[ < ] |
[ > ] |
|
[ << ] |
[ Up ] |
[ >> ] |
|
|
|
|
[Top] |
[Contents] |
[Index] |
[ ? ] |
Az első jellemző, amit megemlítünk az, hogy a Crystal Space egy nyílt forráskódú projekt, (vagy szabad szoftver, vallásodtól függően), ami annit tesz, hogy szabadon elérhető GNU LGPL licensz szerint. Lásd a D. Licenszek című részt. Ez sok dolgot jelent a fejlesztőknek, de a legfontosabb, hogy szabadon felhasználhatod a Crystal Space könyvtárakat bármilyen programhoz, amit írsz.
A második fontos jellemzője a Crystal Space-nek az, hogy számos hardveres és szoftveres platform fut. A Crystal Space jelen pillanatban az alább felsorolt rendszereken fut. Megjegyezzük, hogy atttól, hogy egy rendszer fel van sorolva, nem feltétlenül van 100%-ig támogatva.
Windows (Windows 9x/NT/ME/2000/XP)
Unix (GNU/Linux, FreeBSD, stb.)
MacOS/X
Az alábbiakban a Crystal Space jellemzői következnek, nem sorrendben. Ha valamihez elérhető dokumentáció, az jelezve van a jellemző után. A leghasznosabb dokumentációk következnek előbb.
Geometria segédkönyvtár
olyan osztályokkal, mint a 2d és 3d vektorok,
mártixok, transzformációk, kvaterniók,
kd fák, stb. Lásd 4.6.1
Geometria könyvtár (csGeom
)
Általános
segédkönyvtár olyan eszközökkel, mint
sablon listák, gyors pointerek, asszociatív tömbök,
plugin kezelő, sorbarendezők, bit listák, optimalizált
foglalók, sztringek, stb. Lásd: 4.6.2
Segédkönyvtár (csUtil
)
Magas szintű eszközkönvytár, ami olyan dolgokat tartalamaz, mint a prcoedurális textúrák (plazma, tűz és víz), teljesképernyős effektek, ütközés támogatás, textúra generálás, stb.
Grafikus könyvtár egysazerű segdeszközökkel a mipmapping color quantization, színkalkuláció, buckaleképezés stb. véghezvitelére.
2D és 3D
Megosztott Osztály Képesség (Shared Class Facility SCF). Lásd: Shared Class Facility (SCF). Lásd Az alapok
Gyors pointerek. Correctly Using Smart Pointers.
Rugalamas plugin renszer. Lásd: Shared Class Facility (SCF). Lásd Create Your Own Plugin.
Virtuális fájlrendszer és transzparens ZIP fájl támogatás. Lásd: Virtual File System (VFS).
Konfigurációs fájlok. Lásd: Configuration File.
Parancssor beolvasás.. Lásd Az alapok. Lásd Configuration File.
Esemény rendszer.
Teljes képernyős effektek. (elsötétítés, megvilágítás, stb.)
Procedurális textúrák. Lásd: Procedural Texture System. Lásd: Texture Mapping.
Részletezettségi szintek (LOD) . Lásd Level of Detail.
Animált 3d modellek (3D sprites). Lásd: Animating your Objects.
2D animációk.
Quake MD3 és
MDL -ről Crystal Space-re konvertálók.
Lásd: md32spr
Tutorial.
Az `sprcal3d' plugin képes Cal3d modellek betöltésére. Lásd: SpriteCal3D Mesh Object.
Crystal Space natív ablakozó rendszer(ek). Lásd: Alternate Windowing System (AWS).
2D vásznak (OpenGL, DirectDraw, X11, CoreGraphics, Cocoa, null, memory)
3D renderelők (OpenGL, szoftver, null). Lásd: The Rendering System.
AVI fájlok lejátszása (DivX 4, OpenDivX) textúrán.
Számos képbetöltő (BMP, GIF, JPG, PNG, SGI, TGA, WAL).
Portálok és szektorok. Lásd Portal Engine.
Fények: statikus, pszeudo-dinamikus, dinamikusok, halo-k (fényaurák), árnyékok, stencilezett árnyékolás. Lásd Lighting. Lásd Pseudo-dynamic Lights.
Bezier görbék.
Visibility culling based on kd-tree with coverage buffers (Dynavis). See section Visibility Culling In Detail.
Több kamera. Lásd Camera Movement.
Textúrák, anyagok, and shaderek. Lásd Texture Mapping.
Hang driverek (CoreAudio, OSS, és WaveOut). Lásd Sound Plugins.
Hang renderelők (software, DirectSound 3D, EAX, aRts). Lásd Sound Plugins.
Hang betöltők (WAV, AU, IFF, AIFF, MOD, MP3, OGG). Lásd Sound Plugins.
Thing (tárgy, dolog) és más mesh objektumok. Lásd Mesh Object Plug-In System. Lásd Thing Mesh Object, Lásd Creating a Thing Mesh. Lásd Genmesh Mesh Object. Lásd Creating a Genmesh Mesh.
2D and 3D szprájtok. LásdSprite3D Mesh Object. Lásd Sprite2D Mesh Object.
Tereprajzoló motorok textúra foltozással ( többszörös textára dinamikus összefésülése és LOD) Lásd Terrain Mesh Object.
Részecske rendszerek (tűz robbanások, eső, hó, sprálok, szökőkutak). Lásd:Particle Systems in General.
Pára mesh (egy kicsit olyan, mint a térfogati fény). Lásd Haze Mesh Object.
Lehúzható konzol, amit integráhatsz a saját játékodba Lásd . Console Configuration.
Ütközés vizsgálat (OPCODE ). Lásd Basic Collision Detection.
Erőteljes szekvencia kezelő a mozgások, animációk és a világ más jellemzőinek vezérlésére. Lásd Sequence Manager.
Bittérképes és vektoros betűkészletek. (FreeFont). Lásd Using a Custom Font.
Pálya betöltők és konverterek. Lásd Format of Map File (XML), Lásd Simple Tutorial 3: Map Loading. Lásd Old Format of Map File.
Szkript kötések (Python, Perl, Java). Lásd Scripting Languages.
Csontváz animációk. (skeletal animation) Lásd SpriteCal3D Mesh Object.
Objektumok mozgatása. Lásd Mesh Movement.
Film rögzító plugin. Lásd Recording Movies.
Hibakereső (debug) rendszer.
[ < ] |
[ > ] |
|
[ << ] |
[ Up ] |
[ >> ] |
This document was generated using texi2html 1.76.