Bizony mindenkivel előfordul, hogy kiszakad
egy-egy küllője. Mit lehet ilyenkor tenni? –Igen lehet szervizbe
vinni. -vagy mégsem?
Nem feltétlenül! Nos én megmutatom, mi a
teendő, ha „minden küllő szakad” :D
Képek segítségével elmagyarázom, mit kell
tenned.
Először is, ha a küllő szakadt, akkor jó dolgod
van, hisz csak ki kell csavarni a küllőanyából a sérült küllőt, az
agyból pedig ki kell halászni a másik végét. Általában az agy
közvetlen közelében törik, így nem kell sokat bányászni.
- Berakni, hát az más tészta. Le kell szedni az
aktuális oldal akadályozó elemét; a bal oldalon a féktárcsát(már ha
van ilyen),
ha a másik oldal a bibis, akkor pedig a
lánckeréksort. (fogaskoszorú) Ez a nehezebb, ezt mindenki könnyen
beláthatja, hisz ha tárcsafékünk van, akkor általában kapunk hozzá
megfelelő kulcsot, de láncos leszedője nem biztos, h mindenkinek
van. Hát, nekem sem volt,
így egy
kiszuperált láncot befogtam a satuba, ezzel rögzítettem a fogsort,
nehogy elforogjon.
Ezután egy külön az agyhoz kapható, viszonylag
olcsó jelen esetben kazettaleszedő dugókulccsal kicsavarjuk a
rögzítő csavart, majd a fogsort lerántjuk.
Így már hozzá is férünk az agyon sorakozó
lyukakhoz. Lazán befűzzük a friss küllőt, meghúzzuk, örülünk.
Az is előfordul, hogy nem a küllő, hanem a
küllőanya törik el! Ilyenkor a küllő se ki, se be. Ez bizony kemény
dió. De hát meg kell oldani!
Ilyenkor kerül elő a flex, vagy erővágó a
szekrényből. Ebben az esetben bizony fel kell áldoznunk az aktuális
küllőt.
Ezen kívül le kell szednünk az abroncsot, és a
belsőt is, sőt még a felniben lévő gumivédő csíkot is! Ha mindez
megvan elvágjuk a beteg küllőt, majd az anyás részénél felül(gumifelöli
oldal) kihúzzuk, alul pedig kihúzzuk az agyból. Ezután be az új
anya, be az új küllő, Örül. (a fennt leírtak szerint.)

Szép, nemde? 