V63


 

A mozdonyokat a Ganz -MÁVAG gyártotta VM15-ös gyári típusjellel 1974, 1975 és 1981-ben. vontatási feladata a nagy terhelésű személyés teher vonatok továbbítása.

 

A V63 jellegrajza

(nagyobb mérethez kattints a képre)

Fontosabb műszaki adatok

 

Tengelyek száma 6
Eklrendezésük Co'Co'
Ütközők közötti hossz * 19540mm

19596mm

Legnagyobb magasság* 4220mm

4420mm

Kerékátmérő 1250mm
Legnagyobb sebesség * 160km/h

130km/h

Szolgálati tömeg 116t
Bejárható legkisebb pályaívsugár 100m

* : A felső adat a prototípusra az alsó a nullsorozatra vonatkozik

 

Vezérlés:

Menetszabályzás: a menetszabályzó a vezetőasztal közepén található. Álása i: 0, X,  M. A kontroller m állásában lehet növelni a vonóerőt

 

Automatikus üzemmód: A menetszabályzót az M állás valamelyik szöghelyzetébe kell forgatni, és a sebességalapjel potenciaméterrel a kívánt sebességet be kell állítani

 

Fékezés: A mozdony fel van szerelve egy önműködő D12 (prototípus) vagy D15 (nullsorozat) a vezérállás jobb oldalán, egy kiegészítőfékkel (Zbr) , valamint egy villamos fékkel.

A V63- as sorozat vezérállása

A vezetőálláson található lámpák piktogramjai

 

Fotók

 

Egy V63-as Komáromban

 

V63-027 a Keletiben

 

V63-153 Balatonaligán

 

Egy V63-as a nyugatiban


Főlap