Képszerkesztés
PhotoShop

7. feladatsor

1. Válaszd ki az alábbi felsorolásból azt, amely leginkább jellemző a gamma fogalmára! Jelöld meg a helyes választ!
nyisd meg a Photoshop képszerkesztő programot

2. Nyisd meg a Tenger.bmp, Szkúner.jpg és az Ágyú.jpg állományokat a megadott könyvtárból, a kijelölt adathordozóról A befogadó ebben a feladatban a Tenger nevű kép lesz!

Fájl - Megnyitás...

3. Vágd le a befogadó (Tenger.bmp) kép felesleges széleit! Majd mentsd el ugyanezen a néven, de jpg formátumban a megadott helyre!

lépj át a Tenger.bmp képre
Eszköztár - Téglalap kijelölő eszköz
jelöld ki a képet, a fekete szegélyen belül
Kép - Vágás
Fájl - Exportálás - Exportálás ekként...
Exportálás ekként Formátum: JPG - Exportálás
Mentés másként Fájlnév: Tenger - Mentés

4. Jelöld ki a Szkúner.jpg képen a háromárbócos vitorlás körvonalát. (A pontos kijelöléshez alkalmazd az invertálási technikát.) Hasonló eredményt kell elérnie, mint ami a képen látható!

Eszköztár - Lasszó eszköz
húzd körbe a jobboldalon lévő égboltot és városrészt az egérrel
Kijelölés - Fordított kijelölés

5. Tárold el a kijelölést egy önálló rétegre!

Szerkesztés - Másolás
Szerkesztés - Beillesztés

6. Mentsd az így módosított képet, a képszerkesztő program alapértelmezett formátumában, az eredeti névvel a megadott helyre!

Fájl - Mentés

7. Másold át a kijelölést a befogadó képre egy önálló rétegre!

Szerkesztés - Másolás
lépj át a Tenger.jpg képre
Szerkesztés - Beillesztés

8. Az átmásolt rétegen jelöld ki és töröld ki a jobb oldalon a levegőben lógó kötélzetet!

Eszköztár - Radír eszköz - e
az egérrel radírozd le a jelzett területet
hajó körüli felesleges terület törlése!:
Kijelölés - Színtartomány...
Színtartomány a F lenyomása mellett kattints jobb és bal oldalon is az égbolt részeken - OK
kijelölt részek törlése: D

9. E rétegen végezd el a következő transzformációkat: átméretezés, a tenger bal alsó pozíciójába történő elhelyezés!

Tulajdonságok panel -  Átalakítás
Eredeti arányok megtartása: bekapcsolás; M: 500 kpt
Eszköztár - Mozgató eszköz - v
egérrel húzd a hajó réteget a tenger kép bal alsó részébe

10. Készíts másolatot a háttérrétegről és helyezd a legfelső pozícióba!

jelöld ki a tenger réteget
Réteg másolása: C + j
a réteg másolatot az egérrel mozgasd a legfelső pozícióba

11. Jelöld ki az Ágyú.jpg képen szűk téglalap alakú kijelöléssel az ágyú képét! Majd másold a kijelölt képrészletet egy önálló rétegre!

lépj át az Ágyú.jpg képre
Eszköztár - Téglalap-kijelölő eszköz
az egér segítségével jelöld ki az ágyút
Szerkesztés - Másolás
Szerkesztés - Beillesztés

12. A képen végzett változtatás megőrzéséhez mentsd az állományt a képszerkesztő program alapértelmezett formátumában az eredeti néven a megadott helyre!

Fájl - Mentés

13. E réteget másold át a befogadó képre és helyezd a tenger jobb alsó sarkába!

Szerkesztés - Másolás
lépj át a Tenger.jpg képre
Szerkesztés - Beillesztés
bár nincs a feladatban leírva, de először át kell méretezni az ágyút!
Tulajdonságok panel -  Átalakítás
Eredeti arányok megtartása: bekapcsolás; Sz: 200 kpt
Eszköztár - Mozgató eszköz - v
egérrel húzd az ágyú réteget a tenger kép jobb alsó részébe, csak az ágyúcső látsszon
az ágyúcső körüli felesleges terület törlése
Eszköztár - Sokszög lasszó eszköz - l
az egér segítségével jelöld körbe a felesleges területet
kijelölt részek törlése: D

14. Készíts egy új teljesen átlátszó réteget! Ezen hozz létre egy ágyúgolyó méretű, kör alakú kijelölést!

Réteg - Új - Réteg...
Eszköztár - Ellipszis kijelölő eszköz
a F lenyomása mellet szabályos kört tudsz rajzolni, kb. 50 kpt átmérőjűt rajzolj

15. A megfelelő átméretezés után töltsd ki a kijelölést fekete színnel!

Eszköztár - Festékesvödör eszköz
kattints a kijelölés fölött
(de miért kell kitöltés, ha később úgy is színátmenetes lesz!?)

16. Hozz létre fehérből feketébe tartó, sugár irányú színátmenetet az ágyúgolyó rétegén!

Eszköztár - Festőszín és háttérszín felcserélés
festőszín: fehér, háttérszín: fekete
Eszköztár - Színátmenet eszköz
Beállítássáv: Sugaras színátmenet bekapcsolása
kattints a kör közepén, majd a közepétől húzd kifelé az egeret

17. Készíts három rétegmásolatot az átalakított ágyúgolyóról, és helyezd el a lövedékeket a háromárbócos vitorlás irányában!

Réteg másolása: C + j (3x)
Eszköztár - Mozgató eszköz - v
az egér segítségével az ágyúgolyó rétegeket mozgasd a megfelelő pozíciókba

18. A rétegsorrend a következő legyen! Az átlátszatlansági értékek felülről-lefelé haladva a következők legyenek : 10%, 100%, 90%, 90%, 90%, 90%

Rétegek panel: a sorrendet egérrel igazítsd
Sorrend: Tenger másolat; szkúner; golyó 4; golyó 3; golyó 2, golyó 1; ágyú; tenger

lépj a Tenger másolat rétegre
Rétegek panel: Fedettség 10%
a F lenyomása mellett jelöld ki a golyó rétegeket
Rétegek panel: Fedettség 90%

19. Hozz létre legfelsőként egy szövegréteget, melynek jellemzői a következők legyenek: a színe a lövedékek színével megegyező, mérete 50, helye a kép jobb felső területe, betűtípusa Times New Roman Bold Italic; tartalma pedig „A szkúner utolsó útja”

Eszköztár - Pipetta eszköz - i
kattints az ágyúgolyó területére
Eszköztár - Festőszín beállítása
Pipetta (előtérszín): jelöld ki és másold a színkódot (pl.: 4b433b)
Eszköztár - Vízszintes szövegírás eszköz - t
kattints a kép jobb felső sarkába és írd be a megadott szöveget
Beállítássáv: Betűtípus: Times New Roman Bold Italic; Méret: 50
Szövegszín beállítása: #: illeszd be a kimásolt színkódot

20. Mentsd el a munkád a képszerkesztő program saját formátumában a megadott helyre! A fájl neve Utolsó_szkúner legyen.

Fájl - Mentés másként...

Az elkészült kép:

Utolsó_szkúner