Kísérleti iskola
(Ludas Magazin)
A gyereket átírattam egy
kísérleti iskolába. Az ismerősök, a környék lakói dicshimnuszokat meséltek e
különös intézményről. Itt zenés-játékos formában oktatják a nebulókat a
kötelező ismeretekre, s felül az iskola elvégzése egyben táncos-komikus
szakmunkás bizonyítvány megszerzésével is jár. A jeles rendűek pedig oklevelet
kapnak ikebanázásból és tojáspatkolásból. A gyerek nagyon lelkesen jött haza az
első nap a suliból. Elmesélte, hogy a heti órarendet teljesen demokratikusan
állították össze, a többség igényeinek megfelelően.
Íme:
Hétfő
|
Kedd
|
Szerda
|
Csütörtök
|
Péntek
|
Antialkoholizmus
|
Történelem
|
Kémia
|
Szépirodalom
|
Aerobik
|
Maximalizmus
|
Anglománia
|
Diszkózás
|
Csúnya irodalom
|
Kirándulás
|
Matematika
|
Humanizmus
|
Idétlenkedés
|
Nyelvtan
|
Szeplőtelen fogantatás
(petting)
|
Szexológia
|
Drogismeret
|
Biológia
|
Divattan
|
Tenisz
|
Hőbörgés
|
Fizika
|
Földrajz
|
Vízisí
|
Számítástechnika
|
Sajtismeret
|
|
Aktfestés
|
|
Kikapcsolódás
|
Az órarendet elolvastam, de nem mindent
értettem.
- Mi ez az antialkoholizmus, meg a maximalizmus?
- Az első óra nyolctól kilencig tart. Akkor nem iszunk szeszesitalt.
Az iskolai büfében is csak kilenctől adnak sört. Maximalizmus pedig az ifjúság
állandó velejárója. Mi most tanulni is fogjuk, hogy maximális igényeinket
logikailag és gazdaságilag is indokolni tudjuk.
- A szexológia órát el tudom képzelni, de mi az, ami utána
jön?
- A hőbörgés dialektikus és történelmi materialista
megalapozása, hogy az illetékes elvtársak ne tudják megcáfolni. A sajtismeret
pedig a hülye Béni mániája. Érettségi után Hollandiába akar disszidálni, s
szeretne felkészülni rá. A többség pedig elfogadta a javaslatát.
- És a keddi furcsaságok?
- Az anglománia komplex tantárgy: az angol nyelv és
irodalom, kultúra összetett ismerete. De ne gondolj Byronra meg ilyesmire.
Előnyben a popdalszövegek és videokazetták fordítása, valamint a belvárosi
angol kocsma felkeresése. Aztán jön ötven perc humanizmus: becsmérlés, szitok,
káromkodás, testi sértés nélkül. A drogismeret pedig manapság nélkülözhetetlen:
különféle lelki bánatok esetén mit szipuzzunk, mit igyunk, mit nyeljünk,
esetleg mit fecskendezzünk. A szerdai diszkózást és idétlenkedést azt hiszem,
nem kell magyaráznom. Az aktfestés pedig a lányok és fiúk közös kívánsága volt.
Először a lányok állnak meztelenül és a srácok festik őket, aztán a fiúk állnak
és a lányok festenek. Csütörtökön nehéz napunk van, egyszerre két irodalomóra.
Az első a szépirodalom, a második pedig a trágár irodalom tanulmányozására
szolgál. Ezt régebben úgy hívták, hogy klasszikus és modern világirodalom. A
nap végén egy kis vízisízés jön a Dunán, télen jégvitorlázás, ja és előtte még
megbeszéljük, hogy mit vegyünk fel másnapra.
- A péntek viszont könnyű napnak néz ki.
- Ne hidd! Az első négy órán az izmainkat mozgatjuk meg, de
mindig más izmokat. Hátizom, lábizom, kézizom, a lányoknál főleg a mellizom.
Aztán jön egy kis mikrokomputerkedés, ez baromi jó játék. Végül felkészülünk a
hétvégére. A kikapcsolódás órán kikapcsoljuk a számítógépeket, az agyunkat, a
lányok pedig bekapcsolják a melltartójukat, ha még nyitva maradt volna a pettingóráról.
Aztán vége a hétnek.
-A hagyományos órákról nem sokat mondtál.
- Akkor próbálják belénk verni, hogy mikor volt a
tatárjárás, ki volt Galilei és mi az a parabola. De ez nem nagyon sikerül.
Mégis megkísérlik a tanárok, reménytelenül is. Ezért kísérleti az iskolánk.