M44
M44 jellgrajza M44 vezetőállás
( nagyobb mérethez kattints a képre)
A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG gyártotta 1956- 1970 között DVM2-es gyári típusjellel.
Fontosabb adatok
| Tengelyek száma | 4 |
| Elrendezésük | B'B' |
| Forgócsap távolság | 5500mm |
| :Legnagyobb magasság | 4447mm |
| Legnagyobb szélesség | 3060mm |
| Kerékátmérő | 1040mm |
| Bejárható legkisebb pályaívsugár | 50m |
| Szolgálati tömeg | 62t |
| Legnagyobb sebesség | 80km/h |
Vezérlés
A mozdony vezérlése elktropneumatikus. ez lehetővé teszi kettő vagy három mozdony egy vezetőfülkéből való vezérlését. A vezetőállások jobb és bal oldalon egymás mellett helyezkednek el.
Menetszabályozás: A mentszabályzó vízszintes tengelyű. az óramutató járásával ellenkező irányba forgatva növeli a vonóerőt.
A menetszabályzó állásai:
- 0 alapfokozat
- S a vonómotorok áramköre nyitott, fordulatszámuk 900 1/min
- 1a záródik a gerjesztőáramkör.
- 1b, 1c, 1d növekszik a fődinamó külső gerjesztése, a vontatási teljesítmény kis lépcsőkben növekszik
- 2-7k mentfokozatok
Fékezés: A mozdonyon található egy D2-es típusú ( vezetőállás jobb oldalán), és egy Knorr típusú (vezetőállás jobb oldalán) légfék.
Fotók
Egy ismeretlen számú M44-es a Soproni vonalon
HÉV-es M44