V63
A mozdonyokat a Ganz -MÁVAG gyártotta VM15-ös gyári típusjellel 1974, 1975 és 1981-ben. vontatási feladata a nagy terhelésű személyés teher vonatok továbbítása.
A V63 jellegrajza
(nagyobb mérethez kattints a képre)
Fontosabb műszaki adatok
Tengelyek száma | 6 |
Eklrendezésük | Co'Co' |
Ütközők közötti hossz * | 19540mm 19596mm |
Legnagyobb magasság* | 4220mm 4420mm |
Kerékátmérő | 1250mm |
Legnagyobb sebesség * | 160km/h 130km/h |
Szolgálati tömeg | 116t |
Bejárható legkisebb pályaívsugár | 100m |
* : A felső adat a prototípusra az alsó a nullsorozatra vonatkozik
Vezérlés:
Menetszabályzás: a menetszabályzó a vezetőasztal közepén található. Álása i: 0, X, M. A kontroller m állásában lehet növelni a vonóerőt
Automatikus üzemmód: A menetszabályzót az M állás valamelyik szöghelyzetébe kell forgatni, és a sebességalapjel potenciaméterrel a kívánt sebességet be kell állítani
Fékezés: A mozdony fel van szerelve egy önműködő D12 (prototípus) vagy D15 (nullsorozat) a vezérállás jobb oldalán, egy kiegészítőfékkel (Zbr) , valamint egy villamos fékkel.
A V63- as sorozat vezérállása
A vezetőálláson található lámpák piktogramjai
Fotók
Egy V63-as Komáromban
V63-027 a Keletiben
V63-153 Balatonaligán
Egy V63-as a nyugatiban