A
Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Mûvek a
MÁV hatékony támogatásával
tirisztoros mozdonykísérletet hajtott végre a
V41-001, valamint a V43-1076 pályaszámú
mozdonyokon az 1966 - 1968 évek között. A hazai
pályaviszonyok ismeretében ugyanakkor
szükségessé vált egy megfelelõ
futómû kialakítása is, amely a villamos
mozdonyokkal szemben támasztott
vonóerõkifejtõ képességet is
biztosította. Ezen második
kísérletsorozatra a 42-001
pályaszámú valamint a V43-1051 mozdonyból
kialakított és ideiglenesen V45-001
pályaszámmal ellátott mozdonyokon
került sor, részben eredeti saját, részben
pedig kísérleti futómûvek
beépítésével. A két
kísérletsorozat együttes eredménye
alapján körvonalazódott, hogy a hazai ipar
képes tirisztoros vezérlésû megfelelõ
futási tulajdonságokkal, illetve
vonóerõkifejtõképességgel
rendelkezõ új villamos- mozdony
létrehozására.