MÁV 520 075 modellje
Az én kis Bumbardóm
2009.05.29.
Már régóta szerettem volna egy
magyar gőzmozdonyt és nemrég ráálltam a témára.
Első sorban egy olyan modellt akartam amit minimális átalakítással lehet magyarosítani , de ugyanakkor még is olyan
mozdony kellett ami azért kellő képen nagy hírnévnek örvend. Az egyik ilyen a MÁV 520 - as sorozat. Ez a típus
nem csak a MÁV - nál teljesített szolgálatot hanem , Ausztria és Német ország vasútvonalain is ismert típus volt .
H0 méretben több modell gyártó cég is gyártja Br 52 , Rh 52 modelljét , közéjük tartozik :
ROCO , PIKO végül de nem utolsó sorban Gützold valamint a LILIPUT is.
A PIKO Br 52 - ese viszonylag baráti áron elérhető de nem egészen felelt meg alapmodellnek ugyanis a szerkocsija
egészen más
A ROCO Br 52 és Rh 52 est is gyárt nagyon jó minőségben de anyagi okokból elhátráltam a ROCO - tól .
A Gützold na igen jóval olcsóbb mint a ROCO de ugyanakkor rengeteg dolgot kell rajta átalakítani legalább is azon
a modellen amit én láttam
Maradt a ROCO de akkor találtam egy LILIPUT modellt jó áron kevés átalakítani valóval ez lesz az ez kell nekem így hát
meg is vettem
Most egyenlőre így néz ki de
idővel Ő lesz a MÁV 520 075
Tehát ahogy ígértem néhány kép
Itt épp tesztelem
Nagyon szépen fut
Itt pedig már a
diorámában
2009.06.18.
És ha már a magyarosításról volt szó , akkor
hol is kezdjem
Ki hitte volna , hogy a modell frízírozás egy
halom elektronika tétel között megy a legjobban
próbáltam úgy tenni mintha tanulnék de nem
ment
nézegettem be a vitrinbe meg a lábamnál lévő indóházra amiben
épp egy
BR52 est magyarosítottak
Hát nem bírtam tovább , kivettem a vitrinből a modellt és közelebbről szemügyre vettem a nem
magyaros dolgokat
hát ami azt illeti akadt néhány
Kapásból a gőz áramfejlesztő nem abba az irányba állt mint
kéne úgy hogy
szike , levág , Super Bond , felrak
Most ilyen eddig párhuzamosan volt a
hosszkazánnal
Utólag visszafordítottam
csak most ellentétes irányba most megint párhuzamos a
hosszkazánnal csak más irányba áll
Aztán volt egy szépen megmunkált ládika két
ajtócskával a légsűrítőn de minek ?
Fogalmam sem volt hogyan fogom megcsinálni a
légsűrítő felső részét
de abban biztos voltam , hogy azt a dobozt onnan
sürgősen el kell távolítanom
Addig , addig feszegettem míg nem a kezemben maradt
és mit ad Isten a légsűrítő
alatta gyönyörűen kidolgozva ott van hááát
készen voltam
Örültem mint a majom a farkának
akkor ezzel is megvolnék
Közben olvastam tovább az INDÓHÁZat
szó esett a biztonsági szelepekről hát szó
ami szó valóban még csak nem is hasonlít az igazira
úgy hogy szike
Ez gyorsan ment de hát kéne valami a helyére
hallottam ezt azt az öngyújtó fúvókákról
és én is azt használtam fel bár
mindenképpen esztergályoztam lehet jobban
jártam volna ha rézből újat készítek
A fúvóka :
A Biztonsági szelepek :
Ez még nem végleges mert még egy kis rézdrótot
akarok bele forrasztani és akkor lesz teljes
Lekapartam a feliratokat is úgy ahogy de azért
haladok szépen
Ami még hátra van :
Kell majd rá fáradt gőz elvezető cső , néhány kapaszkodó , a kerekek fehér peremet kapnak majd , na meg a feliratok
a festés marad de az antikolás nem maradhat el .
Képek a kész modellről hamarosan .
Ha minden jól megy Zöld Fuggerth By kocsikat fog húzni .