A vonali ellenőrző fékpróba a vonat haladása közben a teljes fékpróbánál előírt fővezeték nyomáscsökkentéssel működésbe hozott fékek hatásosságának vizsgálatából áll.
Vonali ellenőrző fékpróbát kell tartani:
fékpróbát követően az első indulás után,
- személyszállító és postavonatnál a vonat indulását követően alkalmas helyen és időben, de legkésőbb a legközelebbi főjelző előtt, illetve személyszállító vonatnál, ha az első menetrend szerinti megállóhely a főjelző előtt van, akkor a megállóhely előtt,
- nem személyszállító vonatoknál és szolgálati vonatnál pedig alkalmas helyen és időben, de legkésőbb az első állomás bejárati jelző előjelzője előtt, a vonatot 0.3, illetve 0,75 bar fővezeték nyomáscsökkentéssel fékezni kell (lásd még a 3.7. pontot).
A vonat sebessége a "V" fékpróba megkezdésekor valamennyi vonat esetén az engedélyezett sebességnek mintegy 50 %-a.
Az előbbiekben meghatározott helyeken a fékezést úgy kell megkezdeni, hogy a "Megállj" jelzésű főjelző előtt, illetve a megállóhely "Megállás helye" jelzőtáblájánál biztonsággal meg lehessen állni.
Ha a mozdonyvezető a fékezést megkezdve meggyőződött arról, hogy a vonat megfelelő módon lassul és ezt a sebességmérőre tekintve ellenőrizte, akkor a légféket azonnal fel kell oldani. Ha fékhatás nincs, vagy az nem elegendő, gyorsfékezni és egyidejűleg homokolni kell.
|
|