Itt igyekeztem a km-órámhoz kapott táblázatból a leggyakrabban előforduló kerékméreteket kigyűjteni.
Ha be kell állítanom az órámat, mégsem az ebben található adatot használom, hanem megmérem a kerekem kerületét. Krétával húzok egy csíkot a gumi oldalára, és egyszer végiggördítem a földön. Ezután megmérem az érkezési és a kiindulás pont közötti távolságot, és ezt írom be az órába.
Kerék mérete |
L |
ETRTO |
|
|
[mm] |
[inch] |
[cm] |
47-305 |
16x1,75 |
120 |
47-406 |
20x1,75 |
152 |
47-507 |
24x1,75 |
189 |
23-571 |
26x1 |
191 |
37-590 |
26x1-3/8 |
207 |
40-559 |
26x1,5 |
201 |
47-559 |
26x1,75 |
202 |
54-559 |
26x1,95 |
205 |
57-559 |
26x2,1 |
207 |
32-630 |
27x1-1/8 |
216 |
18-622 |
700x18C |
207 |
20-622 |
700x19C |
208 |
23-622 |
700x20C |
209 |
25-622 |
700x23C |
210 |
28-622 |
700x25C |
211 |
32-622 |
700x30C |
215 |
37-622 |
700x35C |
217 |
40-622 |
700x38C |
218 |
ETRTO - European Tyre and Rim Technical Organisation.
Ez a méretmegadás [mm] dimenziójú, és a szám első két jegye a külső gumi (vagy a felni) szélességét, míg az utolsó három pedig az átmérőjét adja meg.
A középső oszlop első felében található méretmegadás is hasonló elven alapul, de a mértékegysége [inch]. (1 [inch]= 1 [col]= 1 [hüvelyk]= 25,4 [mm])
A második felében viszont a francia méretezést találjuk, ahol az első szám az átmérőt, a második pedig a szélességet jelöli. (A 700 az országúti kerékméret.)
Az utolsó oszlopban található a bringaórába beállítandó kerület [cm] mértékegységben.
fel