Jelentési kötelezettség
14.1.
Ha a mozdonyszemélyzet a vonalon nagyobb terjedelmű és magasságú hófúvásos
helyeket, hóval, jéggel vagy zúzmarával erősen megterhelt lég-
vagy felsővezetéket észlel, vagy ha megállapítja, hogy a havazás
miatt az alakjelzők nem mutatják minden kétséget kizáróan a helyes
jelzési képet, felszólítás nélkül köteles észleléseiről
mozdonyrádión, ennek hiányában a legközelebbi állomáson, ahol a
vonat menetrend szerint megáll, jelentést tenni. Közvetlen veszély
esetén a jelentést már a legközelebbi érkezési helyről távbeszélőn
meg kell tenni.
Elfagyott alkatrészek kiolvasztása 14.2. Az elfagyott alkatrészek felmelegítésére, kiolvasztására a fáklyát kell használni. Fáklya hiányában vashuzalra helyezett, tisztító olajjal átitatott gyapot (olajfáklya) is felhasználható. A nyílt lánggal való felmelegítést, kiolvasztást körültekintéssel kell végezni, hogy tűz vagy egyéb kár ne keletkezzen. A gumit vagy más éghető anyagot tartalmazó alkatrészt nyílt lánggal nem szabad kiolvasztani.
A mozdony (vezérlőkocsi) jelzőlámpák tisztogatása havazáskor 14.3. A mozdony jelzőlámpáit a rájuk tapadt hótól olyan gyakorisággal kell megtisztítani, hogy világítóképességük fennmaradjon. A magasban végzett munkáknál fokozott óvatossággal kell eljárni a leesés és felsővezetékes vágányon az áramütés veszélye miatt.
Közlekedés behavazott pályán 14.4. A vonatok behavazott pályán, az alkalmazott mozdonyoktól függően az alábbi, sínkoronától mért laza hómagasságokig közlekedhetnek:
*14.4.1. villamos mozdonnyal, M28, M32, M44 sorozatú mozdonnyal, motorkocsival, motorvonattal, elől haladó vezérlőkocsival, keskenynyomtávú vontatójárművel legfeljebb 15 cm-ig,
14.4.2. M31, M41, M43, M47, M61, M62 sorozatú, valamint gőzmozdonnyal legfeljebb 25 cm-ig.
14.5. Összetömörödött, vagy a 14.6. pont szerintinél magasabb hónál a pályát a vonat előtt hóeltakarító eszközzel kell szabaddá tenni a D.4 sz. Utasításban szabályozott módon.
14.6. Laza 15-25 cm közötti hómagasságoknál a 14.4.1. pontban felsorolt mozdonyokkal (vezérlőkocsival) közlekedő vonatok előtt a normál- vagy szélesnyomközű pályát a 14.4.2. pontban felsorolt, egyedül közlekedő dízelmozdonnyal is szabaddá lehet tenni.
Eljárás a hóakadályban elakadt mozdony esetén 14.7. Ha valamely vonat vagy hóekemenet a hóban elakadt és ha az elakadás, a kerékcsúszás homokszórás, az előre-hátra menet végzése mellett sem szüntethető meg, a további kiszabadítási kísérletet mint céltalant, meg kell szüntetni. Ilyen esetben a vonat vagy hóekemenet kiszabadítására segélymozdonyt kell kérni.
14.8. Személyszállító vonat elakadása esetén a vonat fűtéséről, amíg ahhoz energiaellátás és gőzfűtés esetén víz rendelkezésre áll, gondoskodni kell. A mozdonyvezető a mozdonyát nem hagyhatja el mindaddig, amíg erre a vontatási felügyeleti közegtől utasítást vagy engedélyt nem kap.
Hóakadály áttörése 14.9. A mozdonyokat csak a D.4 sz. Utasításban előírt eszközökkel és módon szabad hóakadály áttörésére használni.
|
|