Vissza





Néha napján ezt is meg kell csinálni. Sokszor előfordul, hogy ugrál a lánc, nem vált a váltó,
stb. Először is
tisztítsuk meg a meghajtást!

A hátsó váltón 3 fontos csavar található. Kettő a váltó végállásait állítja, a maradék eggyel
pedig a bowden hosszát lehet szabályozni. A csavar, amelyet épp a képen állítok, a felső
(nálam ez a legnagyobb tárcsát jelenti) végállást szabályozza. Az alsó pedig
értelemszerűen az alsót.

A kis képen a bowden hosszát  tudjuk beállítani, ami arra jó, hogy be tudjuk lőni a fokozatok
helyét. Ezt úgy érdemes csinálni, hogy elöl is, hátul is legnehezebb fokozatba kapcsolsz,
(elöl legnagyobb, hátul legkisebb tárcsa), majd a bowdent addig állítgatod, míg a váltó pont
a helyére kerül, azaz az aktuális fokozat alá. Ezt a műveletet érdemes hátulról nézve
végezni. Ha inkább menet közben zörög, akkor a váltókaron található finomhangolókkal
tudsz segíteni a dolgon. Ha kifelé tekered (balra), akkor a nagyobb fogaskerék felé tolódik,
ha befelé (jobbra), akkor pont az ellenkezője történik.

























Az első váltót pontosan ugyanígy kell beállítani, azzal a külömbséggel, hogy itt csak 3 fokozat van.
Váltók beállítása