1991-ben lépett hatályba a MÁVRt-nél a vonatok fékpróbájával, a vasúti fékberendezések kezelésével, hibakeresésével kapcsolatos utasítás. Kötelező olvasmány azok számára, akik a fékberendezések üzemeltetése során kezelési vagy javítási munkákat végeznek, illetve a munkavégzés során rendelkezés adására jogosultak. Mivel a vasúti közlekedés egyik legfontosabb tényezője a járművek megállítása, azt is mondhatnánk, hogy a fékutasítás a legfontosabb műszaki tudnivalókat sorolja fel a vonatközlekedés számára.
Természetesen nehezen érthető azoknak, akik nem ismerősek a vasúti műszaki nyelvben, ezért feltételez némi jártasságot a vasúti járművek alkatrészei körében. Ezt az ismeretet meg kell szerezni akkor, amikor a dolgozó elhatározza, hogy a vasúton szeretne munkát vállalni, s felelőssége van az oktatásban a feljebbvalóknak is. Tudni kell, hogy mi az alapja a sűrített levegős önműködő és nem önműködő fékberendezések működésének, az elveket ugyanis nem közli ez az utasítás. A tennivalók lexikonszerű felsorolása előtt szükséges lenne némi magyarázat az alapfogalmakról. Hiszen az utasítás vonatkozik pl. a forgalmi dolgozókra is, akik műszaki jártasságot alig szereznek felkészülésük során.
Nos kezdjük az utasítás böngészését, ami a bannerre vagy a képre kattintva indul.