2.1. A dízelmozdony üzembehelyezésekor
a dízelmotor beindítása előtt az üzemi feltételeken túlmenően
(E.1 sz. Utasítás I. rész 7. pont) a következő feltételeket kell
biztosítani:
2.1.1. A mozdony alatt, a tetőn, a géptérben és a védházban személyek nem tartózkodhatnak. Kivételt képeznek azok a személyek, akik az üzembehelyezést végző személy utasítására a géptérben a motor indításában segítenek.
2.1.2. A mechanikus erőátvitelű mozdonyok erőátviteli lánca nyitott legyen. Ezt a főkapcsoló nyitott, vagy irányváltó középállásával kell biztosítani.
2.1.3. A hidraulikus erőátvitelű mozdonyoknál a hajtómű kikapcsolt, villamos hajtásrendszerű mozdonyoknál a főáramkör nyitott állapotban legyen.
2.1.4. Ellenőrizni kell, hogy egy előzetes kényszerüzem miatt a hajtómű töltőmágnes vagy a fővezérlő tolattyú nincs-e mechanikusan vagy a vezérlési rendszer egyes elemeivel töltő állásban reteszelve. Ezeket a reteszeléseket meg kell szüntetni.
Munkavégzés dízel-vontatójárművön 2.2. A mozdonyon, illetve az alatt, a tetőn, a géptérben és a védházban ellenőrzést, munkát végezni csak álló dízelmotor és a mozdony kézifékkel befékezett helyzetében szabad. Kivételt képeznek azok az ellenőrzési szempontok, amelyek kifejezetten működő dízelmotorra vannak előírva, ezek azonban a megfigyelésre korlátozódnak. Villamos felsővezeték alatt a tetőn, illetve a járműszekrény azon részén, amely a megközelítési távolságon belül van, ellenőrzési, szerelési munka nem végezhető. Elkerülhetetlen esetben gondoskodni kell a felsővezeték feszültségmentesítéséről és a szabályszerű munkahelyi ideiglenes védőföldelésről (E.101 sz. Utasítás).
2.2.1. A dízelmotoron és az erőátviteli berendezéseken szükségessé váló munkavégzésnél különös gondot kell fordítani a meleg alkatrészek - kipufogórendszer, víz- és olajcsövek - megközelítésére, megbontása az égési, illetve forrázási sérülések megelőzése szempontjából.
Gondoskodni kell a véletlen beindulás megelőzéséről, az indító levegőtartályok főcsapjainak elzárásával, a jármű feszültségmentesítésével, késeskapcsoló kikapcsolásával vagy akkumulátor főbiztosító kivételével.2.2.2. A mozdony villamos vezérlő, villamos segédüzemi, villamos fűtési berendezéseit, melyek a mozdonyszekrényhez (sínhez) képest 42 V-nál nagyobb feszültség alá kerülhetnek, megérinteni, illetve ezeken munkát végezni a következő feltételek mellett szabad:
2.2.2.1. A dízelmotor le kell állítani, a vezérlési rendszert feszültségmenetesíteni kell, kivéve akkor, ha a hibakeresés erre irányul.
2.2.2.2. A mozdony és a külső hálózat közötti segédüzemi csatlakozást meg kell szüntetni.
2.2.2.3. Többesvezérlés esetén a két jármű között a villamos csatlakozásokat (fűtés, vezérlés) meg kell szüntetni.
2.2.2.4. A segédüzemi (250 V) és fűtési (1500 V) berendezéseken végzett munkáknál külön gondot kell fordítani ezek szabályozó-berendezéseibe épített kondenzátorok kisütésére.
|
|