Az Mk48 -as sorozatú mozdonyok
A MÁV 1960 - 1961 között szerezte be A Győri Vagon és Gépgyártól az Mk48 -as sorozatú mozdonyokat. Létezik mechanikus és hidraulikus hajtású változata is. Összesen 51 db készült belőle, az első 12 darab mechanikus hajtású volt. Mechanikus hajtású Mk48-as már csak egy van a Csömödéri Erdei Vasút tulajdonában. 2 darab kivételével az összes mk48 -as állományban van.
Legfontosabb műszaki adatok
Tengelyek száma |
4
|
Tengelyelrendezés |
B'B'
|
Nyomtáv |
760 mm
|
Ütközők közti hossz |
8965 mm
|
Forgócsap távolság |
4000 mm
|
Legnagyobb magasság |
3415 mm
|
Legnagyobb szélesség |
2390 mm
|
Kerékátmérő |
700 mm
|
Legkiseb bejárható pályaívsugár |
50 m
|
Szolgálati tömeg |
17,6 t
|
Legnagyobb tengelyterhelés |
44 kN
|
engedélyezett legnagyobb sebesség |
50 km/h
|
Fotók
Egy DO2 -es ( Mk48 -as) Lillafüreden
Két mk48 -as a Csömödéri Fűtőház előtt, a bal oldali a mechanikus hajtású mk48 -as
Egy Mk48 -as Gyönygyösön