M62


                                       

Az M62 jellegrajza                                  Az M62 vezérállása

(nagyobb mérethez kattints a képre)

A mozdonyokat a Vorosilovgrádi  Mozdonygyár gyártotta 1965 és 1974 között. A mozdony vontatási feladata a fővonali teher és személyvonatok továbbítása valamint a nehéz tolatószolgálat

Fontosabb műszaki adatok

Tengelyek száma 6
Elrendezésük Co'Co
Ütközők közötti hosszúság 17550mm
Legnagyobb magasság 44963mm
Legnagyobb szélesség 2950mm
Kerékátmérő 1050mm
Bejárható legkisebb pályaívsugár 75m
Szolgálati tömeg 116,5t
Legnagyobb sebesség 100km/h

Vezérlés

A mozdony vezérlése elektromos rendszerű. A vezetőállások a mozdony két végén a menetirány-szerinti jobb oldalon helyezkednek el.

Menetszabályzás: A menetszabályozás a vezetőállés közepén található függőleges tengelyű kézikerékkel történik.

A menetszabályzó állásai:

  • 0 : alapállás
  • 1-15 : menetfokozatok

Fékezés

A mozdony két féle fékkel van felszerelve: önműködő: D2 vagy D12-es fékszelep a vezetőállás jobb oldalán

    nem önműködő kiegészítő fék:  Knorr  vagy  Zbr  a    vezetőállás jobb oldalán

A kézifék csak a legközelebbi forgóváz első és második tengelyét fékezi. A mozdony 6db. egyenként 1332 l-es főlégtartályokkal rendelkezik

Fotók

Egy M62-es a székesfehérvári fűtőházban

 

M62-148 Zalaegerszegen

M62-265 Ferencvárosban


Főlap    Nagyvasúti vontatójárművek