M62
Az M62 jellegrajza Az M62 vezérállása
(nagyobb mérethez kattints a képre)
A mozdonyokat a Vorosilovgrádi Mozdonygyár gyártotta 1965 és 1974 között. A mozdony vontatási feladata a fővonali teher és személyvonatok továbbítása valamint a nehéz tolatószolgálat
Fontosabb műszaki adatok
Tengelyek száma | 6 |
Elrendezésük | Co'Co |
Ütközők közötti hosszúság | 17550mm |
Legnagyobb magasság | 44963mm |
Legnagyobb szélesség | 2950mm |
Kerékátmérő | 1050mm |
Bejárható legkisebb pályaívsugár | 75m |
Szolgálati tömeg | 116,5t |
Legnagyobb sebesség | 100km/h |
Vezérlés
A mozdony vezérlése elektromos rendszerű. A vezetőállások a mozdony két végén a menetirány-szerinti jobb oldalon helyezkednek el.
Menetszabályzás: A menetszabályozás a vezetőállés közepén található függőleges tengelyű kézikerékkel történik.
A menetszabályzó állásai:
- 0 : alapállás
- 1-15 : menetfokozatok
Fékezés
A mozdony két féle fékkel van felszerelve: önműködő: D2 vagy D12-es fékszelep a vezetőállás jobb oldalán
nem önműködő kiegészítő fék: Knorr vagy Zbr a vezetőállás jobb oldalán
A kézifék csak a legközelebbi forgóváz első és második tengelyét fékezi. A mozdony 6db. egyenként 1332 l-es főlégtartályokkal rendelkezik
Fotók
Egy M62-es a székesfehérvári fűtőházban
M62-148 Zalaegerszegen
M62-265 Ferencvárosban