A BM 50-eseket 1964-ben gfyártották a Budapesti Mélyfúró-és Bányagépgyárban. A mozdonyokba egy Csepel D-413-as motort építettek bele (ilyen motor található az MD 40-esbe is ). Az erőátvitel mechanikus. A mozdony kézi- és légfékkel is el van látva. A mozdony bányamozdony, tehát sújtúlég veszélyes helyeken is veszélytelenül közlekedhet. A sorozatból napjainkban sajnos már csak négy darab található: egy Gyöngyösön (kiállítva), egy üzemképtelen Diósdon, kettő pedig a Kemencei EMV-n ebből az egyik(???) üzemképes, és használják is.
A mozdony főbb műszaki adatai:
![]() | ![]() |
Tömeg 6.5 t |
![]() | ![]() |
Teljes hossz 3775 mm |
![]() | ![]() |
Legnagyobb magasság 1460 mm |
![]() | ![]() |
Legnagyobb szélesség 900 mm |
![]() | ![]() |
Nyomtávolság 600 mm |
![]() | ![]() |
Tengelyek száma 2 |
![]() | ![]() |
Ebből hajtott 2 |
![]() | ![]() |
Tengelyelrendezés "B" |
![]() | ![]() |
Tengelytávolság 1000 mm |
![]() | ![]() |
Legnagyobb sebeség 15 km/h |
![]() | ![]() |
Motorteljesítmény 50 LE |
Egy BM 50-es Kemencén
Vezérállás