honlaptérkép
típustörténet

leírások
képtár
letöltés
hírek
linkek
társoldalak
kapcsolat
A Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Mûvek a MÁV hatékony támogatásával tirisztoros mozdonykísérletet hajtott végre a V41-001, valamint a V43-1076 pályaszámú mozdonyokon az 1966 - 1968 évek között. A hazai  pályaviszonyok ismeretében ugyanakkor szükségessé vált egy megfelelõ futómû kialakítása is, amely a villamos mozdonyokkal szemben támasztott vonóerõkifejtõ képességet is biztosította. Ezen második kísérletsorozatra a  42-001 pályaszámú valamint a V43-1051 mozdonyból kialakított és ideiglenesen V45-001 pályaszámmal ellátott  mozdonyokon került sor, részben eredeti saját, részben pedig kísérleti futómûvek beépítésével. A két kísérletsorozat együttes eredménye alapján körvonalazódott, hogy a hazai ipar képes tirisztoros vezérlésû megfelelõ futási tulajdonságokkal, illetve vonóerõkifejtõképességgel rendelkezõ új villamos- mozdony  létrehozására.
 
(részlet a V&M mozdonytörténeti cikkébõl)
Képtár
 
Mozdonykísérletek
vissza a kísérleti mozdonyok képeihez