M41


Az M41 jellegrajza.

(Nagyobb mérethez kattints a képre)

A sorozatot a Ganz-MÁVAG  1973-ban. DHM 7-es gyári típusjellel.

Fontosabb műszaki adatok

Tengelyek száma 4
Elrendezésük B'B'
Ütközők közötti hossz 15500mm
Legnagyobb magasság 4230mm
Legnagyobb szélesség 3092mm
Kerékátmérő 1040mm
Bejárható legkisebb pályaívsugár 80m
Szolgálati tömeg 66t
Legnagyobb sebesség 100km/h

 

Vezérlés

A mozdony vezérlése elktropneumatikus rendszerű. A mozdony két végén található vezérállás a menetirány szerinti jobb oldalon.

M41 vezérállás.

(Nagyobb mérethez kattints a képre.)

Menetszabályzás: a kézi kerékkel állítható, a függőleges menetszabájzóval. ( a vezetőállás rajzon a 1.-es számmal jelölt.)

A menetszabályzó fokozatai:

  • 0 : semleges fokozat. Ebben az állásban változtatható a vezetőállás és a menetirány.

  • A : a hidraulikus hajtóm résztöltést kap, 10km/h -nál kisebb sebességhez

  • 1-15: Menetfokozatok

Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr  típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi

 

Távvezérlés: Lehetséges két mozdony egy vezetőállásból való távvezérlése Az utasítások a 30ers lengőkábelen keresztül jutnak el a távvezérelt mozdonyhoz.

 

Toltvonati üzem: A mozdonyhoz készült vezérlőkocsi. Ezt a mozdonyyal két 30 eres kábel köti össze.

Fotók

M41 2191

Új festésű M41-es Székesfehérváron

 

Egy ismeretlen számú M41-es Debrecenbe

 

M41 2142  Szabadbattyánban

 

És a nyílt vonalon

 

Egy ismeretlen számú  M41-es Miskolcon

 

M41-2114 Fonyódon

 

M41 2116 Székesfehérvárom

 

Egy M41-es a Nyíregyházi vonalon