A vezénylés alapja 5.1.
A mozdonyszemélyzetet a mozdony- és személyzeti forduló, a
mozdonyszemélyzet vonal- és típusismerete, a vonatközlekedési terv,
az előrelátható egyéb igények és az időre vezénylési normatívák
alapján - a szolgálati beosztás figyelembevételével - a
mozdonyfelvigyázó egy hónapra előre vezényli a Kollektív Szerződés
előírásainak betartása mellett.
Az előrevezényléstől szükség esetén eltérhet:
- egyoldalúan, ha az MT-ben a munkaidő-beosztás módosítására vonatkozó határidő betartható,
- közös megegyezéssel bármikor.
Az előrevezényléstől történt eltérést az üzemeltetési részleg vezetője részére a következő munkanapon jelenteni kell.
5.2. Az előre nem látható igényekhez a személyzetet a vonal- és típusismeret figyelembevételével szükség szerint (az MT által elismert rendkívüli esetekben) kell vezényelni.
A vezénylési rend 5.3. A mozdonyszemélyzet a Szolgálati Rendből tudja meg következő szolgálatát, ezért szolgálatuk befejezésével valamennyi dolgozónak le kell jelentkeznie.
5.4. Ha a mozdonyszemélyzet a vezénylésének bármilyen okból nem tud eleget tenni, azt azonnal jelentenie kell.
Lakáscím 5.5. A mozdonyszemélyzetnek be kell jelenteni lakáscímét, telefonszámát és annak megváltozását a mozdonyfelvigyázóknak.
Távolmaradás a szolgálattól 5.6. Ha a mozdonyszemélyzet a szolgálattól bármilyen okból távol marad, ezt a lehető legkorábbi időpontban - szükség esetén más személy segítségével is - a mozdonyfelvigyázó tudomására kell hozni.
Újrajelentkezés 5.7. Ha a mozdonyszemélyzet a szolgálattól hosszabb ideig távol volt és nem kapott vezénylést, távollétének utolsó napján köteles másnapi beosztásáról érdeklődni.
Kirendelés 5.8. Ha a mozdonyszemélyzetet más vontatási főnökséghez rendelik ki kisegítésre úgy, hogy onnan szolgálatonként nem tér vissza honos vontatási főnökségéhez, akkor az a mozdonyfelvigyázó vezényli, ahova kirendelték.
5.9. A kirendelésben levő mozdonyszemélyzetet beosztás előtt meg kell ismertetni a helyi viszonyokkal olyan mélységig, ami a szolgálat biztonságos elvégzéséhez szükséges.
|
|