SCHWALBE

 

Amikor az Opelünk meggyűrődött, kellett valami járgány, amivel hétvégén megközelítem a munkahelyemet, mert a faluból lehetetlen ilyenkor busszal lécelni. A rám ruházott családi Babetta már sok ízben bizonyította megbízhatatlanságát, ezért valami strapabíróbb megoldás kellett, ami kibír napi 22 Km-t úgy, hogy nem kell minden héten szerelni.

Olyan szempontok vezéreltek tehát, mint a strapabírás. Itt már szóba jöhetett a Simson. Szeretem a régi göncöket is, lehet akkor öreg is a moci. És legvégül, de nem utolsó sorban jó lenne, ha a motor burkolattal rendelkezne, mert akkor kevesebb szél érné a térdeimet meg a lábaimat.

 Aztán az akkori munkahelyemen hallottam, hogy egyik kolléga pénzhiány miatt kénytelen lesz megszabadulni egy Simson Schwalbe-tól. Ez a motor minden szempontból megfelelt az igényeimnek, igaz, nem túl öreg, 1979-es gyártmány. Amikor megláttam, hogy milyen állapotban van, kiderült, hogy sok meló lesz vele, mire szép lesz a gép. Amíg nincs hozzá anyag és eszköz, addig viszont úgy is gurul, ahogy van.

     

     

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem az eredeti motor van benne, hanem egy ritkább, S50-es motor, de mentségére váljék, a motor miatt csak egyszer kellett hazamennem, de egy gyertyatisztítás után ismét egészségesen vágtat a vas.

     

     

     

Ennyit a múltról. Most 2014-et írunk, és úgy esett, hogy van némi zsebpénzem a Fecske feljavítgatására, tehát belevágok. Lesz vele munka sok, szétszedem az utolsó csavarig. Vettem hozzá egy csomó mindent. Meglepődve vettem tudomásul a boltban, hogy szinte az egész motort össze lehet rakni polcról, holott a vas 30 évnél idősebb. Tehát sok kis kütyü újra cserélődik majd, és persze lesz, amit én magam gyártok le hozzá. Mint mondtam, nagyon jó az alkatrész utánpótlás, de nem minden áron. Például a teleszkópok, a kerekek megfizethetetlenek. Még a boltos is lebeszélt róla. Az első dolog amit megvettem hozzá, az egy komplett motor, ami végre nem típusidegen. Jó persze a másik is, de nem erre a gépre tervezték. A legnagyobb bajom az vele, hogy nem tudok rá kipufogót tenni, mert egész más a csonk dőlésszöge, mint a turbóhűtésesé, vagy az S51-esé.

Régi és új. Balra az S50-es blokk, jobbra KR51/1-es. Külleme alapján kapálógépben teljesített szolgálatot.

Vettem pár apróságot is.
           
           
 
           
           
           
           
     
<< vissza >> << barkács sarokba >> << főoldalra >>