A sikeresen megtartott teljes fékpróba eredményét valamennyi
- személyszállító és
- szolgálati vonatnál
a Menetigazolvány kitöltésével,
a többi vonat esetében a "Fékpróba bárca" kiállításával kell dokumentálni, kivéve, ha a vonat egyetlen vontatójárműből áll, ekkor a bizonylatolás elmarad. Ugyancsak nem kell bizonylatolni a tolatás kapcsán végzett fékpróbát (lásd a 13.2; 13.3. pontokat)
A mozdonyvezető köteles bejegyezni:
A féket vizsgáló dolgozó köteles bejegyezni:
A sor teljes kitöltése és az aláírás a sikeres fékpróbát tanusítja.
Ha a fékpróbát olyan dolgozó végzi a vontatójárművön, aki Menetigazolvánnyal nem rendelkezik (pl. garázsmester), akkor a fékpróbához "Szolgálati lap"-ot köteles magával vinni és az imént felsorolt adatokat, aláírást a fékpróba végeztével ezen a lapon regisztrálják.
A vonatot továbbító mozdonyvezető Menetigazolványára a fékpróbát végző személy "Szolgálati lap"-ja alapján vezeti át az adatokat. Ilyen esetben a 32. oszlopban is ugyanő adja aláírását.
Ha a vonat közlekedése folyamán mozdonyvezető váltás történik, akkor a leváltott m.v. a Menetigazolványán szereplő - az adott vonatra érvényes - fékpróba adatokat köteles a leváltó mozdonyvezető Menetigazolványára átvezetni, olvasható aláírásával és a neve mellett "váltás" szó feltüntetésével igazolni.
A bárca "Állomás" sorában
Ha a fékpróba közben légféket kell kiiktatni, akkor a kiiktatott járművek pályaszámát a vonatot felvevő dolgozóval (forgalmi szolgálattevő, vonali tolatásvezető, vezető jegyvizsgáló, vonatfelvevő stb.) távbeszélőn, rádión, vagy a fékpróba bárca bemutatásával a bárcát kitöltő dolgozó személyesen közölni köteles.
A mozdonyvezető és a fékpróbát végző dolgozó köteles a bárcát aláírni.
A fékpróba bárcák megőrzése
Az előírtak szerint kitöltött fékpróba bárca első példányát a mozdonyvezető a vonat menetokmányai mellé helyezi,
- a bárcát köteles a vonat továbbítása során megőrizni,
- a sebességmérő regisztrátumával együtt szolgálatának befejeztével leadni,
- abban az esetben, ha a vonatot nem a vég(cél) állomásig továbbítja, akkor a Vonatterhelési kimutatáshoz csatolni és ezt a tényt a Menetigazolvány "Megjegyzés" rovatába beírni.
A fékpróbabárca második példányát
- a kocsivizsgáló vagy féklakatos köteles megőrizni
- ha a fékpróbát a mozdonyvezető nem az előző sorban említett dolgozókkal végezte, akkor a mozdonyon rendszeresített bárcatömbben köteles megőrizni.
A fékpróbabárca mindkét példányát a sebességmérő óra szalaggal azonosan - 2 évig - kell megőrizni.
Egyszerűsített fékpróba után fékpróba bárcát csak akkor kell kiállítani, ha a 4.1.e) pont szerint a vonatba új kocsikat soroztak be, és azok között fékezésből kiiktatott jármű is van. Ez esetben a fékpróba bárcán a mozdony sorozat- és pályaszámát, a vonat hosszát nem kell feltüntetni.
Személyszállító, szolgálati és postavonatoknál ilyen esetben a kiiktatott fékberendezésű jármű pályaszámát a 6.1. pontnak megfelelően kell a Menetigazolványban rögzíteni.
A fékpróba bárcán a bárcaszám melletti "E" jelöléssel utalni kell arra, hogy ezt a bárcát az egyszerűsített fékpróba során állították ki. A bárcát a teljes fékpróba bárcájához kell csatolni és azzal azonos módon kell kezelni.
Amennyiben az egyszerűsített fékpróba sikeres befejeztével a fentiek szerint fékpróba bárcát nem kell kiállítani, akkor a mozdonyvezető a 6.1. pontban megadott sorban a 24,25,26. oszlopban a következő szöveget köteles beírni: "E fékpróbát.....megtartottuk" (itt a kipontozott helyre az állomás nevét kell beírni). A mozdonyvezető a sort köteles aláírni a 32. oszlopban.
A személyszállító és szolgálati vonatokat, kivéve ha a vonat közlekedése folyamán a fékpróba bárcára felírt utolsó kocsi változott (pl. leakasztás stb. miatt), akkor a korábbi zárfékes kocsi pályaszámát áthúzva az új vonatvégnek megfelelő utolsó kocsi pályaszámát - az egyszerűsített fékpróba végén a bárca margóján vagy a Menetigazolvány "Megjegyzés" rovatába kell beírni. Ezt a mozdonyvezető végzi az új zárfékes kocsi pályaszámának közlése után.
Ha a teljes fékpróbát TFB-vel tartották, akkor a fékpróba bárcát a 6.2. pontban leírtak szerint kell kitölteni, a mozdonyszám rovatba azonban a "TFB" rövidítést kell feltüntetni. Ha a TFB gépi adatfeldolgozó részt is tartalmaz, akkor a fékpróba bárca helyett - külön szabályozott módon kitöltött - gépi regisztrátum is megengedett. Az ilyen fékpróba bárcákat is két példányban kell kiállítani. A TFB kezelő, valamint a kocsivizsgáló aláírása a 6.2. pontban előírtak szerint szerepeljen a bárcákon.
|
|