M40


Az M40 jellegrajza

(Nagyobb mérethez kattints a képre)

Az M40-es sorozatú mozdonyok a Ganz- MÁVAG gyárban készültek 1966-1970 között Gyári típusjelük: DVM6; DVM8; DVM9. Feladatuk: középnehéz vonali és tolatószolgálat.

Fontosabb műszaki jellemzők.

Tengelyek száma 4
Tengelyelrendezés Bo' Bo'
Ütközők közötti hossz 14250mm
Legnagyobb magasság 4150mm
Legnagyobb szélesség 3115mm
Kerékátmérő 1040mm
Bejárható legkisebb pályaívsugár 80m
Szolgálati tömeg 76t
Engedélyezett legnagyobb sebesség 100km/h

Vezérlés

A mozdony vezérlése elektropneumatikus rendszerű. Ez lehetővé teszi két mozdony összekapcsolását, és egy vezetőfülkéből való vezetését. A vezetőfülkében két vezetőállás található, egymáshoz képest átlósan vannak elhelyezve, a menetirány szerinti jobb oldalon. A vezetőállásokon egymástól független menetszabályzók vannak.

Menetszabályzás:  a menetszabályzó kézkerékkel állítható. Az óramutató járásával azonos irányba növeli a vonóerőt.

A menetszabályzó állásai.:

  • 0 : kis üresjárat
  • X : a motor fordulatszáma megnő, a főkontatktorok rákapcsolják a vontatómotorokat a még nem gerjesztett fődinamóra.
  • 1a-1d :a dízelmotor fordulatszáma 800 1/min kis vonóerőkifejtés
  • 2-6 : menetfokozatok
  • 7a , 7 i: a motor fordulatszáma 1200 1/min

Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr  típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi

 

Fotók

 

M40-402

 

M40 Vezérállás


Főlap