A teljes és egyszerűsített fékpróbát ezen vonatoknál a következő kiegészítő előírások betartásával kell végrehajtani.
a) A vonat fővezetékének feltöltését és a fékpróbát mindig a menetirány szerinti első járműről kell elvégezni.
b) Hátul működő mozdonnyal közlekedő ingavonat egyszerűsített fékpróbájánál az utolsó két légfékes jármű egyike a mozdony: ennek befékezést követő és oldást követő vizsgálatát is a vonat fékjét vizsgáló dolgozónak kell elvégezni.
c) Utánfékező szeleppel felszerelt hátul működő mozdony fékberendezése a "Befékezni" jelzés utáni fékműködtetésre nem fékez be. Az ilyen jármű fékműködését a "Féket feloldani" jelzés után kell megfigyelni. E jelzést követően a mozdonyvezető gyorsfékezést alkalmaz, majd feloldja a fékhatást, így hibátlan fék esetén mindkét működési mód a mozdonyon megállapítható.
d) ingavonatok esetén, ha a mozdonyvezető a mozdonyról menetirány váltás miatt távozni készül, köteles az addig használt fékezőszelep lezárását megelőzően a fővezeték nyomását legalább 1,0 bar-ral csökkenteni, majd ezt követően a KE kormányszelep oldóberendezésével az önműködő féket feloldani.
Figyelem! Az ingavonatokon a mozdonyvezetők szolgálatváltását követően - vonatindító állomáson - teljes fékpróbát kell tartani!
|
|