Megjegyzés: |
Ez a 1971-es "paripa" volt a típusnak a harmadik generációja. Bár
vesztett a második generáció lendületéből, egyéniségéből, de megőrizte
annak "bosszúálló" agresszivitását, tükrözve az akkori politikai és
társadalmi problémákat. 1971 volt az első év, amikor az izomautók elkezdtek
hanyatlani a növekvő benzinárak miatt. A CHRYSLER volt az utolsó bástya,
amely tartotta a "muszklik birodalmát". Az 1971-es Charger "közösködött" a
kaszni főbb elemein a Coronet/Super Bee-vel. Akkoriban a vásárló hat V8-as
motor közül választhatott: 318, 383, Hemi426, 440, Six Pack 440. Az extrák
listája a földig ért. A Dodge Charger-ek a NASCAR (Grand National)
versenyeken jelentős eredményeket értek el.
Végre
kezdenek felébredni amerikai barátaink! A dobozt kinyitva egy újszerszámos
autó köszön vissza ránk! Ebben az évezredben gyártották, ehhez méltó a
minősége is! A több mint nyolcvan világosszürke alkatrész szépen megmunkált.
Sorját csak elvétve lehet találni. Az alváz az, amit talán minden autós
elsőre megnéz egy AMT dobozban. Erre nem lehet panasz, nincs semmi ráöntve,
a hátsótengelyt, kipufogórendszert, mindent külön kapunk! (Leszámítva a
kábelezést.) Ez sajnos nem jellemző a motor mögötti tűzfalra. Minden kütyüt
és kábelt ráöntöttek. Hasonló, mint egy ókori dombormű. Érdemes leoperálni
és újra legyártani, felrakni. A kaszni tökéletesen alakhű, aminek
negatívnak kell lennie, az negatív, aminek pozitívnak, az pozitív. Külön
érdemes megfigyelni a motorháztető gyönyörű kidolgozását. Sajnos sehol sem
ad a készlet választási lehetőséget a makettezőnek. Csak gyári
alkatrészeket tartalmaz a doboz. Az utastér kidolgozása is méltó a
maketthez. Persze feljavítani való még így is bőven akad! A gumik jó
minőségűek, szép rajtuk az erezet. A matricalap is természetesen igazodik a
"gyári-témához": tartalmazza a Magnum feliratot, az R/T-hez való gyári
dekorokat és sok egyéb mást. A készletet bátran ajánlom "kicsinek" és
"nagynak"!
Fotó és szöveg:
Braun Gergely Gábor (ChevyG) |