![]() |
||||||
![]() |
||||||
Vissza |
||||||
![]() |
||||||
Néha napján ezt is meg kell csinálni. Sokszor előfordul, hogy ugrál a lánc, nem vált a váltó, stb. Először is tisztítsuk meg a meghajtást! A hátsó váltón 3 fontos csavar található. Kettő a váltó végállásait állítja, a maradék eggyel pedig a bowden hosszát lehet szabályozni. A csavar, amelyet épp a képen állítok, a felső (nálam ez a legnagyobb tárcsát jelenti) végállást szabályozza. Az alsó pedig értelemszerűen az alsót. A kis képen a bowden hosszát tudjuk beállítani, ami arra jó, hogy be tudjuk lőni a fokozatok helyét. Ezt úgy érdemes csinálni, hogy elöl is, hátul is legnehezebb fokozatba kapcsolsz, (elöl legnagyobb, hátul legkisebb tárcsa), majd a bowdent addig állítgatod, míg a váltó pont a helyére kerül, azaz az aktuális fokozat alá. Ezt a műveletet érdemes hátulról nézve végezni. Ha inkább menet közben zörög, akkor a váltókaron található finomhangolókkal tudsz segíteni a dolgon. Ha kifelé tekered (balra), akkor a nagyobb fogaskerék felé tolódik, ha befelé (jobbra), akkor pont az ellenkezője történik. Az első váltót pontosan ugyanígy kell beállítani, azzal a külömbséggel, hogy itt csak 3 fokozat van. |