V43


 

Ez a mozdony a MÁV alaptípusa. A MÁV olyan mozdonyt szeretett volna gyártani, mely alkalmas teher és személyvonatok vontatására is. Majd megrendelt 7db. szilícium-egyenirányítós (innen kapta becenevét: szili) mozdonyt, melynek megvásárolta gyártási jogát. A mozdonyok két szolgálatképtelenségük között átlagosan 146198 km-t futottak. A V 43-as mozdonyok teljesítménye a korábbi mozdonyok teljesítményéhez képest fejlődést jelentett. Azonban a mozdony nem volt megfelelő nagy terhelésű vonatok továbbítására.

A MÁV ingavonati üzemre tette alkalmassá a V43 1156 pályaszám fölötti mozdonyokat. A mozdonyokat (gyárilag???)távvezérlési lehetősséggel látták el, mely lehetővé teszi egy mozdonyból még egy vagy több mozdonyt vezérlését. A mozdonyt a GyeSEv-nél is alkalmazzák

 

 

v43 vezérálás

A V43-as sorozatú mozdonyok vezérállása

1: mozdonykulcs, 2: reteszelhető kapcsolósor 3: nem reteszelhető kapcsolósor, 4: menetszabályzó kerék, 5: irányváltókar, 6: söntkar, 7: mérőműszerek, 8: jelzőlámpák, 9: fokozatkapcsoló állásjelző, 10: fékszelep, 11: kiegészítő fék, 12: ablaktörlő működtető kapcsoló, 13: jelzőlámpa próbakapcsoló,14: műszervilágítás-fényerőszabályzó kapcsoló

 

 

Fontosabb műszaki adatok:

Tengelyek száma                                           4db

Nyomtávolság                                               1435mm

Ütközők közötti hossz                                   15700mm

Szélső tengelytávolság                                    11400mm

Forgócsap távoloság                                      9100mm

Forgóváz tengelytávolság                               2300mm

Legnagyobb magasság                                   4540mm

Legnagyobb szélesség                                    3106mm

Bejárható legkisebb ívsugár                            100mm

Szolgálati tömeg                                             80t

Legnagyobb sebesség                                    130km/h

Fotók

 

Egy V-43-as Almásfüzitőn

 

Egy V-43-as a Keletiben

 

Egy leselejtezett V43-as fűtőgépként

 

V43 1296-os pszú mozdony Gödöllőn mögötte egy újított Bhv

 

Két V43-as Gödöllőn

 

Egy ismeretlen sorszámú V43-as új fél áramszedőkkel

 

V43 1026-os pszú mozdony gyorsvonattal Gödöllőn

 

Egy GySEV-es V43-as(szili)

 

Két V43-as Komárom állomáson

 

Egy felújított V43-as Balatonaligán

 


Főlap