H U M O R


Kísérleti iskola
(Ludas Magazin)

A gyereket átírattam egy kísérleti iskolába. Az ismerősök, a környék lakói dicshimnuszokat meséltek e különös intézményről. Itt zenés-játékos formában oktatják a nebulókat a kötelező ismeretekre, s felül az iskola elvégzése egyben táncos-komikus szakmunkás bizonyítvány megszerzésével is jár. A jeles rendűek pedig oklevelet kapnak ikebanázásból és tojáspatkolásból. A gyerek nagyon lelkesen jött haza az első nap a suliból. Elmesélte, hogy a heti órarendet teljesen demokratikusan állították össze, a többség igényeinek megfelelően.

Íme:
 

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

Antialkoholizmus

Történelem

Kémia

Szépirodalom

Aerobik

Maximalizmus

Anglománia

Diszkózás

Csúnya irodalom

Kirándulás

Matematika

Humanizmus

Idétlenkedés

Nyelvtan

Szeplőtelen fogantatás 
(petting)

Szexológia

Drogismeret

Biológia

Divattan

Tenisz

Hőbörgés

Fizika

Földrajz

Vízisí

Számítástechnika

Sajtismeret

Aktfestés

Kikapcsolódás

    Az órarendet elolvastam, de nem mindent értettem.
    - Mi ez az antialkoholizmus, meg a maximalizmus?
    - Az első óra nyolctól kilencig tart. Akkor nem iszunk szeszesitalt. Az iskolai büfében is csak kilenctől adnak sört. Maximalizmus pedig az ifjúság állandó velejárója. Mi most tanulni is fogjuk, hogy maximális igényeinket logikailag és gazdaságilag is indokolni tudjuk.
    - A szexológia órát el tudom képzelni, de mi az, ami utána jön?
    - A hőbörgés dialektikus és történelmi materialista megalapozása, hogy az illetékes elvtársak ne tudják megcáfolni. A sajtismeret pedig a hülye Béni mániája. Érettségi után Hollandiába akar disszidálni, s szeretne felkészülni rá. A többség pedig elfogadta a javaslatát.
    - És a keddi furcsaságok?
    - Az anglománia komplex tantárgy: az angol nyelv és irodalom, kultúra összetett ismerete. De ne gondolj Byronra meg ilyesmire. Előnyben a popdalszövegek és videokazetták fordítása, valamint a belvárosi angol kocsma felkeresése. Aztán jön ötven perc humanizmus: becsmérlés, szitok, káromkodás, testi sértés nélkül. A drogismeret pedig manapság nélkülözhetetlen: különféle lelki bánatok esetén mit szipuzzunk, mit igyunk, mit nyeljünk, esetleg mit fecskendezzünk. A szerdai diszkózást és idétlenkedést azt hiszem, nem kell magyaráznom. Az aktfestés pedig a lányok és fiúk közös kívánsága volt. Először a lányok állnak meztelenül és a srácok festik őket, aztán a fiúk állnak és a lányok festenek. Csütörtökön nehéz napunk van, egyszerre két irodalomóra. Az első a szépirodalom, a második pedig a trágár irodalom tanulmányozására szolgál. Ezt régebben úgy hívták, hogy klasszikus és modern világirodalom. A nap végén egy kis vízisízés jön a Dunán, télen jégvitorlázás, ja és előtte még megbeszéljük, hogy mit vegyünk fel másnapra.
    - A péntek viszont könnyű napnak néz ki.
    - Ne hidd! Az első négy órán az izmainkat mozgatjuk meg, de mindig más izmokat. Hátizom, lábizom, kézizom, a lányoknál főleg a mellizom. Aztán jön egy kis mikrokomputerkedés, ez baromi jó játék. Végül felkészülünk a hétvégére. A kikapcsolódás órán kikapcsoljuk a számítógépeket, az agyunkat, a lányok pedig bekapcsolják a melltartójukat, ha még nyitva maradt volna a pettingóráról. Aztán vége a hétnek.
    -A hagyományos órákról nem sokat mondtál.
    - Akkor próbálják belénk verni, hogy mikor volt a tatárjárás, ki volt Galilei és mi az a parabola. De ez nem nagyon sikerül. Mégis megkísérlik a tanárok, reménytelenül is. Ezért kísérleti az iskolánk.