Megjegyzés: |
Egy nagyáruház
játék részlegének polcán láttam meg a készletet és rövid időn belül
döntöttem is, megszerzem magamnak. Féltem ugyan kissé a gyenge
kidolgozottságtól, de a típus ritkasága és más alternatíva hiánya (más, ha
jól tudom nem gyártja ezt a makettet) a vásárlás felé tereltek. Visszatartó
tényező volt még a nehéznek ígérkező festés, hiszen ecsettel a
kék-fehér-piros színek festése nem éppen egyszerű feladat. A német gép fém
színű, ez szintén problémás. Valamilyen okból vonzódok a szokásostól eltérő
kialakítású, illetve a gyakorló repülőgépek iránt, ezek viszont el is
döntötték a kérdést. Nagy érdeklődéssel bontottam ki a dobozt és az első
benyomások alapján nem bántam meg a vásárlást. Az alapanyag a Heller-re
jellemző puha műanyag, könnyű vele dolgozni. A felületen vékony, de pozitív
panelvonalak találhatóak. A kormányfelületeknél természetesen vésett
vonalakat találunk, ezek mélysége, szélessége kissé túlzottnak tűnik, de nem
veszélyes mértékben. A kabinbelső egyszerű, a műszerfalon a műszereket
felöntve kapjuk. Szárazecseteléssel megfelelő hatást érhetünk el. Az ülések
egyszerűek, mint ahogy a valóságban is. Egyszerű módon - kék színű hevederek
beépítésével látványosan feldobhatjuk őket. Időközben ugyanis neki álltam az
építésnek, az interneten sikerült néhány részletfotót is begyűjtenem. (a
www.aircraftresourcecenter.com walkarond részét javaslom) A bemutató gép
építését terveztem, a matricalapon szereplő német jelzések ráadásul csúnyán
félre is lettek nyomva. A háttéranyag gyűjtése közben viszont rábukkantam a
RIAT 91-en részt vett tigris festésű gépre (572/AD), és elhatároztam, hogy
ezt a variációt fogom megfesteni. Rengeteg országban volt rendszeresítve
egyébként ez a könnyű kis kiképző repülőgép, számos szebbnél szebb
különleges festéssel látták el egyes példányait. A www.airlines.net oldalon
rengeteg fotót találhattok. Visszatérve a maketthez: az alkatrészek
illesztése több részen pontatlan, például a szárnyak és a törzs
találkozásánál is. A kabintető vastag, ezért a kabinbelső túl részletes
kidolgozásának nincs is túl sok értelme. Persze húzhatunk új tetőt is az
eredetit mesterdarabként használva. Az összeállítási útmutató használható, a
festékkódokat Humbrol-ban adják meg. A két változat eltéréseit szintén
feltüntetik (antennák, póttartályok, stb.). Nem jelzik ugyan, de én a
biztonság kedvéért mindenképpen ólomsúlyt építek a gép orrába.
Bár a gép
elkészülte még arrébb van, és a végeredmény is még kérdéses, de nem bántam
meg a makett megvásárlását. A különleges formájú gépet kezdőknek a festés
nehézségei miatt csak feltételesen ajánlom.
G'cart |