![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Vissza |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Tévhit, hogy a küllők nyomó igénybevételre vannak használva. A küllők húzzák a felnit, tehát a felül lévő küllők tartják a súlyodat. Ezért is fontos hogy feszesek legyenek és, hogy a felni se "papírból" legyen. Nos, a centírozás lényegében nagyon egyszerű dolog. Ha megnézed a küllőket, láthatod, hogy az egyik az egyik oldal, a másik a másik oldal felé húzza a felnit. Tehát nincs más dolgod, mit hogy megforgatod a kereket, és (előbb egyik majd a másik)oldalról hozzátartasz egy krétadarabot. Ahol megfesti a gumit, ott bizony arra üt a kerék! Nincs más hátra, mint a jellel ellentétes oldalra futó küllőket meghúzni. -de ne mint az állat, először csak egy kicsit. Ezt addig ismételgetjük amíg jó nem lesz. Ha már van egy kis gyakorlatod, egy kereket simán kicentizhetsz 5-10 perc alatt, v akár gyorsabban is! Sajnos nem csak nyolcas, de tojás is létezik. (ez az amikor ellaposodik a kerék, és nem oldalirányban, hanem fel-le üt. Ezt szinte lehetetlen teljesen kiszedni a kerékből. De azért megpróbálhatod így: Ahol laposabb, ott kiengedsz az (összes) küllőn, ahol a "tojás" csúcsai vannak ott pedíg jól meghúzod (az összeset). A küllők meghúzásához lehet külön erre a célra szerszámot kapni (az enyém eltűnt), de simán lehet franciakulccsal is centizni. Külön érdekességként mondom, h előfordul, amikor nem a felni miatt van 8-as a kerékben. Ekkor általában az agy nincs jól meghúzva, és az kotyog. Jártam már úgy, hogy fél órát játszottam, de sehogy sem sikerült eltüntetni a 8-ast. nah, pot ekkor jöttem rá hogy ez bizony ettől van. Ha ez a helyzet !kézzel! húzd meg, és ne nagyon az agy csavarjait(külömben szorulni fog) |