A kocsibeálló...
Mivel a telek elején meglehetősen nagy a szintkülönbség, így a támfal előtti részen lejjebb kellett ásni a szintet.
A
beton alá egy kis murva került elterítésre.
Hátul
előkerült a régi szennyvíz akna teteje. Legalább annyival kevesebbet
kell betonozni.
A
betonozás előtt viszont jöhetett egy kis kábel fektetés (nem a WC-n,
ennyire nem vagyok közönséges) .
A
kocsibeállónál is szeretnék dugaljat és később egy fali töltőt, mert
az elektromos autóké a jövő.
Volt
mit ásni...
A
nyomvonal nagyjából a kocsibeálló középvonalában indul és az aknánál
irányt vált az elosztódoboz felé.
Ide
egy 5x6mm2-es földkábel került (a kis távolság miatt), ez mindenféle
maradék KPE cső és gégecső felhasználásával.
Szakaszosan
be lett temetve, hogy ne mozduljon el.
A
Duna-kanyar PVC csőből...
A
kábel be lett fűzve az elosztódobozhoz, majd be lett temetve.
Egy
kis tömörítés és simítás.
Elástam
a csatabárdot, vagyis a kábel árkot.
A
régi elosztódoboz jó lesz még ide a támfalra. Persze a betonból még
kellett egy kicsit vésni.
Négy
hosszú dübellel fel lett fúrva a támfalra.
Kábel
befűzve, megblankolva.
Mára
ennyi elég. Mehet rá a fedő.
Másnap
bekerült a kalapsín, hibaáram kapcsoló és a kismegszakítók.
Jöhet
a következő kábel a jövőbeli kapunyitóhoz. Ezt vagy most lehet beásni
a földbe, vagy soha. Utólag nem szeretném felbontani a betont.
Újabb
árok.
A
járda alatt átfúrva.
Még
egy kis ásás.
Kiásva
a kapu vonaláig.
Jó
sok föld kijött innen...
A
járda alatt egy vascső lett átütve, hogy átférjen a kábel.
Előkerült
a támfal drain csöve is.
A
kábel is egy drain csőbe lett belehúzva. Mégis csak védi valamennyire
és tud benne mozogni, ha a talajban történik némi elmozdulás.
Szakaszos
töltés...
Kábel
elásása, majd a kis rézsű kirakása téglákkal.
Egész
jó lesz így.
0-4mm-es
finom szemcsés sóder töltést kap a téglák mögött.
Még
egy kis tégla. Az 5kg-os kalapács is előkerült a talaj tömörítéséhez,
hogy a téglák ne süllyedjenek meg.
A
téglák mögötti rész csak földdel lett visszatöltve.
A
végeredmény nem is annyira rossz. Később szerintem majd újra lesz
rakva habarccsal, most csak a föld lefolyását kellett valahogy
meggátolni.
A
leejtés itt látszik...
A
régi járda nyomvonala meg lett szüntetve, a beton széle meg egyenesre
vágva.
Sajnos
a szélét a múltkor a sóderes teherautó letörte, így az is vissza lett
vágva.
A
járdáról leszedett törmelék a szélére vissza lett öntve, hogy be
lehessen állni.
Még
hátra van a zúzottkő terítése.
A
rigókat nem zavarta, hogy épp munka folyik...
Még
egy kis ásás...
A
támfal oldala meg lesz hosszabbítva, mert a kocsibeállónak kell, hogy
legyen oldala, különben odafolyna a föld.
Közben
megjött a cement és a zsaluköveket is elkezdtem lehordani.
A
sóderes autó is be tudott állni, előtte meg a betonvasak is oda
lettek készítve.
Acélhálók
elrendezve. A falak alatti rész töltődik betonnal.
Majd
következett a betonozás.
Néhány
hét locsolás és kötés után készülnek a zsalukövek.
Minden
sor jól be lett vasalva.
A
másik oldal is halad.
Újabb
locsolás.
A
maradék részre hoztam még egy kis acélhálót.
Újra
magasodott a fal.
Vasak
minden mennyiségben. Inkább több legyen, mint kevés.
Az
alsó vágott zsalukövek habarccsal vannak rögzítve, így nem tud majd
kifolyni a beton.
A
maradék rész is ki lett betonozva.
A
zsalukő teteje is ki lett szintezve egy kis betonnal. A majdani
oszlopok helyén 20mm-es menetes rudak vannak beöntve a betonba.
Már
sokkal jobb és végre be lehet állni normálisan.
A sóder össze lett szedve egy kupacba. Ezt már utánfutóval hoztam, mert nagy teherautót már nem engednék be a friss betonra, nehogy összetörjön a széle.
A hátsó falnál zsalukőből lesz az oszlop.
A másik fal magasabbra lesz építve, mert ez az északi oldal és onnan befújna a szél.
Ha már két oldalról védett a kocsibeálló, akkor a kocsik megúszhatják szárazon a nagyobb viharokat is.
Kellett még egy kis sóder. Ez a kis kupac 400kg.Az utánfutó csak 420kg-ig terhelhető, mert 600kg-ra va vizsgáztatva és 180kg a saját tömege.
Az utánfutó méreteihez képest ez a 4 mázsa sóder szinte elveszik benne. Kilapátolni már annál fárasztóbb mulatság...
Végül a fal elérte a névleges magasságot. A törés azért van benne, mert a tető leejtését figyelembe kell venni.
A hiányzó rész meg majd ki lesz töltve valamivel (pl. tégla).