szerződésszegés következményeként megilletik.

 

10. Vis maior

 

10.1Felek mentesülnek a jelen szerződésből eredő kötelezettségeik nem, vagy részbeni nem teljesítésével kapcsolatos felelősségük alól, ha a nem teljesítés vagy részbeni nem teljesítés olyan előre nem látható és a Felek által elháríthatatlan rendkívüli esemény miatt következett be, amely vis maiornak minősül (háború, forradalom, földrengés, természeti csapás, szállítási embargó).

10.2 A vis maiorral érintett fél köteles a másik felet a vis maior bekövetkezéséről, illetőleg megszűnéséről haladéktalanul telefonon és azt követően ajánlott levélben értesíteni. A vis maiornak minősülő körülményt, eseményta mulasztást megvalósító szerződő fél székhelye szerint illetékes Gazdasági vagy Kereskedelmi Kamarának kell igazolnia, mely igazolást a vis maiorra hivatkozó félnek kell beszerezni.

10.3 A vis maiorral érintett fél szerződő félhez intézett bejelentésben – amennyiben erre reális lehetőség van – köteles bejelenteni azt is, mikorra lehetséges a szerződés teljesítését akadályozó vis maiorfelszámolása, megszűnése. Még ilyen körülmények között is a rendelkezésre álló lehetőségek maximális kihasználásával törekedni kell a szerződésben foglaltak mielőbbi, előírás szerinti teljesítésére.

10.4 A szerződésben foglalt határidők a vis maior időtartamával meghosszabbodnak. Amennyiben a vis maior időtartama meghaladja az 50 napot, a Megrendelőnek jogában áll a szerződés nem teljesített részétől elállni hátrányos jogi következmények nélkül oly módon, hogy a Vállalkozóhoz erről értesítést küld.

 

11. Szerződéses okmányok és információk felhasználása

 

11.1 A Kbt. 99. § (4) bekezdése értelmében a szerződés nyilvános, tartalma közérdekű adatnak minősül, kivéve a Kbt. 73. § (1) és (2) bekezdései szerinti ajánlattevői melléklet üzleti titokká nyilvánított adatait. Ez utóbbi ajánlattevői üzleti titokká nyilvánítás során az ajánlattevő nevének, székhelyének, az általa kért ellenszolgáltatásnak, a teljesítési határidőnek, valamint az olyan információnak, amely a pontozásnál szerepet játszik, a nyilvánosságra hozatalát nem tilthatja meg. Nem korlátozható, illetve nem tiltható meg üzleti titokra hivatkozással olyan információ nyilvánosságra hozatala sem, amely a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó, külön törvényben meghatározott adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettség alá esik.

 

11.2 Jelen szerződés tekintetében az alábbi szervek rendelkeznek ellenőrzési jogosultsággal:

-         a költségvetési pénzeszközök felhasználásáról szóló 2190/2002. (VI. 21.) Kormányhatározat 3. pontja, valamint az Állami Számvevőszékről szóló, módosított 1989. évi XXXVIII. tv. értelmében az Állami Számvevőszék,

-         a költségvetési pénzeszközök felhasználásáról szóló 2190/2002. (VI. 21.) Kormányhatározat 3. pontja, továbbá az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. valamint az államháztartás működése rendjéről szóló 217/1998 (XII.30) Kormányrendelet értelmében a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal,

-         a 193/2003 (XI.26.) Kormányrendeletben meghatározott szervek.

 

 

12. A szerződés módosítása, teljesítése

 

12.1 A tárgyi szerződés mindennemű módosítása csak a szerződő felek közös megegyezésével, írásban, a közbeszerzésről szóló 2003. évi CXXIX törvény (Kbt.) 303. §-ban meghatározott rendelkezések alapján történhet.

12.2 A Kbt. 307 § (1) bekezdése alapján a szerződés teljesítéséről, módosításáról külön jogszabály alapján meghatározott minta szerint Megrendelő tájékoztatót készít és azt hirdetmény útján a Közbeszerzési Értesítőben közzéteszi. Ezekben a tájékoztatókban a Vállalkozónak nyilatkoznia kell arról, hogy egyetért-e a tájékoztatóban foglaltakkal.

 

13. Vitás kérdések rendezése

13.1 Megrendelőnek és a Vállalkozónak meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy közvetlen tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, mely közöttük a szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatban merül fel. Minden, a szerződés megkötése után felmerülő és a felektől független olyan körülményről, amely a szerződés teljesítését akadályozza, a felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni.

13.2 Ha a Megrendelő és a Vállalkozó tárgyalások útján nem tudják megoldani a szerződés alapján vagy ezzel összefüggésben keletkezett jogvitájukat, úgy e jogvitát - ideértve a szerződés létrejöttével, érvényességével, megszüntetésével kapcsolatos jogvitákat - pertárgy értéktől függően a Békés Megyei Bíróság illetve Békéscsabai Városi Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki. Jelen szerződéssel kapcsolatos valamennyi kérdésben a Magyar Köztársaság jogszabályai az irányadók.

 

14. Definíciók

 

A szerződésben szereplő következő kifejezéseket az alábbiak szerint kell értelmezni:

a) Szerződés: a Megrendelő és a Vállalkozó között létrejött megállapodást jelenti, melyet szerződés formájában rögzítettek és a felek aláírtak, beleértve annak összes mellékletét, valamint mindazon okmányokat, melyekre utalás történik.

b) Szerződéses ár: a szerződés keretében szerződéses kötelezettségeinek teljes körű és megfelelő teljesítéséért a Vállalkozónak fizetendő ellenértéket jelenti.

c) Szolgáltatások: a szerződés értelmében a Vállalkozó által nyújtandó karambolos nagyjavítás szolgáltatás teljesítését jelenti.

e) Megrendelő: a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltó-parancsnokság Békéscsaba (5600 Békéscsaba, Kazinczy u. 9.).

f) Vállalkozó: azt az érvényes ajánlatot benyújtó Ajánlattevőt - személyt vagy társaságot - jelenti, akivel vagy amellyel a Megrendelő az összességében legkedvezőbbnek értékelt ajánlat alapján a szerződést megköti.

 

15. Értesítések

 

15.1   Az egyik fél által a másik félnek küldött értesítéseket levélben, táviratilag vagy telefaxon kell megküldeni és írásban vissza kell igazolni.

15.2   Az értesítésben foglaltak a kézbesítés napján vagy az értesítésben meghatározott napon lépnek érvénybe.

 

16. Jelen szerződés az aláírás napján lép hatályba.

 

17. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Kbt. és a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadók.

 

18. Jelen szerződés három eredeti példányban készült, melyből 1 példány a Vállalkozót illeti meg.

 

 

Békéscsaba, 2010. augusztus …….

 

 

 

 

……………………………….                  ………………………………….

 

                           Megrendelő                                                          Vállalkozó

 

 

Jelen szerződés mellékleteivel együtt érvényes, melyek a következők:

1.  Ajánlati felhívás és dokumentáció;

2.  A Vállalkozó 10-6/2010 számú, 2010. július 13-i keltű ajánlata, BTP-130/2010 számú, 2010. július 13-i keltű tárgyalási jegyzőkönyv

3.  Jótállási feltételek.