Túra a Kelet-Mecsekben
2008.05.17.
18 km, 650 m

A Kelet-Mecsekbe szervezett túránkon összesen 21 fő vett részt és a lassan taggá számítható Saci, a vidám és minden vízbe belemászó vizsla is elkísérte a csapatot. Ezúttal Bonyhádot céloztuk meg az autókkal, a nagy érdeklődés miatt még kölcsönözni is kellett egyet. Itt csatlakozott hozzánk egy Százhalombattáról érkezett túratárs - Zoltán, aki az internetes kiírásból értesült a túráról. Innen autóbusszal mentünk a Kelet – Mecsek északi peremén lévő Komló – Várvölgy megállóig, ahol újabb, ezúttal a Budapestről érkezett pár Dorka és  Roland csatlakozott hozzánk

A rövid erdészeti úti séta után a Textiles forrásnál kezdődött a nagyon szép bükkerdőben kialakított turistaút. A Várvölgy peremén kanyargó ösvény folyamatosan emelkedve vezet a Máré-vár maradványaihoz. Itt lenne a DDP pecsételő helye, ha el nem lopták volna dobozostól.

A csoportos jegy 200 Ft , szép ez a kis vár, a falakon kiépített gyilokjárókról nagyszerű a kilátás a környező hegyekre. A vár múzeuma is érdekes és mindenképpen megtekintésre érdemes.

Tovább haladva az erdei ösvényen érintettük és megkóstoltuk a Gergely – Éva forrás vizét, majd ahogy a völgy egyre jobban szűkül a piros jelzés az erdészeti úton vezet tovább. Szép sziklák, csobogó patak, a Mária-kút érintésével gyorsan elértük a Pásztor-forrást ahol sajnos nagy tömegű „kulturista” társaságba botlottunk. Egyik legfontosabb feladatuk a forrás sörös dobozokkal való eltömése volt. Szomorú.

A DDP doboza itt legalább megvolt igaz üresen,  szerencsénkre a „pihent” turisták által szórakozásból a jelzőtáblára felragasztgatott nyalókákból néhányat sikerült levakarni, igaz eléggé kifakultak a napon.

Egy jó kis emelkedő után a Kelet – Mecsek gerincére felérve a sárga sáv jelzésre tértünk át és megkerestük a Cigány-hegyi kilátót – 524 m -,  ahonnan a Mecsek teljes vonulata szépen belátható.

A kilátó tövében lévő GCIGAN geoláda is begyűjtésre került . A kilátótól gyorsan leértünk Kisújbányára.  A templom, a közeli turistaház és az emléktárgy árus megtekintése után az RP-DDK útvonalán ereszkedtünk le az Óbányai völgybe.

A völgyben zúgó patakról, a Lépcsős- vízesésről, a Csepegő- szikláról a képek talán mindent elmondanak, nézzétek meg, csodaszép hely.

Óbányán a helyi vendéglátó ipari  üzemegységben szomjunkat oltottuk , majd a falucska bekötő útján mentünk tovább Mecseknádasd felé. Meleg volt , fáradtak is voltunk ezért inkább sietősre vettük ezt a szakaszt , csak a fekete csüngő-hasú malackák és a csacsi közelében lassított egy kicsit a csapat.

Mecseknádasd szélén a nagyon szép Árpád-kori templom és a több száz éves temető érdekes régi sírköveit néztük meg , majd a falun átsétálva elértük utunk végpontját a Schlossberg-et.

Itt a közeli busz indulási időpont miatt a romokat csak messziről láttuk , inkább a másik Schlossbergre , a vendéglőre koncentráltunk.

Kellemes volt, hideg és kevés habbal fogyasztva a legjobb, na mi az …?

Rövid buszozás után visszaértünk Bonyhádra és autóba „pattanva” este 8-ra már haza is értünk.

Talán nem volt egy unalmas túra, köszönöm, hogy ilyen sokan elkísértetek.