M32
A mozdonyt a Ganz-MÁVAG gyártotta 1972-1976 között DHM6-os gyári típusjellel. Feladata: könnyű tolatási, és mellékvonali szolgálat
Fontosabb műszaki jellemzők
| Tengelyek száma | 3 |
| Tengelyelrendezés | C |
| Nyomtávolság | 1435mm |
| Ütközők közötti hosszúság | 9510mm |
| Legnagyobb magasság | 4100mm |
| Legnagyobb szélesség | 3100mm |
| Kerékátmérő | 920mm |
| Bejárható legkisebb pályaívsugár | 50m |
| Szolgálati tömeg | 36t |
| Legnagyobb sebesség | 22km/h (tolató) 60km/h (vonali) |
Vezérlés:
A mozdony vezérlése elektropneumatikus rendszerű. A vezetőállások a vezetőasztal két oldalán helyezkednek el. A jobb oldali teljes értékű, a bal oldali másodlagos értékű.
Menetszabályozás. A menetszabályzó tengelye vízszintes, mind a két vezetőállásból karral működtethető.
A menetszabályzó állásai:
- 0 : a dízelmotor üresjáratban kis fordulatszámmal működik
- S :a fokozatban a a vonat fékberendezésének gyorsabb feltöltése lehetséges
- 1-8 : menetfokozatok
Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi.
Fotók
M32-2055-ös gép a Füstiben