ABK-Horgászsajtó Team, az I. Nemzetközi Free Carp Bojlis Kupán
Írta: yaxeycarp - Dátum: 2012.02.09 09:30:41

Helyszín: Palicsi tőzegtó (JEZERO TRESETISTE) Szerbia
A tisztelt csapattársaim, majdnem életveszélyesen megfenyegettek (Elveszem, a horgászfelszerelésed, kibannollak az összes oldalról stb.), így kénytelen vagyok az éjszakát felhasználni, hogy megosszam veletek az ABK-Horgászsajtó Team palicsi kalandját.

Folytatásért katt a részletekre!

Teljes hír

Helyszín: Palicsi tőzegtó (JEZERO TRESETISTE) Szerbia
Kisebb hercehurca után Kiru elintézte a nevezést, így július 21.-én izgatottan vártuk a sorsolást. Nem igazán tudtunk sokat a tóról, de az előző versenyek eredményei alapján, nagyjából kikörvonalazódott előttünk, hogy melyik pálya lehet jó, vagy kevésbé eredményes.
Aztán belehúztunk: 3-as hely. Azt, hogy melyikünk keze ilyen szerencsés, azt nem szeretném részletezni. (Ezt Kiru úgy is megteszi, egy hozzászólásában.)
Azért feltüzeltük, és teljes lendülettel vetettük magunkat a versenybe.

Tökéletesen sikerült kialakítani a harcálláspontot.

A tó sajátosságai miatt nem volt szükség a sokféle etetőalkalmatosság használatára. A dobócsöves és a csúzlis technika került előtérbe.

Egy kicsit markereztünk is, de csak egy leheletnyi törést találtunk azt azért, amikor eljött az idő megetettük.

A tó közepét drótkötelekkel választották el, és mesterséges akadókat helyeztek el, és ez nagyban meghatározza itt a horgászatot.
Mi a verseny során több helyet is kipróbáltunk, de leginkább a tó középen lévő akadók környékét erőltettük.
Nagyon pontos horgászatra volt szükség, mert aki átdobott a drótkötélen, annak a szereléke ott is maradt. Én más módszert választottam.

Egy egész vonalkód gyűjteményt festettem a zsinórra, azzal jelezve, hogy hol fogjak rá az orsó dobjára a különböző célpontok eléréséhez.
Összesen egyszer történt meg, hogy éjszaka álmosan elbambultam, na, akkor a szerelékem maradt is dísznek középen a többi mellet.
Sajnos hiába bizakodtunk, a hely hozta a vártakat.
Etettünk, csaliztunk, vártunk, ettünk, ettem, etettünk, csaliztunk, vártunk, ettünk, ettem, ittunk (csak mértékkel), aludtunk, és így tovább.

Hiába figyeltem kitartóan nem akartak mozdulni.
Azért ezt a „monotonitást” azért néha-néha megtörte valami.

Szél

Naplemente

Zápor
A hirtelen jött viharban sikeresen megdöntöttük Kiruval, a jóféle horgász ernyő alatt bőrig ázás gyorsasági világrekordját. Olyan gyorsan jött az eső, hogy nem volt időnk bemenni a sátorba, inkább maradtunk a vadi új ernyőm alatt, de az csak elvileg vízálló, így 2 perc alatt „enyhén” nedvesek lettünk.
Azért általánosan elmondható, hogy sokat agyaltunk, meg dolgoztunk.

Kiru a boszorkánykonyhában.

Ezt a szép tövest (12+) a második éjszaka sikerült elcsípni egy kis időre.

(Köszönjük Máté)
Fogtunk még néhány szép dévért, volt egy-két lemaradás, de újabb értékelhető hal nem jött.

Összességében elmondható, hogy sokat dolgoztunk, kevés halat fogtunk, akár a többiek a szektorunkban, de jó társaságban jól éreztük magunkat. A Jezero Tresetiste nem az a klasszikus természetes víz, amelyeket kedvelek, de kialakításával, minden nehézségeivel, és halbőségével, meg ér számomra is évi egy-két horgásztúrát. Egyébként a jobb szektorokban nem volt baj a halbőséggel, sőt ott egy 26+-os potyesz is terítékre került.

Remélem, jövőre visszatérhetünk, és revánsot vehetünk. (Főleg a sorson, amikor a horgászhelyet választjuk.)