II. RÉSZ


1. melléklet

Gőzmozdonyokkal és kazánkocsikkal fűthető kocsik mennyisége


 

I. sz. táblázat

 Gőzmozdonnyal fűthető kocsik mennyisége
(vontatással egyidőben)

 A külső
hőmérséklet
°C-ban

 411 és 424 324 375 és 376 275 Elő-
fűtési
idő
(perc)
s o r o z a t ú   m o z d o n n y a l
4 2 4 2 4 2 4 2
tengelyű kocsikból ... (db)
+ 6 felett 15/19 22/25 15 22 8 12 5 8 30
+ 6-tól 0-ig 12/17 20/22 10 15 6 10 4 7 45
- 1-től - 8-ig 10/15 15/17 8 12 5 8 3 6 60
- 9-től - 15-ig 8/13 12/15 6 9 4 6 2 5 90
- 15 alatt 7/10 10/13 5 7 3 5 2 4 120

   A tört számlálójában a szabványos, a nevezőjében a fém kapcsolattal ellátott fűthető kocsik mennyisége szerepel.

 

II. sz. táblázat

 Fűtőkazánkocsival fűthető kocsik mennyisége

 A külső
hőmérséklet
°C-ban
A) Egyirányú fűtés esetén B) Kétirányú fűtés esetén
4 2 4 2
tengelyű kocsik (db)
+ 6 felett 15/19 22/25 20 30
+ 6-tól 0-ig 13/17 20/25 18 27
- 1-től - 8-ig 10/15 15/18 15 23
- 9-től - 15-ig 8/13 12/15 11 14
- 15 alatt 7/10 10/13 12 18
 

    A tört számlálójában a szabványos, nevezőjében a fém kapcsolattal ellátott fűthető kocsik mennyisége szerepel.
    Kétirányú fűtés esetén sem haladhatja meg az egyik irányban fűtött kocsik darabszáma az "Egyirányú fűtés esetén" rovatban szereplő kocsimennyiséget!

 

Megjegyzések az I. és II. sz. táblázathoz

    A fűthető kocsimennyiség megállapításánál figyelembe kell venni, hogy

 - kalauzkocsi csak 1/4,

- levelezőkocsi csak 1/4,

- postakocsi csak 1/2,

- a gőzfűtési vezetékkel ellátott kocsi 1/4 kocsinak számít.

    A kocsi darabszámok összeadása után 1/4 kocsiig lefelé, 1/2 kocsit felfelé kell kerekíteni.
    Előfűtésre vonatkozólag kocsimennyiség korlátozás nincs. Az előfűtési idő csak akkor lehet az előírtnál kevesebb, ha a szerelvény érkezése és a vonat indulása közötti idő ennél kisebb.