Megjegyzés: |
A makett Dale Earnhardt Jr. 2004-es NASCAR autóját ábrázolja. A
doboz 74 darab világos szürke alkatrészt tartalmaz. Ezek általában jól
megmunkált darabok. Sajnos szinte mindegyiken van nagyon vékony, alig
észrevehető sorja, ami a szerszámok kopásáról árulkodik. Ezek eltávolítása
hosszas munkafolyamat lehet, de nem érdemes az elől kitérni. A kaszni
többnyire pontosnak mondható. Sajnos az AMT-s srácok kicsit túl
bonyolították a kasznit (és ezzel plusz munkát adtak nekünk), mert az autó
front részén és mindkét oldalán, alul vastagabb „csík” található. Ez
igazából nem vastagabb, érdemes gépel lemarnunk, eltüntetnünk. Az orron lévő
rácsokat érdemes kimarni, és réz v bármilyen más anyagú hálóval
helyettesíteni. Manapság viszonylag elég olcsón lehet gyorszárakat venni
maratásból. A gyárikat csiszoljuk le, és pótoljuk ezeket az előbb említett
darabokkal. Látványosan feldobja az autónkat! A makettet érdemes úgy
elkészíteni, hogy nem ragasztjuk rá a kasznit. Sajnos ennek a (makettes)
kialakításnak köszönhetően kialakult az a téveszme, hogy az eredetin is le
lehet emelni a kasznit a kocsiról. Ez a NASCAR autókra nem igaz, csak a
FUNNY, PRO STOCK, stb szériákra. (ezek gyorsulási versenyek szakágai). A
motor és alkatrészei kielégítő minőségűek, jó alapot adnak egy szép motor
varázslásához. Sajnos ez alól kivételt képeznek a kipufogók csonkjai. Ezek
az alkatrészek a krómozott kereten találhatóak (pedig sohasem króm színűek),
és ráadásul olyan bordázottak, mintha porszívócső lenne. Érdemes ezt
átalakítani, vagy újat legyártani. A motorteret érdemes kábelekkel feldobni
(mint minden autó makettnél). A belső kidolgozása részletes. A ketrecet
érdemes külön összeépíteni és úgy felhelyezni az alvázra. Jó pár ősz
hajszálat megspórolunk, ha a ketrec első részét levágjuk, ahol a
műszerfalban fut, így egyszerűbb azt felhelyezni, és nem kell belefeszíteni
az illesztésekbe. Az ülésről érdemes eltávolítani az öveket, és megfelelő
anyagokból újat kreálni. Mellesleg maga az ülés se hasonlít az eredetire,
érdemes ennek utána nézni a neten. A legszembeütőbb hiba a lapított tank. Ez
az eredetin jelentősen kilóg a hátsó szoknya alól, tartói sem hasonlítanak
az eredetire. Érdemes az egész tankot és tartóit újra legyártani sztirol
lapokból. A tank felső részén, menetirány szerinti jobb oldalról indul egy
picit vastag, piros cső, végig fut a pilótafülkén, át a tűzfalon, egyenesen
a motorhoz. Ez az üzemanyagcső, ami minden kocsiban látszani szokott.
Érdemes ezt pótolni. (általában fehér, "FUEL LINE" felirat is szokott rajta
lenni). A kipufogók kicsit elnagyoltak, de nem reménytelen szépen
elkészíteni ezeket sem. A gumik kicsit lötyögnek a felniken, érdemes a
felniket vékony sztirollal megvastagítani, hogy ezt a hibát orvosoljuk. A
gumikat ajánlatos 400-800-as csiszoló papíron megkoptatni. Ügyeljünk, hogy
egyenletes legyen! Sajnos a felniknek funkcionálisan csak annyi köze van az
eredetiekhez, hogy forognak. A féktárcsa nem a felniben van! De ha valaki
így készíti el a gépét, az sem lesz nagyon feltűnő hiba! Az összeállítási
útmutató pontos, részletes, de a belső színekre vigyázzunk, nem mindíg a
valóságot fedi az amit a gyártó ajánl! A matricák tökéletesek, vékonyak, jól
tapadnak, nem merevek és pontos nyomásúak. Aki szereti a NASCAR gépeket, és
Rajongója az Earnhardt-családnak annak kötelező, de bárkinek ajánlom a
készletet! "Let's go racin'" boys!!!"
Fotók és szöveg:
ChevyG |