III. RÉSZ


1. melléklet
Egyesített éberségi és vonatbefolyásoló berendezés (EÉVB) kezelésére vonatkozó egyes eltérések az E.1 sz. Utasítás I. rész 4. mellékletétől


 


     1. MD motorvonatok EVM 120 típusú berendezései

1.1. A mozdonyoldali rész egységei:

A motorkocsin és a vezérlőkocsin - továbbiakban VPK - egy-egy EVM 120 típusú berendezés van elhelyezve. A berendezések energiaellátását a motorkocsin és a VPK-n (távvezérlési csatláson) a Bo, B23 és a B60-as sémajelű kismegszakítón keresztül biztosítjuk, ennek szabványos állása a bekapcsolt helyzet. Megfelelő reteszeléssel biztosított az EVM-el felszerelt motorkocsi és VPK együttműködése, valamint a csak INTENDON berendezéssel felszerelt motorkocsi vagy VPK és az EVM berendezés együttes üzeme.

1.2. A berendezés üzembehelyezése és kezelése különböző összeállításoknál

1.2.1. A motorkocsi és a VPK is EVM-el felszerelt:

1.2.2. A VPK INTENDON-nal, a VPK EVM-el felszerelt:

1.2.3. A VPK EVM, a motorkocsi INTENDON berendezéssel felszerelve:

1.3. Az EVM 120 típusú berendezéssel felszerelt VPK-n RT 12 típusú sebességmérő van, a szalagkezelés szabályai megegyeznek a vontatójárműre előírtakkal.

2. Az M 62 sor. mozdonyok egyesített éberségi és vonatbefolyásoló berendezései

2.1. A berendezés mozdonyoldali részének fő eltérései

2.1.1. A berendezés táp. szűrő és kiértékelő része elektronikus kivitelű és a mozdony "B" végén a padló alatt lezárt és ólmozott acéldobozban van elhelyezve.
A berendezés beavatkozó része, mely részben időzítést is végez, EPK 150 típusú pneumatikus egység. Ebből a mozdony mindkét végén 1-1 db van a vezetőasztalban. Ez alatt található a fővezeték légkibocsátó szelepének elzáró váltója, valamint az EPK vezérlő levegőjének elzáró váltója. A levegőváltók szabványos állapota nyitott és ólmozott.

2.1.2. A berendezés minden üzemmódban időarányos éberségellenőrzést végez. Ezek időállandói:

2.1.3. A nagyfeszültségű kamrában a sebességmérő regisztrátumhoz illesztőegység (RESZ) van felszerelve. Az egység táplálása külön kismegszakítóról történik, mely a RESZ egységre van építve, szabványos állása a bekapcsolt helyzet. A RESZ fedele ólómzárral van ellátva.

2.2. A berendezés üzembehelyezése és üzemben tartása

2.2.1. Az EPK 150 típusú kombinált EP szelepet mindkét vezetőálláson be kell iktatni, melynek sorrendje a következő:

2.2.1.1. Menetirányt tekintve az elől lévő vezetőálláson az EPK szelepbe a reteszelő kulcsot be kell helyezni, azt jobbra el kell fordítani 90 fokkal.

2.2.1.2. Az EPK kulcs jobbra fordítása után be kell kapcsolni a nagyfeszültségű kamra oldalán lévő 55 jelű "éberségi" feliratú kismegszakítót.
Ekkor a vezetőállás jelzőn megjelenik a sárga, majd 2-3- mp múlva a vörös fény. A KZ kulcsot el kell fordítani, ahol ilyen nincs, az irányváltó kapcsolót középhelyzetből el kell mozdítani.

2.2.1.3. Az 55 jelű "éberségi berendezés" feliratú és a RESZ kismegszakítók bekapcsolása, valamint a KZ kulcs elfordítása - KZ kulcs néküli kivitelnél az irányváltó kapcsoló kiválasztott irányba állítása - után mintegy 30 mp múlva az EPK szelep reteszelő kulcsát balra kell fordítani, és ki kell venni az EPK szelepből.

2.2.1.4. Ekkor a vezetőállás jelzőn vörös fény van, ezt a mozdony külső részén a vezetőállások alatt (mozdonyvezető oldalon) VK jelű nyomógomb megnyomásával törölni kell. Ezzel a gombbal lehet törölni az I. rész 4. mellékletében szabályozott esetekben a vezetőállás jelző vörös fényét.

2.2.1.5. Menetirányt tekintve a hátul levő vezetőálláson az EPK szelepbe a kulcsot be kell helyezni, 90 fokkal jobbra elfordítani, majd mintegy 30 mp múlva balra visszafordítani és kivenni.
A berendezés ekkor üzemképes.

2.2.2. Üzemben lévő berendezésnél, ha késői éberségi felhívás nyugtázása, vagy "Megállj" állású jelző meghaladása miatt a berendezés leold, a vonat megállítása után a 2.2.1.4. pont szerint kell eljárni.

2.2.3. A berendezés kiiktatása hiba esetén: