A kép betöltése sikertelen!

   Főoldal     A játékról     Álca rendszer     Páncél használat     Lőszer típusok

 
 

Álcázás:

A spotolási távolság kiszámításához használt egyik faktor az felspotolandó jármű álcázási faktora. Minél nagyobb a célpont álcázási faktora, annál kisebb a spotolási távolság.

Az álcázási faktor kiszámítása:

A következő képlet szerint történik a számítás:
camoFactor = baseCamo * (0.00375 * camoSkill + 0.5) * camoAtShot + camoPattern + camoNet + environmentCamo
Az álcázási faktor nem haladhatja meg az 1-et, ha magasabb szám jönne ki, akkor 1 lesz az értéke.

Lássuk részletesen a fenti képlet elemeit:

  • Alap álcaérték
    A fejlesztők minden egyes járműhöz hozzárendeltek egy alap álcázási értéket. Ez az érték más, ha a jármű, mozog. Általában a mozgás közbeni érték az alacsonyabb, de néhány tanknál, beleértve a legtöbb könnyű tankot, ez a két érték megegyezik, ami nagy előny a felderítők számára.

Az alap álcázási értékek nem jelennek meg sehol a játékban, de kiszámíthatók a spotolási távolságnál, illetve a fenti, álcázási faktornál használt képlettel. Bizonyos hibahatárral kell számolni, mert vannak különbségek a játékban megjelenített távolság, illetve a láthatósági pontok és az érzékelő pontok távolsága között, valamint ott van a tény, hogy a játék a távolságot 1 méteres lépésekkel jeleníti meg.
Ha nem szeretnél a számolással törődni vannak már weboldalak, ahol megtalálhatóak ezek az álcaértékek. Ilyen például a WOTINFO is, amin szerintem a legtöbb funkció elérhető és emellett a kezelése is egyszerű.

  • Álca képesség:
    Ez a legénység álcázás képzettsége.

  • Álca lövés közben:
    Ez egy másik, a fejlesztők által definiált érték egy adott tank/torony/ágyú kombinációra vonatkozóan. Ugyanannak az ágyúnak más értékei lehetnek más tankon (illetve, elméletileg ugyanazok a tankon, más toronnyal, bár nincs erre ismert példa). A fegyver kalibere vagy a torkolatfék jelenléte a lövegen nincs hatással erre az értékre. Ez az érték sem jelenik meg a játékban, de ugyanúgy lehet meghatározni, mint az alap álcázási értéket (lásd fent). Ez az érték egyébként átlagosan 25% körül mozog.

  • Álca festés:
    Ez az az álcázási bónusz, amelyet akkor kapunk, ha a ‘Megjelenés’ gombra kattintva maradandó (aranyért) , vagy időszakos (kreditért) álcafestést vásárolunk a tankunknak. Az adott pályától függ, hogy melyik álcafestés fog szerepelni a tankunkon, ha többfélét is megvásároltunk. Tankonként változó, hogy mennyivel lesz jobb az álcázásunk, leginkább a páncélvadászoké nő ettől. Mivel pályaválasztás véletlenszerű a legtöbb tanknknak mindhárom típusú (nyári, téli, sivatagi) álcafestést érdemes megvásárolni, hogy mindig megkapjuk a bónuszt. Mindazonáltal, a tier 1-es tankok és néhány tier 2-es jelenleg sosem kerül téli vagy sivatagi pályára random csata módban.

  • Álcaháló:
    Ez az álcaháló által adott álcázási bónusz, 3 másodperc mozdulatlanság után aktivizálódik. A bónusz nagysága járművenként változik, a legtöbbet a páncélvadászok kapják.

  • Álcázást adó tárgyak:
    További takarás eléréséhez igénybe vehetjük a pálya objektumait. A szilárd objektumok, mint a talaj egyenlőtlenségei, sziklák, házak, vagy bármilyen nem átlátszó dolog 100% álcázást biztosítanak, azaz, nem spotolnak fel, ha mögöttük állunk. A félig átlátszó objektumok, mint a bokrok, fák (álló vagy kidöntött) 64%-os álcázást adhatnak maximum.

A környezeti álcázási bónuszok összeadódnak, de tüzeléskor a következő szabályok lépnek életbe:

http://wothungary.hu/userfiles/_others/Oktat%C3%A1s/cammo/Bush_camo.jpg

Ahogyan a fenti ábrán is látható, mindegyik bokor ugyanannyi környezeti álcázási bónuszt ad (X). Mivel ezek összeadódnak, a tankunk környezeti álca értéke 3*X lesz. Mindazonáltal, amint a tank tüzel, a 15m sugarú körzetében a bónuszok már nem adódnak össze, hanem csak a nagyobb bónuszt adó marad meg, és az is visszaesik az eredeti értékének 30%-ára: 0,3*X. A 15m sugarú körön kívül eső bokor értéke ugyanannyi marad, azaz tüzelés hatására az álcázási bónusz 0.3 * X + X = 1.3 * X értékre módosul.

Forrás: wiki.wargaming.net