Téli tippek - avagy mi kell ahhoz, hogy a bicajunk tavasszal még működjön.

 

Akárhogy is, a tél egy bicikli számára maga a rémálom, hiszen soha máskor nincs ennyi sós csapadék, ami kikezdhetné az alkatrészeit. Azt ajánlom, hogyha lehetőségetek van rá, akkor télen valami régi/gagyi biciklit használjatok, amit nem sajnáltok. Az is megoldás lehet, hogy télire kiveszitek a teleszkópot, és valami gyengébbet, esetleg merevvillát raktok be helyette.

A váltókat is érdemes (legalább a hátsót) lecserélni, hogy ne a drága menjen tönkre. Ha mindezekre nincs lehetőségünk, akkor figyeljünk oda, hogy a bicajozás befejeztével tisztítsuk meg a biciklit. Nem ajánlom a magas nyomású mosót, mert tönkreteheti a csapágyakat, ezért inkább a vödör+szivacs kombinációt javasolnám. Miután végeztünk a csutakolással, és a bicikli megszáradt, ajánlatos az alkatrészeket valami vízkiszorító hatású anyaggal, mondjuk WD40-el befújkálni (persze csak a mozgó alkatrészeket, és a féket mellőzve-mivel ez kenőanyag is.) A gumikat, simeringeket szilikon sprével kell befújni, mivel ez gumi ápoló/védő hatású. A bowdeneket is érdemes felkészíteni, ide ugyancsak a WD40-et ajánlom. (erről bővebben a karbantartás részben) Télire nem ajánlom a vastag zsírok használatát, mert könnyedén beleragad a piszok, és azt már csak a warn* hozza ki. Télen egyébként is a könnyebb olajok használatosak, mivel a hidegben úgyis megdermednek. Tél végén érdemes egy NagyGenerált csinálni, hogy legalább tavasszal ne a téli dzsuvában mozogjanak az alkatrészek.

 

*A warn egy petróleumhoz nagyon hasonló anyag.

 



Téli Tippek