Az M43 és M47es mozdonyok


                                                                                                               

Az M43-1000 és az M47-1000 sorozatú mozdonyok jellegrajza                         Az M47- 2000-res sorozatú mozdonyok jellegrajza

( Nagyobb mérethez kattints a képre)

Fontosabb műszaki adatok

  M43- 1000 M47-1000 M47-2000
Gyári típusjel LDH45 LDH70 LDH-MÁV 95
Vontatási feladat könnyű tolatószolgálat, mellékvonali tehervonatok továbbítása középnehéz tolatószolgálat mellékvonali tehervonatok továbbítása mellékvonali személy és tehervonatok továbbítása
Tengelyek száma 4
Tengelyelrendezés B'B'
Forgócsap távolság 3640mm
Legnagyobb magasság 4550mm
Legnagyobb szélesség 3050mm
Bejárható legkisebb ívsugár 50m
Szolgálati tömeg

46t

48t
Legnagyobb sebesség 60km/h (vonali)

30km6h (tolató)

70km/h (vonali)

35km/h (tolató)

Vezérlés

A mozdony vezérlése elektropneomatikus rendszerű. A vezetőállások vezetőfülkében átlósan helyezkednek el a menetirány szerinti jobb oldalon

Menetszabályozás: A menetszabályzás a függőleges menetszabályzó henger karjával történik

A menetszabályzó állásai:

  • 0 alapállás, a dízelmotor üresjárati fordulatszámon jár
  • 1-8 mentfokozatok

Fékezés: A mozdonyon található egy D2es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr  típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék. Kézifék: mind a két kerékpárt fékezi

Felújított M47:

A felújított M47-es mozdonyok az M47-130-as pályaszámcsoportba tartoznak. Vontatási feladatuk a nehéz tolatószolgálat, és a mellékvonali tehervonatok továbbítása. Felújításra került a géptér, a rövid oldali géptér karosszéria elemei, a mozdonyvezető fülke belső elrendezése, és a főgépcsoport. Fotó

 

 Fotók

M47-2074 Zalaegerszegen

 

Felújított M47

 

M43- 1067 Zalaegerszegen

 

M43- 1017 Székesfehérváron