IV. RÉSZ


1. melléklet: Villamos mozdonyokra és vezérlőkocsikra szerelt Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezésekre vonatkozó eltérések az E.1 sz. Utasítás I. rész 4. mellékletétől


 


1. Eltérések az EÉVB részeiben és azok elhelyezésében

1.1. A villamos motorvonat motorkocsiján (BDV mot. sor.), és vezetőállásos pótkocsiján (Bmxt sor.) csak a vezetőállásos végen van (2 db) vevőtekercs.

1.2. "Saját-Csatolt" kapcsoló csak a V 43 sorozatú mozdonyon , és vezérlőkocsiján található.

1.3. A V 43 sorozatú mozdony vezérlőkocsi légkibocsátó szelep kiiktató váltóját nem kell ólomzárral ellátni mert a "Saját-Csatolt" kapcsolóval - mechanikus függése miatt - együttműködik.

1.4. A villamos motorvonat motorkocsijának és vezérlőkocsijának vezetőasztalán az EÉVB levegős vagy villamos kiiktatása esetén jelzőlámpa ad tájékoztatást.

2. A berendezés üzembehelyezése

2.1. A "Saját-Csatolt" kapcsolót, mivel a többi villamos járművön ilyen feliratú kezelőszerv nincs, csak a V 43 sorozatú mozdonyon és vezérlőkocsiján kell kezelni.

2.2. A villamos motorvonat valamennyi vezetőállásához tartozó 24 V-os akkumulátor főkapcsolót be kell kapcsolni.

3. A 120-160 km/h vonat közlekedésre átalakított EVM 120 típusú berendezés eltérései

3.1. A járművekre módosított vevőtekercseket és szükség szerint kompenzáló tekercset szereltek.

3.2. A sűrített éberségi felhívás 180 méterenkénti éberségi kürt megszólalást jelent.

3.3. A berendezés működési módja a max. 120 km/h, illetve az annál magasabb sebességű közlekedésnél eltérő. Az eltérő működési módot a közlekedési sebesség választja ki. Az átkapcsolás 125 km/h-nál történik meg. A 3.5. szakasz szerinti működési módot a vezetőasztalon "160" feliratú jelzőlámpa jelzi.

3.4. Közlekedés max. 120 km/h sebességgel

3.4.1. Sűrített éberségi felhívásnál a harmadik és minden további felhívás nyugtázása csak akkor hatásos, ha a fővezeték nyomása már 4,7 bar vagy az alatti értékre csökkent.

3.4.2. A sűrített éberségi felhívás nyugtázásához mindaddig a 3.4.1. pont szerinti többletfeltételnek kell teljesülni, amíg a sebesség 40 km/h felett van. Ha a sebesség már nem nagyobb 40 km/h-nál, a sűrített éberségi felhívás nyugtázásához az említett többletfeltétel teljesülése már nem szükséges.

3.5. Közlekedés 120 km/h felett, max. 160 km/h sebességgel

3.5.1. Sűrített éberségi felhívásnál a második és minden további felhívás nyugtázása csak akkor hatásos, ha a fővezeték nyomása már 3,5 bar vagy az alatti értékre csökkent.

3.5.2. A sűrített éberségi felhívás nyugtázásához mindaddig a 3.5.1. pont szerinti többletfeltételnek kell teljesülni, amíg a sebesség 80 km/h felett van. Ha a sebesség nem nagyobb 80 km/h-mál, a berendezés a 3.4. szakaszban leírtak szerint működik.

3.5.3. A berendezés 3.5.1. pont szerinti működése szükségessé teszi, hogy a mozdonyvezető legkésőbb a sebességcsökkentésre (megállásra) előjelzést adó főjelzőnél teljes üzemi fékhatást kezdeményezzen.

3.6. A sűrített éberségi felhívás nyugtázásához szükséges, a 3.4.1., illetve a 3.5.1. pontban említett fővezeték nyomáscsökkenés bekövetkezését "EVM 120" feliratú jelzőlámpa igazolja vissza a vezetőállásra.