Pro (+) és Kontra (-)
Lapszárny:
- - nem tudsz vitorlázni
- - sokkal nagyobb teljesítmény kell a motornak, hogy tudjon repülni, mivel lapszárnyon 0 a felhajtóerő (állásszögtől eltekintve)
- + immunis a figurákra vagyis pl. előre bukfenc ugyanolyan ívű mint a hátra.
- + könyebben előállítható
Profilos szárny:
- + lehet vitorlázni
- + kisebb motorteljesítmény, mivel van felhajtóerő
- - kötöttebb figurák (nagyívű előre bukfenc)
- - habvágó kell, vagy balsaépítés
Hirtelen ennyi jutott eszembe így este...
Tehát pl. lapszárnyú géppel nem fogsz vitorlázó versenyre nevezni. Viszont a szimmetrikus szárnyprofilnál (EPP extrák) kb. ugyanaz a történet mint a lapszárnynál. Ezért nagyon is alkalmas műrepülésre és mégsem lap. VISZONT a nagy műrepülő gépek is (1.5m<) profilos szárnyúak, de ettől függetlenül nagyon szépen műrepülhetőek.
Továbbá ha magad keresel szárnyprofilt, meg kell nézned az ajánlott repülési sebességet,
hogy megfelelő legyen műrepüléshez vagy akármihez. Erre figyelj oda.
Ha esetleg tudod milyen gépet szeretnél milyen méretben akkor lehet gondolkodni, hogy milyen szárnyat akarsz.
De ha balsa szárnyat akarsz akkor mindenképp profilosat kell csinálni (akár szimmetrikusat), lapot nem tudsz!
Remélem sikerült egy kicsit megvilágosodni, ha valami nem okés akkor írjál csak megvitatjuk!!