Műszaki Vizsgáztatáshoz szükséges dokumentumok


Magánszemély esetén
Forgalmi engedély
Kötelező biztosításról szóló igazolás (csekkszelvény, zöldkártya)
Személyi igazolvány - vagy két tanú aláírásával hitelesített meghatalmazás.
Amennyiben nem a tulajdonos vagy az üzembentartó hozza a járművet, törzskönyv szükséges.(ennek hiányát jelezni kell a vizsgára való bejelentkezéskor)
Gázüzem esetén: gáztartály megfelelőségi és gázbiztonsági tanúsítvány
Új vontatás esetén: vonóhorog műbizonylat

Céges járművek esetén:
Forgalmi engedély
Kötelező biztosításról szóló igazolás (csekkszelvény, zöldkártya)
Aláírási címpéldány (másolat)
Cégkivonat (cégbejegyzés száma, 3 hónapnál nem régebbi)
Meghatalmazás

Műszaki vizsga követelményei:

Műszaki vizsga követelményei:

Fékvizsgálat: Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak. A fékek hatásfokát fékpadon ellenőrizzük
szervizhálózatunkban. Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működjenek. A hátsó kerekek fékerő különbsége 30 százalék
lehet maximum. A kéziféknek dupla szerepe van a gépkocsiban, ezért fontos, hogy jól működjön. A műszaki vizsga során a
fékvizsgálatakor nemcsak a fékerő eltérést vizsgáljuk, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Ezzel fény
derül arra, ha a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy fékdobok rossz állapotban vannak.


Lengéscsillapítók vizsgálata: A lengéscsillapítók vizsgálatát próba padon ellenőrizzük. A gépkocsi első kerekeivel felállnak
kollégáink s lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A rázás
után megvizsgálja, hogy mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. A mért értéket százalékban mutatja
nekünk, és egyben ki is írja, hogy megfelelt a mérés vagy sem.



Futómű vizsgálat: A vizsgálatot emelő segítségével végezzük szervizeinkben, mely során megemeljük a gépkocsit. A vizsgálat
során minden gömbfejet, gumiszilentet, porvédő gumit ellenőrzünk. A műszaki vizsga során a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne
lógjanak, és a futóm gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.


Kipufogórendszer átnézése: A kipufogórendszer ne legyen nagyon rozsdás-korrodált, és nem szivároghat a kipufogógáz. Ha lyukas vagy
kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi megbukna a műszaki vizsga során.


A szélvédő állapota: Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem. Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett
a műszaki vizsga során, ha az javítva van. A szélvédő fóliázásával kapcsolatban a személyautó kategóriában minden ablak lehet
fóliázott kivéve az első kettő. Ha pótféklámpa van a gépkocsin és a hátsó szélvédő fóliázott, akkor a féklámpa helyét ki kell vágni.


Pótféklámpa: Utólagos pótféklámpa felszerelésnél olyan probléma szokott előfordulni, hogy a lámpa nincs ráragasztva az üvegre, ezért
visszatükröződik az utastérbe annak fénye. A műszaki vizsga során ezzel kapcsolatban egy követelmény van, mégpedig az, hogy a
féklámpa fénye nem tükröződhet vissza az utastérbe.


Felületi horpadások, sérülések: A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie műszaki vizsga alatt. Egy elem sem lehet
sérült a gépkocsin, különben bukáshoz vezethet. természetesen nem horzsolásokról vagy kisebb horpadásokról van szó, hanem karambolból
származó sérülésekről.


Korrózió: A gépkocsin nem lehet olyan korrózió, amit kisebb erőhatással át lehet lyukasztani. Ügyeljünk arra, hogy minden olyan
korrodált felületet tüntessünk el, ami okot adhat a kételyre.


Ülések, biztonsági övek: Az ülések nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lenniük. A biztonsági
öveknek működőképeseknek és kapcsolhatóaknak kell lenniük.


Világító, fény- és hangjelző berendezések: A műszaki vizsga folyamán minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve,
tehát ha van ködlámpa, akkor annak is. Kürt szóljon, az ablakmosó ablaktörlő működjön. Az indexek sárga fénnyel villogjanak.


Gumiabroncsok és felni: Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, kérhetik a műbizonylatot. A gumik nem lehetnek kopottak.
A bordák mélysége haladja meg az 1,6 mm-t. A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie.


Kötelező kiegészítők: Egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög.