Simson S51b mechanikus felújítása
Miután az elektromos gondok el lettek hárítva (gyújtáskapcsoló és
vezetékezési hibák),
sajnos rá kellett térni a többi probléma
elhárítására is.
Mindenhol
ömlött belőle az olaj...
A
világítás tekercs is el van szenesedve...
Kikerült
a blokk...
Egy
kis olajsár az alján
de
tényleg csak kicsi...
Az
olajleeresztő csavaron lévő fémreszelék nem sok jóra utal...
Kiszerelve
sem lett szebb
A
berúgókarnál is ömlött az olaj, akárcsak az összes többi tömítésnél.
Egy
nagy műanyag dobozba kezdtem el megtisztítani
Ez
fél óra sikálás eredménye...
Végül
2 Liter Brigéciol és 2 nap sikálás után ilyen lett...
A
lendkerékhez kötelező célszerszámot használni, ha le akarjuk
szedni!
A mágnesek össze törhetnek, ha valaki ütögeti. A főtengely
sem köszöni meg!
A
hengerfej felé álló tekercs a zárlatos világítás tekercs...
A
főtengely szimering kiáll... Szerintem síkban kellene lennie... Ilyet
dugulással lehet létrehozni...
Az
igazi szakember ismérve: szigetelő szalag és kidörzsölődött vezeték.
Jó, hogy néha leállt a gép...
Itt
már le van csupaszítva
A
fogaskerekek itt jól néznek ki.
A
kuplung kosár is látszik.
A
lamellák elég furcsán állnak...
Főtengely
fogaskerék... Na ezt a legnehezebb óvatosan leszedni.
Kellett
pár új zéger fogó is a továbbiakhoz.
Már
látszik a váltómű
Minden
szarul néz ki benne...
Gyűlnek
az alkatrészek.
Egy
tényér kacatot ebédre?
Na
a váltóban MINDEN lötyögött, ami csak lötyöghet.
Az
összes tengely elkopva... Csoda, ha nem vált rendesen.
Még
a váltódob is lötyögött...
A
henger is kifúj egy kicsit...
Nézzünk
bele:
Elég
kormos.
Egy
kicsit talán sok lehetett az olaj a benzinben. Meg ami a hibás
szimeringeknél befolyott a főtengelynél.
Szép
színes dugattyú. Dísznek megteszi, de másra nem igazán jó.
A
gyűrűk még egész jól bírták.
A
továbbiakhoz blokk széthúzó szerszámot kellett készítenem.
8mm-es
lemezből megteszi :).
12mm-es
csavarok és menetes szál toldó vezeti meg. Rácsavarozva totál
derékszögbe állítható.
Már
csak oda kell hegeszteni a helyére.
Bevált.
Könnyen ketté húztam vele a blokkot.
Jó
sok olaj odakozmált a forgattyúsházban is.
A
főtengely és a dugó kuka. Lóg benne a csapágy...
Inkább
kap egy újat.
Ez
mindjárt szebb, nem?
Ha
már új minden, akkor a hengert is cserélem, mert kissé karcos volt a
régi.
A
csapágyakat nem szabad kalapáccsal ütlegelni. Fel kell melegíteni az
öntvényt és szinte magától kiesik!
A
kiütéshez dugókulcs fejeket használtam.
A
csőtengelyről csapágylehúzóval szedtem le a csapágyat.
A
csőtengely is eléggé el van kopva...
Egyre
több helyet foglalnak a megtisztított alkatrészek.
Vettem
egy utángyártott váltó villát tengellyel.
Látni,
hogy mennyire pontatlan minden mérete. Egyszerűen összeakad tőle a
szerkezet! Visszavittem és vettem máshol.
2-3mm-es
eltérések minden irányban...
A
karburátor illeszkedési felülete kicsit el volt húzódva. Ezt nem
szabad kalapálni!
Simán
síkba kell csiszolni és kész. Itt látszik, hogy csak a két széle ért
a csiszolópapírhoz...
A
fúvókák feje szét volt barmolva csavarhúzóval...
Az
úszó széthajtogatva...
A
gázkar által mozgatott szelep is elég kopottas, de ez még a legkisebb
gond...
Itt
már ki vannak cserélve a fúvókák és ki van takarítva a karburátor .
Egy
kicsit meg is políroztam.
Szebb,
mint új korában.
Folytatódik a következő oldalon...