M40
Az M40 jellegrajza
(Nagyobb mérethez kattints a képre)
Az M40-es sorozatú mozdonyok a Ganz- MÁVAG gyárban készültek 1966-1970 között Gyári típusjelük: DVM6; DVM8; DVM9. Feladatuk: középnehéz vonali és tolatószolgálat.
Fontosabb műszaki jellemzők.
Tengelyek száma | 4 |
Tengelyelrendezés | Bo' Bo' |
Ütközők közötti hossz | 14250mm |
Legnagyobb magasság | 4150mm |
Legnagyobb szélesség | 3115mm |
Kerékátmérő | 1040mm |
Bejárható legkisebb pályaívsugár | 80m |
Szolgálati tömeg | 76t |
Engedélyezett legnagyobb sebesség | 100km/h |
Vezérlés
A mozdony vezérlése elektropneumatikus rendszerű. Ez lehetővé teszi két mozdony összekapcsolását, és egy vezetőfülkéből való vezetését. A vezetőfülkében két vezetőállás található, egymáshoz képest átlósan vannak elhelyezve, a menetirány szerinti jobb oldalon. A vezetőállásokon egymástól független menetszabályzók vannak.
Menetszabályzás: a menetszabályzó kézkerékkel állítható. Az óramutató járásával azonos irányba növeli a vonóerőt.
A menetszabályzó állásai.:
- 0 : kis üresjárat
- X : a motor fordulatszáma megnő, a főkontatktorok rákapcsolják a vontatómotorokat a még nem gerjesztett fődinamóra.
- 1a-1d :a dízelmotor fordulatszáma 800 1/min kis vonóerőkifejtés
- 2-6 : menetfokozatok
- 7a , 7 i: a motor fordulatszáma 1200 1/min
Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi
Fotók
M40-402
M40 Vezérállás