HÃrek
Members
AVS Wars
Történetünk
Forum
Üdvözlet
Felhasználónév:
Jelszó:
Adatok megjegyzése
[
Regisztráció
]
[
Elfelejtett jelszó?
]
[
Aktiváló Email Újraküldése
]
Dátum / Idő
Történetünk
BMW E30
Az E30 volt a BMW E21 utódja 1982-ben, majd 1992-ben felváltotta a BMW E36 széria. A Bmw azonban folytatta az E30 (a cabrio tÃpus) gyártását, egészen 1993-ig. Az E30 Touringot (kombi) 1994-ig gyártották, majd ezt is az E36 kombi váltotta fel. A M3 cabrio-t Észak-Amerikában soha sem gyártották, ezt a tÃpust csak az európai piacra gyártották.
A hÃres BMW M3-as tÃpust elÅ‘ször az E30 szériában mutatták be. Ez a sima E30 szélesÃtett verziója volt, az E30 elülsÅ‘ felfüggesztése és az E30 325i hajtásláncával voltak szerelve.
Az E30 3-Seriest öt féle karosszériával gyártották: négy ajtós szedán, két ajtós kupé, öt ajtós kombi (Touring), két ajtós kabriolet, valamint a Baur Cabrio szintén elérhetÅ‘ volt. A 325 ix tÃpust 1985-tól 1991-ig (Touringot 1992-ig) gyártották, ez a tÃpus összkerék meghajtással volt szerelve. Ez az opció elérhetÅ‘ volt a két ajtós (kupé) vagy egy négyajtós (szedán) és az öt ajtós kombihoz is. A BMW M3 lényegében a kétajtós széria kiterjedt és újratervezett, újradizájnolt variációja volt. Az M3-nak sok alkatrésze megegyezett a többi E30 modellével.
A BMW E30 elsÅ‘dleges megkülönböztetÅ‘ jegye azokon a modelleken, amelyeket 1984-1987-között Észak-Amerikai piacra gyártottak, a nyújtott elsÅ‘/hátsó alumÃnium-lökhárÃtók voltak. Ezeket az lökhárÃtókat általában csak "Amerikai lökhárÃtó" néven emlegetik. 1989-ben az alumÃniumütközÅ‘ket lecserélték rövidebb- szÃnre fújt-műanyag lökhárÃtókra. Az európai változatok modellfrissÃtésére 1987 második félévében került sor. A frissÃtett modelleket sokan csak "nagylámpás"-ként emlegetik, mivel méretben az azt megelÅ‘zÅ‘nél ("kislámpás") nagyobb hátsó lámpákat kapott. Egyéb ismertetÅ‘jegye a '87 utáni modelleknek a műanyag lökhárÃtó (azelÅ‘tt krómozott volt), a fekete ablakkeretek, a projektoros elsÅ‘ lámpák illetve a már szériának számÃtó jobb oldali visszapillantó tükör.
Az autókat 4 hengeres (BMW M10, BMW M40, BMW M42) és 6 hengeres (BMW M20 és BMW M21) motorok hajtották, benzinnel és dÃzel üzemanyaggal. A leadott teljesÃtmény a motorokból (motortÃpustól függÅ‘en) 90-tÅ‘l 230 LE-ig terjedt.
Az E30 M3-ast egy a - BMW M10 motor alapjaira épülÅ‘ - 4 hengeres motorral szerelték (BMW S14)ez jóval erÅ‘sebb volt, de kisebb volt a forgatónyomatéka. 0-60-ra körülbelül 6,4 másodperc alatt gyorsult, ez nagyon jó gyorsulásnak számÃtott abban az idÅ‘ben.
A hÃres M3 mellett voltak az E30 szériának másik különleges modelljei is. Portugáliának és Olaszországnak a magas motoradók miatt egy különleges modellt hoztak létre,ez volt a 320IS. Ezt a modellt gyártották kettÅ‘ és négyajtós karosszériával is, ezekben az M3 motor egy "lebutÃtott" verziója lapult. Ez ugyanaz az S14 motor volt, de ez 2 literes volt és "csak" 192 LE (143 kW). A BMW Dél- Afrika Motorsport csapata megalkotta 1986-ban a 333i tÃpust, mégpedig úgy, hogy a 733i tÃpus 3,3 Literes "big six" motorját átpakolták egy kétajtós E30-ba. Ez az autó egy versenyen luxusautó kategóriában versenyzett, nagy sikerre tett szert, napjainkra ez az autó lett a gyűjtÅ‘k álma.
Kit érdekel a clan története ha helyette ilyet is lehet olvasni nem?
Chatbox
Ãœzenetek Ãrásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy
regisztrálj
Hype
04 Sep : 18:02
Sziasztok
Ferrari
02 Feb : 10:34
Mta nem halt ki, csak a DD félig-meddig:D Pubozgatások nincsenek, inkább ha ráérnek az emberek akkor cwznek.
ReD M
02 Feb : 00:58
Nem sok wazze jól kihalt az mta
Hype
10 Jan : 18:28
Mizu ReD ?
ReD M
22 Jan : 20:05
azt csak akkor látod ha van adminod azt hiszem
Összes üzenet megtekintése
(68)