Mk45

A típus rövid  története Magyarországon:

A MÁV ebből a típusból három helyre vásárolt ilyen gépeket: a Hegyközi kisvasútra (napjainkban sajnos nem üzemel) Mk45 2007, 2008, 2009, 2010  a Széchenyi-hegyi Gyerekvasútra 6db-ot Mk45 2001-2006 az Mk49-esek helyettesítésére és 2db-ot a Borsodnádasdi Lemezgyári kisvasútra(1000mm nyomtávolságú)L45H 001, 002. A Gyerekvasút ezeket a gépeket középütközős félig önműködő kapcsolófejjel szerelte fel

a középütközős félig önműködő kapcsolófej

Hegyközi Kisvasút megszünése miatt a Gyerekvasútra kerültek az Mk45 2007, Mk45 2008, Mk45 2009,és az Mk45 2010-es pályaszámú mozdonyok, melyeket később elbontottak; az Mk45 2010 pszú. mozdony homlokfalát a Gyerekvasutas Otthon külső falán helyezték el, az még most is ott található. Az Mk 45 2009-es pszú. Gépet jelenleg alkatrésznek használják. Magyarországon sajnos már csak a Gyerekvasúton találhatók  Mk45-ösök (2001-2006).

Mk45 2001-es pályaszámú mozdony nyári személyvonattal Szécheny-hegy állomás előtt

A Gyerekvasút tervei között van az is, hogy a mozdonyokat (kivéve az Mk45 2001-es pályaszámú mozdonyt)az új színterv szerint fogja átfesteni, az Mk45 2003-as, Mk45 2004-es és Mk45 2006-os pszú  gépeket már átfestették.

Az új színterv szerint átfestett Mk45 2004-es pszú gép Széchenyi-hegyen

 

Az Mk45-ös mozdony nagyon hasonlít a „nagyvasúti” M 43-as és az M 47-es sorozatú mozdonyokhoz.

Fontosabb műszaki adatok:

·        Tengelyek száma                                        4db

·        Nyomtávolság                                         760mm

·        Ütközők közötti hossz                         10200mm

·        Forgóváz tengelytávolság                      1700mm

·        Legnagyobb magasság                           3100mm

·        Legnagyobb szélesség                           2490mm

·        Kerékátmérő                                           750mm

·        Bejárandó legkisebb ívsugár                     50m

·        Szolgálati tömeg                                         32t

·        Legnagyobb terhelés                                80kN

·        Legnagyobb sebesség                             40km/h

·        Hengerek száma                                         6db

·        Hajtási rendszer                              dízel hidraulikus

 

Gyártó: „Augusztus 23” Művek Bukarest 1974

Az Mk45-ös sorozat vezérállása

További képek az Mk45-ösökről

 

Jármű Felvétel helye Év Fotó
Mk 45-2001 Hűvösvölgy 2003 Rotter Károly
Mk45-2001 Széchenyi-hegy 2003 Rotter Károly
Mk45-2002 Csillebérc 2003 Rotter Károly
Mk 45-2002 Csillebérc előtt 1999 Rotter Károly
Mk45-2003 Szépjuhászné 2003 Rotter Károly
Mk45-2004 Hűvösvölgy 2003 Rotter Károly
Mk45-2006 Virágvölgy és Csillebérc között 2003 Rotter Károly
Mk45-2006 Virágvölgy és Csillebérc között nyáron 2002 Rotter Károly
Mk45-2006 Ugyanitt télen 2002 Rotter Károly
Mk45-2006 Hűvösvölgy előtt (új festéssel) 2003 Rotter Károly
Mk45-2004 és 2001ingavonattal Széchenyi-hegy 2003 Rotter Károly

Kisvasúti járművek    Főlap    Képek a Gyermekvasútról