V43
Ez a mozdony a MÁV alaptípusa. A MÁV olyan mozdonyt szeretett volna gyártani, mely alkalmas teher és személyvonatok vontatására is. Majd megrendelt 7db. szilícium-egyenirányítós (innen kapta becenevét: szili) mozdonyt, melynek megvásárolta gyártási jogát. A mozdonyok két szolgálatképtelenségük között átlagosan 146198 km-t futottak. A V 43-as mozdonyok teljesítménye a korábbi mozdonyok teljesítményéhez képest fejlődést jelentett. Azonban a mozdony nem volt megfelelő nagy terhelésű vonatok továbbítására.
A MÁV ingavonati üzemre tette alkalmassá a V43 1156 pályaszám fölötti mozdonyokat. A mozdonyokat (gyárilag???)távvezérlési lehetősséggel látták el, mely lehetővé teszi egy mozdonyból még egy vagy több mozdonyt vezérlését. A mozdonyt a GyeSEv-nél is alkalmazzák
A V43-as sorozatú mozdonyok vezérállása
1: mozdonykulcs, 2: reteszelhető kapcsolósor 3: nem reteszelhető kapcsolósor, 4: menetszabályzó kerék, 5: irányváltókar, 6: söntkar, 7: mérőműszerek, 8: jelzőlámpák, 9: fokozatkapcsoló állásjelző, 10: fékszelep, 11: kiegészítő fék, 12: ablaktörlő működtető kapcsoló, 13: jelzőlámpa próbakapcsoló,14: műszervilágítás-fényerőszabályzó kapcsoló
Fontosabb műszaki adatok:
Tengelyek száma 4db
Nyomtávolság 1435mm
Ütközők közötti hossz 15700mm
Szélső tengelytávolság 11400mm
Forgócsap távoloság 9100mm
Forgóváz tengelytávolság 2300mm
Legnagyobb magasság 4540mm
Legnagyobb szélesség 3106mm
Bejárható legkisebb ívsugár 100mm
Szolgálati tömeg 80t
Legnagyobb sebesség 130km/h
Fotók
Egy V-43-as Almásfüzitőn
Egy V-43-as a Keletiben
Egy leselejtezett V43-as fűtőgépként
V43 1296-os pszú mozdony Gödöllőn mögötte egy újított Bhv
Két V43-as Gödöllőn
Egy ismeretlen sorszámú V43-as új fél áramszedőkkel
V43 1026-os pszú mozdony gyorsvonattal Gödöllőn
Egy GySEV-es V43-as(szili)
Két V43-as Komárom állomáson
Egy felújított V43-as Balatonaligán