Álcázás:
A spotolási távolság kiszámításához használt egyik faktor az
felspotolandó jármű álcázási faktora. Minél nagyobb a célpont álcázási
faktora, annál kisebb a spotolási távolság.
Az álcázási faktor kiszámítása:
A következő képlet szerint történik a számítás:
camoFactor = baseCamo * (0.00375 * camoSkill + 0.5) * camoAtShot +
camoPattern + camoNet + environmentCamo
Az álcázási faktor nem haladhatja meg az 1-et, ha magasabb szám jönne
ki, akkor 1 lesz az értéke.
Lássuk
részletesen a fenti képlet elemeit:
-
Alap álcaérték
A fejlesztők minden egyes járműhöz hozzárendeltek egy alap álcázási
értéket. Ez az érték más, ha a jármű, mozog. Általában a mozgás
közbeni érték az alacsonyabb, de néhány tanknál, beleértve a legtöbb
könnyű tankot, ez a két érték megegyezik, ami nagy előny a
felderítők számára.
Az alap álcázási értékek nem jelennek meg sehol a játékban, de
kiszámíthatók a spotolási távolságnál, illetve a fenti, álcázási
faktornál használt képlettel. Bizonyos hibahatárral kell számolni, mert
vannak különbségek a játékban megjelenített távolság, illetve a
láthatósági pontok és az érzékelő pontok távolsága között, valamint ott
van a tény, hogy a játék a távolságot 1 méteres lépésekkel jeleníti meg.
Ha nem szeretnél a számolással törődni vannak már weboldalak, ahol
megtalálhatóak ezek az álcaértékek. Ilyen például a
WOTINFO
is, amin szerintem a legtöbb funkció elérhető és emellett a kezelése is
egyszerű.
-
Álca képesség:
Ez a legénység álcázás képzettsége.
-
Álca lövés közben:
Ez egy másik, a fejlesztők által definiált érték egy adott
tank/torony/ágyú kombinációra vonatkozóan. Ugyanannak az ágyúnak más
értékei lehetnek más tankon (illetve, elméletileg ugyanazok a
tankon, más toronnyal, bár nincs erre ismert példa). A fegyver
kalibere vagy a torkolatfék jelenléte a lövegen nincs hatással erre
az értékre. Ez az érték sem jelenik meg a játékban, de ugyanúgy
lehet meghatározni, mint az alap álcázási értéket (lásd fent). Ez az
érték egyébként átlagosan 25% körül mozog.
-
Álca festés:
Ez az az álcázási bónusz, amelyet akkor kapunk, ha a ‘Megjelenés’
gombra kattintva maradandó (aranyért) , vagy időszakos (kreditért)
álcafestést vásárolunk a tankunknak. Az adott pályától függ, hogy
melyik álcafestés fog szerepelni a tankunkon, ha többfélét is
megvásároltunk. Tankonként változó, hogy mennyivel lesz jobb az
álcázásunk, leginkább a páncélvadászoké nő ettől. Mivel
pályaválasztás véletlenszerű a legtöbb tanknknak mindhárom típusú
(nyári, téli, sivatagi) álcafestést érdemes megvásárolni, hogy
mindig megkapjuk a bónuszt. Mindazonáltal, a tier 1-es tankok és
néhány tier 2-es jelenleg sosem kerül téli vagy sivatagi pályára
random csata módban.
-
Álcaháló:
Ez az álcaháló által adott álcázási bónusz, 3 másodperc
mozdulatlanság után aktivizálódik. A bónusz nagysága járművenként
változik, a legtöbbet a páncélvadászok kapják.
-
Álcázást adó tárgyak:
További takarás eléréséhez igénybe vehetjük a pálya objektumait. A
szilárd objektumok, mint a talaj egyenlőtlenségei, sziklák, házak,
vagy bármilyen nem átlátszó dolog 100% álcázást biztosítanak, azaz,
nem spotolnak fel, ha mögöttük állunk. A félig átlátszó objektumok,
mint a bokrok, fák (álló vagy kidöntött) 64%-os álcázást adhatnak
maximum.
A környezeti álcázási bónuszok összeadódnak, de tüzeléskor a következő
szabályok lépnek életbe:

Ahogyan a fenti ábrán is látható, mindegyik bokor ugyanannyi környezeti
álcázási bónuszt ad (X). Mivel ezek összeadódnak, a tankunk környezeti
álca értéke 3*X lesz. Mindazonáltal, amint a tank tüzel, a 15m sugarú
körzetében a bónuszok már nem adódnak össze, hanem csak a nagyobb
bónuszt adó marad meg, és az is visszaesik az eredeti értékének 30%-ára:
0,3*X. A 15m sugarú körön kívül eső bokor értéke ugyanannyi marad, azaz
tüzelés hatására az álcázási bónusz 0.3 * X + X = 1.3 * X értékre
módosul.
Forrás:
wiki.wargaming.net
|