M31
A mozdonyt gyártotta a Ganz-MÁVAG DHM1 és DHM2 gyári típusjellel. Gyártási év: 1957-1959
Fontosabb műszaki jellemzők:
| Tengelyek száma | 3 |
| Tengyelyelrendezés | C |
| Nyomtávolság | 1435mm |
| Ütközők közötti hosz | 10095mm |
| Szélső tengelytáv | 3800mm |
| Legnagyobb magasság | 4105mm |
| Legnagyobb szélesség | 3000mm |
| Kerékátmérő | 1225mm |
| Belyárható legkisebb pályaívsugár | 80m |
| Szolgálati tömeg | 45t |
| Legnagyobb sebesség | 30km/h (toltó) 60km/h (vonali) |
Vezérlés:
A mozdony vezérlése elektropneomatikus rendszerű. Ez lehetővé teszi két mozdony összekapcsolását, és egy vezetőfülkéből való vezérlését ( távvezérlés).
Menetszabályzás: A menetszabályzó a vezetőasztal két oldallapján található.
A menetszabályzó fokozatai:
- 0: amenetszabályzó reteszelőállása
- S : a dízelmotor üresjárati fordulatszámon működik
- A : segédüzemi fokozat. célja, hogy a mozdony álló helyzetében légsűrítő, és a segédüzemi dinamó kellő teljesítménnyel működjön
- 1-5 : menetfokozatok
Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi
Fotók
A 2035-ös M31-es a Füstiben
Egy 31-es Angyalföldön
Egy ismeretlen pályaszámú ,M31-es tolatás közben