Megjegyzés: |
Története:
1961-ben csatlakozott a Catalina a Pontiac palettájához. Mint a legolcsóbb,
legfényesebb "teljes méretű" (fullsize) coupe-convertable maradt meg a
köztudatban. A Pontiac ezzel a típussal igyekezett az image-át erősíteni. A
Catalina megtestesítője volt a minőségnek, kényelemnek, biztonságnak és a
megszelídített teljesítménynek. Utóbbiról -főleg- a Super Duty motorok
gondoskodtak. Az autó paraméterei eleget tettek az NHRA és a széria autók (NASCAR)
szabályainak, így ezeken a versenyeken is indulhattak. Manapság azok a
legértékesebb Catalinák, amelyek a Super Duty 421-es motorral épültek. Csak
180 épült ezekkel a motorokkal az 1962-es gyári évben. A Catalina név
1967-ben tűnt el végleg a szalonok árlistájából, mert beleolvadt a GTO
típuscsaládba.
A makett:
A készlet az AMT-ERTL termékeinek az élvonalában található! Először az
1999-es katalógusban találkozhattunk a készlettel. Akkoriban ez lehetett az
egyik csúcs készletük! A doboz összesen 126 alkatrészt tartalmaz. Általában
az AMT-ERTL készletek sok alkatrészt tartalmaznak, mert 2-3 verzió közül
választhatunk, de most nem erről van szó: egy verzió elkészítéséhez lesz
szükség ezekre az alkatrészekre! A karosszéria szépen kidolgozott, sok
részlettel. Sajnos az ablaktörlőket ráöntötték a testre. Az alváz sok
részletet tartalmaz. Nemcsak a kipufogókat adják külön, de még az alázat
merevítő keretet is! Sajnos ezeken az alkatrészeken találhatunk mély
beszívódásokat, de nem kellemetlen helyeken. Eltüntetésük kezdőknek se fog
gondot okozni. A komplett motor közel húsz alkatrészből áll. Illeszkedésük
közepes, viszont beszívódás- és sorjamentesek. Természetesen nem ennyiben
merül ki a motor-tér tartalma, mert még odakerül az akkumulátor, a trafók,
stb. Érdemes a motorteret bekábelezni. Sokat dob a makett színvonalán! A
dobozon lévő összeépített makettre nem tette fel a "kolléga" a hűtőrács
előtt lévő, kidudorodó osztást. Ez senkit ne tévesszen meg, a készlet
tartalmazza, nem ettől custom. Viszont, a szériának ("Street Custom")
köszönhetően nem a gyári hűtőrácsot tartalmazza a készlet. Ezt mindenki
használja fel, illetve cserélje le ízlésének megfelelően. Részletes a
műszerfal, a kormány három darabból áll. Érdemes a négy pedált házilag
újragyártani, de legalább elvékonyítani. (A baloldali, a "kézifék"
funkcióját töltötte be. Lábbal lehetett működésbe hozni, műszerfalról
lehetett visszaengedni.) A belső is nagyon szépre sikeredett! Nagyon jó,
hangulat ébresztő hatásuk van a bőr üléseknek. Ezek több színváltozatban is
nagyon jól mutathatnak, pl: fekete, bordó, piros, fehér, barna és bézs. A
kilincsek, ablaktekerők az oldalpanelekre vannak öntve, kivitelezésük
kielégítő. (Főleg, ha figyelembe vesszük mennyire fognak látszani...) Az
összeépítési útmutató kellően részletes, és pontos. A matrica sajnos elég
szegényes, mert csak három pár rendszámot tartalmaz, viszont ezek pontosan
nyomottak. A stílusnak megfelelően egyediek. Kellemes építésnek ígérkezik,
mindenkinek ajánlom!
Fotók és szöveg:
ChevyG |