Felkészülés
86. A téli forgalomban a személykocsikat különös gonddal kell kezelni és biztosítani a személyvonatok kocsijainak kifogástalan állapotát.
Biztosítani kell a kocsik fűtését, a lépcsőkről a feljáró fogantyúkról a hó- és jég letakarítását, a lépcsők homokolását.
A kocsik víztartályait az E.12 sz. Utasítás előírásai szerint kell az induló- és fordulóállomásokon a külső hőmérséklettől függően vízzel feltölteni, illetve fagyveszély esetén vízteleníteni. A rendkívüli okok miatt kisorozott kocsi víztelenítését az az állomás köteles elvégezni, ahol a kocsit kisorozták.
A személyszállító kocsik fűtési, világítási, valamint egyéb műszaki felkészítését szeptember hó 1-ig kell elvégezni.
87. Az áramfejlesztővel felszerelt kocsiknál be kell kapcsolni a teljes világítást az induló állomásokon az utasok beszállításával egyidőben, ha a kapcsolószekrényre ragasztott, vagy kifüggesztett javítási bárca, illetőleg figyelmeztető tábla más utasítást nem tartalmaz. A vonaton menet közben minden olyan kocsinál át kell kapcsolni a világítási főkapcsolót 1/2 állásba, amelynél a töltésellenőrző lámpa a vonat 30 km/óránál, mellékvonali közlekedésre átalakított, módosított áttételű kocsiknál 20 km/óránál nagyobb sebességgel való közlekedése esetén nem ég.
Azoknál a kocsiknál, amelyeknek akkumulátor töltése nem működik és a kocsit valamely oknál fogva nem lehet javításra kisorozni, a kapcsolódobozra "Csak félvilágítással használható" feliratot kell elhelyezni.
88. A vonatok fűtésére szolgáló berendezésekre állandó gondot kell fordítani. A fűtési vezetékek, elzáró szelepek, gőzfűtési tömlők stb. javítását el kell végezni. Gondoskodni kell a tömlők zavartalan ellátásáról. A kazánok és villamos-vonatfűtőkocsik időszakos vizsgálatát még a fűtési idő beállta előtt be kell fejezni.
Határidő: szeptember 1.
Gondoskodni kell a kazánkocsi és villamos fűtőkocsi személyzet létszámáról és beosztásáról, továbbá a kazánkocsik jó minőségű üzemanyaggal és mindkét vonatfűtő jármű megfelelő tartalék alkatrésszel való ellátásáról.
Különös gonddal kell végezni a vonatok előfűtését, illetőleg a vezetékek kifúvatását és víztelenítését. E munkálatok elvégzését az induló és forduló állomásokon már előre meg kell szervezni. A szerlvényekben menetközben csak annyi kocsit szabad bekapcsolni a gőzfűtésbe, amennyit az időjárásnak megfelelően az E.12. Utasítás megenged.
Légfűtéses személykocsi előfűtését - az akkumulátorok kimerülése miatt - a vonat indulása előtt legfeljebb 40 perccel korábban szabad megkezdeni.
A közbenső forduló állomásokon is a legnagyobb körültekintéssel kell megszervezni a szerelvények kifúvatását és előfűtését. Ennek biztosítására - ha szükséges - külön személyzetet és előfűtőmozdonyt kell kirendelni. A kazánkocsik és a villamosfűtőkocsik vonatokhoz történő felhasználásánál a 7. és a 8. Szakosztály, illetőleg az utóbbiaknál a 9. Szakosztály utasításai szerint kell eljárni.
89. A vonatok üzembiztos és zavartalan továbbítása érdekében fokozottan figyelemmel kell kísérni és megfelelően karban kell tartani a kocsik futóművét, ütköző- és vonószerkezetét és gondoskodni kell a csavarkapcsok kenéséről is.
90. Gondoskodni kell a szerelvények és mozdonyok légvezetékeinek időszakos kifúvatásáról és víztelenítéséről.
A jégdugók elkerülése céljából 0 °C alatti hőmérséklet esetén minden vonatindító állomáson, mozdonycsere esetén, vagy ha a vonat közbenső állomáson 60 percnél többet tartózkodik, az első öt kocsi között a légfék kapcsolatokat szét kell szedni, és megnézni, hogy a fagy nem okozott-e keresztmetszeti szűkületet.
A fékpróbákat - mivel a fővezeték elfagyása előfordulhat - különös gonddal kell végrehajtni. Fokozott figyelmet kell fordítani a fékek oldására.
91. A központi légtelepek vízkondenzáló berendezését üzembiztos állapotba kell hozni. Télen rendszeresen, naponta többízben is gondoskodni kell az ehhez tartozó vízgyűjtőedény és légtartályok víztelenítéséről.
Határidő: október 31.
92. A teherkocsi mosások zavartalanságának biztosítása érdekében a vízmelegítő kazánokat és tartályokat rendbe kell hozni. A kocsik tisztítását úgy kell megszervezni, hogy a naponta jelentkező kocsikat 24 órán belül ki lehessen mosni. A hullámszerűen felmerülő mosási szükséglet esetén többlet dolgozók beállításával, esetleg a kocsik más mosótelepre való irányításával kell biztosítani, hogy a legrövidebb idő alatt tisztán forgalomba lehessen adni a kocsikat.
|
|