MÁV 520 075 modellje

Az én kis Bumbardóm

2009.05.29.

 

Már régóta szerettem volna egy magyar gőzmozdonyt és nemrég ráálltam a témára.

Első sorban egy olyan modellt akartam amit minimális átalakítással lehet magyarosítani , de ugyanakkor még is olyan

mozdony kellett ami azért kellő képen nagy hírnévnek örvend. Az egyik ilyen a MÁV 520 - as sorozat. Ez a típus

nem csak a MÁV - nál teljesített szolgálatot hanem , Ausztria és Német ország vasútvonalain is ismert típus volt .

H0 méretben több modell gyártó cég is gyártja Br 52 , Rh 52  modelljét , közéjük tartozik :

ROCO , PIKO végül de nem utolsó sorban Gützold valamint a LILIPUT  is.

 A PIKO Br 52 - ese viszonylag baráti áron elérhető de nem egészen felelt meg alapmodellnek ugyanis a szerkocsija

egészen más

A ROCO Br 52 és Rh 52 est is gyárt nagyon jó minőségben de anyagi okokból elhátráltam a ROCO - tól .

A Gützold na igen jóval olcsóbb mint a ROCO de ugyanakkor rengeteg dolgot kell rajta átalakítani legalább is azon

a modellen amit én láttam

Maradt a ROCO de akkor találtam egy LILIPUT modellt jó áron kevés átalakítani valóval ez lesz az ez kell nekem így hát

meg is vettem

 

Most egyenlőre így néz ki de idővel Ő lesz a MÁV 520 075

Tehát ahogy ígértem néhány kép

Itt épp tesztelem

Nagyon szépen fut

Itt pedig már a diorámában

2009.06.18.

És ha már a magyarosításról volt szó , akkor hol is kezdjem

Ki hitte volna , hogy a modell frízírozás egy halom elektronika tétel között megy a legjobban

próbáltam úgy tenni mintha tanulnék de nem ment nézegettem be a vitrinbe meg a lábamnál lévő indóházra amiben épp egy

BR52 est magyarosítottak

Hát nem bírtam tovább , kivettem a vitrinből a modellt és közelebbről szemügyre vettem a nem

 magyaros dolgokat hát ami azt illeti akadt néhány Kapásból a gőz áramfejlesztő nem abba az irányba állt mint kéne úgy hogy

szike , levág , Super Bond , felrak

Most ilyen eddig párhuzamosan volt a hosszkazánnal

Utólag visszafordítottam csak most ellentétes irányba most megint párhuzamos a hosszkazánnal csak más irányba áll

Aztán volt egy szépen megmunkált ládika két ajtócskával a légsűrítőn de minek ?

Fogalmam sem volt hogyan fogom megcsinálni a légsűrítő felső részét de abban biztos voltam , hogy azt a dobozt onnan

sürgősen el kell távolítanom Addig , addig feszegettem míg nem a kezemben maradt és mit ad Isten a légsűrítő

alatta gyönyörűen kidolgozva ott van hááát készen voltam

Örültem mint a majom a farkának akkor ezzel is megvolnék Közben olvastam tovább az INDÓHÁZat

szó esett a biztonsági szelepekről hát szó ami szó valóban még csak nem is hasonlít az igazira úgy hogy szike

 

Ez gyorsan ment de hát kéne valami a helyére hallottam ezt azt az öngyújtó fúvókákról és én is azt használtam fel bár

 mindenképpen esztergályoztam lehet jobban jártam volna ha rézből újat készítek

A fúvóka :

 

A Biztonsági szelepek :

Ez még nem végleges mert még egy kis rézdrótot akarok bele forrasztani és akkor lesz teljes

Lekapartam a feliratokat is úgy ahogy de azért haladok szépen

Ami még hátra van :

 Kell majd rá fáradt gőz elvezető cső , néhány kapaszkodó , a kerekek fehér peremet kapnak majd , na meg a feliratok

a festés marad de az antikolás nem maradhat el .

Képek a kész modellről hamarosan .

Ha minden jól megy  Zöld Fuggerth By kocsikat fog húzni .