Megjegyzés: |
Az ukrán cég
vadászgépének makettjét nagy várakozásokkal nyitottam fel. Csomagolás téren
még van mit tanulnia a szomszédoknak. Minden öntőkeret egy zacskóban és ide
tartozik az átlátszó alkatrészek csoportja is. Gyorsan kimentettem és papír
zsebkendőbe betakargatva raktam csak vissza a későbbiekben. Itt jegyzem meg,
hogy a kabintető és a szélvédő közepén vékony öntési nyom található, ezt
majd nagy odafigyeléssel el kell tüntetni. A többi öntőkeret drapp színű
műanyagból készült. Határozott körvonalú, de vékony panelvonalak diszítik az
alkatrészek felszínét, helyenként viszont a műanyag hűlés közbeni
zsugorodásából adódó nyomok találhatóak. A repülőgép teste az orr résszel
együtt vízszintesen van két részre bontva. A illeszkedésről és hogy milyen
lesz a kör keresztmetszetű orr, még nem tudok nyilatkozni. A kabinbelső
kivitelezése, hogy finoman fogalmazzak nagy teret ad a különböző feljavítók
alkalmazásának, vagy akár a házi barkácsnak. A műszerfalra, vagy az
oldalkonzolokra például sem felöntött műszerek, sem matrica. A függőleges
vezérsík tövében lévő levegő beömlőket illik kifúrni és a gépágyút is
helyettesíteni mondjuk egy megfelelő vastagságú injekciós tűvel. A készlet
rakétáit viszont szépen kivitelezték. a szárnyak vékonyak, ennél jobbat
ezzel a technikával szerintem nem lehet megcsinálni. Kivétel sajnos itt is
van, az R 77-esek rácsos kormányfelületei helyett egyszerű hasábokat kapunk.
Az összeállítási útmutató egy nagy káosz. Jó-jó, kibogarászhatjuk, hogy mit
mivel kell összeragasztani, de egy ilyen gép azért talán többet is
megérdemelt volna egy 2 oldalra összezsúfolt és helyenként nehezen
értelmezhető anyagnál. A festési rajzok szintén nem könnyítik meg a
dolgunkat. Homályosak, nehezen követhetőek a minták. mindenképpen indokolt
referencia anyag beszerzése. A matricaív nyomása szép, itt szerencsére éles
kontúrokat kapunk.
Bevallom, kissé csalódtam a készletben. Nem túl olcsó makett (sőt…), és ha
valaki egy korrekt gépet szeretne építeni a készletből, még mélyen a zsebébe
kell nyúlnia. |