Megjegyzés: |
A története:
Az Oldsmobile volt az első, a General Motors divíziók közül, amely követte a
Pontiac-ot. A szó szoros értelmében vett teljesítménycsomagnak köszönhetően
ez volt a GM leghosszabb életű izomautója. Gyökerei egészen 1964-ig
vezethetőek vissza, amikor elkezdték kínálni a 4-4-2-es "együttest" az
Oldsmobile Cutlass F-85-öshöz. A 4-4-2-es ( ejtsd: „négy-négy-kettő”!)
jelölés a négytorkú karburátorra, a négyfokozatú, kézi kapcsolású
sebességváltóra és a dupla kipufogóra utalt. Az ereje akkora volt, hogy
másnak is jutott volna. A W30-as jelölés egy választható csomag volt: 400
köbincses (6550cm3) V8as, 380 pacival. Az 1969-es árlista szerint még
ezeket a csomagokat lehetett választani: W31, W32, Hurst/Olds, valamint a
400-as motorral manuális váltóval (350LE, vagy automatával 325LE). A
4-4-2-es sosem hagyta volna abba a száguldást, ha nem találja telibe a
'71-es üzemanyagválság. Ez elég nagy szégyennek bizonyult, mert nagyon sok
időnek kellet eltelnie, hogy hasonló teljesítmény ismét napvilágra
kerülhessen.
A makett:
Ezúttal az izom-korszak egyik klasszikusa került terítékre! Összesen 114
darab alkatrészt tartalmaz a készlet. Ezek többnyire megfelelnek a 21.
század követelményeinek. A kocsiszekrény jól kidolgozott, alak-, és mérethű.
A készlet több lépésnél is választási lehetőséget kínál a makettezőnek
(felnik, gumik, karburátorok, légszűrők). Az alkatrészbontások indokoltak -
akárcsak egy igazit építenénk. Az alváz szépen kidolgozott, a kipöfögőket
külön alkatrészként kapjuk. Az AMT-től megszokottan, részletes motortérrel
láthatjuk el a kocsinkat. Persze érdemes itt pótolni jó néhány kábelt -
javítva az összképet. A műszerfal részletes, nem kis kihívás szépen
kifesteni. A belső térben túl sok alkatrésszel nem kell bajlódnunk, viszont
kevésnek se mondhatjuk az ide szánt alkatrészek számát. Az építési útmutató
részletes, kellően feltünteti a lépéseket és a "válasz-utakat". A matrica
pontos, korrekt színek jellemzik. Gyári díszcsíkokat, feliratokat és két
rendszámot tartalmaz. Pénzünkért egy gyorsan építhető, az átlagosnál jobb
minőségű makettet kapunk.
A korszak
szerelmeseinek kötelező darab, de az is örömét lelheti benne, aki csak
"belekóstol" az autók világába!
Fotók és szöveg:
ChevyG |