Vizsgálat és átvétel vontatási telepen *7.1. A szolgálatba jelentkező mozdonyvezető - a jármű kulcsainak átvétele után - a jármű felszerelési tárgyait az Üzemi Rendben meghatározott módon átveszi. Az átvétel tényét és megállapításait az Üzemi Naplóban kell rögzíteni és aláírni.
*7.2. A mozdonyvezető köteles
meggyőződni az Üzemi Naplóban rögzített hiányosságok megszüntetéséről,
továbbá a gépvizsgálat érvényességéről.
Ha gépvizsgálat (egyesített éberségi és
vonatbefolyásoló berendezés, tűzoltókészülék, fékezőszelep) érvénytartama
lejárt, a mozdony a vontatási telepről (vizsgálóhelyről) nem járhat
ki!
*7.3. Teendők mozdony gépvizsgálat vagy magasabb rendű (R, A, B, és V1, V2, V3 jelű) vizsgálat utáni átvétel esetén:
*7.3.1. A mozdonyvezetőnek a jármű üzembehelyezése előtt ellenőriznie kell:
- az akkumulátortelep feszültségének megfelelő értékét rátekintve a feszültség-mérő műszerre,
- a biztonsági, védelmi berendezések és felszerelések meglétét, azok állapotát (az ellenőrizendő ólomzárak, valamint a tartalék biztosítók jegyzéke a mozdony vezetőállásán van elhelyezve),
- villamos járműveknél a főtranszformátor és fokozatkapcsoló olajkörének tömörségét, dízel járműveknél az üzemanyag, hűtővíz és kenőanyag mennyiségét,
- a sebességmérő berendezés üzemkész állapotát,
- a tűzoltó készülékek meglétét és érvényességi idejét,
- a tartalék izzók mennyiségét és megfelelőségét,
- a Jelzési Utasításban felsorolt jelzőeszközök, valamint a pályatelefon meglétét és állapotát,
- rátekintéssel a kerékpárokat, a hordművet, az ütköző- és vonókészülékeket, a pályakotrókat törés, lazulás, repedés, esetleges alakváltozás szempontjából,
- a vezetőállás mozdonyvezetői ülésének munkavédelmi szempontból kifogástalan állapotát.
*7.3.2. A mozdonyvezetőnek a jármű üzembe helyezése után ellenőriznie kell:
- a jármű üzemét a vezetőálláson levő műszerek, jelzőlámpák alapján,
- dízel járműveknél a motor tömörségét (víz, olaj, üzemanyag, kipufogógáz),
- a mozdonyrádió üzemképességét,
- az ablaktörlők, hideg időben a páramentesítők és a vezetőállás fűtés működőképességét,
- a homokoló berendezés működőképességét,
- az éberségi berendezés és az EÉVB üzemkész állapotát,
- a jelzőlámpák működőképességét,
- a műszervilágítás működőképességét,
- a vezetőállás nyílászáróinak tömítettségét,
- a visszapillantó tükrök meglétét és állapotát,
- az önműködő fékberendezés működését a főlégtartály engedélyezett nyomására való feltöltés után az első vezetőállás önműködő fékezőszelepével fékezéssel és oldással kell ellenőrizni, meggyőződve a féktuskók szoros felfekvéséről és eltávolodásáról is; a többi fékezőszelep működőképességét fékezéssel és oldással a feszmérők alapján kell ellenőrizni,
- a vezetőállás tisztaságát.
*7.3.3. Ha a 7.3.1. és 7.3.2. pontokban felsoroltak közül bármelyik feltétel nem teljesül - a vezetőállás tisztaságának kivételével -, a mozdonnyal kijárni nem szabad, az észlelt hiányosságokat az illetékes mozdonyfelvigyázónak jelenteni kell.
*7.4. Teendők, ha a mozdony átvétele
nem gépvizsgálat vagy annál magasabbrendű vizsgálat után történik.
Ez esetben a 7.10. pont szerint, az állomáson
lezárt állapotban levő mozdony átvételének szabályait kell értelemszerűen
alkalmazni.
Teendők állomási személyzetváltás esetén *7.5. állomási személyzetváltásnál a leváltásra kerülő mozdonyvezető köteles tájékoztatni a leváltóját a jármű állapotáról, a szolgálata alatt bekövetkezett műszaki eseményekről és az intézkedésekről. Ha az Üzemi Naplóba hiányosságokra utaló bejegyzést tett, arra a leváltója figyelmét szóban is fel kell hívnia. Az átadás-átvétel megtörténtét olvashatóan kell az Üzemi Naplóban rögzíteni.
*7.6. A leváltott és leváltó mozdonyvezető együtt köteles átvizsgálni a jármű leltári készletét, felszerelési tárgyait, védelmi berendezéseit és az ólomzárakat. Az állapotukra, meglétükre vonatkozó bejegyzést a leváló köteles megtenni, de mindkettőnek alá kell írnia azt.
*7.7. A fékberendezés tekintetében az E.2 sz. Fékutasításban foglaltak szerint kell eljárni.
*7.8. A leváltó mozdonyvezetőnek a váltás helyén ellenőriznie kell az Üzemi Naplóban a gépvizsgálat érvényességét. A gépvizsgálat érvényességi idejétől függően a 7.10.2. pont szerint kell eljárni.
*7.9. Ha a leváltó mozdonyvezető indulás után a jármű üzemében rendellenességet észlel, azt az Üzemi Naplóban rögzítenie és rádión vagy az első alkalmas helyről az illetékes mozdonyirányítónak vagy mozdonyfelvigyázónak jelentenie kell.
*7.10. Ha a mozdonyvezetőt olyan járműre vezénylik, amelyet valamelyik állomáson az előző személyzet lezárva hagyott, a mozdonyvezető a kulcsokat a forgalmi szolgálattevőtől vagy az őrzéssel megbízott dolgozótól kapja meg.
*7.10.1. Az átvétel alapját ebben az esetben is az Üzemi Napló képezi. A jármű vizsgálatát a 7.3.1. és 7.3.2. pontokban foglaltak szerint kell végrehajtani, kiegészítve a vizsgálócsatorna nélkül elvégezhető kenőolaj-, hűtővíz és üzemanyagszintek ellenőrzésével.
*7.10.2. Ha a gépvizsgálat érvényessége lejárt, vagy a továbbításra kerülő vonat várható érkezése előtt jár le, vagy a mozdonyvezető az ellenőrzés során olyan jelenséget tapasztal, ami a jármű további üzemelését vagy a közlekedés biztonságát veszélyezteti, kérnie kell a jármű vizsgálóhelyre irányítását.
|
|