A nyugat-dunántúli régió tejfeldolgozói és borosgazdái sorakoztatták fel legkiválóbb termékeiket azon a szakmai találkozón, amely iskolánkban került megrendezésre 2001. február 23-án. A térséghez tradicionálisan kötődik a sajtgyártás, valamint a szőlészet, borászat. Ez évtől hagyományteremtő szándékkal kívánják megtartani a régió sajtgyártói és borászai a termékeik versenyét. A hozzáértők szerint a sajtnál és a bornál egyaránt fontos a származási hely, amire különösen jó példa a francia gyakorlat. A rendezvény lényege, hogy a megtermelt élelmiszereket népszerűsítsék, megkedveltessék minél szélesebb körben, továbbá, hogy a különböző borokat "összeházasítsák" a sajtfélékkel. Az aroma, az illat és a zamat megtalálására országosan is elismert szakembereket kértek fel a szervezők. A második alkalommal megrendezett találkozón Keszei Andrea, az Agrármarketing Centrum Nyugat-dunántúli Kirendeltségének képviseletében szólt a résztvevőkhöz. Elmondta, hogy a nyugati országokban már régi hagyomány, hogy a két élelmiszer közözz kapcsolatot keressenek, ezért remélhető, hogy ez a szokás hazánkban is mielőbb meghonosul. Ezt célozza ez a verseny is! Délelőtt került megrendezésre a sajtbírálat és a -bemutató. Az igazi játék azonban délután kezdődött. A szakemberek minden falat sajtot alaposan megízleltek, majd egy korty finom nedűvel öblítettek le. Tapasztalatuk szerint a testes vörösborokhoz a fűszeres sajtok illenek, míg a fehérekhez inkább a gyengébb fajtákat ajánlják.
Az eredményhirdetésre, hogy melyik bor és sajt lépett "frigyre" egymással, a márciusi Agra Savaria Szakvásáron kerül sor, ahol a nagyközönségnek is lehetősége nyílik a díjazott termékek megismerésére. "Az igazi marketingmunka azonban csak ezután kezdődik - árulta el Keszei Andrea. - A fogyasztókkal el kell fogadtatni és meg kell szerettetni azokat a párosokat, melyeket Csermajorban hozott össze a szakmai zsűri. Rendezvényeinkkel talán sikerül hozzájárulni a sajt- és borkultúra megteremtéséhez."
| ||||||