DDP Kapoly - Zala - Tab
2008.12.13.
14 km , 250 m

Hevesi Zoltán beszámolója

Jó két éve jártunk már a DDP ezen szakaszán de akkor még más nyomvonalon vezetett az út. Kíváncsian vártam, hogy a változtatás 2008-év nyarán hogyan sikerült.

A  Siófok – Kaposvár közötti autóbusszal mentünk a Kapoly elágazás nevű  megállóig. Ezúttal É-felé fordultunk és végigjártuk ezt a szép hosszú falut. Két temploma műemlék, és nevezetessége még a Kádár-ház , /itt élt gyermekkorában Kádár János/.

A kocsmában céges pecsétet készséggel megkaptuk, már kora reggel.

A falu végén szép löszpincesor található, hasonlót a térségben több helyen láthatunk. Szólád község élt legjobban ezzel a szép helyi érdekességgel, pincesora védett.

A Jaba és Kis-Koppány patakok vízválasztójára kellemes dagonyában kapaszkodtunk fel, majd az É-i oldalon leereszkedve a Jaba patak mellé jó volt viszontlátni a szép zöld sáv jelzéseket amit a nyáron festettünk. Sajnos a vandálok itt a nagy semmiben is pusztítják a természetjáró létesítményeket , a frissen kihelyezett útjelző táblákat.

Vissza mászva a dombokra egy nagyon kellemetlen dagonyázás következett, a szép erdei mélyúton erős emelkedőn haladtunk de szinte visszacsúsztunk a marasztaló agyagos sárban. Jobb oldalunkon  mély vízmosás kísért majd felérve a tetőre mezőgazdasági területen haladtunk Zala község felé. A falu híressége Zichy Mihály festőművész, háza múzeum és egyben a DDP pecsételő helye. Szemben vele az egykori park szépen rendben tartott, érdemes megnézni. Túratársunk – Márta – aki itt gyerekeskedett sok érdekes történetet mesélt a faluról, a hatalmas lövedékből készült Emlékműről stb.

Bóta-puszta felé aszfaltúton hagytuk el a falut, közben begyűjtöttük a GCZCHY   geoládát.

A pusztánál D-re fordulva kezdtük a leereszkedést Tabra  a Kis-Koppány völgyébe. A városba a műemlék Welsersheimb-kastély mellett érünk be , és a főutcán balra fordulva gyorsan elérjük a Nagy Ferenc Galériát, mai utolsó pecsételő helyünket, melynek érdekessége, hogy itt valódi DDP pecsét található. A déli órákban eleredt az eső de ez minket már nem zavart , buszra szálltunk és hazaindultunk. Kicsit sáros de szép túra volt a Somogyi-dombságban, a jelzés jól követhető, semmi probléma nem lehet. A megváltozott nyomvonal szép.  Jövőre innen folytatjuk.