Simson S51b mechanikus felújítása

Miután az elektromos gondok el lettek hárítva (gyújtáskapcsoló és vezetékezési hibák),
sajnos rá kellett térni a többi probléma elhárítására is.



Mindenhol ömlött belőle az olaj...












A világítás tekercs is el van szenesedve...



Kikerült a blokk...









Egy kis olajsár az alján



de tényleg csak kicsi...



Az olajleeresztő csavaron lévő fémreszelék nem sok jóra utal...



Kiszerelve sem lett szebb



A berúgókarnál is ömlött az olaj, akárcsak az összes többi tömítésnél.



Egy nagy műanyag dobozba kezdtem el megtisztítani



Ez fél óra sikálás eredménye...



Végül 2 Liter Brigéciol és 2 nap sikálás után ilyen lett...



A lendkerékhez kötelező célszerszámot használni, ha le akarjuk szedni!
A mágnesek össze törhetnek, ha valaki ütögeti. A főtengely sem köszöni meg!



A hengerfej felé álló tekercs a zárlatos világítás tekercs...



A főtengely szimering kiáll... Szerintem síkban kellene lennie... Ilyet dugulással lehet létrehozni...



Az igazi szakember ismérve: szigetelő szalag és kidörzsölődött vezeték. Jó, hogy néha leállt a gép...



Itt már le van csupaszítva



A fogaskerekek itt jól néznek ki.



A kuplung kosár is látszik.



A lamellák elég furcsán állnak...



Főtengely fogaskerék... Na ezt a legnehezebb óvatosan leszedni.



Kellett pár új zéger fogó is a továbbiakhoz.



Már látszik a váltómű



Minden szarul néz ki benne...



Gyűlnek az alkatrészek.



Egy tényér kacatot ebédre?



Na a váltóban MINDEN lötyögött, ami csak lötyöghet.



Az összes tengely elkopva... Csoda, ha nem vált rendesen.



Még a váltódob is lötyögött...



A henger is kifúj egy kicsit...



Nézzünk bele:



Elég kormos.



Egy kicsit talán sok lehetett az olaj a benzinben. Meg ami a hibás szimeringeknél befolyott a főtengelynél.



Szép színes dugattyú. Dísznek megteszi, de másra nem igazán jó.



A gyűrűk még egész jól bírták.



A továbbiakhoz blokk széthúzó szerszámot kellett készítenem.



8mm-es lemezből megteszi :).



12mm-es csavarok és menetes szál toldó vezeti meg. Rácsavarozva totál derékszögbe állítható.



Már csak oda kell hegeszteni a helyére.



Bevált. Könnyen ketté húztam vele a blokkot.



Jó sok olaj odakozmált a forgattyúsházban is.



A főtengely és a dugó kuka. Lóg benne a csapágy...



Inkább kap egy újat.



Ez mindjárt szebb, nem?



Ha már új minden, akkor a hengert is cserélem, mert kissé karcos volt a régi.






A csapágyakat nem szabad kalapáccsal ütlegelni. Fel kell melegíteni az öntvényt és szinte magától kiesik!



A kiütéshez dugókulcs fejeket használtam.



A csőtengelyről csapágylehúzóval szedtem le a csapágyat.



A csőtengely is eléggé el van kopva...



Egyre több helyet foglalnak a megtisztított alkatrészek.



Vettem egy utángyártott váltó villát tengellyel.



Látni, hogy mennyire pontatlan minden mérete. Egyszerűen összeakad tőle a szerkezet! Visszavittem és vettem máshol.



2-3mm-es eltérések minden irányban...



A karburátor illeszkedési felülete kicsit el volt húzódva. Ezt nem szabad kalapálni!



Simán síkba kell csiszolni és kész. Itt látszik, hogy csak a két széle ért a csiszolópapírhoz...


A fúvókák feje szét volt barmolva csavarhúzóval...


Az úszó széthajtogatva...


A gázkar által mozgatott szelep is elég kopottas, de ez még a legkisebb gond...



Itt már ki vannak cserélve a fúvókák és ki van takarítva a karburátor .



Egy kicsit meg is políroztam.



Szebb, mint új korában.



Folytatódik a következő oldalon...









<< Vissza <<