![]()
A BM 50-eseket 1964-ben gfyártották a Budapesti Mélyfúró-és Bányagépgyárban. A mozdonyokba egy Csepel D-413-as motort építettek bele (ilyen motor található az MD 40-esbe is ). Az erőátvitel mechanikus. A mozdony kézi- és légfékkel is el van látva. A mozdony bányamozdony, tehát sújtúlég veszélyes helyeken is veszélytelenül közlekedhet. A sorozatból napjainkban sajnos már csak négy darab található: egy Gyöngyösön (kiállítva), egy üzemképtelen Diósdon, kettő pedig a Kemencei EMV-n ebből az egyik(???) üzemképes, és használják is.
A mozdony főbb műszaki adatai:
|
Tömeg 6.5 t | ||
|
Teljes hossz 3775 mm | ||
|
Legnagyobb magasság 1460 mm | ||
|
Legnagyobb szélesség 900 mm | ||
|
Nyomtávolság 600 mm | ||
|
Tengelyek száma 2 | ||
|
Ebből hajtott 2 | ||
|
Tengelyelrendezés "B" | ||
|
Tengelytávolság 1000 mm | ||
|
Legnagyobb sebeség 15 km/h | ||
|
Motorteljesítmény 50 LE |

Egy BM 50-es Kemencén

Vezérállás