Csel. 3.24-26A kulcs itt Jézus, róla szólnak "a törvény és a próféták".
"De a próféták is mindnyájan Sámueltől és a következőktől fogva, a kik csak szóltak, e napokról jövendöltek. Ti vagytok a prófétáknak és a szövetségnek fiai, melyet Isten szerzett a mi atyáinkkal, mondván Ábrahámnak: És a te magodban megáldatnak a földnek nemzetségei mindnyájan. Az Isten az ő Fiát, Jézust első sorban néktek támasztván, elküldé őt, hogy megáldjon titeket, mindegyikőtöket megtérítvén bűneitekből."
Róm. 3.21De ki/mi a igazság?:
"Most pedig törvény nélkül jelent meg az Istennek igazsága, a melyről tanúbizonyságot tesznek a törvény és a próféták;"
Ján 14:6- mondja Jézus, tehát itt is ő a főszereplő, róla írnak "a törvény és a próféták".
"Én vagyok ... az igazság ..."
Ján. 5.39A Biblia minden könyvének - Mózes első könyvétől a Jelenésekig, az Ősevangéliumtól a "Jövel Uram Jézus!"-ig - a központi témája Jézus Krisztus, és a tőle, általa jövő megváltás, a megoldás a világ minden bajára.
"Tudakozzátok az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek; [pedig] ezek azok, a melyek bizonyságot tesznek rólam"
Márk. 16.19- Vagyis Isten Királyságának Királya trónra ült Isten jobbján isz. 33-ban, amikor a feltámadása után "felvitetett" a mennybe. Ha egy Királyság Királya leült a trónjára, akkor az a Királyság már bizony felállíttatott!
"Az Úr azért, minekutána szólott vala nékik, felviteték a mennybe, és üle az Istennek jobbjára"
Eféz. 1.20-22
[Isten] "feltámasztotta Őt [Krisztust] a halálból, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben. Felül minden fejedelemségen és hatalmasságon és erőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik nemcsak e világon, hanem a következendőben is:
És mindeneket vetett az Ő lábai alá,"
1 Pét. 3.22
"A ki Istennek jobbján van, felmenvén a mennybe; a kinek alávettettek az angyalok, hatalmasságok és erők."
Fil. 2.9-10
"Annakokáért az Isten is felmagasztalá őt, és ajándékoza néki oly nevet, a mely minden név fölött való; Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké."
Mát. 28.18- vagyis már az első században teljes királyi hatalmat, tisztességet és dicsőséget kapott Jézus, minden hatalmat mind a mennyei, mind a földi dolgok felett.
"És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön."
Jel. 3.21- mondja Jézus Krisztus Jánosnak az első század végén, múlt időben!
"A ki győz, megadom annak, hogy az én királyiszékembe üljön velem, a mint én is győztem és ültem az én Atyámmal az ő királyiszékében."
Zsid. 2.9
"Azt azonban látjuk, hogy Jézus, a ki egy kevés időre kisebbé tétetett az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel és tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből mindenkiért megízlelje a halált."
Zsid. 2.7-8- vagyis bár Jézus minden hatalmat megkapott, megkoronázott Királyként ül az Atya jobbján - mondja Pál apostol - ez a Földön még nem látszik: "most még nem látjuk"
"dicsőséggel és tisztességgel megkoronáztad őt és úrrá tetted kezeid munkáin, Mindent lábai alá vetettél. Mert azzal, hogy néki mindent alávetett, semmit sem hagyott alávetetlenül: de most még nem látjuk, hogy néki minden alávettetett. "
Zsolt. 110.1,2- tehát Jézus Krisztus, amikor az Atya jobbjára ült isz. 33-ban, amikor felment a mennybe, megkezdte uralkodását, jogilag minden hatalmat megkapott, de még"ellenségei között", ezért a Földön ezt még nem látjuk.
"Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, a míg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá. A te hatalmad pálczáját kinyújtja az Úr Sionból, mondván: Uralkodjál ellenségeid között!"
- A Király trónra ült Isten jobbján | isz. 33-ban | - Megkoronáztatott (Zsid 2-7-9) | isz. 33-ban | - Minden létező (mennyei és földi) hatalmat megkapott | isz. 33-ban | - Minden alája vettetett | isz. 33-ban | - "Az Ő nevére minden térd meghajlik, mennyeieké,földieké és föld alatt valóké." | isz. 33-tól | - Uralkodik az ellenségei között |
"hogyan mondhatjuk: a "világ királysága" (Jel. 11:15) Krisztus királyságává lett 1914-ben, mert - legalábbis emberi nézőpontból - ebben a vonatkozásban semmi sem történt. A pogány nemzetek 1914 óta is ugyanúgy uralják a világot, mint azelőtt tették. Ily módon az tűnik kézenfekvőnek, hogy a "világ királysága" nem lett a "mi Urunk és az ő Krisztusának királyságává" 1914-ben. Sőt, a Jelenések könyvének ez a kifejezése (Jel. 11:15.) nyilvánvalóan inkább Krisztus i.sz. 33-ban történt trónraemelésére utal, amint azt sok más bibliai rész is mutatja. Azóta övé a "hatalom a nemzetek felett", és az erő, hogy összetörje őket "darabokra, mint az agyagedényeket". (Jel. 2:26,27 vö. Jel. 3:21,22). Miként feltámadását követően ő maga kijelentette: "Minden hatalom nekem adatott a mennyben és a földön". (Mt. 28:18). Azóta ő "a föld királyainak ura", és azok uralma ezidáig csakis az ő engedélyével létezhetett (Jel. 1:5). E tekintetben nem történt változás 1914-ben."(Ez a könyv pl. a Good News könyvesboltban kapható a Dob u. 74. szám alatt, valamint a CLC könyvesboltban a Hársfa u. 19. alatt.)
"Mondd meg nékünk, mikor lesznek meg ezek? és micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?"Ehelyett az író így tolmácsolja ezt a verset (19. o. 2. bek.):
"Megkérdezték tőle, mi "a jele" Királyi hatalomban való jelenlétének és "a dolgok e rendszere végének"Én a teljes szövegkörnyezetet átolvastam, de sehol nem találtam utalást arra, hogy itt Jézus királyi hatalmáról kérdezték volna a tanítványai. Illetve nagyon áttételesen bele lehet talán érteni, hogy ha Jézus visszatér, akkor Sátán világa felett már nemcsak jogilag, hanem tevőlegesen is uralkodni kezd és rendet teremt. Ez viszont nem történt meg 1914-ben, mert Sátán azóta is szemmel láthatóan uralkodik a Földön.
Mát. 24.32, 33Vagyis ha a fügefa ága zsendül, nem azt jelzi, hogy már itt a nyár, hanem csak azt, hogy tavasz van, és KÖZEL a nyár. Ugyanígy a jelek nem azt jelzik, hogy Jézus már eljött, "bejött az ajtón", hanem azt, hogy KÖZEL van, az ajtó ELŐTT.
"A fügefáról vegyétek pedig a példát: mikor az ága már zsendül, és levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár: Azonképen ti is, mikor mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy közel van, az ajtó előtt."
1 Thess. 4.16,17És ekkor kezdődik az 1000 esztendő, amikoris a Krisztuséi, a hívők a mennyben lesznek Krisztussal együtt, ahogy ezt az előbb idézett, Jelenések könyvéből való vers folytatása is mondja:
"Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban;
Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk"
Jel. 20.6, 7Hogy ezalatt teszi újjá Isten a Földet, vagy máskor, az még nem tiszta számomra, de az biztos - eddigi ismereteim alapján -, hogy nem az armageddoni csata "túlélői fogják a Földön a Paradicsomot kialakítani", ahogy a 10. rész 2. bekezdése mondja. Ez fizikailag lehetetlen több okból is:
"hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig. És mikor eltelik az ezer esztendő, a Sátán eloldatik az ő fogságából."
Jel. 21.9,10(ez a kifejezés mindig az egyházra, a hívők összességére utal a Bibliában)
"És jöve hozzám egy a hét angyal közül, a kinél a hét utolsó csapással telt hét pohár vala, és szóla nékem, mondván: Jer, megmutatom néked a menyasszonyt, a Bárány feleségét."
"És elvive engem lélekben egy nagy és magas hegyre és megmutatá nékem azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, a mely Istentől szállott alá a mennyből."Ezek után lesz az utolsó próba:
Jel. 20.6-9:És csak ezután kezdődik meg a boldog földi örök élet (leszámítva a feltámadást), amit a 10. rész ecsetel úgy, mintha az rögtön Krisztus visszajövetele után lenne.
"hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig. És mikor eltelik az ezer esztendő, a Sátán eloldatik az ő fogságából. És kimegy, hogy elhitesse a föld négy szegletén lévő népeket, a Gógot és a Magógot, hogy egybegyűjtse őket háborúra, a kiknek száma, mint a tenger fövenye. És feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat".
Mát. 13.24-30Ez a példázat nekem azt mondja, hogy az igaz hívők és a hamis hívők teljesen összekeveredve növekednek szépen az aratásig. Ráadásul a konkony zsenge korában megtévesztésig hasonlít a búzára, meg sem lehet különböztetni. Csak amikor mind beérik, akkor válik nyilvánvalóvá melyik melyik. Nem azt mondja Jézus, hogy "a búza itt van szépen a jobboldali mezőn, a konkoly meg emitt, baloldalt". Nem, a búza és a konkoly teljesen össze van keveredve, úgy hogy még a gyökerük is egymásba van gubancolódva: "a mikor összeszeditek a konkolyt, azzal együtt netalán a búzát is kiszaggatjátok."
"Más példázatot is adott eléjök, mondván: Hasonlatos a mennyeknek országa az emberhez, a ki az ő földébe jó magot vetett; De mikor az emberek alusznak vala, eljöve az ő ellensége és konkolyt vete a búza közé, és elméne. Mikor pedig felnevekedék a vetés, és gyümölcsöt terme, akkor meglátszék a konkoly is. A gazda szolgái pedig előállván, mondának néki: Uram, avagy nem tiszta magot vetettél-e a te földedbe? honnan van azért benne a konkoly? Ő pedig monda nékik: Valamely ellenség cselekedte azt. A szolgák pedig mondának néki: Akarod-é tehát, hogy elmenvén, összeszedjük azokat? Ő pedig monda: Nem. Mert a mikor összeszeditek a konkolyt, azzal együtt netalán a búzát is kiszaggatjátok. Hagyjátok, hogy együtt nőjjön mind a kettő az aratásig, és az aratás idején azt mondom majd az aratóknak: Szedjétek össze először a konkolyt, és kössétek kévékbe, hogy megégessétek; a búzát pedig takarítsátok az én csűrömbe."
Préd. 7:20
"Mert nincs egy igaz ember is a földön, a ki jót cselekednék és nem vétkeznék."
Jak.2:10.
"Aki az egész törvényt megtartja, de egy dologban vét, az egész ellen vétkezik."
V. Móz. 27:26.Így Jézus nélkül mindannyian átkozottak vagyunk.
"Átkozott, aki meg nem tartja a törvénynek igéit, hogy cselekedje azokat!"
Róm. 7.14A bűnös testünk miatt a "bűn alá vagyunk rekesztve" vagy zárva. Onnan magunktól nem tudunk kiszabadulni
"Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve"
Róm. 7.15-23Hiába akarunk mi jót és jól cselekedni, úgysem tudunk. Pál apostol kilátástalannak találta ezt a küzdelmet.
"Mert a mit cselekeszem, nem ismerem: mert nem azt mívelem, a mit akarok, hanem a mit gyűlölök, azt cselekeszem. Ha pedig azt cselekszem, a mit nem akarok, megegyezem a törvénnyel, hogy jó. Most azért már nem én cselekszem azt, hanem a bennem lakozó bűn.
Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom. Mert nem a jót cselekeszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekeszem, melyet nem akarok. Ha pedig én azt cselekeszem, a mit nem akarok, nem én mívelem már azt, hanem a bennem lakozó bűn. Megtalálom azért magamban, ki a jót akarom cselekedni, ezt a törvényt, hogy a bűn megvan bennem. Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint; De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban."
Róm. 8.1-4
"Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, a kik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint.
Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert a mi a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint."
Eféz. 1.3-7Istent nem lehet vallásos cselekedeteinkkel megvásárolni, bármilyen mutatósak, hangzatosak legyenek is azok.
"Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, a ki megáldott minket minden lelki áldással a mennyekben a Krisztusban, A szerint, a mint magának kiválasztott minket Ő benne a világ teremtetése előtt, hogy legyünk mi szentek és feddhetetlenek Ő előtte szeretet által,Eleve elhatározván, hogy minket a maga fiaivá fogad Jézus Krisztus által az Ő akaratjának jó kedve szerint, Kegyelme dicsőségének magasztalására, a melylyel megajándékozott minket ama Szerelmesben, A kiben van a mi váltságunk az Ő vére által, a bűnöknek bocsánata az Ő kegyelmének gazdagsága szerint."
Eféz. 2.8,9Ez az, ami nagyon hiányzott nekem ebből a füzetből: megmutatni, hogy Jézus a mi egyetlen reményünk - nélküle reménytelenül a bűn alá vagyunk rekesztve, - Ő az út, - mert rajta keresztül juthatunk vissza Isten kegyelmébe - Ő az igazság - mert Ő veszi el bűneinket, és az ő igazságával takarja el azokat - és az élet - mert a benne való hit által nyerhetünk örök életet.
"Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék."