2024. 09. 23.
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Felhasználók
Online vendégek: 1

Online tagok: 0

Regisztráltak: 1
Legújabb tag: Zaigron
Letöltések: Pályák
Szigetújfalu 1-es viszonylata
A pálya építésének története:

Mikor megismerkedtem a BVE-vel, már akkor felvetődött bennem az ötlet, milyen jó lenne hozzá pályát építeni. Az első próbálkozások kudarcba fulladtak és úgy gondoltam, hogy amihez nem értek, azt inkább nem erőltetem. 2007 tavaszán a LÁNG művelődési házban találkoztam IST-tel és Csuklóval, akik meggyőztek arról, hogy ne adjam fel és próbálkozzak bátran.

2007 augusztusának végén kezdtem el a tényleges építést. Ekkor csak annyit csináltam, hogy megépítettem a VITÉP’95 Kft. vágányait és beraktam a peront. Nem sokkal később a sín vonalát követve bekerült az út is. Továbbhaladás előtt még ki akartam javítani egy hibát a vezetékekkel kapcsolatban: Váltó-egyenes-jobb kanyar. Ezekbe az objektumokba épített vezeték a sínt követte, ezért elég csúnyának látszott, ráadásul nem akartam 25 méterenként oszlopokat használni. Pre-zli segítségét kértem, aki a szememben rutinos pályaépítőnek számított. Azt javasolta, hogy a vezetéket szedjem ki a freeobjektből és helyette egy 75 méter hosszú, visszafelé megépített vezeték objektet helyezzek a pályára. Így is tettem, és a vezeték már egyenes vonalban követte az S kanyart.
Néhány nap alatt eljutottam a Hősök teréig. Az ott látható kereszteződést két nap alatt készítettem el. Ne feledjük, mikor ezt csináltam még csak a sínek, az út és a járdaobjektumok voltak beépítve. A kereszteződést követően nem volt kedvem nagyon tovább haladni, inkább úgy döntöttem elmegyek fotózni és objektum építéssel folytatom a munkát. Az elkészült fotók nem voltak elégségesek és mivel előtte sosem építettem objektumot, nem is nagyon tudtam mit kéne fotózni. A képeket betettem egy mappába hátha később még jók lesznek valamire.
Az elkövetkező napokban mások objektumait tanulmányoztam, főleg Pre-zli Mukiját és Tátráját. A látottak és Krisz leírásai alapján nekiláttam a Ganz csuklós elkészítésének. Nem csináltam olyan, hű de szép forgóvázakat, akkor úgy gondoltam örülök, ha ezt össze tudom hozni. Elkezdődött a szekrények megépítése. A villamosok.hu oldaláról igyekeztem minél több információt gyűjteni. Részletes jellegrajzot nem sikerült szereznem, ezért a meglévő adatokból és a paint nevű programmal pixelenként kezdtem egy kép alapján számolgatni az egyes berendezések magasságát. Ez után következett a textúrázás, ami nehezebbnek tűnt elsőre, mint az ICS-t megépíteni. Végezetül felkerült az áramszedő, amit a Mukiból másoltam ki, majd a villamos magasságához igazítottam. Nem emlékszem milyen gyorsan készültem el vele, de azt hiszem 3-4 hét volt. Ez volt az első általam készített objektum, talán a gyakorlatiasság hiányában készült el ilyen lassan.
Másnap első dolgom volt hogy behelyezzem a villamost a pályára. Kiegészítésképpen még beraktam néhány Tátrát. Folytattam a pályaépítést. Szilveszterre már kész volt a mester utcai megálló és a hozzá tartozó 3-as végállomása, igaz visszafogó váltók nélkül. Volt olyan időszak, hogy nem foglalkoztam a pályával, előfordult hogy hetekig hozzá sem nyúltam. A legnagyobb leállás decemberben és a januárban volt. Műszaki problémáim voltak a géppel, megpróbáltam a régi PIII-on folytatni a munkát, de a pálya nem igazán úgy nézett ki rajta, mint az előtte használt gépemen. Ez az időszak nem igazán kedvezett a pályaépítésnek, mondhatni majdnem két hónapig megállt a munka. Mikor a gépem újra 100%-san működött, igyekeztem behozni a lemaradásomat. Január végén teljes hosszában bejárható volt a 8875 méter hosszú pálya. Még mindig nem voltak objektumok.
Folytatásképpen kialakítottam a töltéseket és a körülötte lévő pusztaságot. Ismét felvettem a kapcsolatot Pre-zlivel és engedélyt kértem a Tátra, közlekedési lámpák és egyéb objektumok felhasználására, közben ezeket be is építettem a pályába, továbbá az út végre felfestést kapott. Ezzel egy időben bekerültek a felső vezetéktartó oszlopok. Többféle változatot alakítottam ki belőlük. Készült teljesen új V alakú vezetéktartó is. Nagymamám segítségével elkészültek a pályába szánt bemondások, bár ezek elég halkra sikerültek, ráadásul a villamos hangja teljesen elnyomta. Bekerültek a pályába a limitek is és a hozzá tartozó Markerek.
Végig mentem a pályán, lemértem a menteidőt és csak ez után alakítottam ki a menetrendet. Mivel elég sokat játszottam a saját pályámmal, már rutinosan vezettem rajta. Pontosan tudtam, hol kell fékezni és ezért az általam mért menetek talán túl szorosnak tűntek, ezért lazítottam a menetrenden, hogy mások is tudják élvezni a pályát. A menetrendnek megfelelően átrendeztem a villamosok elhelyezkedését.
Ez után Krisztől kértem engedélyt néhány objektum felhasználására és felnagyítására. Először az ő egyenházait akartam felhasználni, de helyette inkább elővettem a régi fényképeket és nekiláttam a főbb épületek megépítésének és textúrázásának. Lassan haladtam a munkával, közben mindig azt mondogattam magamnak és ismerőseimnek néhány hónap és kész leszek. Ekkor március közepén lehettem. Amint kicsit tavasziassá vált az idő ismét fényképezni mentem. Ekkor már pontos elképzeléseim voltak és tudtam mit akarok lefotózni. Folytatódott az objektumok építése. Mikor a főbb épületekkel elkészültem, elkezdtem a lakóépületek elkészítését, elsők között a mi házunkat. Folytatásképpen a szomszédunkban lévő házakat, majd a messzebb lévőket. Nagyon hamar elkészült a Fő út középső szakasza. A játékban elnyújtottam a távolságokat, hogy ne legyenek egymáshoz túl közel a megállók, viszont a házakat eredeti helyükre próbáltam illeszteni. A végén hatalmas üres területeket kaptam az út két oldalán és nem nagyon tudtam mit fogok velük kezdeni.
Az objektum építést néha megszakítottam azzal, hogy kijavítsak néhány hibát, amit a pályán találtam. Ekkor alakítottam ki a 3-as végállomásánál lévő fordító vágányokat, még nem tudtam hogy a fák miatt nem nagyon fog látszódni. Történt még néhány változás: Az egyik a Ráckevei út nevű megálló átnevezése volt a valódi nevére ami a Sillingi út. A másik pedig az Alsó-Zsellér nevű megálló megszüntetése volt. Mivel ez a terület az életben is kiesik a faluból, nem láttam értelmét megtartani, viszont a peront szándékosan a helyén hagytam, a megállótáblát pedig menetrend nélkülire cseréltem. A régi hangok helyett újak készültek, ezeket a bemondásokat más eszközzel rögzítettem. Ebben a változatban szintén nagymamám hangját hallhatjuk.
Az ICS-ből kialakítottam egy KCSV7-es villamost és egyben kijavítottam az eredeti Ganz modellt. A pályáról ez idő tájt kerültek ki az első képek.
Újabb fotózás következett és újabb objektumok épültek. Az egyre több objektum miatt szépen lassan 5 percre nőtt a játék betöltési ideje. Szóba került, hogy a betöltési idő a Face2 parancsok miatt nőtt meg, ezért ahol lehetett a parancsokat egyszerű Face-re cseréltem. Mikor már semmi nem segített bvemetro előállt a tökéletes megoldással: Az összes textúrát a felére csökkentettem. Ez a lépés csodálatos javulást okozott, a betöltés összesen 2 percre csökkent.
Ezek után úgy döntöttem nem építek új házakat. A Fő út alsó szakaszán az épületek már ismétlődnek.
Elkezdtem az utolsó fázis építését: Megépült a fólia sátor, Újhegyre villanyoszlopokat telepítettem, táblák kerültek az út szélére és a közlekedési lámpák némelyike táblával egészült ki. Kerítéseket, falakat kezdtem készíteni, ezek többnyire eredeti helyükre kerültek. Nem készült túl sok különböző változat belőlük. Hősök tere megálló elé visszafogó váltókat, a Havária Kft. bejáratához pedig egy iparvágányt építettem be. Utolsó lépés volt a fák és bokrok behelyezése, így a nagyobb üres területek eltűntek.
Az utóbbi néhány napban megpróbáltam az utolsó hibákat is kijavítani. Bár igyekeztem alapos munkát végezni, elképzelhető, hogy maradt belőlük néhány. A pálya építése hivatalosan 2008. augusztus 16-án fejeződött be. A későbbi verzióban már lesz forgalom, emberek és állatok. Távlati tervek között szerepel a 4-es viszonylat elkészítése. Ez a vonal biztosan el fog készülni, a kérdés csak az, hogy mikor. A 2-es és a 3-as viszonylatról egyenlőre nem akarok nyilatkozni, de velük kapcsolatban minden jogot fenntartok!

Remélem élvezted rövid kis leírásom. Célom ezzel az volt, hogy bemutassam a pálya építésének történetét és a munka menetét. A leírásomban nem tértem ki minden apró részletre és dilemmára, de a főbb dolgokat leírtam benne. A leírás 2008. augusztusában megjelent első verzióról szól, azóta több jelentős változás történt, ami ebben az olvasmányban nem szerepel.
Jó játékot és kellemes időtöltést kívánok minden kedves BVE rajongónak!

Üdvözlettel: Zaigron



Köszönetnyilvánítás!

Szeretnék köszönetet mondani azoknak az embereknek, akik objektumaikkal, textúráikkal, probléma megoldással vagy bárhogy máshogy segítették a munkámat: IST, Pre-zli, bvemetro, Csukló, Alex, Hik, Krisz, phontanka, ujpestisrac, Stigi, bubu88.
Külön köszönet: Nagymamámnak, Nollee-nak és pump1987-nek.



A honlapon található anyagok csak és kizárólag saját használatra tölthetők le! A letöltött anyagok további terjesztése tilos! A pálya módosítása, illetve a módosított anyagok terjesztése, részben vagy egészben tilos! Az üzenet figyelmen kívül hagyása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény megsértését és annak polgári jogi következményeit vonja maga után!
Licenc: Bármilyen formában történő terjesztés tilos! Platform: Bve 2, openBve Verzió: 2009.07.20.
Dátum: 2010. 04. 14. Letöltve: 8853 Letöltés (45,4Mb)
Navigáció
Főoldal
Letöltések
Galéria
Linkek
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

Még nem küldtek üzenetet