Eger – jelentősen módosul a város közlekedése 2022. január 1-jétől
2022. január 1-étől (szombattól)jelentősen
módosul Eger belterületén az autóbuszok közlekedése. Változik a helyi
járatok menetrendje, valamint új, Egert észak-déli irányban átszelő
egyes helyközi járatok a továbbiakban helyi díjszabással igénybe
vehetők.
A változások részletesen, vonalanként:
2 Tihaméri malom – Kertész út – Mocsáry Lajos út - Szalapart út 2A Tihaméri malom – Mocsáry Lajos út – Kertész út - Szalapart út
A
vonal nem változik, továbbra is a Tihaméri malom és Szalapart út
térségét köti össze, döntően munkanaponként közlekedő járatokkal (2 db
délutáni 2A járatpár naponta közlekedik). A reggeli és kora délelőtti
időszakban a 2-es, míg a délutáni csúcsidőszakban és kora este a 2A
viszonylaton közlekednek a járatok.
Jellemzően
az iskolák kiszolgálása céljából új vonalat hozunk létre a Lajosváros –
Tihamér – Tetemvár– Cifrakapu út – Felnémet – Berva útvonalon. A
vonal a Mecskey út felújítása után tud majd érdemi funkciót betölteni,
viszont akkortól majd jelentősen elő tudja segíteni a Berváról,
Vécsey-völgyből és az Almagyar városrész környékéről Tihamérba járó
iskolások utazását. A vonal járatai tanítási napokon
közlekednek, egy reggeli járat a Berva – Lajosváros viszonylaton
közlekedik, amely az iskolába járó diákok bejutását biztosítja
elsősorban. A délutáni időszakban 2 járatpár közlekedik a vonal Tesco – Lajosváros – Tesco betétviszonylatán. A Tetemvár út érintésével a vonal eddig helyi járatokkal nem kiszolgált városrészt is érint.
Egerben
a Mekcsey István utcai munkálatok ideje alatt az új 3 és 3A helyi
járatok a Lajosváros felé a Tetemvár utca – Bástya utca – Mekcsey
István utca terelt útvonalon közlekednek, és nem érintik a Gárdonyi
ház, valamint a Tetemvár utca megállóhelyeket, ehelyett a Tiba utca
után a Dobó Gimnázium, Autóbusz-állomás, Egyetem és az Uszodánál
áll meg ideiglenesen, majd az eredeti járati útvonalán haladnak tovább
Lajosvárosba. A Lajosvárosból induló járatok terelés nélkül, a
menetrendszerinti útvonalukon közlekednek. A Sas úton, az új
megállóhely kiépítése után állnak meg az autóbuszok.
4 Lajosváros – Felnémet – Berva
Új
vonalat indítunk a 8-as és 10-es helyi járatok összevonásával, Berva –
Felnémet – 25-ös út – Tihamér – Ipari Park – Lajosváros útvonalon. A
vonal célja, hogy Berváról és Hajdúhegy környékéről is kedvezőbb
eljutást biztosítson a műszakos dolgozók számára, illetve egyes iskolás
igényeket is ki tud szolgálni. Ehhez igazítva a járatok a kora reggeli, illetve a délutáni, esti műszakváltási időszakokhoz igazítva közlekednek.
A
két viszonylat jelenlegi útvonala megmarad, az 5-ös vonal az
Agrokertől, míg az 5A vonal a Tihaméri malomtól indulva és ide érkezve
biztosítja az összeköttetést a Tesco áruház környékével. A
két viszonylat azonban része egy egyenletesen hangolt menetrendi
rendszernek, mely a Felsőváros és a Tihamér városrészek közt jön létre.
Ezt a rendszer helyközi járatok is kiegészítik 3405-ös és 3406-os
jelzéssel, melyek helyi díjszabással igénybe vehetők. Ezen kívül az új
6-os helyi vonal is kedvezőbbé teszi majd a Tihamér városrész
kiszolgálását, mely közvetlen kapcsolatot biztosít szintén
Felsővárossal, illetve a jelenleginél gyakrabban Lajosvárossal is egész
nap (részletek a 6-os vonal leírásánál). Az 5-5A-6-3405-3406 vonalak közös járatsűrűsége Felsőváros és Tihamér között:
reggel 10-15 percenként,
hétköznap napközben és délután átlagosan 15 percenként,
szombat délelőtt 15, a hétvége további időszakaiban 30 percenként,
esténként 30 percenként.
Közös
járati követés az Agroker/Kistályai út – Felsőváros között munkanap
reggel és délután jellemzően 30 percenként munkanap napközben és
hétvégén 60 percenként. A fent felsorolt vonalak járatai a
12-es buszokkal hangoltan közlekednek a Belváros és Felsőváros között,
továbbá a Tihamér városrész kiszolgálásában részt vesznek a 8-as
járatot váltó új 3-3A és 4-es járatok. Ezen felül reggel és
délután 1-1 járat 16-os jelzéssel Lajosváros – Sas út – Tihamér –
Autóbusz-állomás – Felsőváros – Felnémet útvonalon közlekedik.
A jelenlegi 6-os vonal vonalvezetése megváltozik. A
járatok a továbbiakban módosított és meghosszabbított, Lajosváros –
Széna tér – Sas út – Tihamér – Autóbusz-állomás – Széchenyi út – Tesco
útvonalon (a Tihaméri malom és a Tesco között a jelenlegi 5A útvonalát
követve) közlekednek. A módosítás célja, hogy egy
rendszeresen biztosított közvetlen kapcsolat jöjjön létre a város két
nagy lakóterülete, a Lajosváros és a Tihaméri városrész között. A
vonalon az autóbuszok napközben jellemzően óránként közlekednek, a
reggeli csúcsidőben ettől sűrűbb, 30 perces követést biztosítunk. A
Tihaméri malom és Lajosváros között a 6-os járatokat kiegészítik
iskolai napokon a 3-3A vonal indulásai, ezáltal a két városrész között
átlagosan 30 percenként indul autóbusz. Ezen felül reggel és délután
1-1 járat 16-os jelzéssel Lajosvárostól Tihaméron és Felsővároson át
egészen Pásztorvölgyig közlekedik.
A Sas úton, az új megállóhely kiépítése után állnak meg az autóbuszok.
A
vonal jelenlegi szerkezete átalakul. A 7-es viszonylat meghosszabbított
útvonalon közlekedik: Vécsey-völgy – Autóbusz-állomás – Belváros –
Hajdúhegy – Baktai út – 25-ös út – Tesco áruház vonalvezetéssel. A 7-es
vonal betétjárataként a 7A jelű vonal a jelenlegi 7-es útvonalán
közlekedik, ennek rövidebb változataként. Az új viszonylat
célja, hogy Hajdúhegy és Felsőváros, illetve a bevásárlóközpontok
között közvetlen kapcsolatot biztosítson. A vonal járatai a
jelenleginél egyenletesebb menetrend szerint indulnak. Emellett a 7-es
vonal a 17-es helyi viszonylatot is részben kiváltja, így a Hajdúhegy
és a TESCO között a jelenleginél kiszámíthatóbb és kedvezőbb kapcsolat
jön létre. Az új 7-es viszonylat járatai napközben
jellemzően óránként indulnak mindkét irányban, melyet a 7A járatai
sűrítenek 30 perces közös követésre a reggeli és délutáni csúcsidőben.
Este a 7-es járatok nem közlekednek, ekkor a 7A vonal biztosítja
óránként az eljutást.
8 Lajosváros – Felnémet 10 Lajosváros – Berva
A
vonalakat kiváltja az új, 3-as és 4-es viszonylat, illetve a 11 és 14
viszonylatok a korábbinál egyenletesebben közlekedő járatai. Részletek
az adott vonalak leírásánál.
11 Lajosváros – Széchenyi út – Felnémet
A
11-es buszok változatlan útvonalon közlekednek, menetrendet azonban
átalakítjuk, ezáltal a végpontok közötti munkanapi eljutási lehetőségek
egyenletesebbé válnak. A munkanapokon közlekedő 11-es vonal járatait,
valamint a 3-as, 4-es és 14-es buszokat Lajosváros és Felnémet,
felsőtárkányi elágazás között egyenletes időközökben indítjuk. A 3-as és 4-es vonalak leírását az adott vonalaknál találja. A Belváros és Felnémet között az alábbiak szerint biztosítjuk tehát a kiszolgálást:
munkanap reggel 10-15 percenként,
napközben és hétvégén egész nap 30 percenként,
délután átlagosan 15 percenként,
este 30 percenként.
Lajosváros felé a hét minden napján 30 percenként, csúcsidőben 15 percenként indul busz.
12 Lajosváros – Széchenyi út – Tesco áruház
A
12-es buszok változatlan útvonalon közlekednek, azonban menetrendje
módosul. Ezáltal a város helyi járatainak legforgalmasabb tengelyén
(Lajosváros – Deák Ferenc út – Autóbusz-állomás – Dobó tér – Felsőváros
– Tesco) biztosítani tudjuk az egyenletesebb járatkövetést. A 12-es
vonalon a buszok csúcsidőben mindkét irányban sűrű, 10-15 percenként,
míg csúcsidőn kívül 30 percenként indulnak. Lajosváros és Felsőváros
között a 11-12-112-14-14E járatok csúcsidőben közösen 5-8 percenként,
napközben és hétvégén 15 percenként indulnak.
112 ZF Hungária – Ipari Park – Széchenyi út – Tesco áruház
Az
eddigi 12Y autóbuszok ezentúl 112-es jelzéssel közlekedik, útvonaluk
alapvetően nem változik, de a műszakváltásokhoz igazodva a járatok az
Ipari Parkba történő betéréssel a ZF Hungária Kft-ig közlekednek. A
járatok igazodnak a munkakezdési és -végzési időkhöz. Emellett a
járatok szintén részei a város észak-déli tengelyén kialakított
egyenletes menetrendnek.
13 Lajosváros – Vörösmarty út – Tesco áruház 113 Ipari Park – Vörösmarty út – Tesco áruház
Változatlan útvonal, azonban a menetrendje kismértékben átalakul. A
járatok továbbra is munkanaponként közlekednek, biztosítva a Hajdúhegy
irányából a Koháry út környékének utasforgalmi kiszolgálását a
Lajosváros és a Tesco áruház irányába. Emellett egyes, műszakváltási
időpontokhoz kötődő járatok meghosszabbított útvonalon 113-as
jelzéssel, Lajosváros helyett az Ipari Parkig közlekednek, és onnan
indulnak.
A
14-es autóbuszok útvonala változatlan, menetrendjük azonban átalakul: a
11-es és 14E-s viszonylattal együtt Lajosváros és Felnémet,
autóbusz-váróterem közötti részen hangolt menetrend szerint közlekednek. A járatok jellemzően 30 percenként indulnak, Felnémet, Béke úti betéréssel közlekednek, ezzel feltárva e városrészt is. A
jelenlegi 14A viszonylat a továbbiakban 14E („expresszjárat”)
megnevezéssel közlekedik - jellemzően a reggeli csúcsidőben. Ezen
járatok Felnémet városrész érintése nélkül, közvetlenül közlekednek a
Bervához, illetve Bervától. Az átalakításokkal párhuzamosan
megszűnik a jelenlegi 14C (Autóbusz-állomás – Berva) viszonylat, mivel
minden 14-es járat a lajosvárosi végállomásig közlekedik. A
járatokat a bervai szakaszon az új 3-as és 4-es járatok is kiegészítik,
így a reggeli csúcsidőszakban Berváról a Belváros felé átlagosan 15
percenként indul autóbusz.
17 Vasútállomás – Tesco áruház
A
hálózati átalakítás után a 17-es buszok helyett a 7-es járatok, illetve
a városon belüli szakaszon helyi tarifával igénybe vehető 3410-es
helyközi járatok közlekednek. Ezen felül a Bartakovics útnál és a
Kisasszony temetőnél az új 4-es járatokra is fel lehet majd szállni.
Részletek az adott vonalaknál találhatók.
Új
vonal jön létre, mely átmérősen szolgálja ki a város fő közlekedési
tengelyeit a késő esti és éjszakai utazási igények kezelésére. A
járatok Lajosváros – Sas út – Tihamér városrész – Autóbusz-állomás –
Felsőváros – Felnémet – Berva útvonalon haladnak, így átszállásmentes
kapcsolatot teremtve a legnagyobb lakóterületek és a belvárosi rész
között.
A Sas úton, az új megállóhely kiépítése után állnak meg az autóbuszok.
Helyi tarifával igénybe vehető regionális vonalak
3405 Kistályai út – Sánc út
Az
új, helyi tarifával is igénybe vehető 3405-ös (Füzesabony – Eger –
Felsőtárkány) Egert észak-déli irányon átszelő helyközi viszonylat
járatai részben az 5-ös buszvonallal azonos útvonalon haladnak. A
buszok a Kistályai út megállóhelytől (Agroker) egészen Felsővárosig az
5-ös vonalán haladnak, majd a Tesco áruház helyett a Nagylaposnál
állnak meg és a Sánc út megállóhelyig helyi díjszabással igénybe
vehetők. A vonalon közlekedő autóbuszok nagy része a közelmúltban
lecserésre került új, korszerű, nagy befogadóképességű, tehát a városi
közlekedésben is hatékony csuklós autóbuszokra.
3406 Kistályai út – Sánc út
Az
új, helyi tarifával igénybe vehető 3406-os (Tesco áruház –
Autóbusz-állomás – Novaj – Mezőkövesd) helyközi viszonylatok járatai
munkanapokon délelőtt közlekednek. Ezen járatok a Tihamér városrész és
a Tesco áruház között az 5A viszonylat járataival megegyező vonalon
haladnak, kiszolgálva az említett vonal összes megállóját. A Tihamér
városrészben az autóbuszok a Tihamér malom helyett a Tihamér lakótelep
helyközi megállóban állnak meg az útfelújítás után, viszont
ideiglenesen a Tihamér malomnál lehet majd rájuk felszállni a Belváros
és Felsőváros (Tesco áruház) irányába.
3410 Tompa utca – Vasútállomás – Felnémet, felsőtárkányi elágazás
Az
új, 3410-es, a városon belül helyi tarifával is igénybe vehető Eger –
Bélapátfalva – Ózd helyközi viszonylat járatai részben a 17-es vonal
szerepét veszik át. A járatok tervezetten Lajosváros – Vasútállomás –
Autóbusz-állomás – Bartakovics út – 25-ös út (Felnémet) útvonalon
közlekednek a jövőben. A vonal járatainak döntő többsége
jelenleg is a Lajosvárosból (Tompa utca) indul, a jövőben ezen járatok
munkanapokon jellemzően Tompa utca és Felnémet, között a helyi
szakaszon is minden helyi megállóban megállnak, illetve a
vasútállomáshoz való betéréssel haladnak mindkét irányban. Hétvégén
jellemzően a járatok a vasútállomásig közlekednek és innen is indulnak
vissza északi irányba.
Új, összehangolt menetrendek a város főbb átmérős útvonalain
11, 12, 13, 14 vonalak
A város fő észak-déli tengelyén, a 11-12-13-14-es vonalcsaládon autóbuszokat egyenletesebben, egymáshoz hangolva indítjuk:
munkanap reggel 5 percenként,
napközben és hétvégén egész nap 15 percenként,
délután 5-8 percenként,
este 15 percenként közlekednek a járatok.
Egyenletes időközönként indulnak a járatok Felnémet és Berva felé is.
112, 113 vonalak
Új közvetlen céljáratok indulnak az ipari üzemek felé a gyorsabb és kényelmesebb eljutás érdekében:
a 12Y járatokat a 112-es busz váltja, a műszakváltások idején egészen a ZF-ig meghosszabbítva,
a 13-as vonal egyes járatai egyes időpontokban 113-as jelzéssel az Ipari Parkig meghosszabbodnak.
8►4, 3, 3A, 16 vonalak
A 8-as járatot az új 4-es buszok váltják, a műszakos rendekhez igazodva. Új 3-3A és 16-os, jellemzően iskolás igényeket kiszolgáló céljáratok indulnak a Tihamér városrész és Felsőváros között.
5, 5A, 6, 3406, 3405vonalak
A
Tihamér városrész és a Tesco áruház között az 5, 5A, az új 6-os,
valamint a helyi tarifával igénybe vehető új 3405-ös és a módosuló
3406-os regionális buszjáratok egymással összehangoltan, egyenletes
időközönként, az alábbi járatsűrűséggel közlekednek:
munkanap reggel átlagosan 10 percenként,
munkanap napközben és délután átlagosan 15 percenként,
este 30 percenként,
szombaton délelőtt 15, a hétvége többi időszakában 30 percenként.
Egész napos közvetlen összeköttetést biztosítunk Lajosvárosból a Tihamér városrész felé az új 6-os buszokkal. A
3405 jelű vonal járatai a Kistályai út és Felsőváros között az 5-ös
busszal megegyező útvonalon közlekednek, de egészen a Sánc útig igénybe
vehetők helyi tarifával. Egyes 3406-os jelzésű, jellemzően
Novaj és Eger között közlekedő helyközi buszjáratok a Tesco áruház
végállomásról indulnak és helyi tarifával igénybe vehetők. A 3406-os vonal járatai a Tihamér városrész és a Tesco áruház között az 5A vonallal megegyező útvonalon közlekednek.
A
vonalak közös menetrendi szakaszán - teszt jelleggel - a Homok utca és
a Felsőváros megállóhelyek között, új típusú megállóhelyi menetrendek
kihelyezésére kerül sor.
3410 vonal
Szintén
helyi tarifával igénybe vehetők a Lajosváros és Ózd között meghirdetett
3410-es helyközi járatok az InterRégió vonatokhoz csatlakozva, elérve a
Belvárost és Hajdúhegyet a 25-ös főúton.
A jelenlegi 17-es helyi vonalat váltja hosszabb útvonalon és érdemi vonatcsatlakozást biztosítva.
914 vonal
Új
éjszakai járat indul 914-es jelzéssel, mely szintén igénybe vehető
helyi tarifával és a város legnagyobb lakóterületeit feltárva
közlekedik.
A
2022. január 1-én érvényes menetrend megtekintéséhez kattintson a vonal
egyik célirányára, majd válassza ki a január 1-től érvényes menetrendi
időszakot.
A csuklós buszoknak köszönhetően
a személyzetet is optimálisabban lehetett alkalmazni. Míg a szóló
Ikarus 60-as és 620-as buszoknál hatvan utashoz egy kalauz volt
szükséges, pótkocsis üzemnél pedig száz utasra kettő, a csuklós
járművek esetében viszont már száz utast szolgál ki egy kalauz, az
újabb kiviteleknél pedig akár százhatvanat is. Habár a nagyobb tömeg
mozgatása okán az üzemanyagfogyasztás 25–30 százalékkal nő, kapacitás
szempontjából mégis gazdaságosabb, mint két busz üzemeltetése. A több
ajtó miatt ráadásul az utascseréhez szükséges idő is rövidül. Az Ikarus
620-as alapvető kialakítása miatt az új típusnál is megkerülhetetlen
volt néhány szerkezeti megoldás, például hogy a motort elöl helyezték
el vagy az első ajtót az első tengely mögött alakították ki. A
tervezőknek azonban nem egy teljesen új jármű létrehozása volt a
feladata, hanem az, hogy a legrövidebb időn belül gazdasági és forgalmi
szempontból is hatékony megoldással rukkoljanak elő.
Forrás: https://regvoltkepek.blogspot.com/2020/11/az-elso-magyar-csuklosbusz.html?spref=fb
Harmincmilliárd forintos hitelből vásárolna több száz
autóbuszt a BKV
Kép forrása: vg.hu - Letöltés
ideje: 2021. 01. 05. 17:26
A külsős szolgáltatók háttérbe szorulásával a BKV ismét
monopolhelyzetben láthatja el a buszos tömegközlekedési feladatokat, ha
megvalósul az erre vonatkozó fővárosi terv. Ehhez első körben forrást
kellene teremteni, a BKK–BKV-páros már kért is ajánlatokat a
pénzintézetektől.
Harmincmilliárd forintos hitelkeretet nyitna a főváros új járművek
beszerzésére – értesült a Világgazdaság. Ebből az összegből kizárólag
buszokat vásárolnának, lapunk információi szerint 380 darabot.
A fejlemények előzménye a BKK és a BKV között létrejött megállapodás,
amely kijelöli a budapesti buszstratégia jövőbeni irányait:
visszaállhat az a korábbi állapot, hogy a BKV monopolhelyzetben látja
el a buszos tömegközlekedést, a külsős szolgáltatók háttérbe szorulnak.
Lapunk egy forrása szerint sem gyengül a BKV szerepe a buszüzemeltetési
modellben, hanem erősödik, ám ez csak akkor lehetséges, ha lesznek új
buszok. Erre azonban nincs pénz, hitelfelvételre van szükség.
Az elképzelés megvalósulásához hátravan több engedélyezési lépcsőfok,
és a fővárosi közgyűlésé mellett a kormányzat jóváhagyására is szükség
van.
A terv komolyságát jelzi, hogy értesüléseink szerint a BKK–BKV-páros
hat banktól is kért előzetes ajánlatokat a kölcsön folyósítására.
A különböző kondíciójú konstrukciókat versenyeztetik, kiértékelik, ezt
követően alakul ki a konkrét feltételrendszer, amelynek alapján a
végleges ajánlatok beérkezhetnek a pénzintézetektől.
A Világgazdaság tudomása szerint, ha az eredeti forgatókönyvnek
megfelelően halad a folyamat, március végére lehetővé válhat a
szerződés megkötése a hitelfelvétel kapcsán. Lapunk forrásai úgy
értékeltek, hogy a kölcsönből vásárolt buszok némiképp költségesebbek,
mint ha a BKK megrendelné a szolgáltatást – ráadásul ebben az esetben a
banki finanszírozás sem terhelné a fővárost –, ám ezzel elérhető a
buszpark fiatalítása.
Az ügyben kerestük az érintetteket, érdeklődésünkre a főváros részéről
a BKK reagált. Írásos válaszában a társaság kiemelte: a fővárosi
közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének meghatározó eleme, hogy
milyen ütemben újítható meg Budapest járműparkja, ezen belül az
autóbuszflotta.
A mindenkori városvezetés szándéka a járműpark folyamatos megújítása. A
Fővárosi Önkormányzat vezetése is eltökélt abban, hogy az elfogadott
buszstratégiával összhangban a flotta fiatalításával tegye
versenyképesebbé Budapest tömegközlekedési szolgáltatását
– szögezték le a közlekedési központnál.
A konkrét részletekre nem tértek ki, de azt megerősítették, hogy a
buszpark megújításával kapcsolatban zajlanak a vizsgálatok. Arról is
tájékoztattak, hogy a tervek szerint Karácsony Gergely főpolgármester
mostani ciklusában, ha van rá lehetőség, a fővárosi tulajdonú BKV új
autóbuszokat kíván beszerezni. Azt azonban a BKK is jelezte, hogy
mindehhez megfelelő forrásokra van szükség.
Ha a finanszírozási lehetőségek nem adottak, a másik lehetőség a
szolgáltatásbeszerzés. A kapcsolódó vizsgálatok jelenleg is zajlanak,
és várhatóan 2021 első felében zárulnak majd le
– mutattak rá.
A budapesti autóbuszos tömegközlekedés működtetésében a BKV-n kívül más
szolgáltatók is részt vesznek. Ezek a BKK megrendelésére öt szerződés
alapján összesen 410 autóbuszt közlekedtetnek Budapesten – a fővárosban
forgalomban lévő autóbuszok körülbelül egyharmadát –, vagyis a szóban
forgó 380 busz megvásárlása nagyjából lefedné ezt a kapacitást.
A 410 külsős autóbusz közül a legfiatalabbak a december első felében
Dél-Budán közlekedésbe állított MAN Lion’s City autóbuszok, a többi
jármű életkora mintegy öt-hét év. A fővárosi buszüzemeltetési modell
átalakítását legutóbb 2011-ben hajtotta végre a BKK, ám akkor pont
fordítva, a BKV monopóliumának megszüntetését célozva. Azzal érveltek,
hogy London, Stockholm és Varsó mintájára a verseny eredményeként
alacsonyabbak lehetnek a költségek, több új busz állhat forgalomba, és
hatékonyabb lehet az üzemeltetés.
Az oldal innentől archívumként funkcionál, a csillagozott rész alatt
megjelenő hírek már elavultak!
2020 hírei
Kép forrása: tveger.hu -
Letöltés ideje: 2020. 12. 06. 15:56
Megvalósulhat
az Intermodális Csomópont
A
szabályozási terv módosításánál tart jelenleg az Intermodális Csomópont
kivitelezése. Kacsó János a város főépítésze szerint az egriek és a
turisták életébe is egyaránt jelentős változást hozhat a közlekedési
eszközöket összekapcsoló fejlesztés, melynek 5-10 éven belül élvezhetik
majd előnyeit a lakosok és az Egerbe érkezők.
Forrás: TV Eger
Hírarchívum Az itt szereplő hírek már
elavultak lehetnek!
Eger
– november 9-étől ideiglenes járatsűrítés a helyi közlekedésben
2020.
november 6.
A
járványügyi helyzetre való tekintettel Egerben a reggeli és délutáni
csúcsidőszakban az alábbi mentesítő járatok közlekednek a zsúfoltság
elkerülése érdekében:
Vonalszám
Indulási
idő
Indulási
hely
Célállomás
5A
7:30
Tihaméri
malom
Tesco
áruház
5A
15:24
Tihaméri
malom
Tesco
áruház
5A
16:36
Tihaméri
malom
Tesco
áruház
5A
17:36
Tihaméri
malom
Tesco
áruház
5A
7:05
Tesco
áruház
Tihaméri
malom
5A
8:02
Tesco
áruház
Tihaméri
malom
5A
14:45
Tesco
áruház
Tihaméri
malom
5A
16:01
Tesco
áruház
Tihaméri
malom
5A
17:01
Tesco
áruház
Tihaméri
malom
12
7:12
Lajosváros
Tesco
áruház
12
8:15
Lajosváros
Tesco
áruház
12
14:07
Lajosváros
Tesco
áruház
12
14:20
Lajosváros
Tesco
áruház
12
15:07
Lajosváros
Tesco
áruház
12
16:07
Lajosváros
Tesco
áruház
12
17:15
Lajosváros
Tesco
áruház
12
7:42
Tesco
áruház
Lajosváros
12
8:45
Tesco
áruház
Lajosváros
12
14:37
Tesco
áruház
Lajosváros
12
15:37
Tesco
áruház
Lajosváros
12
16:37
Tesco
áruház
Lajosváros
12
17:47
Tesco
áruház
Lajosváros
12
18:03
Tesco
áruház
Lajosváros
Eger
– plusz helyi járatok indulnak október 31-én és november 1-én
2020.
október 19.
2020. október 31-én
és november 1-énEgerben a Mindenszentek
ünnepe miattplusz
helyi járatok indulnak:
A
Volánbusz alapítványi támogatással is védi munkavállalóit
2020.
április 21.
AZ
EMBERÉRT Alapítvány a Volánbusz rendkívüli vagy hirtelen megváltozott
élethelyzetbe került munkavállalóit segíti ezentúl azzal, hogy
hozzájárul gyermekeik neveléséhez, oktatásához, valamint a család
megélhetéséhez szükséges feltételek fenntartásához. A közlekedési
társaság egyik jogelődje által létrehozott alapítvány a jelenlegi
válságos időszakban új lendülettel folytatja munkáját: a segítségre
szoruló kollégák támogatása a járványhelyzetben kiemelt jelentőségű
feladat.
Dávid
Ilona, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója anemrég
átvett Lánczy Leó-díjjaljáró
egymillió forintos pénzösszeget ajánlotta fel az alapítvány javára, és
a kezdeményezéshez a társaság menedzsmentje is csatlakozott, így a
vállalati alapítvány jelentős értékű személyes felajánlással kezdi meg
új célkitűzéseinek megvalósítását.
Az
elsődleges cél a Volánbusznál foglalkoztatott munkavállalók anyagi
támogatása, amennyiben önhibájukon kívül olyan élethelyzetbe kerülnek,
hogy gyermekeik neveléséhez, oktatásához vagy a család megélhetésének
biztosításához külső segítségre van szükségük. A rendkívüli helyzetben
különösen sérülékenyek azok, akik egyedül nevelik kiskorú gyermekeiket,
házastársuk keresőképtelenné válik, vagy valamilyen okból egyedüli
családfenntartóvá válnak. A Volánbusz munkatársai ilyen esetben
különösen számíthatnak AZ EMBERÉRT Alapítvány támogatására. De az
anyagi segítségre a veszélyhelyzet elmúltával is szükség lehet: a
jótékonysági szervezet a későbbiekben is lehetőséget ad – szociális
szempontokat figyelembe véve – a Volánbusz nehéz helyzetbe kerülő,
valamint tartós táppénzen lévő munkavállalói, nyugdíjasai és azok
családtagjai segélyezésére, anyagi gondjaik enyhítésére, szabadidős
sporttevékenységük támogatására, betegségmegelőzésük elősegítésére. A
közlekedési társaság munkatársai pályázat útján adhatják majd le
támogatási kérelmüket.
A
Volánbusz Magyarország harmadik legnagyobb állami tulajdonú
közszolgáltatója a munkavállalók számát tekintve. Magától értetődő,
hogy a társaság felelősséget vállal valamennyi munkatársáért, és
elismeri erőfeszítéseiket, amelyeknek köszönhetően az egészségügyben és
a gazdaság területein nélkülözhetetlen feladatokat ellátó dolgozók
eljuthatnak munkahelyükre, majd onnan haza.
Az
EMBERÉRT Alapítvány közhasznú tevékenységet folytat, amelyet bárki
támogathat átutalással a 10201006-50141250-es bankszámlaszámra, vagy
személyi jövedelemadója 1 százalékának felajánlásával. Utóbbiról több
módon is lehet rendelkezni: elektronikusan aze-SZJA
webes felületen,
az ÁNYK keretprogram segítségével az adóbevallással együtt, annak
EGYSZA lapját kitöltve, vagy attól elkülönítve a 19EGYSZA nyomtatvány
kitöltésével, az alapítvány adószámának (18892073-1-43)
feltüntetésével. A papíralapú felajánlások postai úton vagy személyesen
a NAV ügyfélszolgálatain nyújthatók be a
személyijövedelemadó-bevallással együtt, annak EGYSZA lapját kézzel
kitöltve, aze-SZJA
felületenkitöltött,
majd kinyomtatott nyilatkozati lapon, vagy a 19EGYSZA jelű
nyomtatványon, illetve annak adattartalmával megegyező nyilatkozati
lapon. A rendelkezés határideje 2020. május 20.
A
Volánbusz Zrt. és AZ EMBERÉRT Alapítvány kuratóriuma a rászoruló
munkavállalók nevében nagy örömmel fogadja és hálásan köszöni a
kollégák, illetve a külső támogatók felajánlásait.
Volánbusz
Zrt.
Forrás: volanbusz.hu
GYORSABBAN
JUTHATUNK EL ÓZDRA ÉS KAZINCBARCIKÁRA
minap.hu
2020. június 29. hétfő 11:14
Utoljára
módosítva
2020.
június 29. hétfő 11:50
Jelentős
fejlesztéseket vezet be a Volánbusz az ország egyik legforgalmasabb
elővárosi buszvonalán, amelyeknek köszönhetően több útirányból,
kevesebb gyaloglással, az új expresszjáratok segítségével pedig
gyorsabban érhető el a borsodi megyeszékhely. Fejlődik az éjszakai
elővárosi közlekedés is, továbbá több járat a Miskolc-Tiszai
pályaudvarig közlekedik Kazincbarcikáról, elősegítve a vasúti
csatlakozást. A menetrendváltozás naponta körülbelül 7-8 ezer utast
érint.
A
fejlesztésnek köszönhetően a jövőben gyakrabban közlekednek autóbuszok
Ózd és Miskolc között, illetve új expresszjárat indul az ózdi Béke
lakótelepről Miskolcra, így gyorsabban elérhető a megyeszékhely.
Rendszeresebben
és egyenletesebben, csökkentett megállási renddel közlekednek az
expresszjáratok Kazincbarcika és Miskolc között. Ezen az útvonalon már
a kazincbarcikai Vájár utcából és a Herbolya tervtárótól is indulnak
buszok, valamint a Mátyás király utcából is közlekednek járatok Miskolc
felé, így Kazincbarcikán ezentúl jóval kevesebb gyaloglással lehet
elérni a megállókat.
Expresszjárat
indul a Miskolci Egyetemhez Kazincbarcikáról, illetve egyes járatok a
MiskolcTiszai pályaudvarig közlekednek.
Új,
közvetlen autóbusz-összeköttetést vezetnek be Alacska és Miskolc
között, gyakrabban indulnak közvetlen járatok Varbóról a megyeszékhely
felé, és új járat indul Ózdról Nyíregyházára Kazincbarcikán és
Miskolcon keresztül.
Bővül
egyes járatok üzemideje: a Búza térről szombaton és vasárnap 00:15-kor
is indul busz Kazincbarcika felé – ugyanez a járat péntek és szombat
esténként 23:59-kor indul a Tiszai pályaudvarról.
Jellemzően
péntekenként a Tiszai pályaudvarról Kazincbarcika felé, vasárnaponként
Kazincbarcikáról a Tiszai pályaudvarig közlekednek a vasúthoz
csatlakozó buszjáratok.
A
Kazincbarcikáról és Ózdról a környező települések felé induló
csatlakozó járatok menetrendje – a Miskolc–Kazincbarcika–Ózd útvonalon
kialakított új, ütemes menetrendhez igazodva – kismértékben változik.
Tényleg
kizárólag elektromos buszokat kell vennünk?
Az
eddig klímahisztivel riogató magyar kormány néhány nap leforgása alatt
a klímavédelem élharcosa lett. Meg is hirdették a Klímavédelmi
akciótervet, amelynek egyik sarkalatos pontja, hogy 2022-től a hazai
városi közlekedési cégek kizárólag elektromos autóbuszokat
vásárolhatnak.
Ezt
a beszerzést egyrészt az EIB gigahiteléből, másrészt pedig aszén-dioxid-kvótaeladásából
oldaná meg az ország vezetése. De vajon jól gondolkodik a kormány,
tényleg az elektromos buszokkal fogjuk megmenteni a bolygót? Vagy
képviselőink megint fordítva ültek fel a lóra, és fogalmuk sincs arról,
hogy mennyi problémát zúdítanak ezzel az üzemeltetők és az utasok
nyakába?
A
magyar kormány prominensei néhány héttel ezelőtt mégklímahisztirőlbeszéltek,
ha szóba jött, hogy mit tesz a kormány a környezet megvédése érdekben.
A korábbi retorikát Orbán Viktor a január eleji kormányinfón sutba
dobta, és meghirdette a klímavédelmi akciótervet. Ennek egyik
sarkalatos pontja, hogy 2022-től a hazai városok csak környezetbarát,
főkéntelektromos
autóbuszokat vásárolhatnakmajd.
Túl
sok részletet a mai napig nem tudhattunk meg az akcióterv buszos
részleteiről, az ígéretek szerint ezt majd csak februárban szeretné a
kormány a nyilvánosság elé tárni. Az elmúlt napokban azonban mégis
megtudhattunk néhány elképzelést arról, hogy hogyan gondolja a kormány
az elektromos buszok beszerzését.
Az
elkövetkező tíz évben 36 milliárd forintot szán a kormány új elektromos
autóbuszok beszerzésére. Hét nagyvárosban indul mintaprojekt
tapasztalatszerzési célból, ezek a települések tavaly szeptemberben a
következők voltak: Budapest, Kaposvár, Pécs, Paks, Győr, Kecskemét és
Szeged. (Már ha az októberi önkormányzati választások végeredménye nem
írta át ezt a listát.) A kormány tervei szerint a Volánbusz
flottakezelője (Volán Buszpark Kft.) is vesz fel kedvező kamatozású
hitelt az Európai Beruházási Banktól (EIB), amit valójában már meg is
tett,hiszen
a Volánbusz ebből vásárolt 450 dízel járművet.
A városok pályázhatnak EU-s forrásokra is, ha lesznek ilyenek, de a
széndioxid-kvótából is buszokat vennének, és maguk az üzemeltetők is
vehetnek majd fel hitelt autóbuszok vásárlására. Vagyis rengeteg pénz
kerülhet be a buszvásárlási programokba.
Mi
az a CO2 kvóta?
Az
EU kibocsátás-kereskedelmi rendszere (ETS), amelynek célja az iparban
keletkező üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, és ezzel a
klímaváltozás megfékezése.
Az
Európai Unió, amely a harmadik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó a
világon, azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra 40
százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást az 1990-es adatokhoz
képest. Ennek elérését segíti az ETS, amit 2005-ben hozott létre az
Unió, és amely az ipari tevékenység miatt keletkező káros anyagokra
vonatkozik. Ez a rendszer több mint 11 ezer erőművet és gyárat érint.
Meghatároz egy szén-dioxid kibocsátási küszöböt, és ez alatt a
határérték alatt a vállalatok csak szén-dioxid kvótákért cserébe
szennyezhetik a levegőt. Ezekért pedig aukciók keretében fizetniük
kell, így motiváltak abban, hogy minél alacsonyabb legyen a kibocsátás.
A kvóta úgy működik, hogy egy CO2-egység egy tonna szén-dioxid
kibocsátását engedélyezi. A fel nem használt kvótát e vállalatok
eladhatják, amelyből újabb környezetbarát technológiákat vásárolhatnak
az EU tagországai. (Forrás:Európai
Parlament)
De
mégis mibű' lesznek új elektromos buszok hazánkban?
Ember
legyen a talpán, aki a sok kormány- és MTI-közleményből kibogozza, hogy
pontosan milyen pénzekből is vásárolhatnak majd elektromos buszokat az
üzemeltetők. Az EIB honlapja szerint a magyar állam segítségével a
Volán Buszpark Kft. összesen 799 millió eurónyi, azaz 257 milliárd
forintnyi hitelt igényelt, hogy a már időközben összevont hét
regionális Volán vállalat megújíthassa járműparkját, és alacsonyabb
lehessen e cégek járműparkjának környezetszennyezése. A Volán Buszpark
az első 15,7 milliárd forintos részletet már lehívta, de hamarosan a
következő 47 milliárdot is le fogja hívni.
Értesüléseink
szerint a megállapodás úgy szól az EIB-vel, hogy a fennmaradó majd 200
milliárd forintnyi pénzt kizárólag környezetbarát autóbuszokra
költhetik el. A fentebb említett 36 milliárd forint nagy
valószínűséggel ebből a pénzből lenne, ami egyébként tíz év alatt
maximum 200 elektromos buszt jelenthetne, ami mai áron mindössze évi
húsz darab 12 méteres szóló busz ára. Valamint újabb 1000-1200
környezetbarát, azaz hibrid és elektromos autóbuszt vásárolhatnak a
közlekedési cégek a CO2-kvótából is.
A
kormány embereitől elhangzott az is, hogy további forrásokat vonnának
el a következő (2021-2027) EU-s ciklusból, azonban az már biztosan
kijelenthető, hogy új közösségi közlekedési járművekre jóval kevesebbet
költhet hazánk. Ezért az optimista kormányzati elképzelések szerint is,
ha egy-egy magyarországi város elektromos buszt szeretne vásárolni,
ahhoz nagyobb önrészt kellene előteremteniük, mint a korábbi
(2014-2020) ciklusban. Nem tesz jót az elektromos buszok beszerzésének
az sem, hogy az unió bürokratái szerint a következő költségvetési
ciklus (2021-2027) nyertesének a vasútnak kell lennie. A járművekre
költhető, jövőben megjelenő pénzek túlnyomó részét viszont már emeletes
vonatokra el is költötte a MÁV úgy, hogy még nincs is új EU-s
költségvetés. Erre tavaly novemberben aVEKEfel
is hívta a figyelmet.
Egy
kis villanybuszos kisokos
Elektromos,
akkumulátoros autóbuszokat már évtizedekkel ezelőtt is építettek,
többek közöttBudapest
legelső autóbuszai is ilyenek voltak.
De ezek a hamar kikoptak a belső égésű motorok elterjedésével, egyedül
a trolibuszok maradtak meg az utókornak, egészen a 2000-es évek
elejéig, amikor is elkezdték a gyártók fejleszteni az akkumulátoros
buszokat. Nézzük milyen elektromos hajtású buszokat vásárolhatunk
manapság:
Elektromos
busz:Köznapi
értelemben véve ez a sima akkumulátoros villanybusz, amelynél
akkumulátorokban tárolják az energiát. Van olyan változat, amit a
garázsokban töltenek éjszakánként töltőoszlopokról, és van az
úgynevezett villámtöltős, amely a megállókban, illetve a végállomásokon
a busz fölé emelt tornyokból kapják az áramot, a busz tetejére szerelt
áramszedőn keresztül. Van olyan verzió is, amely akkuk helyett nagy
kapacitású kondenzátorokat használ. Ezek általában az útfelületbe
szerelt panelekből, vezeték nélkül töltődnek.
Megszűnik
több Heves megyét is érintő távolsági autóbuszjárat
Június
20-ától több megyénket is érintő távolsági autóbuszjárat megszűnik a
Budapest–Gyöngyös/Ludas–Kerecsend–Eger, ás a
Budapest–Gyöngyös/Ludas–Eger–Kazincbarcika–Jósvafő vonalakon – adta
hírül a Volánbusz Zrt. Kommunikációs igazgatósága. Törlik
a hetek utolsó tanítási napjain 12 óra 45 perckor és 15 óra 15 perckor
Budapest, Stadion állomásról Egerbe tartó járatokat, továbbá a hétfő és
szombat között, 13 óra 45 perckor indulót is. Az ellenkező irányban,
hétfő és szombat között 5 óra 45 perckor Egerből induló buszok sem
járnak, a hetek utolsó tanítási napján pedig a 8 óra 45-ös és a 13 óra
15-ös esik ki a menetrendből a továbbiakban. Forrás: HEOL
A
turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak
készen a különjárati buszok
A
tavalyi évben a GDP több mint 10 százalékát kitermelő turisztikai
szektor minden szereplője a turizmus biztonságos újraindításán
dolgozik. A következő időszakban a legfőbb szempont az egészség védelme
lesz. A magyar különjárati autóbuszos cégek felkészülten
állhatnak az indulás elé, a NiT Hungary ugyanis vírusmentesítő
tisztasági és egészségügyi protokollt dolgozott ki számukra. A
turisztikai célú buszos személyszállítás is rendkívüli időket él meg.
Át kell vészelnie egy olyan időszakot, amikor teljes mértékben
elmaradnak a szezonban megszokott bevételek, és a forgalomból kivonva
állnak a nagy értékű járművek. Ebben a szokatlan, nehéz helyzetben a
vállalkozások arra törekszenek, hogy az újrainduláskor alkalmazkodjanak
a megváltozott körülményekhez és a fokozottabb higiéniai
követelményekhez. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete
(NiT Hungary) a turisztikai személyszállításban érintett tagjai részére
egy kétkomponensű, mechanikai tisztítási és fertőtlenítő szakaszból
álló vírusmentesítő protokollt ajánl, melyet szakértők segítségével
dolgoztak ki.
„Nehéz
időket élünk. Az egészség, az emberi élet mindennél fontosabb.
Remélhetőleg előbb-utóbb vége lesz a koronavírus-járványnak, és
fokozatosan újraindulhat a turizmus is. Rendkívüli módon figyelnünk
kell arra, hogy egészségesen utazhassunk, ügyelve arra, hogy a járvány
ne térhessen vissza egy második hullámmal. Éppen ezért példaértékű a
NiT Hungary kezdeményezése, hiszen a vírusmentes járatok az autóbuszos
közlekedésben biztosítják, hogy nyugodtak lehetünk majd, amikor
felszállunk egy buszra” – emelte ki Kiss Róbert Richárd, Prima
Primissima díjas turisztikai újságíró, kommunikációs szakember, a
kezdeményezés egyik szakmai támogatója.
A
szakmai szervezet által ajánlott eljárás tartalmaz egy teljes belső
takarítást, ideértve minden felület, burkolat tisztítását, vegyszeres
fertőtlenítését, a légkondicionáló rendszer szakszerű tisztítását,
illetve egy olyan technológiai eljárást, amely biztosítja az autóbuszok
belső terének vírusmentesítését. „A busz mechanikai tisztítása után egy
szórófejes eljárással, porlasztott formában viszünk fel a felületre egy
speciális nanotechnológiás szert, amely egyszerre bír fertőtlenítő és
tisztító hatással. Száradás után a felvitt anyag filmszerű réteget
képez mindenfajta felületen, amely akár 10 napig megakadályozza a
vírusok, baktériumok és gombák megtapadását” – ismertette a folyamat
lényegét az ajánlott technológiát kidolgozó cég szolgáltatásvezetője. A
szer, amelyet repülőtereken, légitársaságoknál és mentőszolgálatoknál
is alkalmaznak, nem kerül többe az átlagos tisztítószereknél. A
technológiai betanulás után bárki képes alkalmazni, így könnyen
beilleszthető a személyszállító cégek takarítási rutinjába.
Az
ajánlott fertőtlenítés és vírusmentesítési eljárás előírás szerinti
folyamatos alkalmazása mellett a protokoll része a már jól ismert
védőfelszerelések – arcmaszk, védőkesztyű és kézfertőtlenítő –
rendszeresítése a járművön. „Már teszteljük az ajánlott eljárást, és
azt tapasztaljuk, hogy könnyen beilleszthető a napi takarítási
programba, hiszen a szer spray változatban is elérhető, amit az
autóbusz-vezetők is magukkal tudnak vinni. Az árképzésben azonban
változások lehetnek, hiszen a védőfelszerelések, a kézfertőtlenítő
szerek, törlőkendő biztosítása mellett speciális utaztatási szabályok
is várhatóak. A fertőtlenítés pluszköltsége és az 1,5 méteres szociális
távolság miatti korlátozott utasszám előreláthatóan árnövekedést fog
eredményezni” – hívja fel a figyelmet Jakus József, a Travel Trans
Union Bt. ügyvezető igazgatója.
A
turisztikai szektor mihamarabbi újraindulása minden szereplő elemi
érdeke. A jövőben az állandó vírusvédelem egy turistabusz utasterében
is igényként jelenhet meg. Ennek feltételeit biztosítja a szakmai
érdekképviselet ajánlása, amely biztonságos, tiszta, higiénikus
környezetet garantál minden buszra szálló turista számára.
Eredeti cikk: https://hungarokamion.hu/2020/05/12/a-turizmus-ujraindulasara-virusmentes-tisztasagi-protokollal-allnak-keszen-a-kulonjarati-buszok/
Búcsúzik a 1348-as vonal! 60
év felett nem lehet csak úgy elsiklani. Egy ennyi ideig élő vonal pedig
megérdemli, hogy méltóképpen búcsúzzanak el tőle.
A menetrendi adatokért és a képekért köszönet illeti Filep Szabolcsot,
Varga Ádámot, Szalmási Krisztiánt, Farkas Lászlót, továbbá Babiczky
Ákost és Andrást ( tavolsag.net oldal tulajdonosait ) akik
rendelkezésemre bocsátották az ERG-064-ről készült eredeti méretű
fotójukat. Nélkülük ez a videó nem készülhetett volna el.
Forrás: YouTube - Dávid Molnár
A
koronavírus-járványra és a kormány által 2020. március 11-én
kihirdetett veszélyhelyzetre való tekintettel ezen az oldalon
tájékoztatjuk utasainkat a Volánbusz Zrt. autóbuszjáratait,
menetrendjét, jegy- és bérletváltási szabályait érintő esetleges
változásokról. Az autóbusz-közlekedéssel kapcsolatos legfontosabb
információkat aVoláninform
Facebook-oldalánis megosztjuk. A buszforgalom
esetleges változásairól információ kérhetőautóbusz-állomásaink
pénztáraibantelefonon vagy személyesen.
Május
4-étől – a járványügyi helyzetre való tekintettel – a Volánbusz összes
helyközi és helyi járatán kötelező a maszk viselése, vagy a száj és az
orr egyéb módon (pl. sállal, kendővel) történő eltakarása.
Társaságunk
a hatóságokkal együttműködve, a kormány intézkedéseit és a Nemzeti
Népegészségügyi Központ előírásait követve minden tőle telhetőt megtesz
az utasok és a Volánbusz-munkavállalók egészségének megőrzése
érdekében.
A
fertőzés elleni védekezés ugyanakkor mindannyiunk egyéni felelőssége
is, ezért arra kérjük utasainkat, hogy minden esetben tartsák be a
hatóságok és a népegészségügyi intézmények előírásait.
A
járvánnyal kapcsolatos további – de az autóbusz-közlekedéshez nem
kapcsolódó – információkért, egészségügyi tanácsokért látogassanak el awww.koronavirus.gov.huoldalra,
vagy hívják a Nemzeti Népegészségügyi Központ zöldszámait: 06 80 277
455; 06 80 277 456.