OKT. Szárliget - Somlyóvár - Koldusszállás
2007.09.30.
22 km, 500 m , 43 pont

Kicsit korai volt az ébresztés, de  a  Gerecséhez közeledve egy kellemes és szép napot előrevetítő Napkeltében volt részünk. A szárligeti vasútállomáson a korábbi helyen kerestük az OKT igazoló pecsétet de nem volt kitéve, helyette egy indulatos bakter hölgy közölte, hogy " ez egy katonai objektum, tilos a fényképezés" igy hát azzal kezdtük a túrát, hogy a tilosban jártunk. :-)
A kora reggeli harmatos fűben cuppogva  gombákkal és gomba illattal telített reggeli erdőben  indultunk a Somlyó hegy felé . A Kőrösi Csoma forrás sajnos most szemétgyüjtőként üzemel, de nem ez volt a leginkább megdöbbentő élményünk. Egy gyönyörű szarvasbika hevert előttünk az úton , meglőtték és utólsó erejével még a pocsolyákban akarta hűteni sebét  ...
A virágzó és egyben termést érlelő erdei növények  sokasága lassan feledtette a korareggeli élményeket és  az egyre inkább közeledő  Gerecse napsűtésben hófehér sziklái , a gyönyörű őszi színek jobb kedvre hangoltak minket.
A somlyóvári kulcsosháznál hosszabb pihenőt tartottunk, a nyalókák itt rendben megvoltak a dobozban, mi is beragasztottuk , majd gyönyörködve a Gerecse panorámában , ujra elindúltunk, de letérve a kék sávról felmásztunk a  Somlyóvár csúcsára. Egy szép őz pihenését megzavartuk de most miénk volt a csúcs. Az egykori várból csak némi sánc maradvány volt látható. A körpanoráma a Vértestől a Gerecséig  csodaszép volt.
Leereszkedve a Somlyó csúcsról elhaladtunk az üzemen kívüli szénégető telep mellett, majd egy kisebb fiatal kéktúrás csapattal találkoztunk ők szembe jöttek , ilyenkor  a kölcsönös üdvözlés és gyors tapasztalat csere  néhány  mondatban   mindig jól esik.
Tornyó puszta környékén kicsit sok volt az aszfalt és végig hallottuk az M1-es autópálya zaját , de aztán Koldusszállás előtt újra sűrű öreg erdőben és mély vízmosások mellett vezetett az út a már megszokott természetes zajok kíséretében.  Az erdőből kiérve bele botlottunk a pecsétbe mely itt nagyon érdekes megoldású, a korábban máshol  is látott negatív fém bélyegző itt fixen be volt építve a Tájvédelmi Körzet határát jelző tábla oszlopába ezt megkentük , majd rá kellett nyomni az igazoló füzetünket. Jó lenyomatot adott és tetszett ez a megoldás. A túránk itt be is fejeződött , kiballagtunk a közeli buszmegállóhoz , és Tatabányára utaztunk , majd innen vonattal vissza Szárligetre az autóhoz, Kora délután, 16-óra előtt már indultunk is haza. Szép túra volt .

dscf0552_small.jpg dscf0554_small.jpg dscf0555_small.jpg dscf0558_small.jpg dscf0562_small.jpg
dscf0563_small.jpg dscf0565_small.jpg dscf0567_small.jpg dscf0570_small.jpg dscf0571_small.jpg
dscf0572_small.jpg dscf0575_small.jpg dscf0577_small.jpg dscf0579_small.jpg dscf0580_small.jpg
dscf0582_small.jpg dscf0583_small.jpg dscf0584_small.jpg dscf0585_small.jpg dscf0587_small.jpg
dscf0589_small.jpg dscf0591_small.jpg dscf0592_small.jpg dscf0595_small.jpg dscf0597_small.jpg
dscf0599_small.jpg dscf0601_small.jpg dscf0603_small.jpg dscf0604_small.jpg dscf0606_small.jpg