Főoldal Vályogház - 2021

A kocsibeálló...

Mivel a telek elején meglehetősen nagy a szintkülönbség, így a támfal előtti részen lejjebb kellett ásni a szintet.




A beton alá egy kis murva került elterítésre.




Hátul előkerült a régi szennyvíz akna teteje. Legalább annyival kevesebbet kell betonozni.




A betonozás előtt viszont jöhetett egy kis kábel fektetés (nem a WC-n, ennyire nem vagyok közönséges) .




A kocsibeállónál is szeretnék dugaljat és később egy fali töltőt, mert az elektromos autóké a jövő.




Volt mit ásni...




A nyomvonal nagyjából a kocsibeálló középvonalában indul és az aknánál irányt vált az elosztódoboz felé.




Ide egy 5x6mm2-es földkábel került (a kis távolság miatt), ez mindenféle maradék KPE cső és gégecső felhasználásával.




Szakaszosan be lett temetve, hogy ne mozduljon el.




A Duna-kanyar PVC csőből...




A kábel be lett fűzve az elosztódobozhoz, majd be lett temetve.




Egy kis tömörítés és simítás.




Elástam a csatabárdot, vagyis a kábel árkot.




A régi elosztódoboz jó lesz még ide a támfalra. Persze a betonból még kellett egy kicsit vésni.




Négy hosszú dübellel fel lett fúrva a támfalra.




Kábel befűzve, megblankolva.




Mára ennyi elég. Mehet rá a fedő.




Másnap bekerült a kalapsín, hibaáram kapcsoló és a kismegszakítók.




Jöhet a következő kábel a jövőbeli kapunyitóhoz. Ezt vagy most lehet beásni a földbe, vagy soha. Utólag nem szeretném felbontani a betont.




Újabb árok.




A járda alatt átfúrva.




Még egy kis ásás.




Kiásva a kapu vonaláig.




Jó sok föld kijött innen...




A járda alatt egy vascső lett átütve, hogy átférjen a kábel.




Előkerült a támfal drain csöve is.




A kábel is egy drain csőbe lett belehúzva. Mégis csak védi valamennyire és tud benne mozogni, ha a talajban történik némi elmozdulás.




Szakaszos töltés...




Kábel elásása, majd a kis rézsű kirakása téglákkal.




Egész jó lesz így.




0-4mm-es finom szemcsés sóder töltést kap a téglák mögött.




Még egy kis tégla. Az 5kg-os kalapács is előkerült a talaj tömörítéséhez, hogy a téglák ne süllyedjenek meg.




A téglák mögötti rész csak földdel lett visszatöltve.




A végeredmény nem is annyira rossz. Később szerintem majd újra lesz rakva habarccsal, most csak a föld lefolyását kellett valahogy meggátolni.




A leejtés itt látszik...




A régi járda nyomvonala meg lett szüntetve, a beton széle meg egyenesre vágva.




Sajnos a szélét a múltkor a sóderes teherautó letörte, így az is vissza lett vágva.




A járdáról leszedett törmelék a szélére vissza lett öntve, hogy be lehessen állni.




Még hátra van a zúzottkő terítése.




A rigókat nem zavarta, hogy épp munka folyik...




Még egy kis ásás...




A támfal oldala meg lesz hosszabbítva, mert a kocsibeállónak kell, hogy legyen oldala, különben odafolyna a föld.




Közben megjött a cement és a zsaluköveket is elkezdtem lehordani.




A sóderes autó is be tudott állni, előtte meg a betonvasak is oda lettek készítve.




Acélhálók elrendezve. A falak alatti rész töltődik betonnal.




Majd következett a betonozás.




Néhány hét locsolás és kötés után készülnek a zsalukövek.




Minden sor jól be lett vasalva.




A másik oldal is halad.




Újabb locsolás.




A maradék részre hoztam még egy kis acélhálót.




Újra magasodott a fal.




Vasak minden mennyiségben. Inkább több legyen, mint kevés.




Az alsó vágott zsalukövek habarccsal vannak rögzítve, így nem tud majd kifolyni a beton.




A maradék rész is ki lett betonozva.




A zsalukő teteje is ki lett szintezve egy kis betonnal. A majdani oszlopok helyén 20mm-es menetes rudak vannak beöntve a betonba.




Már sokkal jobb és végre be lehet állni normálisan.




A sóder össze lett szedve egy kupacba. Ezt már utánfutóval hoztam, mert nagy teherautót már nem engednék be a friss betonra, nehogy összetörjön a széle.




A hátsó falnál zsalukőből lesz az oszlop.




A másik fal magasabbra lesz építve, mert ez az északi oldal és onnan befújna a szél.




Ha már két oldalról védett a kocsibeálló, akkor a kocsik megúszhatják szárazon a nagyobb viharokat is.




Kellett még egy kis sóder. Ez a kis kupac 400kg.Az utánfutó csak 420kg-ig terhelhető, mert 600kg-ra va vizsgáztatva és 180kg a saját tömege.




Az utánfutó méreteihez képest ez a 4 mázsa sóder szinte elveszik benne. Kilapátolni már annál fárasztóbb mulatság...




Végül a fal elérte a névleges magasságot. A törés azért van benne, mert a tető leejtését figyelembe kell venni.
A hiányzó rész meg majd ki lesz töltve valamivel (pl. tégla).









<< Vissza <<