Simson S51b mechanikus felújítása
Miután az elektromos gondok el lettek hárítva (gyújtáskapcsoló és
vezetékezési hibák),
sajnos rá kellett térni a többi probléma
elhárítására is.

Mindenhol
ömlött belőle az olaj...




A
világítás tekercs is el van szenesedve...

Kikerült
a blokk...



Egy
kis olajsár az alján

de
tényleg csak kicsi...

Az
olajleeresztő csavaron lévő fémreszelék nem sok jóra utal...

Kiszerelve
sem lett szebb

A
berúgókarnál is ömlött az olaj, akárcsak az összes többi tömítésnél.

Egy
nagy műanyag dobozba kezdtem el megtisztítani

Ez
fél óra sikálás eredménye...

Végül
2 Liter Brigéciol és 2 nap sikálás után ilyen lett...

A
lendkerékhez kötelező célszerszámot használni, ha le akarjuk
szedni!
A mágnesek össze törhetnek, ha valaki ütögeti. A főtengely
sem köszöni meg!

A
hengerfej felé álló tekercs a zárlatos világítás tekercs...

A
főtengely szimering kiáll... Szerintem síkban kellene lennie... Ilyet
dugulással lehet létrehozni...

Az
igazi szakember ismérve: szigetelő szalag és kidörzsölődött vezeték.
Jó, hogy néha leállt a gép...

Itt
már le van csupaszítva

A
fogaskerekek itt jól néznek ki.

A
kuplung kosár is látszik.

A
lamellák elég furcsán állnak...

Főtengely
fogaskerék... Na ezt a legnehezebb óvatosan leszedni.

Kellett
pár új zéger fogó is a továbbiakhoz.

Már
látszik a váltómű

Minden
szarul néz ki benne...

Gyűlnek
az alkatrészek.

Egy
tényér kacatot ebédre?

Na
a váltóban MINDEN lötyögött, ami csak lötyöghet.

Az
összes tengely elkopva... Csoda, ha nem vált rendesen.

Még
a váltódob is lötyögött...

A
henger is kifúj egy kicsit...

Nézzünk
bele:

Elég
kormos.

Egy
kicsit talán sok lehetett az olaj a benzinben. Meg ami a hibás
szimeringeknél befolyott a főtengelynél.

Szép
színes dugattyú. Dísznek megteszi, de másra nem igazán jó.

A
gyűrűk még egész jól bírták.

A
továbbiakhoz blokk széthúzó szerszámot kellett készítenem.

8mm-es
lemezből megteszi :).

12mm-es
csavarok és menetes szál toldó vezeti meg. Rácsavarozva totál
derékszögbe állítható.

Már
csak oda kell hegeszteni a helyére.

Bevált.
Könnyen ketté húztam vele a blokkot.

Jó
sok olaj odakozmált a forgattyúsházban is.

A
főtengely és a dugó kuka. Lóg benne a csapágy...

Inkább
kap egy újat.

Ez
mindjárt szebb, nem?

Ha
már új minden, akkor a hengert is cserélem, mert kissé karcos volt a
régi.


A
csapágyakat nem szabad kalapáccsal ütlegelni. Fel kell melegíteni az
öntvényt és szinte magától kiesik!

A
kiütéshez dugókulcs fejeket használtam.

A
csőtengelyről csapágylehúzóval szedtem le a csapágyat.

A
csőtengely is eléggé el van kopva...

Egyre
több helyet foglalnak a megtisztított alkatrészek.

Vettem
egy utángyártott váltó villát tengellyel.

Látni,
hogy mennyire pontatlan minden mérete. Egyszerűen összeakad tőle a
szerkezet! Visszavittem és vettem máshol.

2-3mm-es
eltérések minden irányban...

A
karburátor illeszkedési felülete kicsit el volt húzódva. Ezt nem
szabad kalapálni!

Simán
síkba kell csiszolni és kész. Itt látszik, hogy csak a két széle ért
a csiszolópapírhoz...

A
fúvókák feje szét volt barmolva csavarhúzóval...

Az
úszó széthajtogatva...

A
gázkar által mozgatott szelep is elég kopottas, de ez még a legkisebb
gond...

Itt
már ki vannak cserélve a fúvókák és ki van takarítva a karburátor .

Egy
kicsit meg is políroztam.

Szebb,
mint új korában.
Folytatódik a következő oldalon...