Az M43 és M47es mozdonyok
Az M43-1000 és az M47-1000 sorozatú mozdonyok jellegrajza Az M47- 2000-res sorozatú mozdonyok jellegrajza
( Nagyobb mérethez kattints a képre)
Fontosabb műszaki adatok
M43- 1000 | M47-1000 | M47-2000 | |
Gyári típusjel | LDH45 | LDH70 | LDH-MÁV 95 |
Vontatási feladat | könnyű tolatószolgálat, mellékvonali tehervonatok továbbítása | középnehéz tolatószolgálat mellékvonali tehervonatok továbbítása | mellékvonali személy és tehervonatok továbbítása |
Tengelyek száma | 4 | ||
Tengelyelrendezés | B'B' | ||
Forgócsap távolság | 3640mm | ||
Legnagyobb magasság | 4550mm | ||
Legnagyobb szélesség | 3050mm | ||
Bejárható legkisebb ívsugár | 50m | ||
Szolgálati tömeg |
46t |
48t | |
Legnagyobb sebesség | 60km/h (vonali) 30km6h (tolató) |
70km/h (vonali) 35km/h (tolató) |
Vezérlés
A mozdony vezérlése elektropneomatikus rendszerű. A vezetőállások vezetőfülkében átlósan helyezkednek el a menetirány szerinti jobb oldalon
Menetszabályozás: A menetszabályzás a függőleges menetszabályzó henger karjával történik
A menetszabályzó állásai:
- 0 alapállás, a dízelmotor üresjárati fordulatszámon jár
- 1-8 mentfokozatok
Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi
Felújított M47:
A felújított M47-es mozdonyok az M47-130-as pályaszámcsoportba tartoznak. Vontatási feladatuk a nehéz tolatószolgálat, és a mellékvonali tehervonatok továbbítása. Felújításra került a géptér, a rövid oldali géptér karosszéria elemei, a mozdonyvezető fülke belső elrendezése, és a főgépcsoport. Fotó
Fotók
M47-2074 Zalaegerszegen
Felújított M47
M43- 1067 Zalaegerszegen
M43- 1017 Székesfehérváron