Home

Makettező: Szekér Géza (G'cart) - WP
Megnevezés: Fouga Magister CM 170
Gyártó: Heller (F)
Méretarány: 1:72
Katalógusszám: 80220
Anyag: fröccsöntött műanyag
Alkatrészek száma: 68
Matricák, festések: - Patrouille de France, BA 701 Salon de Provence, 1978
- Bundesluftwaffe, WS 50, 1966
Kiegészítők: ---
Megjegyzés:

Egy nagyáruház játék részlegének polcán láttam meg a készletet és rövid időn belül döntöttem is, megszerzem magamnak. Féltem ugyan kissé a gyenge kidolgozottságtól, de a típus ritkasága és más alternatíva hiánya (más, ha jól tudom nem gyártja ezt a makettet) a vásárlás felé tereltek. Visszatartó tényező volt még a nehéznek ígérkező festés, hiszen ecsettel a kék-fehér-piros színek festése nem éppen egyszerű feladat. A német gép fém színű, ez szintén problémás. Valamilyen okból vonzódok a szokásostól eltérő kialakítású, illetve a gyakorló repülőgépek iránt, ezek viszont el is döntötték a kérdést. Nagy érdeklődéssel bontottam ki a dobozt és az első benyomások alapján nem bántam meg a vásárlást. Az alapanyag a Heller-re jellemző puha műanyag, könnyű vele dolgozni. A felületen vékony, de pozitív panelvonalak találhatóak. A kormányfelületeknél természetesen vésett vonalakat találunk, ezek mélysége, szélessége kissé túlzottnak tűnik, de nem veszélyes mértékben. A kabinbelső egyszerű, a műszerfalon a műszereket felöntve kapjuk. Szárazecseteléssel megfelelő hatást érhetünk el. Az ülések egyszerűek, mint ahogy a valóságban is. Egyszerű módon - kék színű hevederek beépítésével látványosan feldobhatjuk őket. Időközben ugyanis neki álltam az építésnek, az interneten sikerült néhány részletfotót is begyűjtenem. (a www.aircraftresourcecenter.com walkarond részét javaslom) A bemutató gép építését terveztem, a matricalapon szereplő német jelzések ráadásul csúnyán félre is lettek nyomva. A háttéranyag gyűjtése közben viszont rábukkantam a RIAT 91-en részt vett tigris festésű gépre (572/AD), és elhatároztam, hogy ezt a variációt fogom megfesteni. Rengeteg országban volt rendszeresítve egyébként ez a könnyű kis kiképző repülőgép, számos szebbnél szebb különleges festéssel látták el egyes példányait. A www.airlines.net oldalon rengeteg fotót találhattok. Visszatérve a maketthez: az alkatrészek illesztése több részen pontatlan, például a szárnyak és a törzs találkozásánál is. A kabintető vastag, ezért a kabinbelső túl részletes kidolgozásának nincs is túl sok értelme. Persze húzhatunk új tetőt is az eredetit mesterdarabként használva. Az összeállítási útmutató használható, a festékkódokat Humbrol-ban adják meg. A két változat eltéréseit szintén feltüntetik (antennák, póttartályok, stb.). Nem jelzik ugyan, de én a biztonság kedvéért mindenképpen ólomsúlyt építek a gép orrába.

Bár a gép elkészülte még arrébb van, és a végeredmény is még kérdéses, de nem bántam meg a makett megvásárlását. A különleges formájú gépet kezdőknek a festés nehézségei miatt csak feltételesen ajánlom.
G'cart

Értékelés:
Internet: ---