Felkészülés
114. Az iparvágányok használóit, a terület- és raktárbérlőket fel kell szólítani az általuk használt rakodóvágányok és utak tisztánatartására, valamint a zavartalan vasútüzemi tevékenység biztosítása érdekében szükséges folyamatos hó- és jégtakarításra
Határidő: október 31.
115. A vasúti rakodóterületeken tárolt (deponált) árukat a fuvaroztatókal el kell szállíttatni, ha a korábbi tapasztalatok szerint azok hóakadályt idézhetnek elő.
116. A raktárak, rakodók, bérelt területek és ipartelepek vágányzatát és azok űrszelvényét a földtől, salaktól és egyéb hulladéktól még a tél beállta előtt meg kell tisztítani. Ugyancsak el kell távolítani a rakodóvágányok mellől az áruk kikötözéséből, rögzítéséből származó vashuzalokat, lemezeket és egyéb anyagokat, mert lefagyásuk baleset okozója lehet.
117. A kocsipark elszennyeződésének megelőzése érdekében télen fokozottabb gondot kell fordítani a nyitott kocsik tiszta állapotban való visszavételére.
118. Bányaállomásokon szervezett formában kell biztosítani a berakáshoz érkezett üres kocsik hótól történő kitakarítását vasút által biztosított munkaerővel, vagy pedig a feladóval külön kötött megállapodás útján.
119. A fagyra és hidegre érzékeny áruk felvételénél meg kell vizsgálni a csomagolás megfelelő voltát és a hiányokra a fuvaroztatók figyelmét fel kell hívni, hogy a fuvarozás és tárolás ideje alatt a küldeményekben értékcsökkenés ne következzék be.
A fagyérzékeny áruk előjelentésére és a címzettek értesítésére figyelmet kell fordítani. Ahol a postai értesítés nem lehetséges, ott a küldönccel történő értesítésre előre fel kell készülni.
120. Azokon a szolgálati helyeken, ahol az árumozgás gépesítve van, a villamostargoncák, villásemelők és egyéb járművek közlekedésének biztosítása végett a síkos és csúszós közlekedési utak felszórására előírt anyagokat megfelelő mennyiségben tárolni kell. A felszórás előtt gondoskodni kell az ilyen utak és közlekedési helyek rendszeres söpréséről, tisztításáról.
Téli időjárás esetén követendő eljárás 121. A fűtetlen árukezelési helyeken foglalkoztatott dolgozók melegedését szervezett formában biztosítani kell. Gondoskodni kell a hőmérsékletnek megfelelő melegítő italról.
122. Lelkiismeretesen kell végrehajtani a téli időjárás következtében előállott helyzetben az árufuvarozásra kiadott sorolásokat, egyéb operatív intézkedéseket, mint pl. az áruforgalmi korlátozás útján történő forgalomszabályozás eseteit.
123. A feloszlatott vonatokon lévő romló, élő és fagyveszélyes áruk továbbításáról, megóvásáról és tárolásáról úgy kell gondoskodni, hogy a késett továbbítás vagy tárolás miatt árukár ne keletkezzék.
Szükség esetén az élő, romló és fagyveszélyes áruknak a helyi átvevők részére történő kiszolgáltatását - a központi áruirányítók előzetes jóváhagyásával - kezdeményezni kell.
124. Olvadással váltakozó fagyveszélyes időben szükséges megvizsgálni, hogy a mérlegaknába beszivárgó víz nem fagyott-e meg a mérlegszerkezet alkatrészein (mérlegelőkön, mérlegéltestek és élágyak között, stb.). Lefagyott mérleget üzemeltetni, illetőleg súlymegállapításra használni tilos.
125. Ha a vágányhídmérleg aknáiba oly magasan áll a víz, hogy a mérlegemelők vízbe érnek, a hídmérleget a víz eltávolításáig használni tilos, mivel a súlyeredmények megbízhatatlanok.
Kisebb mennyiségű (1-3 köbméter) víz eltávolítását - szivattyúval ellátott mérlegeknél - a hídmérleget használó szolgálati hely, szivattyú hiányában és nagyobb mennyiségű (3 köbméteren felül) víz kiemelését pedig az Épület és Hídfenntartó Főnökség köteles elvégeztetni.
126. Téli időben a vágányhídmérlegek hídfelületét a hórétegtől és a mérleg hídjának szabad mozgását akadályozó jégképződményektől folyamatosan a mérleget üzemeltető szolgálati helynek kell megtisztítani.
A mérleghíd és az akna felső kerete közötti hézagoknál képződő jegesedés fellazítására vagy eltávolítására sóféleség (konyhasó, ipari só, stb.) használata szigorúan tilos, etilén-glikol használható.
127. Az élőrakodók karámát, és a felvezető hidakat sózni nem szabad, mert a só kimarja az állatok körmét. A csúszást homokolással kell meggátolni.
|
|