
Bécsi tuják a télben
Hiába esik a hó, Bécsben az élet azért nem áll meg. A villamosok ugyanúgy járnak, nem akadnak el. Ilyenkor azért hasznos tud lenni egy olyan megálló, ahol van "tető" a fejünk fölött. Mint pl. a
Franz-Josefs-Bahnhof-nál.

Aztán van olyan megálló, (lásd:
Alserbachstrasse ) ahol a busznak

és villamosnak ugyanaz a peronja.

Van az úgy, hogy a villamosok nagyon sűrűn követik egymást
Alserbachstrasse és a Nussdorfer Strasse kereszteződése

Bécsben bizony akár még az úttestet is megemelik a villamos kedvéért. Mint pl. itt
a Hohe Warte-ról jövő 37-es miatt.
Mint azt már egy másik helyén e honlapnak említettem, nagyon tetszik, hogy a Császárvárosban a szűk, kis utcákban is tud közlekedni tuja. Anno nagyon régen ez nálunk is így volt. Ki hinné azok közül, akik most olvassák ezt a kis szöveget és még csak huszon-harmincévesek, hogy pl. a Kresz Géza utcában is járt villamos (a Westend közelében). Pedig tényleg közlekedett ott. Na de térjünk vissza Ausztriába. Ha dugó van, akkor azt semmi nem tudja kikerülni csak maximum a villamos. Vagy az se...

...amíg aztán egyszercsak tovább tud menni, és esetleg találkozik a metróval is. Tessék megnézni a
Währinger Strasse példáján. Felül U-bahn, alul Strassenbahn.

Itt egy képben van amit szeretek a bécsi tömegközlekedésben, és amit nem. Korrekt megálló, pontos tájékoztatás...csak azt a teljestestes reklámot ne látnám a villinger oldalán :( Ez is csak azért van, mert most fél évig Ausztria az EU soros elnöke.
Van egy elv a közlekedésben, amit cipzár elvnek hívnak. Ezt nálunk nem ismerik, Bécsben annál inkább. Tessék csak nézni:
Villamos kimegy a megállóból, közben keresztutcából már kikandikál a másik.
Aztán ez kikanyarodik...
de addigra már megint ott van balról egy tuja.
Ja azt tegyük hozzá, hogy mindezt egy nagyon meredek utcán játsszák végig.
Végezetül nézzünk meg egy BIM-et hátulról, ahogy a
Westbahnhof elől indul vissza a Praterstern felé

köszönet a segítségért:
Hamsternek a képekért és az információkért