M61 002 EX M61 019
2006 December - 2007 január
Nagyításhoz kattints a képekre!
Ez az egész úgy kezdődött , hogy mihamarabb beszereztem egy nohabot ami nem volt más mint egy öreg
PIKO nohab
Ezt a modellt egy nagyon kedves ismerősömtől , modellező társamtól Rajna Balázstól
vettem .Sajnos utólag derült ki , hogy ugyan viszonylag olcsón hozzá jutottam ehhez a modellhez
elég sok hiányosság van rajta amit nagyon nehéz módon
tudtam kijavítani illetve orvosolni
Később ugyan ezt az alapmodellt átfestettem csíkosra de rá kellett döbbennem , hogy valójában mekkora hülyeséget
csináltam , na mindegy M61 004 - es lett a pályaszáma . Reflektorok hiányában és egy plusz hűtő ventillátorral a tetején
egy élő torzója volt gyönyörű eredetijének , amelynek
részletét sajnos már csak a Közlekedési Múzeum előtt láthatjuk
És akkor egy kép arról ami nekem volt
Ezután brutális módon egy szikét izzásig hevítettem és lefaragtam a kasztniról a felesleges dolgokat pl.: Hűtő ventillátor
és egy antenna szerűséget . Ez után levágtam a lámpákat és kijjebb ültettem mert a PIKO modelleken az eredetiktől
eltérően nagyon bután az ütközők felett voltak. Majd ekkor
következett a hűtő ventillátor kipótolása méghozzá
epokit ragasztóval amit száradás után reszelővel és csiszoló
vászonnal gyönyörűen lehet alakítani.
Legutoljára hagytam a reflektorokat ezek elkészítéséhez mindössze egy szipókát , két ledet , epokitot
és csiszoló papírt használtam.
Majd lefestettem , de most narancssárgára amelyet én magam
kevertem ki és M61 019 - re kereszteltem
Az eredeti:
A modell :
Ezután kezdődött az üvegezés folyamata
A kör alakú ablakokat cipész lyukasztóval készítettem
Többit pedig úgy reszelgettem ki egyesével
Majd neki álltam a digitális dekóder foglalattal rendelkező
egyedi , két motor meghajtására alkalmas panel elkészítésének
Ezután következhetett a kapaszkodók és a lépcsők kireszelgetése
valamint a légkürtök esztergályozással történő elkészítése
2009.06.16. Megérkezett a Nagytestvér így hát Kedvenc PIKO modellem sorsa eldőlt .
M61 002 pályaszámon él tovább
.