Grand Theft Auto - Vice City (írta caprine)

Császtok, ez egy rövid kiegészítő leírás
lenne erről a remek játékprogramról. A feladatok megoldásait nem
részletezném, én inkább a rejtett csomagok, és spec
feladatokra térnék ki, amik a 100% eléréséhez szükségesek. Csináltam
több térképet, listát és 1 majdnem teljes autó listát is, aminél
jelöltem azt is mi hol található. Mivel nekem nincs meg
az eredeti GTA3 térkép így az internetről leszedettet használtam fel,
remélem senkinek sem taposok a tyúkszemére vele:)))
Miért is jó ezt a 2003-as régi játékot
pont most játszani? Talán azért mert elég olcson hozzá lehet jutni a
boltokban, vagy azért mert egy mostani közepes konfig
sem kell hozzá, és egy 8600GT kártya is elég hozzá, hogy max
felbontásban ha éppen 22 colos moncsink van akkor 1680*1050-on nyomjuk
zökkenőmentesen. A játék az eredeti verzióban is végig játszható,
nem kell hozzá a patch. FONTOS HIBA!!! A képernyő beállitásoknál van
egy frame limiter opció, ezt kapcsoljuk be ha ki lenne kapcsolva. Ez a
beállitás korlátozza a video kártyánk által elkészitendő
másodpercenkénti képek számát, nem tudom a gyári értéket de olyan 25-35
között lehet ez a max érték. Ha komolyabb videokarink van, mondjuk egy
Nvidia 8800GT ami bizonyos felbontásokban akár 100
képet is bizton képes produkálni akkor egy elég komoly hiba jelentkezik a
játékban, mégpedig, hogy a járművekkel nem tudunk hátrafelé menni!!! Ha
bekapcsoljuk ezt az opciót akkor a hiba megszünik.
Ezzel nem csak az alap GTA3-ban, de a Vice City-ben is találkoztam. Mindenki
úgy konfigolja a programot ahogy akarja, a látotávolságot minél
nagyobbra állítsuk, hogy minél hamarabb észrevegyük a
rendőröket:))) Az eredeti verzióban a játék akadozása a
másolásvédelemből adodik, ugyanis a hangokat nem telepiti fel, hanem
menet közben a CD lemezről olvassa fel, a CD meg nagyságrendekkel
nagyobb
hozzáférési időkkel rendelkezik mint a HDD, így várni kell amig felpörög
és beolvassa a hangokat. Létezik egy apró progi ami a futtató
állományból kiszedi ezt az opciót, így a CD audio tartalma
felmásolható a vinyora és onnan kerül lejátszásra, ebben az esetben a CD
már csak az elinditáshoz kell, utána ki is lehet venni. Alternatív
megoldás, ha felrippeljük valami image készitő progival a
CD-t és ezt mountoljuk fel. A program fagyását a pálya betöltésekor a
hibás magyaritott nyelvi állomány szokta okozni (lásd magyaritásnál).
Tartalomjegyzék:
Autók:
- Ambulance: mentőautó, közepesen gyorsul/lassul, billeg, minden városrészben a kórház előtt találjuk, vagy üssünk
el 1-2 gyalogost és idővel megjelenik, gyakorlatilag úgyan az mint a GTA3-ban is volt
- Baggage Handler: reptéri vontató eszköz
- Banshee: a GTA3 Dodge Viper kinézetű autóját lecserélték egy másik amcsi legendára egy Corvette-re,
jól megy, frankon érezni hogy hátsókerekes és kanyarból kigyorsitva
elpörög, a Washington Mall épülete előtt a parkolóban mindig áll 1-2
- Barracks OL: katonai csapatszállító jármű, tűrhetően megy, a katonai bázison mindig van 1
- Benson: dobozos árúszállító
- BF injection: buggy, ahol a PCJ playground mocija áll a mellette lévő épület másik oldalán a homokban szokot 1 lenni
- Blista Compact: a GTA3-ban ez egy mikrobusz volt, de itt lecserélték egy minirakétára Honda CRX
nagyon jól megy, versenyezni is majdnem jó
- Bloodring Banger: okádék egy versenyautó kinézetre és menetteljesítményekre egyaránt, ha végeztünk a
versenyével a stadionban, akkor a parkolójában lesz kettő is belőle
- Bobcat: pickup, sok helyen, de főleg a kikötőben
- Boxvillee: dobozos árúszállító
- Burrito: dobozos árúszállító, egész jól megy
- Bus: jellemző amcsi iskolabusz, ritka
- Cabbie Taxi: az amcsi taxi implantátuma, megy, de billeg mint egy hajó, viszont sokat kibír
- Cheetah: a neve azt hiszem gepárdot jelent, és ez jellemzi a teljesítményét, kicsit Ferrari design, nagyon
jól megy, a legjobb versenyautó, 4kerekes így kanyarban nagyon semleges, Cortez molójánál mindig áll 1
- Coach Bus: emeletes turista busz, ennek megfelelően nem egy gyorsulás bajnok, ritka
- Comet: le se lehetne tagadni, hogy 1 Porsche 911 Carrera targa
jól megy, akár versenyen is indulhatunk vele, golf pálya előtt szokott állni
- Cuban Hermes: 50-es évek beli budi autó
- Deluxo: nyeremény autó, SunShine autónál a 1. lista után megjelenik a raktárkészleten, franko sportautó,
nagyon tetszik a hangja, de a banshee-hoz hasonloan túlkormányzott a hátsókerék meghajtás miatt
- Enforcer: SWAT autó, kb mentő kategória, a Vice Piont-i rendőr állomás mögött mindig áll 1
- Esperanto: Cadillac utánzat, nagy batár gép, nem megy rosszul de könnyen megcsuszik a segge
- FBI rancher: FBI csapatszállitó, elég gyors, szerencsére nem golyóálló
- FireTruck:
tűzoltó, az egyik leglassabb gép, kb bus kategória, nehezen indul meg
és még nehezebben áll meg,
kanyarban nem igazán billeg de sodródik keményen, még jó hogy elég
kemény és bármit el lehet vele sodorni ami útban van, értelemszerűen a
Downtown-i tűzoltó állomáson van mindig 1, de ha felgyujtunk valamit
molotovval akkor is megjelenik
- FlatBed: teherautó, a kikötőben mindig van 1
- Gang burito: burrito gang festéssel
- Glendale: okádék 1 autó
- Hermes: az alap Hermes
- Hotring Racer: nyeremény autó, SunShine autónál a 4. lista után megjelenik a raktárkészleten
- Idaho: ez is valami klasszikus amcsi autó, nekem ingyen se kéne az biztos
- Infernus: egy speed gép, nekem a Diablo elődje a Lamborghini Countach
jut róla eszembe, Vercetti birtokon a garázs előtt szokott állni
- Kaufman Taxi: amcsi taxi
- Landstalker: nevéből is kitűnik hogy ez 1 terepjáró, tűrhető, de könnyen felborul
- LineRunner: nagy dög amcsi kamion, nehezen indul el de egész jól meg, jó nagy körön fordul, sajnos nem golyóálló
- Love Fish: limo, turboval felspécizve, ha megcsináljuk a Love Fish küldetéseket akkor a zenestudio előtt lesz 1, addig nincs is a pályán
- Manana: semmitmondó kis autó, de a célnak megfelel
- Mesa Grande: régi amcsi terepjáró Jeep Wrangler de mivel terepen nem igazán kell menni a játékban, egyedül a strand homokja lenne ilyen hely
- Moonbean: Ford Aerostar mikrobusz Ford Aerostar
- Mr Whoopee: fagyis autó, ez is elég ritka, de ha megvettük a fagyi gyárat (Cherry Popper) akkor onnan bármikor szerezhető
- Mule: teherautó
- Oceanic: valamilyen régi amcsi autó
- Packer: autómentő/szállító kamion, a reptéren lesz a későbbiekben 1
- Patriot: ez egyértelműen a híres Hummer H1 másolata, ritka, de a filmstudio területén a sarokban mindig van 1
- Perennial: egy jellemző amcsi családi kombi, ennek megfelelő átlag alatti menetteljesitményekkel
- Phoenix: egy másik amcsi legenda Pontiac Trans Am
- Police car: rendőrautó, gyakorlatilag ugyan az mint a sima taxi, kicsit jobban megy "talán", viszont nem lehet vele taxizni:))))
- Pony: jópofa áruszállító, elég jól megy
- Rancher: 2 ajtó terepjáró, nekem a Nissan Patrol jut róla eszembe
- Regina: családi kombi
- Rhino (tank):
találó neve van, gondolom a rinocérosz (orrszarvú) után szabadon, 6
csillagnál érdemeljük ki, ha
olyan helyre megyünk be ahova nem tudnak utánunk jönni, akkor kiszál a
2 katona belőle, na ekkor szedjük le őket és miénk az irányitás, sérül,
golyóálló, de molotov
koktéllal kivégezhető, eszméletlen tarolást lehet vele csinálni, ha
gyorsabban akarunk előre menni akkor forditsuk hátra a lövegtornyot és
löjünk vele,
a lökéshullám minket előre fog lenditeni, a 100 csomag megszerzése
után a katonai bázison megjelenik
- Rumpo: áruszállító
- Sabre: régi macho autó a hazárdmegye után szabadon
- Sabre: az alap csak felturbozva, utcán nincs, nyeremény autó, a SunShine autónál a 2. lista után
akkor megjelenik a raktárkészleten
- Sandking: Dakar versenygép, utcán nincs, nyeremény autó a SunShine autónál a 3. lista után
akkor megjelenik a raktárkészleten
- Securicar: pénzszállitó, ritka, Little Havannában a bank előtt
- Sentinel: BMW classe 5 utánzat, nekem bejön, jól megy, SunShine autónál alapból van 1
- Sentinel XS: a sima Sentinel tuningolva, azt is lehetne mondani hogy 1 BMW M5, nekem bejön
- Spand Express: árúszállító
- Stallion: közepesen megy, eléggé billeg, persze aki szereti a kihivásokat az mindig ezzel menőzik:)))
- Stinger: jó kis kabrió a Ferrari 365-re hasonlit, ha valaki sokat nézte
a Miami Vice-ot abban Don Johnson furikázott egy ilyennel
- Stretch: limo, Vercetti birtokon lesz 1 majd ha megöltük Diazt
- Taxi: a legtaxisabb taxi, jól megy, elég stabil, a Taxis feladatot mindenképpen ezzel csináljuk
- Trashmaster: kukásautó, lassú, de olyan érzés vezetni mintha tank lenne, nagy fordulókör jellemzi, nagyon ritka
- Yankee: jó nagy árúszállitó, méretét meghazudtolva megy
- Valton: nagyon régi retro platos teherautó, még valamikor a 2. világháború elöttről
Motorok:
- Angel: chopper/cruiser nem igazán látom a különbséget, a lényeg hogy valamilyen Harley utánzat, jól megy, jó a hangja,
kanyarban csuszik a külső ív felé, de ennek a motornak így kell mennie
- Faggio: robogó, de még az ős alapján, Vespa kinézete van, nekem bejőn, jó vele császkálni
- Freeway: mint az Angel, nem igazán látom a festésen kívül a különbséget
- PCJ 600: sport motor, kemény, pláne ha hozzá is nyulunk és csinálunk belőle egy bombasztikus
Suzuki GSX-R 1000-st, imádom, lehet vele egykerekezni, a stoppie is kivitelezhető vele
- Pizza Boy: robogó pizzafutár kivitelben
- Sanchez: enduró motor, nagyon jól lehetne vele ugratni, csak nem eléggé gyors hozzá
Repcsik:
- Hidroplane: egy hidroplán, 1 van belőle az egész pályán a filmstudio mellett, a szorólap
terjesztésekor kapjuk meg és utána mindig ott fog állni
- Hunter: talán leginkább az amerikai hadsereg AH64 Apache
harci
kávédarálójára hasonlitó heli, van rajta minigun és 2 irányitatlan
rakéta is, 100 csomag után Ocean Beach legalján lévő üres helipadra
kerül 1 ilyen szépség
- Maverick: alap heli, ilyet azt hiszem a Bell készített, amik amcsiban annyira
népszerűek hogy 2 évet kell rájuk várni, Downtown-ban a Hyma Condo tetején és a szigeten Diaz házának a tetején
- Police Maverick: rendőrségi kivitel, cefet golyóálló teljesen véletlenül persze, de az RPG-ét ez se bírja,
Downtown-ban a liftes épülettel szemben, feljutni az utcáról a lépcsőn kell
- VCN Maverick: ez a Maverick röviditett változata, már zavaroan fordulékony, Downtown-ban van az egyik magas épületen
- Sparrow:
kétüléses otthon összeszerelhető parasztheli buborékos kabinnal, jó
vele menni, 4 helyen is megjelenik a Vercetti birtok megszerzése után
- Sea Sparrow: az alap kiegészitve vízi papucsokkal és minigunnal, 80 csomag megszerzése után
megjelenik Diaz házának hátsó kertjében
Hajók:
- Coasth Guard: vízi mentőhajó, kikötőben az első nagy teherszállító hajó előtt
- Cuban Jetmax: vízi rakéta, kicsit nehéz irányitani, kanyarodáskor elpattog
- Dinghy: gumicsónak, 1 a szigetek kinyilása után mindig van az ingatlanmágnás félkész épülete mögött kikötve
- Marguis: nagy vitorlás hajó meglepően jó irányithatósággal, Cortez moloján
- Predator: rendőrségi motorcsónak csuzlival, golf pálya mellett lévő híd lábánál
- Reefer: halászhajó, lomha tapir
- Rio: katamarán, lassú, hol jobbra hol balra huz
- Speeder: villámgyors lélekvesztő
- Squalo: egy igazi rakéta remek irányithatósággal, a drogversenyen inkább ezzel menjünk mint a jetmax-al
Speciális autós küldetések:
Neve |
Mivel |
Leírás |
Bonusz |
ember mentés / paramedic |
Ambulance |
sérült emberek mentése |
12. szint: folyamatos futás!!! |
tűzoltás / firefighter |
FireTruck |
kigyulladt autók/emberek oltása |
12. szint: tűzállóak leszünk |
Taxi |
Taxi, Cabbie Taxi, Kaufman Taxi |
utasok fuvarozása |
100 fuvar: hidraulika a taxikba |
bünüldőzés / vigilance |
Police car, Enforcer, FBI |
bünözök likvidálása |
12. szint: páncél 150-re nő |
pizza futár |
Pizza Boy |
pizza fuvarozás időre |
10. szint: életerő 150-re nő |
A mentőbe max 3 fő fér be, így stilszerű
hármassával begyűjteni az embereket. Időre megy a küldi, ha elfogy akkor
vége. Kapunk másodperceket
amikor felveszünk valakit és akkor is ha leadjuk őket. Rengeteg pénz
lehet vele keresni, valamint 10 emberenként bonusz pénzt is kapunk. A
maradék idő szintugráskor mindig
nullázodik, így az utolsó betegnél ha még van időnk akkor felesleges
hajtani, inkább az autóra vígyázzunk. Megoldás szempontjából szerintem
Vice Point szimpatikusabb mint
Ocean View. A 12 szintet nem könnyű elérni, mert vagy az idő fogy el
(egyre kevesebbet add emberenként) vagy az autó megy tropára, javítatni
nem lehet, és kiszállni is
tilos belőle. Ha odaállunk a beteghez akkor úgy álljunk, hogy a lehető
legkevesebb időbe kerüljön a páciensnek a beszállás. Ha kinyitotta az
ajtót akkor már rá is léphetünk
a gázra. Vigyázzunk hogy ne üssük el, mert akkor vége a küldetésnek! Használjuk
a levágásokat és vigyázzunk az autóra, mert a küldetés során nem lehet
javítani. Ha a
szírénát bekapcsoljuk akkor a civil járművek szétslisszolnak, de gyakran
meg dugót csinálnak, így amennyire hasznos annyira káros is. Nagyon fontos hogy végtelen sprintet
kapunk vele!!!
Tűzoltásnál mozgatható a fecskendő, ami a
rohangászó célpontoknál jöhet jól. Sziréna itt is van de
kereszteződéseknél egymásba rohanhatnak
miatta a bepánikolt autosok, a gyalogosokra meg nincs hatással. Ebben a
részben eltérően a GTA3-tól már nem csak az autókat hanem utasaikat is
el kell oltani, akik bármilyen
sikátorba befuthatnak, lépcsőre felmennek, és ha nem vagyunk elég
gyorsak akkor a szélrózsa minden irányába szétfutnak.
Taxi: 100 ember begyűjtése a cél, amivel
egy olyan hidraulika kerül a taxikba, amivel akár át is lehet kisebb
dolgokat repülni. A 100 embert
nem egyszerre kell összegyűjteni, ezt akár 10 alkalommal is megtehetjük,
csak az összegük legyen 100, vagy több. Ezt a feladatot azért érdemes
rögtön az elején csinálni,
mert a fuvarozás során az összes ismert helyre el kell mennünk, és
szépen megtanuljuk a fontosabb helyeket, utakat. Van bonusz "gyorsasági"
pénz is, ha idő előtt odaérnénk.
A 2 taxi közül inkább a sima taxit válasszuk és ne cabbie-t, mert az
sokkal lassabb.
Vigilance: igazából a
rakétavető, vagy még inkább a minigun megszerzése után érdemes csinálni,
mert egyéb csuzlikkal kicsit macerás is meg
időigényes is. A szokásos taktika az, hogy mivel időre megy a buli, nem
hajkurászhatjuk keresztül kasul a városon a delikvenst, hanem gyorsan ki
kell csinálni. Ezért egy
párhuzamos utcán próbáljuk megelözni, elé kerülni, majd ha kiszáltunk
akkor szétlőni, és spuli tovább. Ha hosszú egyenes van akkor ablakból is
löhetjük. Ilyenkor az a gond,
ha egy sportautót kell majd üldözni nem biztos hogy utolérjük, pláne egy
Enforcer-el. Ki lehet szállni a jármüből, csak kb 50 másodpercen belül
vissza is kell szállni. Ezt
kihasználandó át is szállhatunk másik járműbe hátrahagyva a megviselt
szolgálati autónkat. Javítani műhelyben nem lehet rendőr járgányt, így
marad a saját garázsunk vagy
másik utbaesőre csere. Nem könnyű a feladat de kivitelezhető, és nagyon
megéri. A tipp, szerezzünk egy minigunt néhány ezer skuloval, és egy
gyors rendőrségi járművet, én
a nyomozok cheetah-ját ajánlanám. Ha ilyenünk nincs akkor a Little
Havana-ban lévő rendőrörs mellett a hátsó udvarban
lévőt
lopjuk el. Ez a Cheetah azért jó mert az egyik leggyorsabb jármű, amivel
nem okozhat gondot utolérni a célpontokat, ráadásul nem minősül
közszolgálati járműnek, így festhető,
javítható!!! Ha megvan inditsuk el a küldetést. A keleti szigetet nem
igazán ajánlom mert sok a keresztút, bármikor bekanyarodhatnak,
kiszámithatatlan a dolog. A legjobb a
2x2 sávos út a nyugati parton Little Havanna előtt. Itt a hosszú
egyenesen jönnek majd az áldozatok mint a birkák. Biztos hogy be fog
minket csalni a gép a katonai bázis
térségébe, de ott is hasonló a szitú. Mivel a Cheetah szintű autokkal
nem igazán fogunk találkozni, így nem okozhat gondot eléjük kerülni,
kényelmesen kiszálni és a minigunnal
2 másodperc alatt fasirtot csinálni a bandából, majd autóba be és
gyorsan hadjuk is el a helyszínt. A körözési színtünk nőni fog, de a
zsarukkal ne foglalkozzunk. Az első
néhány kört kell túlélni, mivel gyorsan végzünk a bünözökkel és az idők
is összeadodnak lesz annyi plusz időnk, hogy elmenjünk autót festeni.
Ráadásúl a reptér közelében
ott a SunShine autó, amit ha megvettünk akkor ingyen van a festés és a
javítás is, nem kell elmenni a Little Havana-ban lévőhőz. Én a 31.
színtig eljutottam, és akkor is
már csak unalomból hagytam abba 306. bünöző megőlése után, ekkor már 43
perccel rendelkeztem, akár vacsizni is elmehettem volna!!!
A pizza szállítás tők egyszerű, arra kell csak figyelni, hogy mennyi
van nálunk éppen. A kiszolgálás úgy történik, hogy odagurulunk a
delikvens mellé,
majd oldalra nézünk és a lövés gombbal hozzávágjuk a pizzát. Mivel ez az
egyik legkönyebb feladat és elég komoly a jutalom érte mindenképpen a
játék legelején
csinálnijuk meg! 3 pizzéria van, Vice Point, Little Haiti, Downtown,
csak az egyiknél kell a feladatot megcsinálni!
Autó csencselés - SunShine Autó
Ez a feladat a SunShine Autó megvásárlása után lesz elérhető. 4 lista van, mindegyik után kapunk egy
bonusz autót, és a napi pénzkereset is emelkedik 1500-9000$.
Lista 1: Landstalker, Idaho, Esperento (ritka), Stallion, Rancher, Blista Compact (ritka)
Lista 2: Sabre, Virgo (nagyon ritka!), Sentinel (rögtön a szalonban), Stretch (limo, Vercetti birtokon), Washington, Admiral
Lista 3: Cheetah (Cortez moloja), Infernus (Vercetti birtok), Banshee (Washington Mall), Phoenix, Comet (golf pálya), Stinger
Lista 4:
Voodoo (haitiak voodoo mamájának házánál), Cuban Hermes (kubaiak
területén, kicsit ritka), Caddy (golf pályán és a
mellette lévő hídon), Baggage (reptéren a váró mellett), Mr Whoopee
(utcán nem láttam, vegyük meg a fagyist és akkor lesz), Pizza Boy
(mindhárom pizzéria mögött)
Úgyan itt a lista mellett van 6 felszedendő verseny is. A 100%-ba ez
is beleszámít, nem elég végigmenni, mindegyiknél elsőnek kell lennünk!
RC toyz (távirányitós játék) küldetések:
3db szürke Top Fun felíratú mikrobusz van a játékban, ezekbe beszállva indul a feladat. A furgonok itt találhatóak:
- RC bandit: Vice Point a strand északi végében lévő homokos körpályán kell 3 RC autó ellen küzdenünk. Elsőnek kell lennünk!
- RC baron: Vice Point North Point Mall melletti többszintes garázs legfelső szintjén. Repülővel kell mennünk,
az egyik legnehezebb RC küldetés, gamepad ajánlott hozzá, billentyűzetről szívás, itt is elsőnek kell lennünk.
- RC raider: Escobar International reptéren a raktár felőli részen a kapu mellett lesz.
RC helikopter, gamepadról
szerintem túl érzékenyen vezethető, vígyázzunk rá hogy ne törjük
össze, sajnos időnként elég rossz a kamera állás. Nincs idő limit, jó
komotosan is csinálhatjuk.
Van még egy RC feladat, amit a haiti méregkeverő banya ad nekünk. RC
repülővel a mozgó hajókat lebombázni nem egy egyszerű dolog. Ráadásul
könnyen kifuthatunk a távirányitó hatóköréből.
Checkpoint küldik:
Az adott járművel kell időre a világitó ellenőrzési pontkon áthaladni
tetszőleges sorrendben. Az óra az első megérintésekor indul, esőben
megpróbálni sem érdemes!!! Van egy hasonló checkpontos küldetés sorozat
is, amit helikopterekkel kell megcsinálni, de az nem megy időre, és csak
akkor elérhető ha megszereztük a Diaz birtokot.
- PCJ Playground: - Vice Point végén, a nagy kereszteződésben ahol a rendőrség is van meg sok minden más is, a nagy épület sarkában
ami a strandra is lelog. Menjünk rajta végig vagy 2-3 alkalommal,
jegyezzük meg hol kell leesni, hol kell a tetőre érkezni és némi
gyakorlással simán meg lehet
csinálni szint időn alatt. Bár tetszőlegesen is "lehetne" menni, mégis
a tetőre ugrások miatt csak 1 megoldása van a feladatnak.
- Cona Crazy (bója szlalom): - Ocean Beach a nagy repkénnyel futtatott emeletes garázs tetején lévő Stallion-ba kell beülni.
Csak néhány boja van, gyorsan megy a dolog. Én mindig a sarokban lévő 2 darabbal szoktam kezdeni.
- Test Track: - Downtown egy Landstalker-rel kell 2 kört menni. 100$ kapunk érte, ha még egyszer megcsináljuk akkor 200-at és így tovább.
- Trial by Dirt: - úgyan ott mint a test track, csak motorral
- Helikopter 1: - Ocean Beach, ahol a PCJ playground-nak vége van.
- Helikopter 2: - Vice Point, nem messze az ingatlanunktól (lásd kép) a belső udvarban.
- Helikopter 3: - Little Haiti, ahol az egyik Unique Jump is van, fent a tetőn.
- Helikopter 4: - Downtown, ahol reflektor felkapcsolos küldi kezdődik, az első épület amiben a lift is van.
Stadion küldik:
3 stadion feladat van. Egyik sem könnyű. A stadionba az aktuális
versenyt a fő hírdető táblán látjuk. Bejutni este 20-24 óra között lehet
a főbejáraton. Előtte jól időzitve
mentsünk a megvásárolt és a közelben lévő condo épületben, mert elsőre
tuti, hogy nem fognak a feladatok sikerülni.
- Dirt Ring: egy Sanchez motorral kell az ellenőrző pontokon
átmenni, tűzkarikán átugorni, körpályán körbemenni, stb. Nem lenne túl
nehéz, csak van 2 ami elég macerás.
A keresztbe rakott pallokon lépésben átmenni elég nehéz. Ha a furcsa
formájú falakon lévőket gyorsan akarjuk megszerezni, akkor ne lépésben
menjünk rajtuk végik,
hanem a fal elejét ugratoként használva érjük el a kört, nagyon sok
időt sporolunk vele. Méri az időt, de akár fél óráig is csinálhatjuk.
- Hot Ring: 1. helyen kell beérni az utolsóról.
Körpályás verseny, szerintem elég gáz, pláne, hogy mi nem eshetünk ki de
az összes többi meg igen, még jó hogy van
pitstop, persze jokora időveszteség árán. Én itt volt hogy
bepöccentem, kiszáltam és minden arra tévedőt minigunnal szétlöttem, de
csak nem fogytak el, pedig
egy komplet MÉH telep éves roncsautó készletét felhalmoztam, kár hogy
nem csináltam róla fotot.
- Blood Ring: a kijelölt időt össze kell gyűjteni. Első
alkalommal 1 percet. Elég gáz mert az autó alapból is vacak, murván meg
pláne, egy helyben pörög......
minősithetetlen, és közben az összes többi autó a mi seggünket akarja
kicakkozni. A trükk annyi hogy csak végső esetben menjünk le középre,
alap esetben az oldal
falon menjünk körbe-körbe és onnan csapjunk le, bár sok esetben amugy
is ide teszi ki a gép az ellenőrző pontokat.
Prostizás:
Ezzel a lehetőséggel
modunk nyilik arra, hogy az életerőnket 25-el a max felé nőveljük, tehát
100-nál 125-re, 150-nél 175-re, 200-nál nem
probáltam. Szedjünk fel egy prostit, amiből a GTA3-hoz viszonyitva
sokkal kevesebb van (biztos begyűjtötték őket), de Little Havana-ban
szokott lenni 1-2. Álljunk meg
mellette a jobb ajtóval, odajön, behajol, kicsit dumál, majd beszáll. Ha
felvettük, akkor irány valami elhagyatott terület, én a SunShine Autó
mellett
lévő
fűves részt ajánlom. Rövid idő mulva elindul a moka, nekünk semmi
dolgunk sincs. Ha mégsem indul el akkor nem jó
helyen állunk, menjünk odébb. A "menet" persze nincs ingyen, de csak
néhány dollárba kerül. A GTA3 után úgy gondolom, hogy a ribik nem
szállnak be semmilyen áruszállitóba,
mentőbe, rendőr autóba, taxiba....., de ezt a kis példányszámuk miatt
nem tudtam kipróbálni.
Sorsunk könnyitése és a nehezebb feladatok:
- a játék lényege a gyorsaságban rejlik. Ha gyorsan szinte
észrevétlenül megcsinálsz valamit és utána el is hagyod a helyszint,
akkor elkerülhetőek a nagyobb
összetüzések a rendőrséggel.
- ha meg volt az első mentés a játékban, akkor utána csináljuk
meg a mentős küldetést, hogy a végtelen sprint meglegyen, és a pizza
kiszállítást hogy az életerő 150% legyen.
- tanuljuk meg, hogy hol vannak az adott pályán a körözési
színteket csökkentő csillagok, és a festőműhely ha menekülni kell akkor
ezek irányába induljunk el.
- szokjuk meg a fegyvereket, van ami rövid távra jó van ami
távolra, van amelyik félrehord, a sörétesek között is nagy az eltérés.
Használjuk a gránátot és a
molotov koktélt, sok esetben sokkal hatásosabb mint a többi csúzli. A
tank esetében például csak a molotov koktél hatásos, azzal ki lehet
csalni a bent ülöket, és fel is lehet robbantani.
- a legjobb fegyver a minigun csak lassan pörög fel, az M4 a
célkereszt miatt jó, az UZI meg azért mert futás közben is használható,
de az RPG se kutya csak azzal meg a lassúsága és a célzása a gond
- a program nem írja ki de 100 csomag után megkapjuk a huntert az Ocean Beach déli részén a Cortez molójához közel
- saját garázsunkban ingyen javithatóak a járművek, már ha beférnek:)))
- mentsünk minél gyakrabban de feladatonként mindenképpen ajánlott, egy mentés 8 órát jelent a játékban.
- ha üldöznek de nem vagyunk mission közben akkor menjünk be a
mentőhelyre, mentsünk, ha vissza kijövünk akkor ugye még mindig meg van a
körözési színtünk,
viszont ha visszatöltjük az előző mentést akkor meg már nem:)))
- mentés után az életerő felmegy maxra!
- nem vagyunk vízálloak, de egyik szereplő se, így ovatosan a vízparton illetve a hajóknál
- ha tetőre tettünk egy autót akkor abból minél hamarabb ki kell kászálodnunk, mert hamarosan kigyulad, és utána meg felrobban
- ha üldözünk valakit akkor probáljuk meg valahova beszoritani, vagy akár a tengerbe is belökni
- használjuk a pajzsot, és a prostizást a túlélési esélyünk növelésére
- szokjuk meg az autókat, melyik mire jó. Üldözni nem jó a
kukás autó, de ha valamin át kell törni akkor igen, homokban sok gépnek
problémája van....
- használjuk a garázsokat, időt sporolunk vele, nem kell járművet keresgélni és még a sérülések is ki lesznek javítva
- ha valami ritka járműbe botlunk amit később használni akarunk akkor azt is eltárolhatjuk a garázsban
- limitálva van a garászok kapacitása, van amibe 2 és van hogy
egy ugyan akkorába 3 is beparkolható, persze ha elég gyors a jármű akkor
az ajtó lecsukodása előtt a harmadikat is betuszkolhatjuk
- a gép csal, a rendőr autók ultra gyorsak lesznek 3 csillagnál, és akármilyen autóba is ül az ember utol fognak érni!
- ha üldöznek meneküljünk, lesznek bizonyos helyek ahova
abszolute be sem jönnek a rendőrök, vagy csak a gyalogosok, ilyen
például a Malibu klub, emeletes garázsok....
- nagyon nehéz feladatok a játékban a stadion versenyek,
illetve gamepad hiányában az RC repcsis feladatok is, pláne a bombázos, a
többi némi gyakorlással kivitelezhető.
- a 6 körversenynél nem feltétlen kell az első kanyarban
eldönteni a mecset. Menjünk szorosan mögöttük, majd az első kanyarban
kicsusznak, vagy kilökik egymást és mi szépen ott
hadjuk őket. Ugyan ez vonatkozik arra is amikor angel-el kell másik 3
bőrrucis ellen versenyezni, az első kanyarban eltaknyol 1, az egyenes
végén meg a másik 2.
- ha mindenképpen ki akarunk kezdeni a szervvel, és a maxig el
akarjuk vinni a dolgot, mert egy tankra fáj a fogunk akkor valami
magasabb épületre álljunk fel és
onnan lövöldözzünk.
- rejtett feladat a Pole Position-ban, menjünk be a hátsó
szobába, egy táncos privát műsort kapunk. A lényeg, hogy 300 dolcsit
verjünk el nála, utána ez az épület is termeli a pénzt. Ez is kell a
100%-hoz!
- fagyi üzem akkor fogja termelni a pénzt, ha 50 adag fagyit
egyszerre eladunk. Én Downtown-t ajánlom, különösen a stadion környékét
illetve a Starfish szigetre
vezető hídat mert rendőr itt nagyon ritkán jár viszont gyalogosok
vannak. Álljunk meg a gyalogosok mellett és kapcsoljuk be a dallam
csengőt. Ezt a fajta üzletet
a rendőrők nem nézik jó szemmel és letartoztatnak, ezért miközben a
kuncsaftokat szolgáljuk ki állandoan nézzünk körbe nincs-e a közelben
egy gyaloggalop. Ha
körözési színtet szedtünk össze akkor menjük odébb, magától hamar
elmulik.
- a filmstúdiós küldinél ha helivel érkezünk akkor a strandon
szálljunk le, mert ide nem jön be a közeg, viszont várni fognak a
filmstudió bejáratánál, ezért
hátulról érkezzünk meg, ne a kapu felöl mert leszednek mint vadkacsát.
- amikor a tagot kell a golfpályán kinyirni 2 lehetőség is van:
1 belökjük az összes golf autót a vízbe, majd amiben az egyik testőr ül
azt meg elvesszük tőle,
így a tag már csak lábon tud menekülni és könnyen elüthetjük, illetve
mivel tudjuk hogy a kint álló comet-el fog elhajtani eleve löjük ki a
kerekét, hogyha mégis
kijutna akkor is utol tudjuk érni, 2 a klub bejárata mellett van egy
henger, ha mellé állunk valamilyen járművel akkor be tudunk jutni a
pályára és a fegyvereink
is megmaradnak! Ha nagyon elegánsan akarjuk megoldani a feladatot
akkor a parton álló golfautókat mindet belökjük a vízbe, kivéve egyet. A
part
nem hirtelen tőrik bele a vízbe hanem van egy kis lejtős része ezt az
egy autót orral a víz felé állítsuk ide a lejtőre, és utána vegyük el a
testőrtől az utolsó golfautót.
A tag meneküléskor a lejtőn álló autóval akar majd elindulni, de csak
előre fog tudni menni vele bele a vízbe, kvázi öngyilkosság:))) Perfect!
- ha versenyen indulunk meg lehet azt a szemét dolgot csinálni,
hogy valamilyen nagyobb járművet berakunk a többi versenyző elé, úgyan
ez a galád dolog a San Andreasban is beválik.
- a katonai bázisra rendőr ruhában és autóval simán beengednek
- a feladatok során használt ruhákat később is felvehetjük a megfelelő üzletekben, és a birtokokon
- körözési színt nem csak jármű festéssel de átöltözéssel is megszüntethető, kivéve 1-2 esetet amikor meg azért se
- legtöbb pénzt a malibu termeli, legtöbb pénz meg talán a
bünüldözéssel lehet keresni, mert a 27-28dik szintnél már 20.000 feletti
összegeket fizetnek.
- a malibui verseny amiben a sofőr ellen kell nyomulni itt
igazán komoly segítség nincs. Egy sabre turbo ellen kell indulnunk egy
jóval gyengébb alap
sentinel-el, ha az XS lenne akkor lenne talán egál, ráadásul a
rendőrők is minket hajkurásznak majd. Probálkozni kell és a sarkában
maradni az ír fattyúnak, hátha hibázik.
- ha összeszedtünk 3 csillagot akkor lesz néhány
útkereszteződés ahol egyszerre két oldalról állnak a zsaruk elénk
"keresztbe". Van ilyen az Ocean Beach-en a kórház után,
de az Ocean Beach-en a strand mellett a széles uton észak felé haladva
olyan féltávon is lesz. Az első esetbe belefutunk amikor a malibui
sofőr versengést csináljuk.
Ezeket a helyeket tanuljuk meg, hogy fel tudjunk rájuk készülni ha
éppen mégis arra tévednénk.
Megvásárolható ingatlanok:
Az ingatlanok némi KP árán vásárolhatóak
meg, ezzel minden esetben egy mentő helyet vásárolunk magunknak, illetve
bizonyos esetekben garázst is.
8 ingatlanhoz ezen kívül plusz feladatok is kötödnek, ezek teljesítése
után pénz fognak termelni a későbbiekben. Ezek: Pole Position, Malibu,
Film Studio, Boatyard, Sunshine
auto, Cherry Popper, Print Works, Kaufman Taxi. Ezen kívül a Diaz birtok
is termel pénzt ha majd lenyomtuk a kolumbiai törpét és a mi
tulajdonunkba kerül.
100% elérése:
Ehhez meg kell csinálni a következőket:
- összes fő küldetés, az utolsó a Sonny lelővése (Avery Carrington, Ken Rosenberg, Colonel Cortez, Ricardo Diaz....)
- összes mellék küldetés (kubai, haiti, Love Fish, Big Mitch Baker, Phil Cassidy,....)
- 5 telefonos gyilkosság
- 15 ingatlan megvéve, ebből 8-nál megcsináltuk a küldetéseket és pénz termelnek
- SunShine autó-nál megcsináltuk a 4 listát, és a 6 versenyben az 1. helyen végeztünk
- 3 RC küldetés (baron, bandit, raider)
- 8 ellenőrző pontos küldetés (Cone Crazy, PCJ, Test Track, Trial, + 4 helis)
- 3 stadion verseny (dirt/hot/blood)
- 15 üzlet kifosztva
- 100 rejtett csomag megtalálva
- 35 rampage (fejvadászat) teljesítve
- 36 unique jump (spec ugratások) kivitelezve
- 100 taxi fuvar
- pizza 10-ig
- mentő 12-ig
- rendőr 12-ig
- tűzoltó 12-ig
- Downtown-ban lévő ammunation-ban a céllövöldét megcsináltuk, 45 a minimum, de ha megadta a gyortűzelés modot akkor
biztos megvan. Ezt elég sokáig keresgéltem, 1%-ot jelent a 100-ból.
A jutalom: - max 200 élet - max 200 pajzs - végtelen lőszer -
felezett autó sérülés - 3 testőr a Vercetti birtokon - és egy új öltözék
Egyebek:
Vannak rejtett dolgok,
poénok a játékban. A vízben nem messze a golf klubtól az egyik víz
alatti sziklán egy betoncipős vízi hulla látható.
Van néhány bulis foto: az elveszett és megkerült pénz + koko Ocean View-ban lévő szobánkban, Candi Suxx képek
birtokon 1, birtokon 2, birtokon 3
és a szállódai szobánkban. De ide lehetne sorolni a foci labdával fejelgetést a Starfish szigeten lévő üres medencében, fussunk neki, majd igyekezzünk mindig az
árnyéka alá állni és elindul a számláló. Ha este a mesterlővész puskával a Holdba lővünk akkor nőni fog......
Magyaritás:
Ha valaki magyarúl szeretné a felíratokat, annak kettő is tudok adni: acee és a
hoodoo által készítettet. Mindkettő a spanyol felíratot forditották be, így ha telepitettük a feliratot a nyelveknél
a spanyolt kell kiválasztani. A spanyol a metrikus mértékegység miatt jó. Telepités: mindkét tömöritett ZIP állományban van egy spanish.gxt amivel a \text
könyvtárban lévőt kell felülírni. A fonts.txd a szövegkaraktereket (fontokat) tartalmazza, ha nem másoljuk be a \models
könyvtárba akkor ne csodálkozzunk,
hogy a magyar ékezetes betűk, pláne az Ő furcsán jelenik meg. Nem
mindegy kinek és milyen állapotú magyaritását használjuk, mert bármilyen
furcsán hangzik is, de ha
rossz akkor kissé hibásan de megjelenik a képernyőn, viszont a mentés
állományába is bele menti a szöveg egy részét, és engedi úgyan elmenteni
az állást de amikor vissza
akarjuk tölteni akkor gond van, mert lefagy a GTA. Nálam is volt egy
ilyen hibás forditás, egészen pontosan a mentésekbe az utolsó feladat
címét rakja bele, ezt látjuk
a mentés dátuma előtt és ez volt hibás benne, 1 megoldás volt azt az
állást nem elmenteni és megcsinálni egy következő feladatot is aminek
meg már jó a címkéje.
Játékos texturájának / bőrének cseréje:
A játékos "bőre" amik bitmap (bmp) állományok a skins könyvtárba találhatóak. Az én általam összegyűjtötteket most közzé teszem egybe
csomagolva (72db) ITT. Ha kedvet érzünk hozzá, akkor akár mi is készithetünk ilyet, nem kell más, mint
fogjuk a már a skins könyvtárban lévő alap képet és mi magunk manuálisan festjük azt át, amire akár a windows paint programja is elég.
Autók cseréje:
Ehhez elöszőr is kell 1 program amivel ki tudjuk bontani a jelenlegi állományokat ImgTool_v1.3
Ha ezt telepitettük akkor inditsuk el. Csináljunk mentést a /models/gta3.img
320MB-os állományról, és a mellette lévőkről is. Ez egy tömöritvény
amiben benne van a
játékban tárolt szinte összes textura (kivéve a játékost mert az a skins
könyvtárból veszi), autók, házak, utak, táblák, minden. A Vice City-ben
a gta3.img írásvédett,
tehát ahhoz hogy modosítani lehessen le kell ezt venni róla. Jobb klikk
rajta, majd tulajdonságok, és az írásvédett mellől a pipa ki. Ha van
mentésünk akkor az ImgTool-al
nyissuk meg (CTRL+O), és rendezzük névsorrenbe (tools/sort/name) mert a
4050 tétel között elveszlünk:))) Keressük meg (F2) a nekünk tetsző
tételt, amit ki szeretnénk cserélni
(figyeljünk a kiterjesztére is!) és vagy töröljük az állományból (Del),
vagy nevezzük át (F4) valami másra például a kuruma.dff-ből csináljuk
kuruma.dff.bak-ot. Minden autó
2 állományból áll, (txd, dff) az egyik a 3D modell, a másik a texturája.
A CTRL+A kombinációval tallozzuk be az új texturát aminek úgyan az a
neve mint a réginek, utána
fontos az indexelés/ újra tömörités (command/rebuild archive). És ennyi.
Arra figyelni kell, hogy a neten sok ilyen modositott állomány kering,
egyesek rosszak, és arra
is kell vígyázni, hogy nem kompatibilis a vice city és a GTA 3
álományai, így bár be lehet őket rakni a ImgTool segítségével, a játék
el is indul, megy minden, de abban
az esetben amikor a gép be akarja tölteni ezt a számára hibás járművet
akkor lefagy a program, ezért kell a mentés. Csak 1-2 járművet
cseréljünk ki, keressük meg őket és
nézzük meg minden oké-e, vagy keressünk olyan csomagokat amikhez nem
kell az ImgTool mert magától berak több autót is egyszerre.
Autók színének cseréje:
Bármilyen hihetetlen erre is van
lehetőségünk viszonylag egyszerű eszközökkel. Ezért is zseniális ez a
játék, mert máshol ezek a dolgok teljesen le
vannak védve. Szerezzünk egy normális text editort notepad2, notepad++, editpad lite, ezek mind mind ingyenesek!!. A windows notepad-ját, write-ját és még az office-t
sem ajánlom, mert érhetnek meglepetések a sortörésekkel és a karakterkodólásokkal!!!! Csináljunk mentést a GTAIII/data/carcols.dat állományról, majd nyissuk is meg.
Az első tájékoztató info a 14-23 sorokban található:
- 1-10 service colours - alap színek
- 11-20 reds - pirosak
- 21-30 oranges - narancsok
- 31-40 yellows - sárgák
- 41-50 greens - zöldek
- 51-60 blues - kékek
- 61-70 purples - lila, bibor
- 71-80 greys - szürkék
- 1-10 dark-light - sötét/világos
A 30. sortól a 124-ig vannak definiálva a
színek, összesen 94 darab. A fenti felsorolás arra utal, hogy az első
10 sorban vannak az alap színek (30-39. sor),
utána jön 10 piros szín (40-49. sor), stb..... Az első oszlop (COL) a
szín RGB szerinti színkódja decimálisan, utána pedig a játék által
használt sorszámot (#60). A többi info annyira
nem számít a játék szempontjából de utána van a szín angol megnevezése,
közvetlen mögötte a szín árnyalata decimálisan (1 sötét - 10 világos), a
sor végén pedig szövegesen van az árnyalat
megjelenitve. Például a 49. sroban lévő "163,58,47 # 19 red10 light". Ez egy közepesnél nem sokkal de sötétebb piros (vérvörös), #19 azaz a 19-es sorszámot kapta, ezzel kell rá hívatkozni.

"163,58,47 # 19 red10 light"-es sor paint-ben
Ha a színkódot akarjuk szerkeszteni, vagy
csak megnézni, akkor inditsuk el a windows paint programját és a
színek/színek szerkesztése majd egyéni színek
definiálásánál az utolsó oszlopba üssük be az elöző 163 58 47 értékeket
és rögön látjuk az milyen is élőben (lásd kép). Ugyan ez megy forditva
is természetesen. Kikeverünk egy nekünk
tetsző pirost, és azt ott lévő értékkel felülírjuk a col oszlopban lévő
értéket, vagy #95-nek felvesszük a lista végére, de ha a meglévő 94 el
gazdálkodunk az is elég. Hogy kell festeni?
Tők egyszerű. Mint látjuk minden színhez rendeltek egy kódot, egy
sorszámot a fenti példánál maradva #19-et. Ezt kell a megfelelő jármű
adatainál megadni. Vegyük például a tűzoltót
amin piros alapon fehér betűk vannak, a piros az #3, a fehér meg #1. A
listában megkeressük a tűzoltót (firetruck, 148. sor) és tényleg,
mellette a 3,1 szerepel. Tegyük a 3-at 50-re és
már kék is minden tűzparipa:)))

kék tűzoltó kék tűzekhez:)))
Bármilyen furcsa minden járműnél elég 2
szín, egyik az alap, a másik a felíratnak. Ha azt akarjuk hogy több
színben is megjelenjenek a tűzoltok mondjuk
pirosban, kékben és sárgában is felváltva akkor szóközzel elválasztva
újabb színpárosokat tehetünk mögé "firetruk, 3,1 50,1 30,1" és kész is
vagyunk. Érdekes lehet például a rendőrőket
szívatni azzal, hogy átrakjuk baba rózsaszínbe az autóikat. Ehhez
felveszünk a rózsaszínt új színnek a lista végére: 255,128,255 # 95 pink5, majd a 165. sorban a police, 0,1-nél
cseréljük le a feketét aminek 0 a kódja a mi új színünknek a 95-nek a kódjával police, 95,1. Vagy például a sárga taxikat Ferrari pirosra. A full piros 255,0,0 # 96 red,
majd mivel 2 taxi is van a 138. sorban a cabbie, 96,76, illeve 177. sorban a taxi, 96,75, 96,73, 96,76.
Autó TUNING:
Berakom ide is amit
már a GTA3-hoz leírtam mert érdemes vele foglalkozni. Ez egy nagyon jó
eleme a játéknak. Hasonloan müködik mint az elöbb tárgyalt szín festés,
egy
text editor (szövegszrkesztő) kell hozzá és kész. Mentsük el a
GTAIII/data/handling.cfg állományt. Nyissuk meg az editorunkkal, és
nézzük át. A legfelső részen a mértékegység
(UNITS) definiciók, alatta pedig a mező leírások és határértékek vannak.
A lényeg a 68. sortól kezdődik. Itt vannak az oszlop nevek, amik mind
1-1 tulajdonságot takarnak,
alatta meg a járművek és értékei. Mivel ez ömlesztve van és a járművek
sincsenek sorban csináltam egy táblázatot amit áttettem acrobat PDF-be,
hogy jobban át lehessen látni
az értékeket handling.pdf. Nézzük az érdekesebb oszlopokat:
- (A) vehicle identifier: jármű neve
- (B) fMass: jármű tömege, a nagyobb értékkel a tömeg nő, ez
kanyarban rossz, de ütközéskor meg jó, hisz lepattan rólunk a másik
jármű
- (M) TransmissionData.nNumberOfGears: váltó fokozatok száma,
ez érdekes mert a leírásnál max 4-et ad meg a járművek többsége mégis 5
fokozatú
- (P) TransmissionData.nDriveType: meghajtás típusa, értéke
F/R/4 első (front)/ hátsó (rear)/ 4 (4x4) kerekes, a Taxi például
elsőkerék
meghajtású, a sport autók többsége meg hátsókerekes, de ha gyorsan
akarunk menni akkor a 4x4 az igazi, pláne füvűn, vagy ha a patriot-nál
átrakjuk R-re:)))
- (Q) TransmissionData.nEngineType: motor típusa, értéke P/D/E
benzin/dizel/elektromos, ez igazából a jármű hangját befojásolja
tudtommal, tegyük át a Yakuza Stingert dizelbe:)))
- (R) fBrakeDeceleration: lassúlás értéke a nagyobb a jobb, 10 a max a listán mégis van néhány 11-es
- (S) fBrakeBias: fékerő eloszlása a tengelyek között, 0.5 azaz
50/50% az ideállis, ha túl sok van hátul akkor féktávon oldalra
csúszik, ha túl sok elől akkor meg az első kerék csúszik meg, de az
kontrolálható
- (T) bABS: ABS, de minden járműnél 0 az értéke, ha 1-re raktam
akkor sincs változás szerintem ez nem valósult meg a játékba, csak
lehetőség volt
- (U) fSteeringLock: ez a kormány elfordulás szöge, magyarán
aminél ez az érték nagyobb, effektíve jobban alá lehet szedni a kormányt
annál
kisebb körön meg tud fordulni a jármű. Meg kell nézni a legkisebb
értékű (25) kamiont (linerunner) mekkora körön fordul, meg a max (40)
értékkel operáló Taxikat amik szinte helyben megfordulnak.
- (V) fSuspensionForceLevel (W) fSuspensionDampingLevel ezzel a
két értékkel lehet a rugozást állítani, ezzel kanyarbeli döléseket
variálhatóak,
de túl kemény érték esetén a patkákat nem árt a járművel elkerülni
mert megdobja az autót
- (Y) fCollisionDamageMultiplier: ez a sérülési mutató, értéke
0.2-0.5 között, mégis ettől több gép is eltér, a legsérülékenyebb a BF
injection (1), a legkeményebb meg a tank/Rhino (0.01),
ezzel érdemes játszani keményen!! hogy többet kibirjon kedvenc
járművünk. Ajánlott például a rendőrségi járműveknél (police car,
enforcer, FBI) ezt 1-re felrakni hagy törjenek mint a ropi:)))
- (Z) nMonetaryValue: jármű pénzbeli értéke, bár a játékban nem lehet venni egyet sem csak lopni, így sok értelmét nem látom
- (aa) suspension upper limit: rugozásnál ammak a magassága/hossza, terepjároknál nagy ez az érték, sportautoknál kisebb
- (ad) flags!!: jelzők, aminek értéke viszont már HEX értéket visel, NE modositsuk!
- (ae) front lights /(af) rear lights: az első/hátsó lámpák
mérete/erőssége (0 = széles/hosszú, 1 = kicsi, 2 = nagy, 3 =
magas/élszerű)
Autó tuningra a tűzoltót ajánlom mert
ennek van a legkomolyabb lemaradása, a többi jármű alap beállításával
meg vagyok elégedve. Esetleg
a mentőket, meg az ugratok miatt a PCJ 600 értékeit érdemes állítgatni
(kisebb tömeg, jobb gyorsulás, nagyobb végsebesség és még a 4x4 is szóba
jöhet). Ha nagyon nem
boldogulunk a 6 versennyel, akkor esetleg le lehet venni a sportautók
végsebességét, vagy a tömegét variáljuk, mi meg induljunk egy comet-el,
azt nem nagyon szokta
csatasorba állitani a gép.
Ugrás a GTA3 Vice City térképeihez
Visszatérés a Kezdőlapra