M41
Az M41 jellegrajza.
(Nagyobb mérethez kattints a képre)
A sorozatot a Ganz-MÁVAG 1973-ban. DHM 7-es gyári típusjellel.
Fontosabb műszaki adatok
Tengelyek száma | 4 |
Elrendezésük | B'B' |
Ütközők közötti hossz | 15500mm |
Legnagyobb magasság | 4230mm |
Legnagyobb szélesség | 3092mm |
Kerékátmérő | 1040mm |
Bejárható legkisebb pályaívsugár | 80m |
Szolgálati tömeg | 66t |
Legnagyobb sebesség | 100km/h |
Vezérlés
A mozdony vezérlése elktropneumatikus rendszerű. A mozdony két végén található vezérállás a menetirány szerinti jobb oldalon.
M41 vezérállás.
(Nagyobb mérethez kattints a képre.)
Menetszabályzás: a kézi kerékkel állítható, a függőleges menetszabájzóval. ( a vezetőállás rajzon a 1.-es számmal jelölt.)
A menetszabályzó fokozatai:
0 : semleges fokozat. Ebben az állásban változtatható a vezetőállás és a menetirány.
A : a hidraulikus hajtóm résztöltést kap, 10km/h -nál kisebb sebességhez
1-15: Menetfokozatok
Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi
Távvezérlés: Lehetséges két mozdony egy vezetőállásból való távvezérlése Az utasítások a 30ers lengőkábelen keresztül jutnak el a távvezérelt mozdonyhoz.
Toltvonati üzem: A mozdonyhoz készült vezérlőkocsi. Ezt a mozdonyyal két 30 eres kábel köti össze.
Fotók
M41 2191
Új festésű M41-es Székesfehérváron
Egy ismeretlen számú M41-es Debrecenbe
M41 2142 Szabadbattyánban
És a nyílt vonalon
Egy ismeretlen számú M41-es Miskolcon
M41-2114 Fonyódon
M41 2116 Székesfehérvárom
Egy M41-es a Nyíregyházi vonalon