***************************************************************************************************************************************************************************

Heves Megyei Buszok
Hírek, infók a buszok világából

site search by freefind advanced






MAGYAR BUSZKÖZLEKEDÉS:



  Hírek

Eger – jelentősen módosul a város közlekedése 2022. január 1-jétől

2022. január 1-étől (szombattól) jelentősen módosul Eger belterületén az autóbuszok közlekedése. Változik a helyi járatok menetrendje, valamint új, Egert észak-déli irányban átszelő egyes helyközi járatok a továbbiakban helyi díjszabással igénybe vehetők.

A változások részletesen, vonalanként:

2 Tihaméri malom – Kertész út – Mocsáry Lajos út - Szalapart út
2A Tihaméri malom – Mocsáry Lajos út – Kertész út - Szalapart út

A vonal nem változik, továbbra is a Tihaméri malom és Szalapart út térségét köti össze, döntően munkanaponként közlekedő járatokkal (2 db délutáni 2A járatpár naponta közlekedik). A reggeli és kora délelőtti időszakban a 2-es, míg a délutáni csúcsidőszakban és kora este a 2A viszonylaton közlekednek a járatok.

3 Lajosváros – Tihamér – Felsőváros – Felnémet – Berva
3A Lajosváros – Tihamér – Felsőváros – Tesco áruház

Jellemzően az iskolák kiszolgálása céljából új vonalat hozunk létre a Lajosváros – Tihamér – Tetemvár– Cifrakapu út – Felnémet – Berva útvonalon.
A vonal a Mecskey út felújítása után tud majd érdemi funkciót betölteni, viszont akkortól majd jelentősen elő tudja segíteni a Berváról, Vécsey-völgyből és az Almagyar városrész környékéről Tihamérba járó iskolások utazását.
A vonal járatai tanítási napokon közlekednek, egy reggeli járat a Berva – Lajosváros viszonylaton közlekedik, amely az iskolába járó diákok bejutását biztosítja elsősorban.
A délutáni időszakban 2 járatpár közlekedik a vonal Tesco – Lajosváros – Tesco betétviszonylatán.
A Tetemvár út érintésével a vonal eddig helyi járatokkal nem kiszolgált városrészt is érint.

Egerben a Mekcsey István utcai munkálatok ideje alatt az új 3 és 3A helyi járatok a Lajosváros felé a Tetemvár utca – Bástya utca – Mekcsey István utca terelt útvonalon közlekednek, és nem érintik a Gárdonyi ház, valamint a Tetemvár utca megállóhelyeket, ehelyett a Tiba utca után a Dobó Gimnázium, Autóbusz-állomás, Egyetem és az Uszodánál áll meg ideiglenesen, majd az eredeti járati útvonalán haladnak tovább Lajosvárosba. A Lajosvárosból induló járatok terelés nélkül, a menetrendszerinti útvonalukon közlekednek. A Sas úton, az új megállóhely kiépítése után állnak meg az autóbuszok.

A térkép a terelés útvonalát ábrázolja.

4 Lajosváros – Felnémet – Berva

Új vonalat indítunk a 8-as és 10-es helyi járatok összevonásával, Berva – Felnémet – 25-ös út – Tihamér – Ipari Park – Lajosváros útvonalon. A vonal célja, hogy Berváról és Hajdúhegy környékéről is kedvezőbb eljutást biztosítson a műszakos dolgozók számára, illetve egyes iskolás igényeket is ki tud szolgálni.
Ehhez igazítva a járatok a kora reggeli, illetve a délutáni, esti műszakváltási időszakokhoz igazítva közlekednek.

5 Agroker – Tihaméri malom – Tesco áruház
5A Tihaméri malom – Tesco áruház

A két viszonylat jelenlegi útvonala megmarad, az 5-ös vonal az Agrokertől, míg az 5A vonal a Tihaméri malomtól indulva és ide érkezve biztosítja az összeköttetést a Tesco áruház környékével.
A két viszonylat azonban része egy egyenletesen hangolt menetrendi rendszernek, mely a Felsőváros és a Tihamér városrészek közt jön létre. Ezt a rendszer helyközi járatok is kiegészítik 3405-ös és 3406-os jelzéssel, melyek helyi díjszabással igénybe vehetők. Ezen kívül az új 6-os helyi vonal is kedvezőbbé teszi majd a Tihamér városrész kiszolgálását, mely közvetlen kapcsolatot biztosít szintén Felsővárossal, illetve a jelenleginél gyakrabban Lajosvárossal is egész nap (részletek a 6-os vonal leírásánál).
Az 5-5A-6-3405-3406 vonalak közös járatsűrűsége Felsőváros és Tihamér között:

  • reggel 10-15 percenként,
  • hétköznap napközben és délután átlagosan 15 percenként,
  • szombat délelőtt 15, a hétvége további időszakaiban 30 percenként,
  • esténként 30 percenként.

Közös járati követés az Agroker/Kistályai út – Felsőváros között munkanap reggel és délután jellemzően 30 percenként munkanap napközben és hétvégén 60 percenként.
A fent felsorolt vonalak járatai a 12-es buszokkal hangoltan közlekednek a Belváros és Felsőváros között, továbbá a Tihamér városrész kiszolgálásában részt vesznek a 8-as járatot váltó új 3-3A és 4-es járatok.
Ezen felül reggel és délután 1-1 járat 16-os jelzéssel Lajosváros – Sas út – Tihamér – Autóbusz-állomás – Felsőváros – Felnémet útvonalon közlekedik.

6 Lajosváros – Tihamér – Felsőváros – Tesco áruház
16 Lajosváros – Tihamér – Felsőváros – Felnémet

A jelenlegi 6-os vonal vonalvezetése megváltozik.
A járatok a továbbiakban módosított és meghosszabbított, Lajosváros – Széna tér – Sas út – Tihamér – Autóbusz-állomás – Széchenyi út – Tesco útvonalon (a Tihaméri malom és a Tesco között a jelenlegi 5A útvonalát követve) közlekednek.
A módosítás célja, hogy egy rendszeresen biztosított közvetlen kapcsolat jöjjön létre a város két nagy lakóterülete, a Lajosváros és a Tihaméri városrész között.
A vonalon az autóbuszok napközben jellemzően óránként közlekednek, a reggeli csúcsidőben ettől sűrűbb, 30 perces követést biztosítunk. A Tihaméri malom és Lajosváros között a 6-os járatokat kiegészítik iskolai napokon a 3-3A vonal indulásai, ezáltal a két városrész között átlagosan 30 percenként indul autóbusz. Ezen felül reggel és délután 1-1 járat 16-os jelzéssel Lajosvárostól Tihaméron és Felsővároson át egészen Pásztorvölgyig közlekedik.

A Sas úton, az új megállóhely kiépítése után állnak meg az autóbuszok.

7 Vécsey völgy – Tesco áruház
7A Vécsey völgy – Baktai út

A vonal jelenlegi szerkezete átalakul. A 7-es viszonylat meghosszabbított útvonalon közlekedik: Vécsey-völgy – Autóbusz-állomás – Belváros – Hajdúhegy – Baktai út – 25-ös út – Tesco áruház vonalvezetéssel. A 7-es vonal betétjárataként a 7A jelű vonal a jelenlegi 7-es útvonalán közlekedik, ennek rövidebb változataként.
Az új viszonylat célja, hogy Hajdúhegy és Felsőváros, illetve a bevásárlóközpontok között közvetlen kapcsolatot biztosítson. A vonal járatai a jelenleginél egyenletesebb menetrend szerint indulnak. Emellett a 7-es vonal a 17-es helyi viszonylatot is részben kiváltja, így a Hajdúhegy és a TESCO között a jelenleginél kiszámíthatóbb és kedvezőbb kapcsolat jön létre.
Az új 7-es viszonylat járatai napközben jellemzően óránként indulnak mindkét irányban, melyet a 7A járatai sűrítenek 30 perces közös követésre a reggeli és délutáni csúcsidőben. Este a 7-es járatok nem közlekednek, ekkor a 7A vonal biztosítja óránként az eljutást.

8 Lajosváros – Felnémet
10 Lajosváros – Berva

A vonalakat kiváltja az új, 3-as és 4-es viszonylat, illetve a 11 és 14 viszonylatok a korábbinál egyenletesebben közlekedő járatai. Részletek az adott vonalak leírásánál.

11 Lajosváros – Széchenyi út – Felnémet

A 11-es buszok változatlan útvonalon közlekednek, menetrendet azonban átalakítjuk, ezáltal a végpontok közötti munkanapi eljutási lehetőségek egyenletesebbé válnak. A munkanapokon közlekedő 11-es vonal járatait, valamint a 3-as, 4-es és 14-es buszokat Lajosváros és Felnémet, felsőtárkányi elágazás között egyenletes időközökben indítjuk.
A 3-as és 4-es vonalak leírását az adott vonalaknál találja.
A Belváros és Felnémet között az alábbiak szerint biztosítjuk tehát a kiszolgálást:

  • munkanap reggel 10-15 percenként,
  • napközben és hétvégén egész nap 30 percenként,
  • délután átlagosan 15 percenként,
  • este 30 percenként.

Lajosváros felé a hét minden napján 30 percenként, csúcsidőben 15 percenként indul busz.

12 Lajosváros – Széchenyi út – Tesco áruház

A 12-es buszok változatlan útvonalon közlekednek, azonban menetrendje módosul. Ezáltal a város helyi járatainak legforgalmasabb tengelyén (Lajosváros – Deák Ferenc út – Autóbusz-állomás – Dobó tér – Felsőváros – Tesco) biztosítani tudjuk az egyenletesebb járatkövetést. A 12-es vonalon a buszok csúcsidőben mindkét irányban sűrű, 10-15 percenként, míg csúcsidőn kívül 30 percenként indulnak. Lajosváros és Felsőváros között a 11-12-112-14-14E járatok csúcsidőben közösen 5-8 percenként, napközben és hétvégén 15 percenként indulnak.

112 ZF Hungária – Ipari Park – Széchenyi út – Tesco áruház

Az eddigi 12Y autóbuszok ezentúl 112-es jelzéssel közlekedik, útvonaluk alapvetően nem változik, de a műszakváltásokhoz igazodva a járatok az Ipari Parkba történő betéréssel a ZF Hungária Kft-ig közlekednek.
A járatok igazodnak a munkakezdési és -végzési időkhöz. Emellett a járatok szintén részei a város észak-déli tengelyén kialakított egyenletes menetrendnek.

13 Lajosváros – Vörösmarty út – Tesco áruház
113 Ipari Park – Vörösmarty út – Tesco áruház

Változatlan útvonal, azonban a menetrendje kismértékben átalakul.
A járatok továbbra is munkanaponként közlekednek, biztosítva a Hajdúhegy irányából a Koháry út környékének utasforgalmi kiszolgálását a Lajosváros és a Tesco áruház irányába. Emellett egyes, műszakváltási időpontokhoz kötődő járatok meghosszabbított útvonalon 113-as jelzéssel, Lajosváros helyett az Ipari Parkig közlekednek, és onnan indulnak.

14 Lajosváros – Felnémet – Berva
14E Lajosváros – Berva (expressz járat)

A 14-es autóbuszok útvonala változatlan, menetrendjük azonban átalakul: a 11-es és 14E-s viszonylattal együtt Lajosváros és Felnémet, autóbusz-váróterem közötti részen hangolt menetrend szerint közlekednek.
A járatok jellemzően 30 percenként indulnak, Felnémet, Béke úti betéréssel közlekednek, ezzel feltárva e városrészt is.
A jelenlegi 14A viszonylat a továbbiakban 14E („expresszjárat”) megnevezéssel közlekedik - jellemzően a reggeli csúcsidőben. Ezen járatok Felnémet városrész érintése nélkül, közvetlenül közlekednek a Bervához, illetve Bervától.
Az átalakításokkal párhuzamosan megszűnik a jelenlegi 14C (Autóbusz-állomás – Berva) viszonylat, mivel minden 14-es járat a lajosvárosi végállomásig közlekedik.
A járatokat a bervai szakaszon az új 3-as és 4-es járatok is kiegészítik, így a reggeli csúcsidőszakban Berváról a Belváros felé átlagosan 15 percenként indul autóbusz.

17 Vasútállomás – Tesco áruház

A hálózati átalakítás után a 17-es buszok helyett a 7-es járatok, illetve a városon belüli szakaszon helyi tarifával igénybe vehető 3410-es helyközi járatok közlekednek. Ezen felül a Bartakovics útnál és a Kisasszony temetőnél az új 4-es járatokra is fel lehet majd szállni. Részletek az adott vonalaknál találhatók.

914 Lajosváros – Felnémet – Berva (éjszakai járat)

Új vonal jön létre, mely átmérősen szolgálja ki a város fő közlekedési tengelyeit a késő esti és éjszakai utazási igények kezelésére. A járatok Lajosváros – Sas út – Tihamér városrész – Autóbusz-állomás – Felsőváros – Felnémet – Berva útvonalon haladnak, így átszállásmentes kapcsolatot teremtve a legnagyobb lakóterületek és a belvárosi rész között.

A Sas úton, az új megállóhely kiépítése után állnak meg az autóbuszok.

Helyi tarifával igénybe vehető regionális vonalak

3405 Kistályai út – Sánc út

Az új, helyi tarifával is igénybe vehető 3405-ös (Füzesabony – Eger – Felsőtárkány) Egert észak-déli irányon átszelő helyközi viszonylat járatai részben az 5-ös buszvonallal azonos útvonalon haladnak. A buszok a Kistályai út megállóhelytől (Agroker) egészen Felsővárosig az 5-ös vonalán haladnak, majd a Tesco áruház helyett a Nagylaposnál állnak meg és a Sánc út megállóhelyig helyi díjszabással igénybe vehetők. A vonalon közlekedő autóbuszok nagy része a közelmúltban lecserésre került új, korszerű, nagy befogadóképességű, tehát a városi közlekedésben is hatékony csuklós autóbuszokra.

3406 Kistályai út – Sánc út

Az új, helyi tarifával igénybe vehető 3406-os (Tesco áruház – Autóbusz-állomás – Novaj – Mezőkövesd) helyközi viszonylatok járatai munkanapokon délelőtt közlekednek. Ezen járatok a Tihamér városrész és a Tesco áruház között az 5A viszonylat járataival megegyező vonalon haladnak, kiszolgálva az említett vonal összes megállóját. A Tihamér városrészben az autóbuszok a Tihamér malom helyett a Tihamér lakótelep helyközi megállóban állnak meg az útfelújítás után, viszont ideiglenesen a Tihamér malomnál lehet majd rájuk felszállni a Belváros és Felsőváros (Tesco áruház) irányába.

3410 Tompa utca – Vasútállomás – Felnémet, felsőtárkányi elágazás

Az új, 3410-es, a városon belül helyi tarifával is igénybe vehető Eger – Bélapátfalva – Ózd helyközi viszonylat járatai részben a 17-es vonal szerepét veszik át. A járatok tervezetten Lajosváros – Vasútállomás – Autóbusz-állomás – Bartakovics út – 25-ös út (Felnémet) útvonalon közlekednek a jövőben.
A vonal járatainak döntő többsége jelenleg is a Lajosvárosból (Tompa utca) indul, a jövőben ezen járatok munkanapokon jellemzően Tompa utca és Felnémet, között a helyi szakaszon is minden helyi megállóban megállnak, illetve a vasútállomáshoz való betéréssel haladnak mindkét irányban. Hétvégén jellemzően a járatok a vasútállomásig közlekednek és innen is indulnak vissza északi irányba.

Új, összehangolt menetrendek a város főbb átmérős útvonalain

11, 12, 13, 14 vonalak

A város fő észak-déli tengelyén, a 11-12-13-14-es vonalcsaládon autóbuszokat egyenletesebben, egymáshoz hangolva indítjuk:

  • munkanap reggel 5 percenként,
  • napközben és hétvégén egész nap 15 percenként,
  • délután 5-8 percenként,
  • este 15 percenként közlekednek a járatok.

Egyenletes időközönként indulnak a járatok Felnémet és Berva felé is.

112, 113 vonalak

Új közvetlen céljáratok indulnak az ipari üzemek felé a gyorsabb és kényelmesebb eljutás érdekében:

  • a 12Y járatokat a 112-es busz váltja, a műszakváltások idején egészen a ZF-ig meghosszabbítva,
  • a 13-as vonal egyes járatai egyes időpontokban 113-as jelzéssel az Ipari Parkig meghosszabbodnak.

8  4, 3, 3A, 16 vonalak

A 8-as járatot az új 4-es buszok váltják, a műszakos rendekhez igazodva.
Új 3-3A és 16-os, jellemzően iskolás igényeket kiszolgáló céljáratok indulnak a Tihamér városrész és Felsőváros között.

5, 5A, 6, 3406, 3405 vonalak

A Tihamér városrész és a Tesco áruház között az 5, 5A, az új 6-os, valamint a helyi tarifával igénybe vehető új 3405-ös és a módosuló 3406-os regionális buszjáratok egymással összehangoltan, egyenletes időközönként, az alábbi járatsűrűséggel közlekednek:

  • munkanap reggel átlagosan 10 percenként,
  • munkanap napközben és délután átlagosan 15 percenként,
  • este 30 percenként,
  • szombaton délelőtt 15, a hétvége többi időszakában 30 percenként.

Egész napos közvetlen összeköttetést biztosítunk Lajosvárosból a Tihamér városrész felé az új 6-os buszokkal.
A 3405 jelű vonal járatai a Kistályai út és Felsőváros között az 5-ös busszal megegyező útvonalon közlekednek, de egészen a Sánc útig igénybe vehetők helyi tarifával.
Egyes 3406-os jelzésű, jellemzően Novaj és Eger között közlekedő helyközi buszjáratok a Tesco áruház végállomásról indulnak és helyi tarifával igénybe vehetők.
A 3406-os vonal járatai a Tihamér városrész és a Tesco áruház között az 5A vonallal megegyező útvonalon közlekednek.

A vonalak közös menetrendi szakaszán - teszt jelleggel - a Homok utca és a Felsőváros megállóhelyek között, új típusú megállóhelyi menetrendek kihelyezésére kerül sor.

3410 vonal

Szintén helyi tarifával igénybe vehetők a Lajosváros és Ózd között meghirdetett 3410-es helyközi járatok az InterRégió vonatokhoz csatlakozva, elérve a Belvárost és Hajdúhegyet a 25-ös főúton.

A jelenlegi 17-es helyi vonalat váltja hosszabb útvonalon és érdemi vonatcsatlakozást biztosítva.

914 vonal

Új éjszakai járat indul 914-es jelzéssel, mely szintén igénybe vehető helyi tarifával és a város legnagyobb lakóterületeit feltárva közlekedik.

Az új menetrendek és a vonalhálózat elérhető itt.

A 2022. január 1-én érvényes menetrend megtekintéséhez kattintson a vonal egyik célirányára, majd válassza ki a január 1-től érvényes menetrendi időszakot.





A csuklós buszoknak köszönhetően a személyzetet is optimálisabban lehetett alkalmazni. Míg a szóló Ikarus 60-as és 620-as buszoknál hatvan utashoz egy kalauz volt szükséges, pótkocsis üzemnél pedig száz utasra kettő, a csuklós járművek esetében viszont már száz utast szolgál ki egy kalauz, az újabb kiviteleknél pedig akár százhatvanat is. Habár a nagyobb tömeg mozgatása okán az üzemanyagfogyasztás 25–30 százalékkal nő, kapacitás szempontjából mégis gazdaságosabb, mint két busz üzemeltetése. A több ajtó miatt ráadásul az utascseréhez szükséges idő is rövidül. Az Ikarus 620-as alapvető kialakítása miatt az új típusnál is megkerülhetetlen volt néhány szerkezeti megoldás, például hogy a motort elöl helyezték el vagy az első ajtót az első tengely mögött alakították ki. A tervezőknek azonban nem egy teljesen új jármű létrehozása volt a feladata, hanem az, hogy a legrövidebb időn belül gazdasági és forgalmi szempontból is hatékony megoldással rukkoljanak elő.
Forrás: https://regvoltkepek.blogspot.com/2020/11/az-elso-magyar-csuklosbusz.html?spref=fb

Harmincmilliárd forintos hitelből vásárolna több száz autóbuszt a BKV


Kép forrása: vg.hu - Letöltés ideje: 2021. 01. 05. 17:26
A külsős szolgáltatók háttérbe szorulásával a BKV ismét monopolhelyzetben láthatja el a buszos tömegközlekedési feladatokat, ha megvalósul az erre vonatkozó fővárosi terv. Ehhez első körben forrást kellene teremteni, a BKK–BKV-páros már kért is ajánlatokat a pénzintézetektől.
Harmincmilliárd forintos hitelkeretet nyitna a főváros új járművek beszerzésére – értesült a Világgazdaság. Ebből az összegből kizárólag buszokat vásárolnának, lapunk információi szerint 380 darabot.

A fejlemények előzménye a BKK és a BKV között létrejött megállapodás, amely kijelöli a budapesti buszstratégia jövőbeni irányait: visszaállhat az a korábbi állapot, hogy a BKV monopolhelyzetben látja el a buszos tömegközlekedést, a külsős szolgáltatók háttérbe szorulnak. Lapunk egy forrása szerint sem gyengül a BKV szerepe a buszüzemeltetési modellben, hanem erősödik, ám ez csak akkor lehetséges, ha lesznek új buszok. Erre azonban nincs pénz, hitelfelvételre van szükség.

Az elképzelés megvalósulásához hátravan több engedélyezési lépcsőfok, és a fővárosi közgyűlésé mellett a kormányzat jóváhagyására is szükség van.

A terv komolyságát jelzi, hogy értesüléseink szerint a BKK–BKV-páros hat banktól is kért előzetes ajánlatokat a kölcsön folyósítására.
A különböző kondíciójú konstrukciókat versenyeztetik, kiértékelik, ezt követően alakul ki a konkrét feltételrendszer, amelynek alapján a végleges ajánlatok beérkezhetnek a pénzintézetektől.

A Világgazdaság tudomása szerint, ha az eredeti forgatókönyvnek megfelelően halad a folyamat, március végére lehetővé válhat a szerződés megkötése a hitelfelvétel kapcsán. Lapunk forrásai úgy értékeltek, hogy a kölcsönből vásárolt buszok némiképp költségesebbek, mint ha a BKK megrendelné a szolgáltatást – ráadásul ebben az esetben a banki finanszírozás sem terhelné a fővárost –, ám ezzel elérhető a buszpark fiatalítása.

Az ügyben kerestük az érintetteket, érdeklődésünkre a főváros részéről a BKK reagált. Írásos válaszában a társaság kiemelte: a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének meghatározó eleme, hogy milyen ütemben újítható meg Budapest járműparkja, ezen belül az autóbuszflotta.

A mindenkori városvezetés szándéka a járműpark folyamatos megújítása. A Fővárosi Önkormányzat vezetése is eltökélt abban, hogy az elfogadott buszstratégiával összhangban a flotta fiatalításával tegye versenyképesebbé Budapest tömegközlekedési szolgáltatását

– szögezték le a közlekedési központnál.

A konkrét részletekre nem tértek ki, de azt megerősítették, hogy a buszpark megújításával kapcsolatban zajlanak a vizsgálatok. Arról is tájékoztattak, hogy a tervek szerint Karácsony Gergely főpolgármester mostani ciklusában, ha van rá lehetőség, a fővárosi tulajdonú BKV új autóbuszokat kíván beszerezni. Azt azonban a BKK is jelezte, hogy mindehhez megfelelő forrásokra van szükség.

Ha a finanszírozási lehetőségek nem adottak, a másik lehetőség a szolgáltatásbeszerzés. A kapcsolódó vizsgálatok jelenleg is zajlanak, és várhatóan 2021 első felében zárulnak majd le

– mutattak rá.

A budapesti autóbuszos tömegközlekedés működtetésében a BKV-n kívül más szolgáltatók is részt vesznek. Ezek a BKK megrendelésére öt szerződés alapján összesen 410 autóbuszt közlekedtetnek Budapesten – a fővárosban forgalomban lévő autóbuszok körülbelül egyharmadát –, vagyis a szóban forgó 380 busz megvásárlása nagyjából lefedné ezt a kapacitást.

A 410 külsős autóbusz közül a legfiatalabbak a december első felében Dél-Budán közlekedésbe állított MAN Lion’s City autóbuszok, a többi jármű életkora mintegy öt-hét év. A fővárosi buszüzemeltetési modell átalakítását legutóbb 2011-ben hajtotta végre a BKK, ám akkor pont fordítva, a BKV monopóliumának megszüntetését célozva. Azzal érveltek, hogy London, Stockholm és Varsó mintájára a verseny eredményeként alacsonyabbak lehetnek a költségek, több új busz állhat forgalomba, és hatékonyabb lehet az üzemeltetés.


**************************************************************

Az oldal innentől archívumként funkcionál, a csillagozott rész alatt megjelenő hírek már elavultak!

2020 hírei



Kép forrása: tveger.hu - Letöltés ideje: 2020. 12. 06. 15:56

Megvalósulhat az Intermodális Csomópont

A szabályozási terv módosításánál tart jelenleg az Intermodális Csomópont kivitelezése. Kacsó János a város főépítésze szerint az egriek és a turisták életébe is egyaránt jelentős változást hozhat a közlekedési eszközöket összekapcsoló fejlesztés, melynek 5-10 éven belül élvezhetik majd előnyeit a lakosok és az Egerbe érkezők.
Forrás: TV Eger


Hírarchívum
Az itt szereplő hírek már elavultak lehetnek!

Eger – november 9-étől ideiglenes járatsűrítés a helyi közlekedésben

2020. november 6.




A járványügyi helyzetre való tekintettel Egerben a reggeli és délutáni csúcsidőszakban az alábbi mentesítő járatok közlekednek a zsúfoltság elkerülése érdekében:

Vonalszám Indulási idő Indulási hely Célállomás
5A 7:30 Tihaméri malom Tesco áruház
5A 15:24 Tihaméri malom Tesco áruház
5A 16:36 Tihaméri malom Tesco áruház
5A 17:36 Tihaméri malom Tesco áruház
5A 7:05 Tesco áruház Tihaméri malom
5A 8:02 Tesco áruház Tihaméri malom
5A 14:45 Tesco áruház Tihaméri malom
5A 16:01 Tesco áruház Tihaméri malom
5A 17:01 Tesco áruház Tihaméri malom
12 7:12 Lajosváros Tesco áruház
12 8:15 Lajosváros Tesco áruház
12 14:07 Lajosváros Tesco áruház
12 14:20 Lajosváros Tesco áruház
12 15:07 Lajosváros Tesco áruház
12 16:07 Lajosváros Tesco áruház
12 17:15 Lajosváros Tesco áruház
12 7:42 Tesco áruház Lajosváros
12 8:45 Tesco áruház Lajosváros
12 14:37 Tesco áruház Lajosváros
12 15:37 Tesco áruház Lajosváros
12 16:37 Tesco áruház Lajosváros
12 17:47 Tesco áruház Lajosváros
12 18:03 Tesco áruház Lajosváros

Eger – plusz helyi járatok indulnak október 31-én és november 1-én

2020. október 19.

2020. október 31-én és november 1-én Egerben a Mindenszentek ünnepe miatt plusz helyi járatok indulnak:

7-es jelzéssel (Vécsei-völgy forduló ◄► Baktai út):

Megálló Indulási idők
 Vécsey-völgy forduló 17:35 18:35
 Egri Csillagok utca 17:36 18:36
 Eger-vár vasúti megállóhely 17:37 18:37
 Tetemvár út 17:38 18:38
 Malom út 17:40 18:40
 Tűzoltó tér 17:42 18:42
 Dobó Gimnázium 17:44 18:44
 Autóbusz-állomás 17:46 18:46
 Bazilika 17:47 18:47
 Színház 17:49 18:49
 Bazilika (törvényszék) 17:51 18:51
 Agria Park 17:53 18:53
 Hatvani temető 17:54 18:54
 Bethlen Gábor út 17:55 18:55
 Petőfi út 17:56 18:56
 Garay út 17:57 18:57
 Radnóti út 17:58 18:58
 Laktanya utca 17:59 18:59
 Váci Mihály utca 18:00 19:00
 Ankli József út 18:01 19:01
 Csokonai út 17:02 19:02
 Tiszti házak 17:03 19:03
 Baktai út 17:04 19:04
Megálló Indulási idők
 Baktai út 18:05
 Tiszti házak 18:07
 Csokonai út 18:08
 Mikes Kelemen út 18:09
 Vak Bottyán utca 18:11
 Kisfaludy út 18:12
 Petőfi út 18:13
 Hatvani temető 18:14
 Agria Park 18:18
 Bazilika 18:19
 Színház 18:21
 Autóbusz-állomás 18:23
 Dobó Gimnázium 18:25
 Tűzoltó tér 18:27
 Malom út 18:28
 Tetemvár út 18:30
 Eger-vár vasúti megállóhely 18:31
 Egri Csillagok utca 18:32
 Vécsey-völgy forduló 18:33

13-as jelzéssel (Lajosváros ◄► TESCO áruház):

Megálló Indulási idők
Lajosváros 8:18 8:48 9:18 9:48 10:18 10:48 11:18 11:48 12:18 12:48 13:18
Tompa utca 8:19 8:49 9:19 9:49 10:19 10:49 11:19 11:49 12:19 12:49 13:19
Aradi utca 8:21 8:51 9:21 9:51 10:21 10:51 11:21 11:51 12:21 12:51 13:21
Nagyváradi út 8:22 8:52 9:22 9:52 10:22 10:52 11:22 11:52 12:22 12:52 13:22
Galagonyás utca 8:23 8:53 9:23 9:53 10:23 10:53 11:23 11:53 12:23 12:53 13:23
Vasútállomás bejárati út 8:25 8:55 9:25 9:55 10:25 10:55 11:25 11:55 12:25 12:55 13:25
Koháry István utca 8:27 8:57 9:27 9:57 10:27 10:57 11:27 11:57 12:27 12:57 13:27
Agria park 8:29 8:59 9:29 9:59 10:29 10:59 11:29 11:59 12:29 12:59 13:29
Bartakovics Béla utca 8:31 9:01 9:31 10:01 10:31 11:01 11:31 12:01 12:31 13:01 13:31
Kisasszony temető 8:32 9:02 9:32 10:02 10:32 11:02 11:32 12:02 12:32 13:02 13:32
Garzon ház 8:33 9:03 9:33 10:03 10:33 11:03 11:33 12:03 12:33 13:03 13:33
Hőközpont 8:35 9:05 9:35 10:05 10:35 11:05 11:35 12:05 12:35 13:05 13:35
Tiba István utca 8:37 9:07 9:37 10:07 10:37 11:07 11:37 12:07 12:37 13:07 13:37
Felsőváros 8:38 9:08 9:38 10:08 10:38 11:08 11:38 12:08 12:38 13:08 13:38
TESCO áruház 8:39 9:09 9:39 10:09 10:39 11:09 11:39 12:09 12:39 13:09 13:39
Megálló Indulási idők
Lajosváros 13:48 14:18 14:48 15:18 15:48 16:18 16:48 17:18 17:48 18:18
Tompa utca 13:49 14:19 14:49 15:19 15:49 16:19 16:49 17:19 17:49 18:19
Aradi utca 13:51 14:21 14:51 15:21 15:51 16:21 16:51 17:21 17:51 18:21
Nagyváradi út 13:52 14:22 14:52 15:22 15:52 16:22 16:52 17:22 17:52 18:22
Galagonyás utca 13:53 14:23 14:53 15:23 15:53 16:23 16:53 17:23 17:53 18:23
Vasútállomás bejárati út 13:55 14:25 14:55 15:25 15:55 16:25 16:55 17:25 17:55 18:25
Koháry István utca 13:57 14:27 14:57 15:27 15:57 16:27 16:57 17:27 17:57 18:27
Agria park 13:59 14:29 14:59 15:29 15:59 16:29 16:59 17:29 17:59 18:29
Bartakovics Béla utca 14:01 14:31 15:01 15:31 16:01 16:31 17:01 17:31 18:01 18:31
Kisasszony temető 14:02 14:32 15:02 15:32 16:02 16:32 17:02 17:32 18:02 18:32
Garzon ház 14:03 14:33 15:03 15:33 16:03 16:33 17:03 17:33 18:03 18:33
Hőközpont 14:05 14:35 15:05 15:35 16:05 16:35 17:05 17:35 18:05 18:35
Tiba István utca 14:07 14:37 15:07 15:37 16:07 16:37 17:07 17:37 18:07 18:37
Felsőváros 14:08 14:38 15:08 15:38 16:08 16:38 17:08 17:38 18:08 18:38
TESCO áruház 14:09 14:39 15:09 15:39 16:09 16:39 17:09 17:39 18:09 18:39
Megálló Indulási idők
TESCO áruház 8:48 9:18 9:48 10:18 10:48 11:18 11:48 12:18 12:48 13:18 13:48 14:18
Shell kút 8:50 9:20 9:50 10:20 10:50 11:20 11:50 12:20 12:50 13:20 13:50 14:20
Kővágó tér 8:51 9:21 9:51 10:21 10:51 11:21 11:51 12:21 12:51 13:21 13:51 14:21
Garzon ház 8:52 9:22 9:52 10:22 10:52 11:22 11:52 12:22 12:52 13:22 13:52 14:22
Kisasszony temető 8:53 9:23 9:53 10:23 10:53 11:23 11:53 12:23 12:53 13:23 13:53 14:23
Bartakovics Béla utca 8:55 9:25 9:55 10:25 10:55 11:25 11:55 12:25 12:55 13:25 13:55 14:25
Agria park 8:57 9:27 9:57 10:27 10:57 11:27 11:57 12:27 12:57 13:27 13:57 14:27
Koháry István utca 8:59 9:29 9:59 10:29 10:59 11:29 11:59 12:29 12:59 13:29 13:59 14:29
Széna tér 9:01 9:31 10:01 10:31 11:01 11:31 12:01 12:31 13:01 13:31 14:01 14:31
Galagonyás utca 9:02 9:32 10:02 10:32 11:02 11:32 12:02 12:32 13:02 13:32 14:02 14:32
Nagyváradi út 9:03 9:33 10:03 10:33 11:03 11:33 12:03 12:33 13:03 13:33 14:03 14:33
Aradi utca 9:04 9:34 10:04 10:34 11:04 11:34 12:04 12:34 13:04 13:34 14:04 14:34
Tompa utca 9:05 9:35 10:05 10:35 11:05 11:35 12:05 12:35 13:05 13:35 14:05 14:35
Veres Péter út 9:06 9:36 10:06 10:36 11:06 11:36 12:06 12:36 13:06 13:36 14:06 14:36
Mátyás király út 9:07 9:37 10:07 10:37 11:07 11:37 12:07 12:37 13:07 13:37 14:07 14:37
Lajosváros 9:08 9:38 10:08 10:38 11:08 11:38 12:08 12:38 13:08 13:38 14:08 14:38
Megálló Indulási idők
TESCO áruház 14:18 14:48 15:18 15:48 16:18 16:48 17:18 17:48 18:18 18:48
Shell kút 14:20 14:50 15:20 15:50 16:20 16:50 17:20 17:50 18:20 18:50
Kővágó tér 14:21 14:51 15:21 15:51 16:21 16:51 17:21 17:51 18:21 18:51
Garzon ház 14:22 14:52 15:22 15:52 16:22 16:52 17:22 17:52 18:22 18:52
Kisasszony temető 14:23 14:53 15:23 15:53 16:23 16:53 17:23 17:53 18:23 18:53
Bartakovics Béla utca 14:25 14:55 15:25 15:55 16:25 16:55 17:25 17:55 18:25 18:55
Agria park 14:27 14:57 15:27 15:57 16:27 16:57 17:27 17:57 18:27 18:57
Koháry István utca 14:29 14:59 15:29 15:59 16:29 16:59 17:29 17:59 18:29 18:59
Széna tér 14:31 15:01 15:31 16:01 16:31 17:01 17:31 18:01 18:31 19:01
Galagonyás utca 14:32 15:02 15:32 16:02 16:32 17:02 17:32 18:02 18:32 19:02
Nagyváradi út 14:33 15:03 15:33 16:03 16:33 17:03 17:33 18:03 18:33 19:03
Aradi utca 14:34 15:04 15:34 16:04 16:34 17:04 17:34 18:04 18:34 19:04
Tompa utca 14:35 15:05 15:35 16:05 16:35 17:05 17:35 18:05 18:35 19:05
Veres Péter út 14:36 15:06 15:36 16:06 16:36 17:06 17:36 18:06 18:36 19:06
Mátyás király út 14:37 15:07 15:37 16:07 16:37 17:07 17:37 18:07 18:37 19:07
Lajosváros 14:38 15:08 15:38 16:08 16:38 17:08 17:38 18:08 18:38 19:08

Továbbá a 12-es és 14-es jelzésű helyi járatokon nagyobb befogadóképességű autóbuszok közlekednek.


Forrás: https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/35919

A Volánbusz alapítványi támogatással is védi munkavállalóit

2020. április 21.



AZ EMBERÉRT Alapítvány a Volánbusz rendkívüli vagy hirtelen megváltozott élethelyzetbe került munkavállalóit segíti ezentúl azzal, hogy hozzájárul gyermekeik neveléséhez, oktatásához, valamint a család megélhetéséhez szükséges feltételek fenntartásához. A közlekedési társaság egyik jogelődje által létrehozott alapítvány a jelenlegi válságos időszakban új lendülettel folytatja munkáját: a segítségre szoruló kollégák támogatása a járványhelyzetben kiemelt jelentőségű feladat.
Dávid Ilona, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója a nemrég átvett Lánczy Leó-díjjal járó egymillió forintos pénzösszeget ajánlotta fel az alapítvány javára, és a kezdeményezéshez a társaság menedzsmentje is csatlakozott, így a vállalati alapítvány jelentős értékű személyes felajánlással kezdi meg új célkitűzéseinek megvalósítását.
 
Az elsődleges cél a Volánbusznál foglalkoztatott munkavállalók anyagi támogatása, amennyiben önhibájukon kívül olyan élethelyzetbe kerülnek, hogy gyermekeik neveléséhez, oktatásához vagy a család megélhetésének biztosításához külső segítségre van szükségük. A rendkívüli helyzetben különösen sérülékenyek azok, akik egyedül nevelik kiskorú gyermekeiket, házastársuk keresőképtelenné válik, vagy valamilyen okból egyedüli családfenntartóvá válnak. A Volánbusz munkatársai ilyen esetben különösen számíthatnak AZ EMBERÉRT Alapítvány támogatására. De az anyagi segítségre a veszélyhelyzet elmúltával is szükség lehet: a jótékonysági szervezet a későbbiekben is lehetőséget ad – szociális szempontokat figyelembe véve – a Volánbusz nehéz helyzetbe kerülő, valamint tartós táppénzen lévő munkavállalói, nyugdíjasai és azok családtagjai segélyezésére, anyagi gondjaik enyhítésére, szabadidős sporttevékenységük támogatására, betegségmegelőzésük elősegítésére. A közlekedési társaság munkatársai pályázat útján adhatják majd le támogatási kérelmüket.
 
A Volánbusz Magyarország harmadik legnagyobb állami tulajdonú közszolgáltatója a munkavállalók számát tekintve. Magától értetődő, hogy a társaság felelősséget vállal valamennyi munkatársáért, és elismeri erőfeszítéseiket, amelyeknek köszönhetően az egészségügyben és a gazdaság területein nélkülözhetetlen feladatokat ellátó dolgozók eljuthatnak munkahelyükre, majd onnan haza. 
Az EMBERÉRT Alapítvány közhasznú tevékenységet folytat, amelyet bárki támogathat átutalással a 10201006-50141250-es bankszámlaszámra, vagy személyi jövedelemadója 1 százalékának felajánlásával. Utóbbiról több módon is lehet rendelkezni: elektronikusan az e-SZJA webes felületen, az ÁNYK keretprogram segítségével az adóbevallással együtt, annak EGYSZA lapját kitöltve, vagy attól elkülönítve a 19EGYSZA nyomtatvány kitöltésével, az alapítvány adószámának (18892073-1-43) feltüntetésével. A papíralapú felajánlások postai úton vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain nyújthatók be a személyijövedelemadó-bevallással együtt, annak EGYSZA lapját kézzel kitöltve, az e-SZJA felületen kitöltött, majd kinyomtatott nyilatkozati lapon, vagy a 19EGYSZA jelű nyomtatványon, illetve annak adattartalmával megegyező nyilatkozati lapon. A rendelkezés határideje 2020. május 20.
 
A Volánbusz Zrt. és AZ EMBERÉRT Alapítvány kuratóriuma a rászoruló munkavállalók nevében nagy örömmel fogadja és hálásan köszöni a kollégák, illetve a külső támogatók felajánlásait.
 
Volánbusz Zrt.
Forrás: volanbusz.hu




GYORSABBAN JUTHATUNK EL ÓZDRA ÉS KAZINCBARCIKÁRA

minap.hu
Utoljára módosítva
2020. június 29. hétfő 11:50
Jelentős fejlesztéseket vezet be a Volánbusz az ország egyik legforgalmasabb elővárosi buszvonalán, amelyeknek köszönhetően több útirányból, kevesebb gyaloglással, az új expresszjáratok segítségével pedig gyorsabban érhető el a borsodi megyeszékhely. Fejlődik az éjszakai elővárosi közlekedés is, továbbá több járat a Miskolc-Tiszai pályaudvarig közlekedik Kazincbarcikáról, elősegítve a vasúti csatlakozást. A menetrendváltozás naponta körülbelül 7-8 ezer utast érint.

A fejlesztésnek köszönhetően a jövőben gyakrabban közlekednek autóbuszok Ózd és Miskolc között, illetve új expresszjárat indul az ózdi Béke lakótelepről Miskolcra, így gyorsabban elérhető a megyeszékhely.

 Rendszeresebben és egyenletesebben, csökkentett megállási renddel közlekednek az expresszjáratok Kazincbarcika és Miskolc között. Ezen az útvonalon már a kazincbarcikai Vájár utcából és a Herbolya tervtárótól is indulnak buszok, valamint a Mátyás király utcából is közlekednek járatok Miskolc felé, így Kazincbarcikán ezentúl jóval kevesebb gyaloglással lehet elérni a megállókat.

Expresszjárat indul a Miskolci Egyetemhez Kazincbarcikáról, illetve egyes járatok a MiskolcTiszai pályaudvarig közlekednek.

Új, közvetlen autóbusz-összeköttetést vezetnek be Alacska és Miskolc között, gyakrabban indulnak közvetlen járatok Varbóról a megyeszékhely felé, és új járat indul Ózdról Nyíregyházára Kazincbarcikán és Miskolcon keresztül.

Bővül egyes járatok üzemideje: a Búza térről szombaton és vasárnap 00:15-kor is indul busz Kazincbarcika felé – ugyanez a járat péntek és szombat esténként 23:59-kor indul a Tiszai pályaudvarról.

Jellemzően péntekenként a Tiszai pályaudvarról Kazincbarcika felé, vasárnaponként Kazincbarcikáról a Tiszai pályaudvarig közlekednek a vasúthoz csatlakozó buszjáratok.

A Kazincbarcikáról és Ózdról a környező települések felé induló csatlakozó járatok menetrendje – a Miskolc–Kazincbarcika–Ózd útvonalon kialakított új, ütemes menetrendhez igazodva – kismértékben változik.

A módosításokról részletesen a Volánbusz honlapján tájékozódhatnak az utasok.

Forrás: https://minap.hu/cikk/rovidul-menetido-ozdra-es-kazincbarcikara



Tényleg kizárólag elektromos buszokat kell vennünk?


Az eddig klímahisztivel riogató magyar kormány néhány nap leforgása alatt a klímavédelem élharcosa lett. Meg is hirdették a Klímavédelmi akciótervet, amelynek egyik sarkalatos pontja, hogy 2022-től a hazai városi közlekedési cégek kizárólag elektromos autóbuszokat vásárolhatnak.

Ezt a beszerzést egyrészt az EIB gigahiteléből, másrészt pedig a szén-dioxid- kvóta eladásából oldaná meg az ország vezetése. De vajon jól gondolkodik a kormány, tényleg az elektromos buszokkal fogjuk megmenteni a bolygót? Vagy képviselőink megint fordítva ültek fel a lóra, és fogalmuk sincs arról, hogy mennyi problémát zúdítanak ezzel az üzemeltetők és az utasok nyakába?

A magyar kormány prominensei néhány héttel ezelőtt még klímahisztiről beszéltek, ha szóba jött, hogy mit tesz a kormány a környezet megvédése érdekben. A korábbi retorikát Orbán Viktor a január eleji kormányinfón sutba dobta, és meghirdette a klímavédelmi akciótervet. Ennek egyik sarkalatos pontja, hogy 2022-től a hazai városok csak környezetbarát, főként elektromos autóbuszokat vásárolhatnak majd.

Túl sok részletet a mai napig nem tudhattunk meg az akcióterv buszos részleteiről, az ígéretek szerint ezt majd csak februárban szeretné a kormány a nyilvánosság elé tárni. Az elmúlt napokban azonban mégis megtudhattunk néhány elképzelést arról, hogy hogyan gondolja a kormány az elektromos buszok beszerzését.

Az elkövetkező tíz évben 36 milliárd forintot szán a kormány új elektromos autóbuszok beszerzésére. Hét nagyvárosban indul mintaprojekt tapasztalatszerzési célból, ezek a települések tavaly szeptemberben a következők voltak: Budapest, Kaposvár, Pécs, Paks, Győr, Kecskemét és Szeged. (Már ha az októberi önkormányzati választások végeredménye nem írta át ezt a listát.) A kormány tervei szerint a Volánbusz flottakezelője (Volán Buszpark Kft.) is vesz fel kedvező kamatozású hitelt az Európai Beruházási Banktól (EIB), amit valójában már meg is tett, hiszen a Volánbusz ebből vásárolt 450 dízel járművet. A városok pályázhatnak EU-s forrásokra is, ha lesznek ilyenek, de a széndioxid-kvótából is buszokat vennének, és maguk az üzemeltetők is vehetnek majd fel hitelt autóbuszok vásárlására. Vagyis rengeteg pénz kerülhet be a buszvásárlási programokba.

Mi az a CO2 kvóta?

Az EU kibocsátás-kereskedelmi rendszere (ETS), amelynek célja az iparban keletkező üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, és ezzel a klímaváltozás megfékezése.

Az Európai Unió, amely a harmadik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó a világon, azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra 40 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást az 1990-es adatokhoz képest. Ennek elérését segíti az ETS, amit 2005-ben hozott létre az Unió, és amely az ipari tevékenység miatt keletkező káros anyagokra vonatkozik. Ez a rendszer több mint 11 ezer erőművet és gyárat érint. Meghatároz egy szén-dioxid kibocsátási küszöböt, és ez alatt a határérték alatt a vállalatok csak szén-dioxid kvótákért cserébe szennyezhetik a levegőt. Ezekért pedig aukciók keretében fizetniük kell, így motiváltak abban, hogy minél alacsonyabb legyen a kibocsátás. A kvóta úgy működik, hogy egy CO2-egység egy tonna szén-dioxid kibocsátását engedélyezi. A fel nem használt kvótát e vállalatok eladhatják, amelyből újabb környezetbarát technológiákat vásárolhatnak az EU tagországai. (Forrás: Európai Parlament)




De mégis mibű' lesznek új elektromos buszok hazánkban?

Ember legyen a talpán, aki a sok kormány- és MTI-közleményből kibogozza, hogy pontosan milyen pénzekből is vásárolhatnak majd elektromos buszokat az üzemeltetők. Az EIB honlapja szerint a magyar állam segítségével a Volán Buszpark Kft. összesen 799 millió eurónyi, azaz 257 milliárd forintnyi hitelt igényelt, hogy a már időközben összevont hét regionális Volán vállalat megújíthassa járműparkját, és alacsonyabb lehessen e cégek járműparkjának környezetszennyezése. A Volán Buszpark az első 15,7 milliárd forintos részletet már lehívta, de hamarosan a következő 47 milliárdot is le fogja hívni.

Értesüléseink szerint a megállapodás úgy szól az EIB-vel, hogy a fennmaradó majd 200 milliárd forintnyi pénzt kizárólag környezetbarát autóbuszokra költhetik el. A fentebb említett 36 milliárd forint nagy valószínűséggel ebből a pénzből lenne, ami egyébként tíz év alatt maximum 200 elektromos buszt jelenthetne, ami mai áron mindössze évi húsz darab 12 méteres szóló busz ára. Valamint újabb 1000-1200 környezetbarát, azaz hibrid és elektromos autóbuszt vásárolhatnak a közlekedési cégek a CO2-kvótából is.

A kormány embereitől elhangzott az is, hogy további forrásokat vonnának el a következő (2021-2027) EU-s ciklusból, azonban az már biztosan kijelenthető, hogy új közösségi közlekedési járművekre jóval kevesebbet költhet hazánk. Ezért az optimista kormányzati elképzelések szerint is, ha egy-egy magyarországi város elektromos buszt szeretne vásárolni, ahhoz nagyobb önrészt kellene előteremteniük, mint a korábbi (2014-2020) ciklusban. Nem tesz jót az elektromos buszok beszerzésének az sem, hogy az unió bürokratái szerint a következő költségvetési ciklus (2021-2027) nyertesének a vasútnak kell lennie. A járművekre költhető, jövőben megjelenő pénzek túlnyomó részét viszont már emeletes vonatokra el is költötte a MÁV úgy, hogy még nincs is új EU-s költségvetés. Erre tavaly novemberben a VEKE fel is hívta a figyelmet.

Egy kis villanybuszos kisokos

Elektromos, akkumulátoros autóbuszokat már évtizedekkel ezelőtt is építettek, többek között Budapest legelső autóbuszai is ilyenek voltak. De ezek a hamar kikoptak a belső égésű motorok elterjedésével, egyedül a trolibuszok maradtak meg az utókornak, egészen a 2000-es évek elejéig, amikor is elkezdték a gyártók fejleszteni az akkumulátoros buszokat. Nézzük milyen elektromos hajtású buszokat vásárolhatunk manapság:

Elektromos busz: Köznapi értelemben véve ez a sima akkumulátoros villanybusz, amelynél akkumulátorokban tárolják az energiát. Van olyan változat, amit a garázsokban töltenek éjszakánként töltőoszlopokról, és van az úgynevezett villámtöltős, amely a megállókban, illetve a végállomásokon a busz fölé emelt tornyokból kapják az áramot, a busz tetejére szerelt áramszedőn keresztül. Van olyan verzió is, amely akkuk helyett nagy kapacitású kondenzátorokat használ. Ezek általában az útfelületbe szerelt panelekből, vezeték nélkül töltődnek.



A hír folytatását ITT olvashatod el: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/
Forrás: Totalcar

Megszűnik több Heves megyét is érintő távolsági autóbuszjárat

Június 20-ától több megyénket is érintő távolsági autóbuszjárat megszűnik a Budapest–Gyöngyös/Ludas–Kerecsend–Eger, ás a Budapest–Gyöngyös/Ludas–Eger–Kazincbarcika–Jósvafő vonalakon – adta hírül a Volánbusz Zrt. Kommunikációs igazgatósága.
Törlik a hetek utolsó tanítási napjain 12 óra 45 perckor és 15 óra 15 perckor Budapest, Stadion állomásról Egerbe tartó járatokat, továbbá a hétfő és szombat között, 13 óra 45 perckor indulót is. Az ellenkező irányban, hétfő és szombat között 5 óra 45 perckor Egerből induló buszok sem járnak, a hetek utolsó tanítási napján pedig a 8 óra 45-ös és a 13 óra 15-ös esik ki a menetrendből a továbbiakban.
Forrás: HEOL

A turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak készen a különjárati buszok

A tavalyi évben a GDP több mint 10 százalékát kitermelő turisztikai szektor minden szereplője a turizmus biztonságos újraindításán dolgozik. A következő időszakban a legfőbb szempont az egészség védelme lesz.  A magyar különjárati autóbuszos cégek felkészülten állhatnak az indulás elé, a NiT Hungary ugyanis vírusmentesítő tisztasági és egészségügyi protokollt dolgozott ki számukra.
A turisztikai célú buszos személyszállítás is rendkívüli időket él meg. Át kell vészelnie egy olyan időszakot, amikor teljes mértékben elmaradnak a szezonban megszokott bevételek, és a forgalomból kivonva állnak a nagy értékű járművek. Ebben a szokatlan, nehéz helyzetben a vállalkozások arra törekszenek, hogy az újrainduláskor alkalmazkodjanak a megváltozott körülményekhez és a fokozottabb higiéniai követelményekhez. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) a turisztikai személyszállításban érintett tagjai részére egy kétkomponensű, mechanikai tisztítási és fertőtlenítő szakaszból álló vírusmentesítő protokollt ajánl, melyet szakértők segítségével dolgoztak ki.

„Nehéz időket élünk. Az egészség, az emberi élet mindennél fontosabb. Remélhetőleg előbb-utóbb vége lesz a koronavírus-járványnak, és fokozatosan újraindulhat a turizmus is. Rendkívüli módon figyelnünk kell arra, hogy egészségesen utazhassunk, ügyelve arra, hogy a járvány ne térhessen vissza egy második hullámmal. Éppen ezért példaértékű a NiT Hungary kezdeményezése, hiszen a vírusmentes járatok az autóbuszos közlekedésben biztosítják, hogy nyugodtak lehetünk majd, amikor felszállunk egy buszra” – emelte ki Kiss Róbert Richárd, Prima Primissima díjas turisztikai újságíró, kommunikációs szakember, a kezdeményezés egyik szakmai támogatója.

A szakmai szervezet által ajánlott eljárás tartalmaz egy teljes belső takarítást, ideértve minden felület, burkolat tisztítását, vegyszeres fertőtlenítését, a légkondicionáló rendszer szakszerű tisztítását, illetve egy olyan technológiai eljárást, amely biztosítja az autóbuszok belső terének vírusmentesítését. „A busz mechanikai tisztítása után egy szórófejes eljárással, porlasztott formában viszünk fel a felületre egy speciális nanotechnológiás szert, amely egyszerre bír fertőtlenítő és tisztító hatással. Száradás után a felvitt anyag filmszerű réteget képez mindenfajta felületen, amely akár 10 napig megakadályozza a vírusok, baktériumok és gombák megtapadását” – ismertette a folyamat lényegét az ajánlott technológiát kidolgozó cég szolgáltatásvezetője. A szer, amelyet repülőtereken, légitársaságoknál és mentőszolgálatoknál is alkalmaznak, nem kerül többe az átlagos tisztítószereknél.  A technológiai betanulás után bárki képes alkalmazni, így könnyen beilleszthető a személyszállító cégek takarítási rutinjába.

Az ajánlott fertőtlenítés és vírusmentesítési eljárás előírás szerinti folyamatos alkalmazása mellett a protokoll része a már jól ismert védőfelszerelések – arcmaszk, védőkesztyű és  kézfertőtlenítő – rendszeresítése a járművön. „Már teszteljük az ajánlott eljárást, és azt tapasztaljuk, hogy könnyen beilleszthető a napi takarítási programba, hiszen a szer spray változatban is elérhető, amit az autóbusz-vezetők is magukkal tudnak vinni. Az árképzésben azonban változások lehetnek, hiszen a védőfelszerelések, a kézfertőtlenítő szerek, törlőkendő biztosítása mellett speciális utaztatási szabályok is várhatóak. A fertőtlenítés pluszköltsége és az 1,5 méteres szociális távolság miatti korlátozott utasszám előreláthatóan árnövekedést fog eredményezni” – hívja fel a figyelmet Jakus József, a Travel Trans Union Bt. ügyvezető igazgatója.


A turisztikai szektor mihamarabbi újraindulása minden szereplő elemi érdeke. A jövőben az állandó vírusvédelem egy turistabusz utasterében is igényként jelenhet meg. Ennek feltételeit biztosítja a szakmai érdekképviselet ajánlása, amely biztonságos, tiszta, higiénikus környezetet garantál minden buszra szálló turista számára.

Forrás: NiT Hungary

Eredeti cikk: https://hungarokamion.hu/2020/05/12/a-turizmus-ujraindulasara-virusmentes-tisztasagi-protokollal-allnak-keszen-a-kulonjarati-buszok/

Búcsúzik a 1348-as vonal!
60 év felett nem lehet csak úgy elsiklani. Egy ennyi ideig élő vonal pedig megérdemli, hogy méltóképpen búcsúzzanak el tőle. A menetrendi adatokért és a képekért köszönet illeti Filep Szabolcsot, Varga Ádámot, Szalmási Krisztiánt, Farkas Lászlót, továbbá Babiczky Ákost és Andrást ( tavolsag.net oldal tulajdonosait ) akik rendelkezésemre bocsátották az ERG-064-ről készült eredeti méretű fotójukat. Nélkülük ez a videó nem készülhetett volna el.
Forrás: YouTube - Dávid Molnár







A koronavírus-járványra és a kormány által 2020. március 11-én kihirdetett veszélyhelyzetre való tekintettel ezen az oldalon tájékoztatjuk utasainkat a Volánbusz Zrt. autóbuszjáratait, menetrendjét, jegy- és bérletváltási szabályait érintő esetleges változásokról. Az autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos legfontosabb információkat a Voláninform Facebook-oldalán is megosztjuk. A buszforgalom esetleges változásairól információ kérhető autóbusz-állomásaink pénztáraiban telefonon vagy személyesen.

Május 4-étől – a járványügyi helyzetre való tekintettel – a Volánbusz összes helyközi és helyi járatán kötelező a maszk viselése, vagy a száj és az orr egyéb módon (pl. sállal, kendővel) történő eltakarása.

 
Társaságunk a hatóságokkal együttműködve, a kormány intézkedéseit és a Nemzeti Népegészségügyi Központ előírásait követve minden tőle telhetőt megtesz az utasok és a Volánbusz-munkavállalók egészségének megőrzése érdekében.
 
A fertőzés elleni védekezés ugyanakkor mindannyiunk egyéni felelőssége is, ezért arra kérjük utasainkat, hogy minden esetben tartsák be a hatóságok és a népegészségügyi intézmények előírásait.
 
A járvánnyal kapcsolatos további – de az autóbusz-közlekedéshez nem kapcsolódó – információkért, egészségügyi tanácsokért látogassanak el a www.koronavirus.gov.hu oldalra, vagy hívják a Nemzeti Népegészségügyi Központ zöldszámait: 06 80 277 455; 06 80 277 456.
 
 



Bejelentkezés
Regisztráció
Honlaptérkép
Utoljára regisztrált:
Online tagok:
Összes megtekintés: